שיתוף - לביקורת לא בבית ספרנו

יאן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
היום שלוימי מתחיל כיתה ה'.
הוא ליווה אותו לחיידר. לא שילד בן עשר צריך ליווי, אבל בכל מקרה זה על הדרך לבית כנסת וגם הוא שמע שהשנה ילמד את הכיתה של שלוימי רב'ה חדש וצעיר - הרב'ה פרישמן, והוא רוצה לראות מי זה ומה זה. בכל אופן, כיתה ה' זה לא צחוק. כבר צריך להבין פשט, שקלא וטריא, לא רק לתרגם מילים מארמית. אפשר אפילו להתחיל עם התוספותים הקלים. אם הוא לא טועה כשהוא היה ילד בגיל הזה, הם למדו פה ושם תוספותים. לפעמים רק את הואם תאמר ולפעמים גם את הויש לומר. אבל לא נראה לו שהכיתה ברמה הזו, וחבל. אוי לרשע ואוי לשכנו.
מזמן הוא שם לב שהמנהל לא מתלהב ממנו. אולי בגלל זה שמו לכיתה של הבן שלו את הרב'ה החדש, שיהיה שפן ניסיון או עכבר מעבדה.
מה המנהל הזה חושב לעצמו. בגלל שלפני שנה הוא ראה אותו בבין הזמנים מתפלל בשטיבלך של טבריה בלי כובע וחליפה אז הוא כבר נהיה פושע ישראל? מה הוא אשם שזה נשאר באוטו וללכת להביא את זה זה כבר היה למעלה מכוחותיו. עשר דקות בחום של טבריה זה מסירות נפש. ובגלל זה הבן שלו סובל עכשיו. איך כל סטיה קטנה של ההורים מדרך רבותינו עלולה לדרדר את הדורות הבאים אל פי פחת. צדק המשגיח בישיבה קטנה שהיה חוזר על זה תמיד. אם אתה תשמע אויף צימחע'ס הבן שלך כבר ישמע שולי גרנד.
אייי... המשגיח ר' יענקב שעוד זכה לראות את מרנא ה"מחזה אברהם" זיע"א. כמה הוא חייב לו. רק בזכותו הוא התקבל ל'נחלי רתמים' ושם עשה את השטייגן של החיים שלו עד שנחטף, טוב לא ממש נחטף, הוחטף להיות חתנו של ר' נחמיה גראביצר ראש רשת הכוללים של גד אגרטלר. היו לו תוכניות לשקוע בלימוד, אך לצערו הרב, בחיים לא הכל רוצים כמו שהולך, ולכן אחרי כמה שנים הוא פנה לעבודות תורניות. אבל את התקווה להיות "משהו גדול" הוא לא זנח. ואם לא הוא אז בנו. ועכשיו מגיע המנהל הזה ומחריב את העתיד של גדול הדור באבחת החלטה אומללה!
אבא למה אתה רץ? צעק מאחוריו שלוימי.
הוא לא שמע. בלהט קדוש נכנס לחדר המנהל וחבט של השולחן. המנהל נשא עיניים מבועתות.
כן ר' עזריאל, מה... מה...
מה מה? דמו ודם זרעיותיו! רצחת את גדול הדור! רוידף! שלוימי ספקטור שמאלה! אני אשם שבטבריה חם???

זה הצליח. למחרת הרב'ה פרישמן כבר לא לימד את שלוימי. הוא נאלץ לעבור חיידר, שלוימי.
 
נערך לאחרונה ב:

.B.B

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
כתוב טוב מאוד. כמו תמיד : )
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  17  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה