שיתוף - לביקורת לאלו שאלול מלחיץ אותם

הווה פשוט

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
ועל אותן שיש בהם רוגז כשבא אלול ומתמרמרין עליו ביותר ואומרין מי יתן ויעבור כבר, וגם מתלוצצין ממנו וכו' ועל הדגים שרועדין בו וכו' ענה ואמר, שזוהי מדרגה של תשובה
וכמו שאומרין העולם שהפך האוהב אינו השונא אלא מאן דלא אכפת ליה,
ועל כן השונא לימים הנוראים זה דייקא תשובה שלו,
כי באמת אינו נאנח על אלול, כי מה יזיק לו אלול ועל מה יש לו להתקצף כל כך.
אלא שעל עצמו הוא כועס, והגם שלא יודע זה, בודאי הוא בלי שום ספק כלל שעל עוונות שלו הוא מתרעם, שבשבילן הוצרך אלול לבוא.
ואף שאין מסתכל כלל ואין רוצה לתקן וכו', עם זה מר לו מר, וזו בחינת חרטה ותשובה
ויש ליצנין שמבזין לימי הדין ובזה דייקא נחתמין לחיים.
 
נערך לאחרונה ב:

מאל"ף ועד תג

עריכה | הגהה | עימוד
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עימוד ספרים
עריכה תורנית
מקור?
 

מאל"ף ועד תג

עריכה | הגהה | עימוד
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עימוד ספרים
עריכה תורנית
הכתיבה טובה ומדוייקת להפליא, כתמיד,
אבל לדעתי זה לא ראוי, לא נכון וגם לא כ"כ [הווה] פשוט.
אנשים רואים קטע כתוב, ומעתה ואילך זוכרים ש"פעם ראיתי כתוב כך באיזה מקום, נראה לי בשם רבי נחמן"... ואחריתו מי ישורנו.

לכאורה על מילים אלו כבר נאמר [באותו ספר...]: "וְאִפּוּק לִבְלֹעַ אֶת הַפּוֹגְעוֹת"...
 

הווה פשוט

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
הכתיבה טובה ומדוייקת להפליא, כתמיד,
אבל לדעתי זה לא ראוי, לא נכון וגם לא כ"כ [הווה] פשוט.
אנשים רואים קטע כתוב, ומעתה ואילך זוכרים ש"פעם ראיתי כתוב כך באיזה מקום, נראה לי בשם רבי נחמן"... ואחריתו מי ישורנו.

לכאורה על מילים אלו כבר נאמר [באותו ספר...]: "וְאִפּוּק לִבְלֹעַ אֶת הַפּוֹגְעוֹת"...
אני מקשיב לדבריך, אם כי לדעתי החשש שכתבת רחוק, וגם קשה לי למחוק,
אבל אם אקבל עוד תגובה אחת כזאת - כנראה אעשה זאת.
 

stars

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
ועל אותן שיש בהם רוגז כשבא אלול ומתמרמרין עליו ביותר ואומרין מי יתן ויעבור כבר, וגם מתלוצצין ממנו וכו' ועל הדגים שרועדין בו וכו' ענה ואמר, שזוהי מדרגה של תשובה
וכמו שאומרין העולם שהפך האוהב אינו השונא אלא מאן דלא אכפת ליה,
ועל כן השונא לימים הנוראים זה דייקא תשובה שלו,
כי באמת אינו נאנח על אלול, כי מה יזיק לו אלול ועל מה יש לו להתקצף כל כך.
אלא שעל עצמו הוא כועס, והגם שלא יודע זה, בודאי הוא בלי שום ספק כלל שעל עוונות שלו הוא מתרעם, שבשבילן הוצרך אלול לבוא.
ואף שאין מסתכל כלל ואין רוצה לתקן וכו', עם זה מר לו מר, וזו בחינת חרטה ותשובה
ובפרוש שמעתי ממנו שיש ליצנין שמבזין לימי הדין ובזה דייקא נחתמין לחיים.
כתיבה נפלאה!

לענין התוכן - במילים אחרות אתה אומר שאדם כזה שב בתשובה בתת מודע?*

* ידוע שאחת העצות להינצל בדין הוא לפחד מן הדין. אמנם עצה זו היא רק מפני שהפחד מביא את האדם לידי תשובה (עכ״פ מיראה), אבל במקרה שהאדם נלחץ מיום הדין - הלא לכאורה אין הוא שב בתשובה. אמנם אם הבנתי נכון את דבריך, כוונתך היא שאדם זה דווקא שב בתשובה בתת מודע, שכן דווקא מחמת שיודע שחוטא הוא, לכן הוא מפחד ונלחץ מהימים הללו.
האם הבנתי נכון?
[אמנם יש להדגיש שזו תשובה ברמה בסיסית מאוד, שכן אין כאן עזיבת החטא וקבלה לעתיד, ואכמ״ל].


(לענין השורה האחרונה המתחילה במילים ״ובפרוש שמעתי ממנו״, אכן נראה שיש לחוש שיהיה מי שיטעה לחשוב שדברים אלו נכתבו ע״י רבי נתן וכדו׳).
 
נערך לאחרונה ב:

הווה פשוט

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
כתיבה נפלאה!

לענין התוכן - במילים אחרות אתה אומר שאדם כזה שב בתשובה בתת מודע?*

* ידוע שאחת העצות להינצל בדין הוא לפחד מן הדין. אמנם עצה זו היא רק מפני שהפחד מביא את האדם לידי תשובה (עכ״פ מיראה), אבל במקרה שהאדם נלחץ מיום הדין - הלא לכאורה אין הוא שב בתשובה. אמנם אם הבנתי נכון את דבריך, כוונתך היא שאדם זה דווקא שב בתשובה בתת מודע, שכן דווקא מחמת שיודע שחוטא הוא, לכן הוא מפחד ונלחץ מהימים הללו.
האם הבנתי נכון?


(לענין השורה האחרונה המתחילה במילים ״ובפרוש שמעתי ממנו״, אכן נראה שיש לחוש שיהיה מי שיטעה לחשוב שדברים אלו נכתבו ע״י רבי נתן וכדו׳).
את זה תקנתי, תודה.
כן זו תשובה, ולאו דוקא בתת מודע. אלא סוג הבעה שונה של צער על החטא,
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיב

א הַלְלוּיָהּ אַשְׁרֵי אִישׁ יָרֵא אֶת יי בְּמִצְוֹתָיו חָפֵץ מְאֹד:ב גִּבּוֹר בָּאָרֶץ יִהְיֶה זַרְעוֹ דּוֹר יְשָׁרִים יְבֹרָךְ:ג הוֹן וָעֹשֶׁר בְּבֵיתוֹ וְצִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד:ד זָרַח בַּחֹשֶׁךְ אוֹר לַיְשָׁרִים חַנּוּן וְרַחוּם וְצַדִּיק:ה טוֹב אִישׁ חוֹנֵן וּמַלְוֶה יְכַלְכֵּל דְּבָרָיו בְּמִשְׁפָּט:ו כִּי לְעוֹלָם לֹא יִמּוֹט לְזֵכֶר עוֹלָם יִהְיֶה צַדִּיק:ז מִשְּׁמוּעָה רָעָה לֹא יִירָא נָכוֹן לִבּוֹ בָּטֻחַ בַּיהוָה:ח סָמוּךְ לִבּוֹ לֹא יִירָא עַד אֲשֶׁר יִרְאֶה בְצָרָיו:ט פִּזַּר נָתַן לָאֶבְיוֹנִים צִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד קַרְנוֹ תָּרוּם בְּכָבוֹד:י רָשָׁע יִרְאֶה וְכָעָס שִׁנָּיו יַחֲרֹק וְנָמָס תַּאֲוַת רְשָׁעִים תֹּאבֵד:
נקרא  7  פעמים

אתגר AI

דף חדש • אתגר 121

לוח מודעות

למעלה