חדשות בעולם לאחר רעידת אדמה בעוצמה 7.5 - התרעת צונאמי חמורה ביפן

יעלזו חסידים

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים

רעידת אדמה בעוצמה של 7.6 הכתה היום (שני) במרכז יפן, והשירות המטאורולוגי פרסם אזהרה מפני גלי צונאמי לאורך חופיהם של מחוזות מערביים.

לפי השירות, גלים בגובה של עד חמישה מטרים עשויים לפגוע בעיר נוטו שבמחוז אישיקווה.

בשל החשש מהצפות, תושבים במחוזות אישיקווה, ניאיגטה וטויאמה התבקשו לעבור למקומות גבוהים יותר.

הממשלה אמרה כי לא דווח על שיבושים בתחנות הכוח הגרעיניות באזור.

בהמשך, נרשמה רעידת אדמה חזקה נוספת, בעוצמה 5.7, לחופי האי הונשו. הממשלה קראה לתושבים להיערך לרעידות אדמה נוספות.

ב-2011, רעש אדיר בעוצמה של 9.0 הכה לחופי העיר סנדאי, יצר גלי צונאמי בגובה של עשרה מטרים וגרם לאסון הגרעיני בכור בפוקושימה, השני בחומרתו אי-פעם.

 

הודיה בן חיים

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית

רעידת אדמה חזקה פקדה את מרכז יפן, חשש מגלי צונאמי בגובה 5 מטרים​

הרשויות קראו לתושבים בשלושה מחוזות לעבור למקומות גבוהים בעקבות הרעש, שעוצמתו הגיעה ל-7.6 והורגש גם בטוקיו הבירה הממשלה אמרה כי לא דווח על שיבושים בתחנות הכוח הגרעיניות, כפי שאירע באסון בפוקושימה ב-2011. אזהרות צונאמי פורסמו גם ברוסיה ודרום קוריאה


[מתוך אתר וואלה!]
 

=]

משתמש מקצוען

התרעת אזהרה חמורה מפני צונאמי הופעלה ביפן לאחר רעידת אדמה באיזור מחוז אישיקאווה שבצפון-מרכז יפן. הרשויות מדווחות על חשש מפני גלים בגובה של כחמישה מטרים וקוראות לתושבים באיזור להתפנות בהקדם ולהימלט לאיזורים גבוהים.

 

יעלזו חסידים

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
לפחות 30 בני אדם נהרגו ברעידת האדמה שפקדה את יפן - כך עדכנו הבוקר (שלישי) במדינה. בעקבות רעידת האדמה, שפקדה את האזור אתמול וגרמה לצונמי (בקטנה), נגרם נזק רב ועשרות אלפי בתים נותקו מחשמל.
 

יעלזו חסידים

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים

"קרב נגד הזמן": ביפן מתקשים באיתור ניצולים מרעידת האדמה​

לפחות 30 בני אדם נהרגו ברעידת האדמה החזקה שפקדה אתמול את יפן, בעוד שצוותי החילוץ התקשו היום (שלישי) להגיע לאזורים מבודדים שבהם מבנים התמוטטו, כבישים נהרסו וחשמל נותק בעשרות אלפי בתים.

רעידת האדמה, שהייתה בעוצמה 7.6 הכתה בשעות אחר הצהריים ביפן, במהלך היום הראשון של 2024. היא הובילה להתרעות מפני צונאמי בכמה אזורי חוף, שבהם התושבים למקומות גבוהים יותר. הגלים הגבוהים סחפו כמה מכוניות ובתים לים.

אלפי חיילים, כבאים ושוטרים מכל רחבי מדינת האיים נשלחו למוקד האסון בחצי האי נוטו שבמחוז אישיקווה. עם זאת, מאמצי החילוץ מתעכבים בשל כבישים משובשים וחסומים, והרשויות אומרות כי הן מתקשות להעריך את מלוא היקף הנזק.

"החיפוש והחילוץ של הנפגעים ברעידת האדמה הוא קרב נגד הזמן", אמר ראש הממשלה פומיו קישידה במהלך ישיבת חירום של הממשלה. קישידה אמר שלצוותי החילוץ קשה מאוד להגיע לקצה הצפוני של חצי האי נוטו, שבו נצפו שריפות רבות ונזק נרחב למבנים ותשתיות. הממשלה אמרה כי כ-120 איש ממתינים לחילוץ.

בשל הרעש, הושעו שירותי רכבות וטיסות רבות באזור. נמל התעופה של נוטו נסגר בשל נזק שנגרם למסלולים, לטרמינל ולכבישי הגישה אליו, וכ-500 איש תקועים בתוך כלי רכב במתחם החניה שלו.
 

אביר88

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מטוס של חברת Japan Airlines ועליו 379 בני אדם עלה בלהבות היום (שלישי) בנמל התעופה בטוקיו אחרי שהתנגש במטוס של משמר החופים.
חמישה בני אדם שהיו על המטוס של משמר החופים נהרגו.
המטוס של משמר החופים היה בדרכו לסייע לחצי האי נוטו שנפגע ברעידת האדמה שהכתה את המדינה אתמול.
סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי כלל הנוסעים ואנשי הצוות חולצו בשלום מהמטוס האזרחי שנשרף כליל זמן קצר לאחר מכן.
המטוס האזרחי שעלה בלהבות הוא מטוס מסוג איירבאס 350, אחד מדגמי המטוסים שנחשבים לבטוחים ביותר בעולם.
בנמל התעופה האנדה שבטוקיו הודיעו על עצירה זמנית של כל ההמראות והנחיתות. האנדה הוא נמל התעופה העמוס ביותר ביפן.

תיעודים מתוך המטוס ומהחילוץ
 

קבצים מצורפים

  • VID-20240102-WA0168.zip
    KB 34.9 · צפיות: 30
  • VID-20240102-WA0116.zip
    KB 713.5 · צפיות: 26

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  9  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה