כתיב מלא או חסר באופן כוללני

תמר1

משתמש פעיל
אני יודעת שעם ניקוד כותבים בכתיב חסר, בלי ניקוד בכתיב מלא.

האם זה בלתי ניתן לערעור?

אני עורכת ספר הבא לתרגל עם ליקויי למידה, והמחברת שעובדת עם ילדים כאלה אומרת שמניסיונה קל להם יותר לקרוא בכתיב חסר [הסיפורים בספר מנוקדים].
אם אכתוב את הסיפורים בכתיב חסר ועם ניקוד, זה יגרע ממקצועיות הספר או שאין זה משנה?
תודה.
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
לא הבנתי את הבעייתיות
הספר מנוקד, ובכתיב חסר - כך אמור להיות
 

תמר1

משתמש פעיל
טעיתי.
השאלה היא, אם אפשר כתיב מלא וניקוד.
אבל הבעיה נפתרה, אפשר לומר, ע"י הערה שתיכתב בתחילת הספר האומרת שהניקוד בכתיב מלא הותאם לילדים עם קשיי קריאה...
 

תמר1

משתמש פעיל
למרות הפתרון הנ"ל, אודה לכל חוות דעת, האם כתיב מלא בניקוד יוריד רבות מהערך המקצועי של הספר? האם זה 'כדאי' בשביל הילדים עם הילדים קשיי הקריאה להם נועד הספר בעצם?
תודה.
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
לענ"ד, ספר שמטרתו טיפולית צריך להיצמד למטרתו - מקצועיותו היא בנושא שבו הוא מטפל. אם בהקדמה תיכתב בהדגשה הערה שהכתיב המלא הוא צורך טיפולי - לא נראה לי שמישהו יתלונן על העיוות הדקדוקי.
 

תמר1

משתמש פעיל
ממש מוזר לעבוד על זה..
מילא לנקד את המלה כולנו או אימא אבל עים או כול? :confused:
אין כזו מילה, וחוצמזה זה כבר ללמד אותם בצורה לא תקנית..
דעתכם?

ואם אפשר ניקוד למלים הבאות:
לבית החדש? ב בקמץ או פתח

בַּמֶּה אֶשְׁתֶּה ? בְּמָה יְקַלֵּף ?

הַמְּגֵירָה הַמְּגֵרָה ? והרי הספר בכתיב מלא אז אולי הַמֵּגֵרָה?...

וארוֹנוֹת הַמִּטְבָּח - ניקוד וארונות?

לָמָּה בלשון שאלה, האם זה הגיוני שהמלה למה מנוקדת עם דגש בתוכנת נקד?
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
המילה למה חייבת דגש אם היא מלעילית (וכך משתמשים היום)
במקרא יש גם למה ללא דגש, אבל אז זה מילרע
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
לַבַּיִת הֶחָדָשׁ

בְּמָה אֶשְׁתֶּה בְּמַה יְּקַלֵּף הַמְּגֵרָה (בשום אופן לא הַמֵּגֵרָה, זו שגיאה בלתי נסלחת ובלתי נסבלת)

וַאֲרוֹנוֹת הַמִּטְבָּח
 

תמר1

משתמש פעיל
סוכר וניל- לכאורה סמיכות אז הסוכר בפתח, אבל הסוכר לא נוצר מהוניל אלא זה צירוף של שתי מוצרים ביחד [להבנתי] ואם כך, הסוכר בקמץ. האם זה נכון?
 

תמר1

משתמש פעיל
תודה.
הוראות הכנה, קופסאות אחסון - המלה הראשונה בשוא?
 

Ok - מירי טריטל

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
נכתב ע"י תמר1;2005422:
ממש מוזר לעבוד על זה..
מילא לנקד את המלה כולנו או אימא אבל עים או כול? :confused:
אין כזו מילה, וחוצמזה זה כבר ללמד אותם בצורה לא תקנית..
דעתכם?

למה כתיב מלא ל'אימא' ו-'עים'?
גם כשכותבים אותם בלי ניקוד לא דוחפים את היודים. זה נראה ממש לא מקצועי.
 

תמר1

משתמש פעיל
תכונות ומאפיינים - אותו דבר?
המשפט הוא כזה: הגדרה ותיאור ע"י תכונות ומאפיינים [לגבי מיון נושאים]
 

בת יהודה

משתמש פעיל
על הדרך, גם לי שאלה. מה הכלל של המילה 'במה'. מתי כותבים בְּמַה (או בקמץ כשזה לפני אהחרע) ומתי בַּמֶּה (או בַּמָּה).
תודה לעונים.
 

mgrosss

משתמש צעיר
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
בעניין זה, פסקה מעניינת מבעל ספר חסידים סי' תתפב:
ויכתוב אותיות מלאים, כי כותבים מלאים למי שאינו בקי, כגון כשרוצה לכתוב וטהר לבנו לעבדך באמת יכתוב וטהר ליבנו לעבדך באמת ליבנו מלא לעובדך מלא ושבת קודשך אוהבי שמך וכיוצא בזה.
 

אביחי בס

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
כהמשך לפתיחת האשכול החשוב:

הוא הצטרף עמו לנסיעה או עימו?
לבו רחב כאולם או ליבו?

כמובן שאנו שואלים על ספר לא מנוקד, אבל לציבור יודע ספר לא למי שמתקשה
האם יש עדיפות לאחת מהדוגמאות?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיג

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ עַבְדֵי יי הַלְלוּ אֶת שֵׁם יי:ב יְהִי שֵׁם יי מְבֹרָךְ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:ג מִמִּזְרַח שֶׁמֶשׁ עַד מְבוֹאוֹ מְהֻלָּל שֵׁם יי:ד רָם עַל כָּל גּוֹיִם יי עַל הַשָּׁמַיִם כְּבוֹדוֹ:ה מִי כַּיהוָה אֱלֹהֵינוּ הַמַּגְבִּיהִי לָשָׁבֶת:ו הַמַּשְׁפִּילִי לִרְאוֹת בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ:ז מְקִימִי מֵעָפָר דָּל מֵאַשְׁפֹּת יָרִים אֶבְיוֹן:ח לְהוֹשִׁיבִי עִם נְדִיבִים עִם נְדִיבֵי עַמּוֹ:ט מוֹשִׁיבִי עֲקֶרֶת הַבַּיִת אֵם הַבָּנִים שְׂמֵחָה הַלְלוּיָהּ:
נקרא  16  פעמים

לוח מודעות

למעלה