דיון כתיבה על השואה

יוסף יצחק פ.

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
הגעתי לפרק בו הקורא נפגש עם דמות (בדיונית כמובן) מהשואה (- בסוף/בהמשך הספר הקצוות יתחברו). קהל היעד שלי בכללות הוא נוער. ולפני שאני מתחיל לכתוב, אספתי 26 עמודים מוכבדים בוורד על השואה (ליתר דיוק 'אושוויץ') - אלא שלא כל מה שקרה, הקורא הצעיר צריך לפגוש.
אם כן עד כמה אני צריך לפרט על (זוועות) השואה - אם בכלל?
 

יוסף יצחק פ.

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
אולי לא לפרט יותר מידי, אבל במטותא לא לעשות את מה שנתשרש בשנים האחרונות להפוך את השואה ללעג ולקלס עיי"ז ששני ילדים שובבים משחררים בקלות מחנ שלם על יושביו...
אמינות בבקשה
דווקא בהמשך שני אסירים יברחו מהמחנה (ואני מסתמך על בסיס היסטורי).. אני לא מתכוון למשהו הזוי כפי שכתבת, אבל עדיין שהקורא יבין למה חשוב להם לברוח כל כך, גם אם הוא כבר נפגש עם המילה 'שואה' בעבר.
 

הנף מקלדת

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
אם כן אשאל: האם להכניס את ה'מוות' בצורה יותר מודגשת לספר, או 'לשמור על פרופיל נמוך'?

לדעתי להכניס, אבל לא להתבסס איתו.
לכתוב על המוות כשמועה כמחשבה, אולי כשיחה.
לא כתיאור ישיר.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמו

א הַלְלוּיָהּ הַלְלִי נַפְשִׁי אֶת יְהוָה:ב אֲהַלְלָה יְהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:ג אַל תִּבְטְחוּ בִנְדִיבִים בְּבֶן אָדָם שֶׁאֵין לוֹ תְשׁוּעָה:ד תֵּצֵא רוּחוֹ יָשֻׁב לְאַדְמָתוֹ בַּיּוֹם הַהוּא אָבְדוּ עֶשְׁתֹּנֹתָיו:ה אַשְׁרֵי שֶׁאֵל יַעֲקֹב בְּעֶזְרוֹ שִׂבְרוֹ עַל יְהוָה אֱלֹהָיו:ו עֹשֶׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם הַשֹּׁמֵר אֱמֶת לְעוֹלָם:ז עֹשֶׂה מִשְׁפָּט לָעֲשׁוּקִים נֹתֵן לֶחֶם לָרְעֵבִים יְהוָה מַתִּיר אֲסוּרִים:ח יְהוָה פֹּקֵחַ עִוְרִים יְהוָה זֹקֵף כְּפוּפִים יְהוָה אֹהֵב צַדִּיקִים:ט יְהוָה שֹׁמֵר אֶת גֵּרִים יָתוֹם וְאַלְמָנָה יְעוֹדֵד וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים יְעַוֵּת:י יִמְלֹךְ יְהוָה לְעוֹלָם אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן לְדֹר וָדֹר הַלְלוּיָהּ:
נקרא  17  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה