כתבת תדמית- שאלה מעצבנת

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
כן... התמחור.
בתור בעלת ניסיון בכתיבה -כללית, וחסרת ניסיון בכתיבה שיווקית.
כמה עלי לבקש עבור כתבת תדמית?
 

אלי אלימלך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
השאלה היא: כמה דמי נזק אמור לשלם מי שכותב כתיבה יצירתית במקום כתיבה שיווקית.
 

ארבע

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הפקות ואירועים
לא פחות משתקבלי על כתבה כללית.
 

לללי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
למה?
אם את מוכרת בחנות ובקשו ממך לתת שירותי קייטרינג,
גם תתמחרי אותו דבר?
 

ארבע

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הפקות ואירועים
אם את מורה בבית הספר ומעבירה גם שיעורים פרטיים, גם תתמחרי את השכר באותו אופן?
בעבודה העיתונאית לא מרוויחים הרבה. זכות הכותב, שמשקיע מאמץ וזמן ומתקן לפי דרישות המזמין לקבל תמורה הולמת, והמינימום הוא הסכום שהיה מקבל לו היה כותב זאת לעיתון.
ולמקצוענים המוחים - עדיין התמורה הזאת לא תתקרב לשכר שאתם דורשים ומקבלים, הירגעו נא.
 

לללי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
הדוגמה שנתתי, הייתה על מנת להבהיר את ה"קשר" בין כתיבה עיתונאית לכתיבה שיווקית.
אני מאחלת לכולם להרוויח...
 

ארבע

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הפקות ואירועים
פעמים רבות כתיבה עיתונאית משלבת בתוכה הרבה יח"צ ושיווק, ע"ע בתוך המשפחה. מכאן שלעתים יש זיקה מסוימת בין התחומים. אם פנו אל כותבת, אות הדבר לכך שהמזמינים התרשמו מניסיונה ומיכולותיה והם סומכים עליה שתשביע את רצונם. הלא כן?
 

אלי אלימלך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י ארבע;810647:
פעמים רבות כתיבה עיתונאית משלבת בתוכה הרבה יח"צ ושיווק, ע"ע בתוך המשפחה. מכאן שלעתים יש זיקה מסוימת בין התחומים. אם פנו אל כותבת, אות הדבר לכך שהמזמינים התרשמו מניסיונה ומיכולותיה והם סומכים עליה שתשביע את רצונם. הלא כן?

מה פתאום?

עיתונאים יכולים לסקר בצורה חיובית מוצר, אבל מאין להם ידע כיצד למכור את המוצר בכתיבה?
 

קברניט

משתמש צעיר
יש הבדל עצום בין כתבה עיתונאית, אף שמשולב בה יח"צ, לכתבה שיווקית.
לפני כמה חודשים קיבלתי לצורך שכתוב כתבה יפה שנכתבה ע"י אחד מגדולי הכותבים במגזרנו, אחד שכולנו עפר תחת עטו. הכתבה היתה מדהימה ומרגשת, אך ממש לא התאימה ליעדה ולא שירתה את המטרה השיווקית לשמה נכתבה.
כתבה עיתונאית היא כתבה שצריכה לעניין את הקורא ולהעניק לו חומר קריאה מרתק. זהו.
כתבה שיווקית היא כתבה שלא רק צריכה להיות מעניינת ומרתקת, אלא גם כזו שכל מילה בה עומדת בהצלחה במבחן אחד: עד כמה היא משרתת את המותג או המוצר המבוקש.
אז אנאנא, תיגשו לכתבות שיווקיות רק אם אתם מבינים את מה שאתם צריכים לעשות. וכן. תקחו על זה תשלום הוגן. זו עבודת עבודה.
 

ארבע

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הפקות ואירועים
נכתב ע"י אלי אלימלך;810682:
מה פתאום?

עיתונאים יכולים לסקר בצורה חיובית מוצר, אבל מאין להם ידע כיצד למכור את המוצר בכתיבה?


לא פעם עיתונאים נדרשים לשלב בכתבותיהם גופים שמחלקת השיווק של העיתון חפצה ביקרם. כתבת על בחירת ריצוף לבית? ובכן, ראייני נא את נציגי 'קרמיכיף', אשר רכשו אצלנו חבילת פירסום ואנו מחוייבים להם. כתבת על חינוך ילדים? הפסיכותרפיסטית איקס שילמה לנו למען נאדיר את שמה, ראייני דווקא אותה. ומה עם כל הכתבות על 'סולם','שמע קולנו', ועוד? מרביתן לא נרקחו במקלדותיהם של בוגרי בתי ספר גבוהים לפרסום ושיווק...

בצורת העבודה הזו יש ממד יח"צני מובהק. כשנוקטים בה אין חיוב לדבר על מעלות המוצר, כי אם להעניק לו חשיפה, ודרך העבודה הזו מקובלת במרבית העיתונים הגדולים. אני כותבת דברי מניסיון רב מאד בכתיבת כתבות.

יש צדק בדבריכם כאשר המדובר על כתיבת פרוספקט פירסומי, חומר מקצועי וכו'. כאן יש צורך בידע, במיומנות ובניסיון בתחום יחסי הציבור. לא אל הנישה הזו פזלו עינינו.
 

דובדבני

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
אכן תלוי לאיזו מטרה מיועדת הכתבה. באופן כללי, כל איזכור של מוצר, חברה עמותה גורמת לה ליח''ץ, אך כדי לשווק אותה בצורה שתגרום לקהל היעד לצרוך אותה יש צורך בכתיבה שווקית.
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
מדובר בכתבת תדמית למוסד, והמטרה כמובן- תורמים.
הנקודות שמנחות אותי:
ראשית לערוך ברור מקיף עם מזמיני הכתבה מהם הנקודות שחשוב להם להדגיש.
מהם סוג וסגנון התורמים הפוטנציאליים האמורים להיחשף לכתבה.
אשמח לשמוע מהם על כתבות קודמות שנעשו, הסגנון והתוצאות.
מבחינתי אשים את הדגש לפתיחה טובה ומזמינה להיכנס לעניינים, בתור כתבת אני כבר מיומנת בשאיבת פרטים פיקנטיים ע"מ "להרטיב" את הכתבה כדי להשאיר את הקהל איתי, ובפסקות האחרונות אשים את הדגש להניע לפעולה. (לא, לא בכוח - כמסקנה)
אם יש משהו ששכחתי, אודה למקצוענים דפה אם יוכלו להסב את תשומת לבי.

נ.ב. מחמת ששם הניק שלי הוא אנונימי לא לקחתי אישי את ההודעות המבטלות לחלוטין את רעיון העוועוים שלי לכתוב כתבת תדמית ללא ניסיון.
הלוא מצד אחד יכול להיות שאני זאטוטה זבת חוטם וחסרת ניסיון וכשרון, ומצד שני מי יודע אולי אני כשרון עצום שיכול להמציא את תורת השיווק הפרסום ושות' מההתחלה.;)
 

סופרת

משתמש צעיר
לא מובן על מה ההתקפה הזו שעיתונאי אינו כתב שיווקי.
אם תעקבו אחרי היח"צנים במגזר החרדי והכללי, רובם התחילו כעיתונאים.
כתיבת יח"צ זהו שלב נוסף בעבודתו של העיתונאי.
נכון, לא לכולם ישנו הטעם הטוב לכתוב תוכן שיווקי מתוחכם, שאינו נראה מריחה דביקה, אבל עדיין עיתונאות זו הפלטפורמה הנכונה כדי להתחיל לכתוב יח"צ.
מי שאומר אחרת, או שאינו מכיר עיתונאים, או שקרא יותר מדי פרוספקטים של בתי ספר לפרסום...
המציאות בשטח היא, כי כתיבה היא אחד התחומים היחידים בעולם, שבו החובב עשוי לנצח בקלות את איש המקצוע.
לכן, את הזלזול תשאירו בצד, כי לכל יח"צן מתחיל הייתה הפעם הראשונה,
ואם ניצמד למקרה של "נוי" המוכשרת,
לכו תדעו איפה תמצאו אותה בעוד תקופה...
 

מי

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
תזכורת הכרחית:
רוב רובם של העוסקים בפרסום במגזר, לא למדו זאת בשום מקום.
הלא?
 

קברניט

משתמש צעיר
ח"ו לומר שיש כאן התקפה, ובוודאי שלא צל של זלזול. לכל אחד ואחת הסיכוי להצליח ולעבור את מוריו וקודמיו בהרבה.
רק זאת חידדנו, שיש הבדל בגישה בין כתיבה עיתונאית לבין כתיבה שיווקית, שיש לגשת לכתבות שיווקיות רק אם מבינים את מה שצריכים לעשות, וכמובן, לקחת תשלום הוגן.
ושיהיה בהצלחה גדולה לכולם ולכולן.
 

אלי אלימלך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
בפעם השלישית, מחליפים כאן בין כתיבת יח"צ ובין כתיבה שיווקית. עיתונאי יכול להיות מושלם לכתיבת יחצ. אבל אין קשר לכתיבה שיווקית.

כתיבה שיווקית זו מלאכת קופירייטינג. למצוא את המילים הנכונות והנוגעות. לדעת אלו אלמנטים הן צורך לקורא, ואלו הן החצנת המותג.
לפנות דרך צורך, להסיר התנגדויות, לנטרל סטיגמות, ועוד שאר הכלים הדרושים לכך.
 

סופרת

משתמש צעיר
וכאן חידדת הבדל בין הכוונה של "נוי" לבין הכוונה שלך.
היא דיברה על כתבת יח"צ. היא אולי כינתה אותה כתבה שיווקית משום שמחלקת השיווק הזמינה את החומר, אבל כוונתה היתה לכתבת יח"צ. היא לא ביקשה לנסח מודעה, פרוספקט או תשדיר.
 

מי אני

משתמש רשום
נכתב ע"י נוי;810902:
מדובר בכתבת תדמית למוסד, והמטרה כמובן- תורמים.
הנקודות שמנחות אותי:
ראשית לערוך ברור מקיף עם מזמיני הכתבה מהם הנקודות שחשוב להם להדגיש.
מהם סוג וסגנון התורמים הפוטנציאליים האמורים להיחשף לכתבה.
אשמח לשמוע מהם על כתבות קודמות שנעשו, הסגנון והתוצאות.
מבחינתי אשים את הדגש לפתיחה טובה ומזמינה להיכנס לעניינים, בתור כתבת אני כבר מיומנת בשאיבת פרטים פיקנטיים ע"מ "להרטיב" את הכתבה כדי להשאיר את הקהל איתי, ובפסקות האחרונות אשים את הדגש להניע לפעולה. (לא, לא בכוח - כמסקנה)
אם יש משהו ששכחתי, אודה למקצוענים דפה אם יוכלו להסב את תשומת לבי.

נ.ב. מחמת ששם הניק שלי הוא אנונימי לא לקחתי אישי את ההודעות המבטלות לחלוטין את רעיון העוועוים שלי לכתוב כתבת תדמית ללא ניסיון.
הלוא מצד אחד יכול להיות שאני זאטוטה זבת חוטם וחסרת ניסיון וכשרון, ומצד שני מי יודע אולי אני כשרון עצום שיכול להמציא את תורת השיווק הפרסום ושות' מההתחלה.;)
הקטע הכי "קריטי" בכתבה שלך יהיה איך באמת תניעי אותם לפעולה. אם את כותבת על המוסד שלך שהוא נפלא יקרא הקורא ויגיד: "אז מה?" יופי. יש מוסדות נפלאים ב'ה בימינו.
תחשבי למה שיהיה לו אכפת, מה המוסד עושה גם בשבילו כדי שהוא ירצה בטובתו. (למשל הוא דואג במקומו לאחים במצוקה וכדו')
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
תודה גדולה לכל המסייעים עלי פורום ובאישי.
יצאתי לדרך, תוך תפילה לא לעשות נזקים חלילה, כאיומי אלימלך, ומתוך כוונה להשקעה רצינית כדי להביא משהו טוב ויעיל באמת.

אבל בעניין כשרון והשכלה, אני לא יכולה להתאפק:
אמש, ערכתי הגהה לשונית קלה למצגת שנערכה עבור גוף כלכלי כבד וידוע, שתוצג ב"פורום מנהלים".
עורך המצגת הוא יהודי מוכשר מאוד, עם אפס השכלה בכלכלה ובניהול ולמעשה, השכלתו הרחבה היא- ישיבתית בלבד.
אה, וגם עריכת מצגות הוא לא למד בשום מקום.
הייתם צריכים לראות כושר ניסוח, ניתוח נתונים כלכליים דמוגרפיים ומה לא והצגת הדברים הבהירה הברורה.
אבל זה יוצא דופן, אני מודה.
 

מי אני

משתמש רשום
אחד היחצנים הגדולים אמר לנו בהרצאה שנתקל הרבה בוגרי ישיבות שהשכלתם התורנית מכשירה אותם למקצועות בשוק ללא צורך בשום הכשרה נוספת. ודרך אגב רוב היחצנים הגיעו למקצוע ללא הכשרה, כי בעבר לא היו קורסים לזה בכלל ורק הכשרון הוביל . היום כבר אפשר ללמוד בצורה מסודרת אבל עדיין המנצח הוא הגישה האישית המולדת.
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

18.11

י"ז חשוון


וובינר מרתק!

המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג

הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.

הכניסה חופשית!


19.11

י"ח חשוון


פתיחת

קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI

קורס מקוצר


19.11

י"ח חשוון


אירוע שיתופים ייחודי

בוטים מספרים על עצמם

בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.

הכניסה חופשית!


25.11

כ"ד


פתיחת

קורס פרסום קופי+

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


נפתחה ההרשמה!

קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!

מלגות גבוהות!


הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכה

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת הַבֹּטְחִים בַּיהוָה כְּהַר צִיּוֹן לֹא יִמּוֹט לְעוֹלָם יֵשֵׁב:ב יְרוּשָׁלִַם הָרִים סָבִיב לָהּ וַיהוָה סָבִיב לְעַמּוֹ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:ג כִּי לֹא יָנוּחַ שֵׁבֶט הָרֶשַׁע עַל גּוֹרַל הַצַּדִּיקִים לְמַעַן לֹא יִשְׁלְחוּ הַצַּדִּיקִים בְּעַוְלָתָה יְדֵיהֶם:ד הֵיטִיבָה יי לַטּוֹבִים וְלִישָׁרִים בְּלִבּוֹתָם:ה וְהַמַּטִּים עַקַלְקַלּוֹתָם יוֹלִיכֵם יי אֶת פֹּעֲלֵי הָאָוֶן שָׁלוֹם עַל יִשְׂרָאֵל:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

געגוע קיצי • אתגר 138

לוח מודעות

למעלה