כתבת יח"צ

אקסלנט

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
אני ממתגת כעת עסק חדש
בעל העסק מעוניין בכתבת יח"צ שתסביר על הפעילות של העסק ותתפרסם בכל השבועונים החרדיים.
הוא שואל אותי כמה יעלה לו כזה דבר (כתבה של עמוד אחד)
הוא שואל אם יש כזה דבר שזה כלול במחיר הפרסום של העיתון, ז"א שאחד הכתבים יכתוב את הכתבה
או שהוא אמור לתת משהו מוגמר
כל תגובה תתקבל בברכה
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
בעיתון "יתד נאמן" יש כזה שירות של חבילת פרסום הכוללת כתבות יח"ץ.
אין לי מושג איך זה בשאר העיתונים.
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
אכן.
אני כתבת יחצ של כמה עיתונים.
(במקביל לעסקים פרטיים שמזמינים ממני ישירות כשמשתלם להם בלי לשלם חבילת פרסום לעיתון) .
משלמים לעיתון על חבילה ומקבלים יח"צ במסגרת החבילה.
 

אקסלנט

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
השאלה מה רווחי ויעיל יותר
לקחת כתֶבֶת יחצ ולפרסם את הכתבה בעיתוני סוף השבוע (המודיע, המבשר, יתד, משפחה, בקהילה) באותו עיצוב
או לעשות חבילה בכל עיתון בנפרד
יש לציין שהוא לא מעוניין בפרסומות ממש אלא רק בכתבה.
אם מישהו יכול לכתוב מחירים כדי שיהיה לי מושגים

תודה לעונים
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
תתקשרו לעיתונים לבקש הצעות מחיר ותבדקו לפי זה.
אם מדובר בכתבת יחצ לבד, בלי פרסום נוסף,
יתכן שיהיה לכם זול יותר לקחת כתבת יחצ אישית וגם להרוויח אסטרטגיה
(שאת השרות הזה העיתון לא נותן, אלא שולח את הכתבת והיא שומעת מכם מה המסר שאתם רוצים להעביר בלי 'לחפור', וכותבת לפי זה).
אם לא, נסו לבקש חבילה מכל עיתון, ולראות מה יוצא זול יותר.
אגב, יש כל מיני יחצ.
כתבת תדמית, יחצ של 150 מילה במדור צרכנות, לכל עיתון יש כל מיני מדורים, וכו. תלוי מה המוצר.
פשוט תתקשרו לפרסום ותבררו מה הם מציעים לכם, ומה הצורך שלכם לפי המוצר.
(יש מוצרים שיחצ 150 מילה לא יביא כלום וחבל על הכסף. לעומת מקומות שתדמית על מוצר מבוקש מאד כן תיצור הדים, או למשל תקבלו גם מודעה וגם תדמית, וכך תוכלו גם לעשות סוג של הארד סייל -מכירות וגם לתת הסבר מהו המוצר המדויק בשביל מחיר טוב יותר).
בהצלחה!
 

אלי אלימלך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
אל תשכחו לכתוב ביח"צ את המילים הבאות:
"חברתנו היא המובילה והמיוחדת בתחומה, הלקוחות מרוצים, והמנכ"ל מוסר שכהמשך למובילות החברה שלנו בתחום והמוצרים הייחודיים שלנו אנחנו ממשיכים להיות מיוחדים ומובילים"
"המנכ"ל מדגיש כי השירות המיוחד מוביל אותנו בכל המוצרים להיות מיוחדים ומוצלחים"
 

אלי אלימלך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
אל תשכחו לכתוב ביח"צ את המילים הבאות:
"חברתנו היא המובילה והמיוחדת בתחומה, הלקוחות מרוצים, והמנכ"ל מוסר שכהמשך למובילות החברה שלנו בתחום והמוצרים הייחודיים שלנו אנחנו ממשיכים להיות מיוחדים ומובילים"
"המנכ"ל מדגיש כי השירות המיוחד מוביל אותנו בכל המוצרים להיות מיוחדים ומוצלחים"
המשפטים האלו נחוצים כסימני היכר שאת עובדת עם יחצ"נים שהם מיוחדים ומובילים, וממשיכים להוביל, ואני מדגיש שיחצן מוביל שמייחצן עסק מוביל התוצאות שלו במכירות מובילות לאורך שנים.
בהצלחה
 

אקסלנט

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
נראה לי באמת עדיף לנו לקחת כתב/ת יחצ פרטי
תוכלו להוביל אותי למישהו שמתמחה בזה, ואיך אני מבקשת ממנו הצעת מחיר?
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
על סמך מה אתם אומרים ששווה יותר יחצ פרטי?
זה לא מדויק.
קודם תעשו משאל של בקשת הצעות מחיר מהעיתונים.

ואני כותבת בכנות למרות שפרטי אני מרוויחה יותר מאשר מהעיתון.
ומהעיתון אני מקבלת עבודות על בסיס יומיומי ממילא, כך שאין לי אינטרס לדחוף אתכם לעיתונים.

בקשר למה בכתבו למעלה-
לא תמיד זו בעיה של הכותב. לפעמים לקופירייטר-כתב שמגיע דרך העיתון אין כח להתווכח עם הלקוח שבטוח שבזה שהוא יגיד שהוא הכי מיוחד, באמת כולם יראו את הבידול שלו..
הוא מנסה להסביר לו, ואז הלקוח מביא לו כדוגמא את תנובה.
"אני רוצה שיבינו שאני מותג". אוקי, בדיוק מכתבת יחצ אחת כולם יבינו שאתה מותג, והדרך פתוחה בפניך..

אבל במאמר מוסגר אני יכולה לכתוב שאף על פי כן שאנחנו נתקלים גם ביחצים בלי אסטרטגיה, הרי שעצם זה שהיחצ נכתב ואנשים קוראים (למשל כשחיפשתי לרכוש חדר ילדים, קראתי גם יחצים הכי משעממים כדי להבין את הכיוון של החנות), זה כבר תורם, ומבינים על מה שמים את הדגש. כי כלקוחה, אם לא כותבים לי על מחיר, אני מבינה שיש סיבה.. אם לא כותבים על איכות, וכל הכתבה עוסקת רק במוצר אחד, שכלי בקצה קודקודי מאותת לי על מה כדאי להסתמך על אותה חנות ועל מה לא..
 

גוגלית

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
תוכלו להוביל אותי
קלטת את העניין מהר ;)

מלפפון מההודעה פה למעלה 'פנויה להובלה' איך שאומרים..
בעצם, בקשר לפנויה - תבדקי איתה,
מה שבטוח - היא כותבת יחצ ושיווק ברמה גבוהה מאד.
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
תודה גוגלית,
אבל אני לא מוכנה לקבל לקוח לפני שהוא ברר שלא יותר שווה לו דרך העיתון.
רק לאחר שיברר מה טוב ומשתלם לו מכל הבחינות, אני מוכנה ללוות אותו.

(וכבר קרה שלקוח הגיע אליי פרטי, אמרתי לו שקודם יברר דרך מערכת השיווק של העיתון,
ואחר כך הוא הגיע אליי דרך העיתון..
אמנם הרווחתי פחות, אבל ידעתי שנתתי לו מידע אמין ומדויק).
 

לאה בלוי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
אני לא הייתי סומכת על היחצ של העיתון.
בפעמים הבודדות שלקוחות פנו אלי אחרי שהיחצ נכתב - נאלצתי לתקן כל כך הרבה שכבר היה קל יותר לכתוב לבד.

מסתייגת: בפעמים האלה לא מלפפון כתבה את החומר. מכירה אותה מהעבודות הפרטיות שלה והיא עושה יופי של עבודה. אם יש לך אפשרות לבקש דווקא אותה, דרך העיתון, תנסי בכיף.

ואם לא, עדיף לשלם אפילו פי 10 ולקבל משהו מתוכנן, חותר למטרה מסוימת ועונה על דרישות השוק.
 

מפתח המוח

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
עם כל הכבוד לכותבי היח"צ של העיתון, צריך לזכור שלללקוח ע"פ רוב אפילו אין מושג מי כתב לו את היח"צ, כך שאין לכותב סיבה אמיתית להשקיע בעדיפויות של הלקוח, אלא בעדיפויות של העיתון שהוא המעסיק שלו בפועל.

למעט בודדים שיהיו ישרים וינסו בכל כוחם לשים רק את טובת הלקוח, בד"כ היח"צ של העיתון רואים לנגד עיניהם את ריצוי בעל העיתון.

ואע"פ שגם לבעל העיתון יש סיבה טובה לרצות שהכתבה תעבוד, בא נגיד שהוא לא יצא מגדרו כמו קופירייטר/ כותב תוכן שבהצלחת הכתבה תלויה משכורתו ושמו הטוב.
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
לעיתון אין פה אינטרס.
כלומר האינטרס של העיתון הוא שבעל העסק יצא מרוצה.
כך שאין פה ניגוד אינטרסים.

אבל ברור שקופירייטר שמגיע מצד העסק משקיע זמן גם על אסטרטגיה והכתבה יוצאת מקצועית יותר.
רק צריך לבדוק את המטרה של הכתבה השיווקית, כמה משקל יש לתת לה כשמדובר באותו עסק, ואם השווי שלה מצריך כתיבה של קוםירייטר פרטי לעומת ההוא של העיתון.

ואני בהחלט חושבת שקופירייטר פרטי מטעם העסק עושה עבודה שונה ויסודית מזה של העיתון.
אבל זה לא נכון שיש ניגוד אינטרסים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה