כשרון כתיבה לא ממומש

הדסית

משתמש רשום
היי,
אני חובבת כתיבה וכותבת בעיקר למגירה, איך אפשר להתפתח בתחום?

תודה ושבוע טוב
 

אושרart

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
פרוג-זוהי המכללה בה ניתן לממש חלומות ולפתח כשרונות-לקראת מקצוע.
אני מצרפת פירוט קצר אודות המסלול של כתיבה.
פרטים נוספים באתר פרוג.

מסלול – קורס כתיבה יוצרת
אודות המסלול :

מסלול קורס כתיבה יוצרת הינו מסלול מרתק ויצירתי להיכרות עם עולם הכתיבה ופיתוח והעצמת יכולות הכתיבה בתחום הפרוזה ושפת הבמה והמסך.

המסלול מקנה כלים לכתיבה יוצרת דרך היכרות ולמידה של מושגי יסוד ועקרונות מנחים, לצד התנסות בתרגילים וטכניקות כתיבה ממגוון סגנונות וז’אנרים.

במהלך המסלול יתקיים תהליך עבודה גם עם טקסטים אישיים של הכותבים, החל משלב גרעין הרעיון הראשוני ועד לצעדים להבאתו לכדי מימוש כיצירה שלמה.

מנחת המסלול היא הכותבת ובמאית אורי אגוז. כותבת ומביימת בין היתר לתיאטרון ולטלוויזיה.

מטרות המסלול :

המסלול נועד לאפשר לכותבים ולמי שמבקשים להתנסות בכתיבה לראשונה למצוא את הקול הייחודי שלהם כיוצרים תוך פנייה לעולמות האישיים ולמחוזות הדמיון כמקורות השראה.

תכני מסלול כתיבה יוצרת :

סיפור טוב הוא בסיס לכל יצירת אמנות, בין אם מחזה, סרט או ספר. בנייה של סיפור טוב יכולה להתחיל מרעיון גולמי, זנב רעיון או דיאלוג שהיוצר נחשף אליו. נחקור מהם היסודות שיוצרים סיפור טוב. מהו רעיון דרמטי וכיצד מתרגמים אותו לסיפור בעל מהלך עלילתי; מה יהפוך סיפור קטן לדרמה גדולה? איך בונים מהלך עלילתי דרמטי ומה נדרש כדי ליצור אותו; איך מקדמים עלילה דרך קצב התרחשויות דינמיות ומעניין; ואיך מסיימים סיפור;

מהי פעולה דרמטית ומהו קונפליקט דרמטי; מתוך מה נובע קונפליקט וכיצד בונים אותו; חידוד מצבי עימות ובניית אירועים סביבם;

בריאה ויצירה של דמות. כיצד מרכיבים את העולם, השפה והרצונות שלה; עיצוב אופי הדמות והשתקפותו בפעולות שלה; כתיבת דיאלוגים שיניעו את הדרמה דרך קונפליקט; טמפו ומקצב בכתיבה; צורה בכתיבה כדרך להביע תוכן ועוד.

כיצד לעורר מקורות השראה פנימיים וחיצוניים כדוגמת זיכרונות, חלומות, עולמות חושיים, ארכיטיפים ועוד כדי ליצור מהם; מה מוביל זיכרון ליצירה ואיך בוחרים נקודת מבט; איך מתעצבת המציאות החיצונית בתוך היצירה ומהו המסע האינטימי של הסופר בתוך הכתיבה שלו.

שיטת הלימוד :

תרגילי כתיבה בכיתה ובבית; ליווי הכותבים בפרויקטים האישים שלהם תוך התאמת תוכנית פרטנית תואמת.

משך המסלול :

מפגש אחת לשבוע, 24 מפגשים בני שלוש שעות, 10-13, החל ממרחשוון תשע”ה, אוקטובר 2014.

תעודה מקצועית וסיום המסלול :

בסיום המסלול יקבל כל משתתף תעודת סיום וייערך ערב קריאה מיוחד עם יוצרים שירצו בכך מתוך היצירות שלהם. בתום המסלול הראשוני יתקיים מסלול המשך למשתתפים שירצו להמשיך לעבוד על הפרויקטים האישים שלהם.

מכללת פרוג תקיים קהילת כותבים משתפת ומחברת שתמשיך ליצור בצוותא במסגרת המכללה ובהנחיית המנחה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיג

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ עַבְדֵי יי הַלְלוּ אֶת שֵׁם יי:ב יְהִי שֵׁם יי מְבֹרָךְ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:ג מִמִּזְרַח שֶׁמֶשׁ עַד מְבוֹאוֹ מְהֻלָּל שֵׁם יי:ד רָם עַל כָּל גּוֹיִם יי עַל הַשָּׁמַיִם כְּבוֹדוֹ:ה מִי כַּיהוָה אֱלֹהֵינוּ הַמַּגְבִּיהִי לָשָׁבֶת:ו הַמַּשְׁפִּילִי לִרְאוֹת בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ:ז מְקִימִי מֵעָפָר דָּל מֵאַשְׁפֹּת יָרִים אֶבְיוֹן:ח לְהוֹשִׁיבִי עִם נְדִיבִים עִם נְדִיבֵי עַמּוֹ:ט מוֹשִׁיבִי עֲקֶרֶת הַבַּיִת אֵם הַבָּנִים שְׂמֵחָה הַלְלוּיָהּ:
נקרא  9  פעמים

לוח מודעות

למעלה