נכתב ע"י Shia;1139907:
אני מודה שהופתעתי למקרא התגובה שלך.
בתגובתך את מפקפקת שלוש או ארבע פעמים בדברי פותחת האשכול והטלת ספק באבחנה שלה, ובכך הטלת את האחריות עליה.
תגובה זו תמוהה בעיני, שהרי אין ביכולתך לדעת האם אכן הלקוחה שרלטנית או לא, והשאלה יוצאת מתוך נקודת הנחה שהיא כן. אם כן, מדוע התשובה יוצאת מתוך נקודת הנחה הפוכה? עושה רושם של התחמקות מהתמודדות עם גוף השאלה.
הייתי שמח לשמוע דווקא התייחסות ממקום רציני של אשת מקצוע - מה עושים עם לקוח שמעוניין בשירותי פרסום שאינם עולים בקנה אחד עם תמונת המצב האמיתית?
איך מתמודדים בסיטואציה שעומד מולך לקוח שמבקש להשיק קמפיין שמבוסס על חצאי אמיתות במקרה הטוב או אפילו שקרים במקרה הגרוע?
נגיד, יזם נדלן המעוניין לשווק פרויקט בניה, תוך הבטחות על איכלוס קרוב, בעוד שידוע לך כי בפועל קיימות בעיות משפטיות שעלולות למנוע את איכלוס הפרויקט עוד זמן רב.
או מכונאי רכב שטוען למקצוענות עם 15 שנות ניסיון כשהוא למעשה בסך הכל בן 21 והניסיון שלו מסתכם בכמה זוגות אופניים והמכונית הישנה של אבא שלו...
או כל מקרה דומה שאני בטוח שאת יכולה לתאר לעצמך גם ללא עזרה ממני.
זו סיטואציה בעייתית. מה נכון מבחינה מקצועית לעשות במצב כזה?
והתשובה שכתבת בסוף: "עדיף לפרסם שיש רפלקסולוגית כזו וכזו, בלי להיכנס לפרטים ובלי להדגיש יתרונות שקריים. פשוט להציג אותה וזהו." - זו לא תשובה רצינית נכון?
כתבתי במפורש למה אני מטילה ספק:
"המשפט הזה שאין שום דבר חיובי אמיתי במוצר שלה מדליק כמה נורות אדומות - תנסי להתחבר אליה יותר, להבין אותה באמת ולעבוד עוד קצת. בלי זה באמת שלא תמצאי כלום..."
הדוגמאות האחרות שהבאת הן עובדתיות. במקרים כאלה אשכנע את הלקוח שלא לשקר. אסביר לו מה תהיה התוצאה: אנשים יגלו את זה, יאבדו את האמון ולא יקנו. בעוד שהתמקדות בנקודות הנכונות יכולה לעזור הרבה יותר. אותו יזם נדל"ן יכול לדבר על מפרט טכני, מיקום, מחיר, ועדת איכלוס בררנית - ומה לא. גם הילד שרוצה לטעון על 15 שנות ניסיון יקבל ממני המלצה חד משמעית להשמיט את המשפט הזה ובמקומו לכתוב משהו אחר. למשל אחריות, אמינות, מגיע עד הבית, נותן רכב חילופי - כל דבר אחר שיכול לשכנע ויש בו הרבה אמת.
העניין הוא שתמיד תמיד אפשר למצוא או ליצור משהו חיובי אחר, ולא כמו במקרה הזה - שהיא לא מצאה שום דבר טוב.
אם הוא יתעקש על השקר - זו בעיה שלו. לשמחתי, אני לא אמורה לכתוב את המודעה או לעצב אותה, כך שכל צעד בניגוד להמלצתי לא יעיק על המצפון שלי. אגב, במקרה כזה אני לא אלווה אותו למשך תקופה ארוכה - כי לא אוכל לעזור לו. שיתמודד לבד עם מסכת השקרים שלו. עוד אגב, מעולם לא נתקלתי במקרה כזה אחרי שהסברתי את השלכות השקר ונתתי חלופות אחרות, כך שאין לשפוט אותי.
לגבי ההצעה שלי בסוף:
אם אכן אותו ילד מחליט לפתוח מוסך, ואין לו שום ידע וניסיון ולא כלום, מקרה מוזר שבאמת אין מה לכתוב, והילד גם יתעקש לעבוד איתי (אמרתי כבר שזה מקרה מוזר?
), ואני אהיה כל כך מובטלת שלמרות כל עקרוונתיי אעבוד עם מוצר דפוק כזה, אני אמליץ על מודעה כזו:
קריאטיב כלשהו שמסמל מוסך, אפשרי גם חדש או 'משהו חדש בא לעיר'.
כותרת שתתאים לקריאטיב ותביע את הרעיון שיש מוסך חדש בעיר.
בודי טקסט שיספר לכל תושבי העיר שיש להם מוסך חדש בסביבה, והם מוזמנים להגיע.
המלצה נוספת: מחיר נמוך לרגל הפתיחה.
עוד המלצה: למכור כרטיסיה של תיקונים או טיפולים במחיר מוזל לרגל הפתיחה (כדי שגם אם לקוח לא יבוא פעם שנייה מרצונו - לפחות לכבול אותו בתשלום, כדי שיהיו כאלה שיבואו בכל זאת כי כבר שילמו ואולי עד אז הוא יצבור ניסיון וישתפשף).
לגבי הרפלקסולוגית, אותו רעיון:
כותרת שתספר על שירותי רפלקסולוגיה באשדוד, או בחולון, או ברמת שלמה, או ברמת שרת - לא משנה איפה. כותרת חדש! לוגו סתמי ופרטים נוספים.
אגב, ההמלצות למחיר נמוך ולכרטיסיה תקפות גם כאן.
כלומר: זו תשובה רצינית לחלוטין. כן.