אני חושב שאין סתירה בין הדברים,
האם הכנס יתפס ככנס שבא למכור התשובה היא חד משמעית כן! אנשים יודעים שלא נותנים להם כנס בחינם רק בגלל הפרצוף היפה שלהם, אבל זה עדיין לא אומר שהכנס לא יכול להיות מקצועי ועדיין למכור והרבה!
איך עושים את זה? זה כבר תלוי ברמה של הכנס, בגימיקים של דוברים/נושאים מעוררים עניין ועוד, למשל, דובר מפורסם, או נושא כמו 'למה 90% מהעסקים בדיגיטל נסגרים בשנה הראשונה' עשוי להביא אנשי מקצוע.
בהצלחה.
אני מסכימה.
אבל מצד שני תמיד תמיד כשמוכרים לך - תקבל ערך פחות יותר מאשר אם לא.
מצד שני - גודלו של הערך שכן תקבל בהחלט משתנה.
וזה לא הוגן להשוות למוכרי קורסים/יעוצים למינהם, כשאין לי מושג מה המטרה של סבתא של נעה!
לאחרונה הייתי בכנס לא דיגיטלי אמנם, והמרצה היא מישהי ידועה שדיברו עליה נפלאות ואנשים שמתייעצים איתה ממש ממש מרוצים.
תכל'ס היא לא חידשה לי כלום!
יצאתי ממש מאוכזבת. אח''כ אמרו לי - למה ציפית? היא הרי רוצה שתבואי אליה בתשלום!
אבל עדיין.. בהרצאה שאת נותנת אני צריכה להבין שיש לך ידע יותר ממה שיש לי! ולא קיבלתי את התחושה הזאת.
(גילוי נאות - בנושא הזה יש לי אכן הרבה ידע... אבל ציפיתי שמי שממתג את עצמו כאיש מקצוע בתחום יבין שהקהל שלו לא נולד אתמול)
הייתי פעם בהרצאה אחרת באותו נושא, ולמרצה יש בי''ס שלם בתחום - והערך שהוא נתן היה ערך!! עד היום אני זוכרת את ההרצאה שלו לטובה. הוא ממש שפך ידע שהיה תענוג לשמוע אותו!
כך שאנשים ששומרים לעצמם את הידע כדי למכור אותו - יורים לעצמם ברגליים.
אם סבתא של נעה רוצה להצליח בכנס - להביא ידע אמיתי! דברים שיהיה שווה בשביל לשמוע אותם. לחשוב על טיפים מעניינים שיכולים לסייע ולמנף את קהל השומעים.