כל הפרטים על הצטרפות החינוה''ע ובני יוסף לאופק חדש

פוניבז'-וולף

משתמש פעיל
לא. פשוט נשגב מבינתי איך אפשר 'להתערב' בשכר המורים בטבלת משרד החינוך כאשר התלוש והכסף מגיע ישר ממנו??
אא"כ מדווחים על פחות שעות (שכמובן לא ירוויחו מזה כלום ההנהלה)
 

מיכי82

משתמש פעיל
מה הכוונה? המשכורת לא השוותה לגמרי? אופק חדש זה אופק חדש, יש כללים וטבלאות ברורות
(או שהתכוונתם שיש תקציבים נוספים למימון פעילויות בבית ספר שהחרדים ממודרים?)
זה פחות 8.5 אחוזי שכר, ואכמ"ל. (בגלל שינוי בטבלת השכר בשנה שעברה ובעקבות מודל המרת השכר המשמעות היא שהחרדים פספסו את הסכם השכר האחרון באופן חלקי)
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
השקר של גנץ מהבוקר: אם ההסכם יעבור החרדים יקבלו תוספת של 40% מהשכר 'שלא על בסיס מערכת החינוך'.
קרי - תוספת רק לחרדים
גנץ, מבטיח לתרום לך את התוספת אם תמצא אותה

דברי גנץ:
בזמן שמאות אלפים במילואים (במדים או בחברה האזרחית), ענפים שלמים נסגרים, רבים יוצאים לחל"ת והגירעון גדל - צריך להראות דוגמה אישית. העלאה של 500 מיליון שקלים בתקציב הישיבות, הקצאה של מעל 400 מיליון ש"ח למשרד למשימות לאומיות שייעודם אינו ברור, והעלאת שכר המורים באופק חדש שלא על בסיס מערכת החינוך בסכום של 40% במקום 14% שעליהם הסכמנו - הם אצבע בעין לציבור.
גנץ הראשון שתומך בחינוך ראוי לחרדים כולל ההעלאה שסוכמה, בתקצוב מרכיבי ביטחון ביהודה ושומרון בנוסף ליישובי הספר, ובמקומות נוספים. זה לא מה שמובא היום לממשלה, ובעיקר - זו לא דוגמה אישית מול מיליונים שפרנסתם נפגעת, שפונו מבתיהם ומול האתגר הכלכלי והחברתי העצום שבפנינו.
יש להדגיש, מתוך למעלה מ-10 מיליארד של כספים קואליציוניים לשנה הקרובה, ההסטה שהציע שר האוצר עומדת על מיליארד ש"ח בלבד נכון לעת הזו ולא 70%. עדיין לא מאוחר לעצור ולעשות את הדבר הנכון. יש לכולנו אחריות לאומית.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
הוא כבר הודיע שיצביע נגד וישקול את המשך דרכו אם זה יעבור
לאחר שטיפס על עץ גבוה מדי, כעת מבהירים בסביבת גנץ:
לא נצא מהממשלה, נכנסנו מתוך אחריות לאומית"

במקביל פורסם הבוקר הנוסח הסופי להחלטת הממשלה, תקציב אופק חדש בפנים
 

אבי ברגר

משתמש צעיר
‏בהצעת האוצר שפורסמה הבוקר עולה שבניגוד להצהרת שר האוצר היקף הקיצוץ בכספים הקואליציוניים קטן משמעותית ממה שסמוטריץ׳ הצהיר.
בנוסף, תקציב הישיבות מגיע לשיא של 1.7 מיליארד ש׳ ואין קיצוץ של רבע מיליארד שסמוטריץ׳ הבטיח.
ביקשנו את תגובת שר האוצר. טרם התקבלה.
 

jdn

משתמש פעיל
השר סמוטריץ יצא להגנת המורים החרדים והבהיר כי הוא נגד ההפליה בכל הנוגע לשכרם של המורים החרדים. "ממחזרים את אותו קמפיין שקרי מתקופת אישור התקציב המקורי, הפעם סביב תקציב המלחמה המתוקן שיאושר בעזרת השם היום בממשלה" כתב סמוטריץ בפוסט בפייסבוק.

"אני יודע שאין לי שום סיכוי להדוף את השקר הזה. זה צונאמי שמטביע הכל. תקשורת מגויסת מקצה לקצה, שלושה עיתוני שמאל כלכליים יומיים, שלושה ערוצי טלוויזיה מוטים, עיתונים ואתרי חדשות כלליים - כולם כולם מגויסים לקמפיין מושלם מבחינתם, שמשלב את כל מי ומה שהם רוצים לתקוף, את כל מי ומה שהם אוהבים לשנוא ולהסית נגדו בשיגרה: ממשלת הימין, הציונות הדתית, המתנחלים, החרדים שכל חטאם הוא נאמנותם למחנה הלאומי" כתב השר סמוטריץ.
השר סמוטריץ כתב כי כלל הכספים הקואליציוניים אושרו במסגרת תקציב המדינה לפני כחצי שנה. "הסיבה היחידה שהם משתרבבים כאן לאירוע היא דווקא העובדה שהחלטנו לערוך בהם קיצוץ עמוק של 70% מכל הכספים החדשים, שהם 1.6 מיליארד ש"ח, ולהעביר אותם לצרכי המלחמה. זה מחייב אותנו להביא לממשלה החלטה שמתקנת את ההחלטה של התקציב הקואליציוני שאושרה בחודש מאי כדי לגרוע ממנה את הקיצוץ. אם לא היינו נוגעים בכספים הקואליציוניים זה לא היה מגיע לממשלה ואף אחד לא היה מדבר על זה".

על פי השר, בתקציב יש תוספת של 17 מיליארד שקלים לתקציב הביטחון וכ-13.5 מיליארד שקלים לצרכי המלחמה האזרחיים. יש בתקציב הזה 3.5 מיליארד ש"ח לתקצוב המפונים במלונות, כדי שתושבי קו העימות בדרום ובצפון לא יצטרכו לישון שבועות וחודשים בבתי ספר ובמתנ"סים כפי שקבעו תכניות החירום או להתארח בערי אוהלים של גידאמק כפי שקרה במלחמת לבנון השניה.

יש בו כשני מיליארד שקלים תוספת למשרד לביטחון לאומי כדי להקים מאות כיתות כוננות בכל רחבי הארץ ולחמש אותם וכדי לחמש את המשטרה ולצייד אותה ביכולת לתת מענה טוב יותר לביטחון אזרחי ישראל. יש בו תוספת של כמיליארד שקלים למשרד הרווחה ולביטוח הלאומי כדי ללוות ולעטוף את המפונים והניצולים בצורה הכי טובה שאפשר. יש בו יותר ממיליארד שקלים תוספת מזומן למערכת הבריאות.

עוד הוכנס לתקציב תוספת של כמעט שבע מאות מיליון שקלים למשרד החינוך כדי לתת מענה חינוכי לכמעט מאתיים אלף מפונים בבתי המלון. יש בו כמעט מיליארד שקלים מענקים לרשויות המקומיות בצפון ובדרום כדי לאפשר להן לתת מענה לתושבים שלהם שפונו, לרשויות הקולטות בכל הארץ ולצורך היערכות ביטחונית חריגה בכל הארץ ובכל הגזרות.

יש בו מיליארד שקלים לשיקום ישובי העוטף במסגרת מנהלת תקומה, מהם שש מאות מיליון במזומן. עשרות מיליוני שקלים לחיזוק החקלאות, מאות מיליונים מענקים לעידוד תעסוקה בענפי הבניה והחקלאות ולתמיכה בענפי התרבות והספורט בתקופת המלחמה, עשרות מיליוני שקלים להסברה ישראלית בעולם, לתמיכה בארגוני מגזר שלישי שנרתמו מהיום הראשון של המלחמה, מאות מיליוני שקלים להגדלת מאגרי החירום של מדינת ישראל, ועוד ועוד.

השר ציין כי חשוב בכל זאת להסביר מה יש בהם בכספים הקואליציוניים שיש מי שמתאמצים כל כך למתג כ"כספים פוליטיים מושחתים"?

יש בהם את תקציבי המכינות הקדם צבאיות ותנועות הנוער והשירות הלאומי והגרעינים התורניים והמשימתיים. יש בהם כפרי סטודנטים ושלל מיזמים וותיקים בתחום הזהות והתרבות היהודית. יש בהם את תקציבי החמ"ד ההיסטוריים, יש בהם את תקציב החטיבה להתיישבות שראשי המועצות האזוריות בכל רחבי הארץ מתחננים שלא נקצץ, ותקציבים למרכיבי ביטחון ביהודה ושומרון כדי להתכונן טוב לנוכח האיומים החדשים שנתווספו למרבה הצער אחרי אירועי שמחת תורה.

השר סמוטריץ התייחס לשכר המורים החרדים :"יש בהם גם העלאות שכר מינוריות למורים בחינוך החרדי שמשתכרים הכי פחות מכל מורה אחר במדינת ישראל. אותה מורה מאופקים שמשתכרת חמשת אלפים שקלים ותקבל עכשיו עוד אלף שקל לפרנס את משפחתה ברוכת הילדים. העלאות שכר שמתבצעות בחודשים האחרונים בכל המגזר הציבורי במשק וכבר נכנסו לחשבון הבנק של המורים החרדים. מי שמבקש לקחת רק להם את התוספת ולהשאיר אותה לכל יתר המורים במדינת ישראל ולכל עובדי המגזר הציבורי שקיבלו תוספות שכר בהסכמים שחתמתי עם הארגונים שלהם מבקש להפלות חרדים רק כי הם חרדים, וזה לא קשור בכי הוא זה למלחמה".

השר הוסיף: "אין לי אלא לכאוב את ההיגררות אחרי הקמפיין התקשורתי לעיסוק בפוליטיקה קטנה בזמן מלחמה, שכפי שהזכיר אתמול ראש הממשלה היא על פחות מאחוז מהתקציב החשוב כל כך שאנחנו מעבירים. אין לי אלא להצר על חוסר היכולת להתעלות מעל למחלוקות האלה ולשמור על האחדות שכל כך חשובה לנו עכשיו כדי לנצח במלחמה, להשמיד את חמאס ולהחזיר את החטופים הביתה. אחדות שחשובה לרוח הלחימה של הלוחמים והמפקדים בסדיר ובמילואים, אחדות שהיא חשובה כל כך לחוסן של העורף, ליכולת העמידה שלנו מול לחצים בינלאומיים ומול האויבים שלנו. עצוב שיש מי שמסוגל לרמוז על מחשבה לפרק את האחדות החשובה הזו בשל כמה מאות מיליוני שקלים שהוא לא אוהב, וכאמור, תוקצבו כבר לפני כחצי שנה במסגרת תקציב המדינה, מתוך כמאתיים מיליארד שתעלה המלחמה הזו. מדובר באחוז מהתקציב שיאושר היום וכעשירית וחצי אחוז מהעלות המוערכת הכוללת של המלחמה. מי שעל אחוז לא יודע להתפשר עם שותפיו ולכבד את דעתם, גם אם הוא חושב אחרת, לא מבין מה היא אחדות".

השר סמוטריץ התייחס לסירוב של השר גנץ לאשר את התקציב ובתוכו את התשלום למורים החרדים: "אני מקווה שבשעות שנותרו עד לדיון בממשלה שותפינו לממשלת החירום במחנה הממלכתי יתעשתו, יגלו את האחריות הלאומית הנדרשת ויצביעו בעד התקציב התוספתי החשוב הזה לניצחונה של מדינת ישראל בחזית ובעורף".
 

jdn

משתמש פעיל
כמובן שלב מלכים ושרים ביד ה', אבל לפי הנראה נתניהו מבין שסופו הפוליטי כבר כאן , ובלי החרדים והימין הוא לא ישאר דקה נוספת בשלטון.
ללא זה, הוא לא היה 'מתאבד' על הסיפור.
 
נערך לאחרונה ב:

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
נכון להרגע זה נראה טוב והולך לכיוון החיובי נתניהו פתאום תפס אומץ סמוטריץ נחרץ מאד וגנץ מגמגם משהו רק כדי לצאת ידי חובה והכי חשוב התקשורת די רדומה בנושא
זה באמת הולך לכיוון חיובי, אבל התקשורת ממש לא רדומה בנושא יש הרבה עליהום
לא צריך להתפעל מזה, לא משנה מה נעשה תמיד יצאו עלינו, וגם אם היינו מוותרים על אופק היו מוצאים מחר איזה סעיף מעצבן אחר
אז גם לאכול את הדגים המסריחים וגם לשלם? בשביל מה?

אגב התפרסם היום שאגף התקציבים באוצר הציע פשרה שלא התקבלה - שיהיה יותר פיקוח ויותר הכשרות מקצועיות במסגרת אופק, וישחררו את כל התקציבים.
ואני רק שאלה, האם לא דרשתם לנו חודש שכל הבעיה היא שלא מעבירים תקציבים בזמן מלחמה? והכל צריך להיות מופנה לאזרחי? וכו' וכו'? ממתי אגף תקציבים קשור לעומק הפיקוח החינוכי?
תזכרו את זה ביום פקודה, הם לא רוצים אותנו בכל מצב, וחבל לנסות להתנצל.
 

פוניבז'-וולף

משתמש פעיל
כמובן שלב מלכים ושרים ביד ה', אבל לפי הנראה נתניהו מבין שסופו הפוליטי כבר כאן , ובלי החרדים והימין הוא לא ישאר דקה נוספת בשלטון.
זה נכון גם להיפך, לריב עם החרדים ולצאת פטריוט.

אתמול קראתי במעלית מהמשגיח ר' יחזקאל לוינשטיין זצוק"ל, שאמר.
לפעמים אומרים נכון שהכל בהשגחה אבל בא נדבר בדרך הטבע,
אז הוא אמר זה כמו שאחד אומר לשני בא נדבר כמו שוטים לכמה דקות.
- אהבתי את התובנה הזו, מקוה להגיע לדרגה.
 
נערך לאחרונה ב:

jdn

משתמש פעיל
זה נכון גם להיפך, לריב עם החרדים ולצאת פטריוט
פטריוט זה דבר טוב, אבל כידוע אצל פוליטיקאי האינטרס האישי גובר על כל שיקול אחר, וכל השיקולים האחרים של טובת המדינה וכו', באים רק כשהם מסתדרים איתו.
קחו כדוגמה את גנץ: אדם חלול, חסר כל ערכים, שכל היום מביט באימה בתכניות התקשורת ובוחן היכן הוא ממוקם היום ומה התקשורתנים ממליכי המלכים יאהבו לשמוע ממנו.
גם בסיפור של אופק חדש, הוא לא באמת נגד החרדים. הוא פשוט רוצה להמשיך להיות פופולרי ושהתקשורת לא תשסע אותו לגזרים כמו שהיא עושה למי שמעז לחשוב אחרת מהינדוס התודעה שלה.
 

המרכז להחזרי מס

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
זה נכון גם להיפך, לריב עם החרדים ולצאת פטריוט.
זה המהלכים של לפיד.
גנץ כן "מנסה" לשמור על קשר חם (יחסית) עם החרדים הוא יודע שהוא יצטרך אותם בבוא העת לצידו..
 

טוב עין

משתמש מקצוען
יוצרי ai

ברקת מאיים להצביע הערב נגד התקציב​



כמה לא מפתיע שמי שייבש את החרדים בירושלים כראש עיר ולא היה מוכן לשמוע על מבנה נורמלי לבית ספר חרדי, ממשיך בדרכו הנלוזה כשונא חרדים בתחפושת של ליכודניק עממי.
רק מה אין לו שום סיכוי להתקדם לשום מקום שכן יש לו כריזמה של קופסת שימורים חלודה....
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קח

א שִׁיר מִזְמוֹר לְדָוִד:ב נָכוֹן לִבִּי אֱלֹהִים אָשִׁירָה וַאֲזַמְּרָה אַף כְּבוֹדִי:ג עוּרָה הַנֵּבֶל וְכִנּוֹר אָעִירָה שָּׁחַר:ד אוֹדְךָ בָעַמִּים יי וַאֲזַמֶּרְךָ בַּלְאֻמִּים:ה כִּי גָדוֹל מֵעַל שָׁמַיִם חַסְדֶּךָ וְעַד שְׁחָקִים אֲמִתֶּךָ:ו רוּמָה עַל שָׁמַיִם אֱלֹהִים וְעַל כָּל הָאָרֶץ כְּבוֹדֶךָ:ז לְמַעַן יֵחָלְצוּן יְדִידֶיךָ הוֹשִׁיעָה יְמִינְךָ וַעֲנֵנִי:ח אֱלֹהִים דִּבֶּר בְּקָדְשׁוֹ אֶעְלֹזָה אֲחַלְּקָה שְׁכֶם וְעֵמֶק סֻכּוֹת אֲמַדֵּד:ט לִי גִלְעָד לִי מְנַשֶּׁה וְאֶפְרַיִם מָעוֹז רֹאשִׁי יְהוּדָה מְחֹקְקִי:י מוֹאָב סִיר רַחְצִי עַל אֱדוֹם אַשְׁלִיךְ נַעֲלִי עֲלֵי פְלֶשֶׁת אֶתְרוֹעָע:יא מִי יֹבִלֵנִי עִיר מִבְצָר מִי נָחַנִי עַד אֱדוֹם:יב הֲלֹא אֱלֹהִים זְנַחְתָּנוּ וְלֹא תֵצֵא אֱלֹהִים בְּצִבְאֹתֵינוּ:יג הָבָה לָּנוּ עֶזְרָת מִצָּר וְשָׁוְא תְּשׁוּעַת אָדָם:יד בֵּאלֹהִים נַעֲשֶׂה חָיִל וְהוּא יָבוּס צָרֵינוּ:
נקרא  14  פעמים

אתגר AI

מלכות ה' • אתגר 119

לוח מודעות

למעלה