רעיון יפה, לשמוע...שישמע את זה
(שיר של הרב רונן חזיזה)
לפעמים שמיעה יותר חזקה מקריאה...רעיון יפה, לשמוע...
כרגע דחוף יותר - לקרוא.
בגדול, מסכימה איתך מאד!לפעמים שמיעה יותר חזקה מקריאה...
ואוו. יישר כח גדול!דבר ראשון משהו שאקטואלי לימים האלו.
שהרי לפי האשכנזים כל מה שמתחילים להגיד סליחות דווקא במוצאי שבת זה בגלל שרוצים להתחיל את הסליחות אחרי שמחת ועונג שבת. ואין שכינה שורה אלא מתוך שמחה, והדברים מפורשים בתרומה"ד, והובאו בלקט יושר עמ' רסח'.
מקורות נוספים בקצרה:
ידוע הפירוש על הפסוק שהקב"ה אמר לקין אחרי שנדחתה מנחתו בגלל חטאיו, 'למה חרה לך ולמה נפלו פניך הלא אם תיטיב שאת', ומבואר משם שגם כשאדם צריך לחזור בתשובה והוא אף נדחה ממש מלפני ה', ג"כ אסור לו להיות בעצבות ובנפילת פנים. ש'הלא אם תיטיב שאת'.
סוכה נג'
גבי שמחת בית השואבה 'אלו ואלו אומרים אשרי מי שלא חטא ומי שחטא ישוב וימחול לו'
ושם איתא 'כל מי שלא ראה שמחת בית השואבה לא ראה שמחה מימיו' ועיי"ש בראשונים ובמפרשים בזה.
ברכות לא'
'אין עומדין להתפלל אלא מתוך שמחה'.
זוה"ק ויקרא ח' א'
על הפסוק "עבדו את ה' בשמחה", עיי"ש ותרו"נ.
תניא ליקוטי אמרים פרק לא' האריך שם והביא מהאר"י ז"ל הקדוש. עיי"ש. ועי' גם פרק לד מה שהביא מהזוה"ק.
חתם סופר כי תצא על הפסוק 'כי יקח איש אשה חדשה ושמח את אשתו'. שביאר שחייבים לחזור בתשובה רק מתוך שמחה. עיי"ש.
בני יששכר מאמר א' אות ה' על הפסוק 'אז תשמח בתולה במחול'
והאריך שם לבאר שהפסוק הולך על חודש אלול שהוא מזל 'בתולה' והוא 'תשמח במחול' , 'מחול' מלשון מחילת עוונות. שאין מחילת עוונות אלא מתוך שמחה, עיי"ש.
מאור ושמש תחילת פרשת מצורע.
נועם אלימלך תחילת פרשת במדבר.
**
וידוע לבאר בשם האר"י ז"ל הקדוש שכל מה שדימו חז"ל ותקנו את תקיעות השופר זה כנגד בכיות אם סיסרא.
הוא משום שגם עיקר הבכיה ו'הגנוחי גניח והילולי יליל' שיש בתקיעת שופר, [וכדאיתא מס' ר"ה לג'] הוא בכי של געגועים, כעין בכי אם סיסרא שהתגעגעה על בנה. ולא בכי סתם של צער ועצבות.
ועל זה כתב הארי ז"ל שכל מי שלא נופלת עליו בכיה בימים האלו זה הוראה שאין נשמתו הגונה, 'כי אפי' הבעל חטא הכי גדול מתגעגע על בוראו'.
זה בעיקר הדרך בתשובה יותר ע"פ שיטת החסידות.
**
כמובן לעומת זאת ידועים דברי רבינו יונה בשערי תשובה
העיקר השלישי - היגון, ישתונן כליותיו ויחשוב כמה רבה רעת מי שהמרה את יוצרו. ויגדיל יגון בלבבו וסער מתחולל ברעיוניו, ויאנח במרירות לב, כי יתכן שיתחרט וירע בעיניו על חטאתו אשר חטא, ולא השלים חקו בזה, כי גם הפסד דינר או איסר קשה בעיני האדם, אך אם אבד עשרו בענין רע ויצא נקי מנכסיו, נפשו עליו תאבל ותכבד אנחתו ונפשו מרה לו. וכן על צרות רעות ורבות כאבו נצח, ויגון בלבבו יומם. ויותר מהמה ראוי שיצטער ויאנח מי שהמרה את השם יתברך.
כוח"ט.
ברור. תודה על התזכורת.השאלה ממה העצבות? אם היא ממשהו מסויים או קליני לא יעזרו מובאות צריך לטפל...
יש לרב הופמן זצ"ל ספרים עם הרבה תוכן שבקשתברור. תודה על התזכורת.
יחד עם זאת, כרגע, זוהי הדרך הטיפולית שהומלצה.
יש מצב להפניה מדוייקת יותר?יש לרב הופמן זצ"ל ספרים עם הרבה תוכן שבקשת
הרב הירש מדבר על זה גם מדהים
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת
קורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קז
א הֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב יֹאמְרוּ גְּאוּלֵי יי אֲשֶׁר גְּאָלָם מִיַּד צָר:ג וּמֵאֲרָצוֹת קִבְּצָם מִמִּזְרָח וּמִמַּעֲרָב מִצָּפוֹן וּמִיָּם:ד תָּעוּ בַמִּדְבָּר בִּישִׁימוֹן דָּרֶךְ עִיר מוֹשָׁב לֹא מָצָאוּ:ה רְעֵבִים גַּם צְמֵאִים נַפְשָׁם בָּהֶם תִּתְעַטָּף:ו וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם:ז וַיַּדְרִיכֵם בְּדֶרֶךְ יְשָׁרָה לָלֶכֶת אֶל עִיר מוֹשָׁב:ח יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:ט כִּי הִשְׂבִּיעַ נֶפֶשׁ שֹׁקֵקָה וְנֶפֶשׁ רְעֵבָה מִלֵּא טוֹב:י יֹשְׁבֵי חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל:יא כִּי הִמְרוּ אִמְרֵי אֵל וַעֲצַת עֶלְיוֹן נָאָצוּ:יב וַיַּכְנַע בֶּעָמָל לִבָּם כָּשְׁלוּ וְאֵין עֹזֵר:יג וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:יד יוֹצִיאֵם מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק:טו יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:טז כִּי שִׁבַּר דַּלְתוֹת נְחֹשֶׁת וּבְרִיחֵי בַרְזֶל גִּדֵּעַ:יז אֱוִלִים מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם וּמֵעֲוֹנֹתֵיהֶם יִתְעַנּוּ:יח כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשָׁם וַיַּגִּיעוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת:יט וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:כ יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם:כא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:כב וְיִזְבְּחוּ זִבְחֵי תוֹדָה וִיסַפְּרוּ מַעֲשָׂיו בְּרִנָּה:כג יוֹרְדֵי הַיָּם בָּאֳנִיּוֹת עֹשֵׂי מְלָאכָה בְּמַיִם רַבִּים:כד הֵמָּה רָאוּ מַעֲשֵׂי יי וְנִפְלְאוֹתָיו בִּמְצוּלָה:כה וַיֹּאמֶר וַיַּעֲמֵד רוּחַ סְעָרָה וַתְּרוֹמֵם גַּלָּיו:כו יַעֲלוּ שָׁמַיִם יֵרְדוּ תְהוֹמוֹת נַפְשָׁם בְּרָעָה תִתְמוֹגָג:כז יָחוֹגּוּ וְיָנוּעוּ כַּשִּׁכּוֹר וְכָל חָכְמָתָם תִּתְבַּלָּע:כח וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם וּמִמְּצוּקֹתֵיהֶם יוֹצִיאֵם:כט יָקֵם סְעָרָה לִדְמָמָה וַיֶּחֱשׁוּ גַּלֵּיהֶם:ל וַיִּשְׂמְחוּ כִי יִשְׁתֹּקוּ וַיַּנְחֵם אֶל מְחוֹז חֶפְצָם:לא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:לב וִירֹמְמוּהוּ בִּקְהַל עָם וּבְמוֹשַׁב זְקֵנִים יְהַלְלוּהוּ:לג יָשֵׂם נְהָרוֹת לְמִדְבָּר וּמֹצָאֵי מַיִם לְצִמָּאוֹן:לד אֶרֶץ פְּרִי לִמְלֵחָה מֵרָעַת יֹשְׁבֵי בָהּ:לה יָשֵׂם מִדְבָּר לַאֲגַם מַיִם וְאֶרֶץ צִיָּה לְמֹצָאֵי מָיִם:לו וַיּוֹשֶׁב שָׁם רְעֵבִים וַיְכוֹנְנוּ עִיר מוֹשָׁב:לז וַיִּזְרְעוּ שָׂדוֹת וַיִּטְּעוּ כְרָמִים וַיַּעֲשׂוּ פְּרִי תְבוּאָה:לח וַיְבָרֲכֵם וַיִּרְבּוּ מְאֹד וּבְהֶמְתָּם לֹא יַמְעִיט:לט וַיִּמְעֲטוּ וַיָּשֹׁחוּ מֵעֹצֶר רָעָה וְיָגוֹן:מ שֹׁפֵךְ בּוּז עַל נְדִיבִים וַיַּתְעֵם בְּתֹהוּ לֹא דָרֶךְ:מא וַיְשַׂגֵּב אֶבְיוֹן מֵעוֹנִי וַיָּשֶׂם כַּצֹּאן מִשְׁפָּחוֹת:מב יִרְאוּ יְשָׁרִים וְיִשְׂמָחוּ וְכָל עַוְלָה קָפְצָה פִּיהָ:מג מִי חָכָם וְיִשְׁמָר אֵלֶּה וְיִתְבּוֹנְנוּ חַסְדֵי יי: