מכל מלמדי השכלתי, במיוחד כשהם מלומדים
תודה לפותח האשכול ולכל התורמים מזמנם ונסיונם
אולי אוסיף משהו,
אך לפני זה לדעתי לא כל דרך מתאימה לכל אחד, יש בינינו שהאישיות שלהם לא מרשה ללקוח לסחוב עם התשלום,
יש כאלו בינינו שאם הם אומרים ללקוח: אני אומר לך שזה טוב אז הלקוח מבטל דעתו מיד, וכו וכו עוד הבדלים
מהבדלים שונים בין סוגי אישיות.
אני לא אוהב שמכלילים את כל הגרפיקאים בקו אישיות מסויים. זה פשוט לא הוגן, וגם לא נכון.
צורת העבודה אצלי, היא אולי לא מתאימה לכל אחד אבל אולי ינשנשו כמו שאני.
1. לעולם לא לקחתי תשלום לפני העבודה, אני תמיד מתפלל שלא יגיע סוג של לקוח שצריכים לבקש ממנו
תשלום מראש. (אני מעדיף ליפול אחת למאה ולתת תחושת אמון לשאר)
2. אני משתדל לשמור על קשר אישי ואיכותי עם לקוחות, זה מקל מאוד על ביצוע העבודה, לפעמים יש לקוחות
שאני מספר להם על קשיים עם לקוח אחר או סתם קושי אחר (בלי פרטים אישיים) זה נותן להם הרגשה כאילו
הם קרובים לצלחת ואז הם הופכים לפחות תובעניים (כ"ז לא מתאים ללקוחות שאתה מרגיש עליהם שהם אוהבים רשמיות).
3. אני מנסה לתת להם תחושה שאני סומך עליהם. פעמים רבות מאוד (בדר"כ עם לקוחות עם פוטנציאל מכובד) אני מוציא עבודות בלי לקבל תשלום מיידי.
4. אני מנסה לתת ללקוח תחושה שהפרוייקט שלו הוא בעצם הופך לפרוייקט שלי ולא רק הכסף מניע אותי,
זה גורם ללקוחות לאהוב את העבודה וההשקעה שלך (את זה קשה לתת רק כתחושה, עדיף לתת את זה באמת).
5. אני מנסה לשמור על אווירה טובה חמימה וזורמת במשרד, לא קרירה, רשמית או נוקשית,
(שולחן זכוכית ונקיון מוחלט, עם שקט של בית קברות אני משאיר לאנשים אחרים).
6. אני מנסה להימנע ולהתחמק בכל מחיר מלקוחות שיודעים בדיוק מה שהם רוצים (בדר"כ אנסה להסביר להם
שאם יש להם את הכישרון עדיף שילכו למישהו מתחיל/זול ולא לבזבז מחיר יקר אצלי)
7. אני אומר תודה כנה ללקוח, על זה שהוא בחר לעבוד אתי, אני פשוט אומר לו את זה (לא לכל אחד אפשר
אבל אם יש הזדמנות אני מחליק את זה)
זה מה שעולה לי בראש כרגע, ותודה לשם, וכמו"כ לעובדים העושים עבודה טובה מאוד,
מתוך מאות רבות של לקוחות, ניתן לספר על כף יד אחת את הלקוחות שעברו למישהו אחר.
שאילה אחת יש לי שעדיין לא מצאתי לה פיתרון, והיא:
יש לקוחות כ5% מכלל הלקוחות (בעצם מכלל האנושות) שהם פשוט מסובכים (אני לא מאשים את אף אחד,
אני מדבר על מציאות) לפעמים אתה מזהה אותם מיד (הם בדר"כ אלו שיודעים בדיוק רב מה שהם רוצים או שלגמרי לא:|),
לפעמים זה לוקח לך קצת זמן, אבל כשאתה מזהה אותו אבל התחלת כבר את העבודה - פשוט נפלת. איך מתפטרים מהם,
שיהיו בריאים, איך?
ואיך מזהים אותם בלי לפספס???
בעצם עוד שאילה, לא. לא שאילה, עובדה.
כל עבודה שנמשכת מעבר למה שהיא אמורה, עבר קרבנה לנצח, אתה פשוט לא רואה את הסוף למרות
שבינתיים הספקת עשרות או מאות עבודות אחרות, ולמרות שאותה עבודה עצמה בכלל אמורה לקחת 10 אחוז
ממה שהיא לוקחת.
אני לא יודע למה זה קורה, אולי מישהו כן יודע, אבל מה שבטוח הוא, שכדי להימנע מזה עדיף שהעבודה תהיה
ברורה לפרטיה לפני ההתחלה, ולא לסגור את הקובץ עד שמסיימים אתה.
בהצלחה, ושוב תודה.