כללי כללים קצרים להצליח עם לקוחות בעיצוב גרפי

נקי_כפים

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
להמחיש עד כמה תרבות ה"בקשת רחמים" קבעה לה מקום אצלנו תשמעו את הסיפור הבא:
פעם עשיתי עבודה גדולה מאד אצל חיים מושקין (לרפו"ש בע"ה זלמן חיים בן מרים) העבודה נמשכה כחצי שנה וכללה הרבה הרבה לילות לבנים והרבה עצבים עד שראינו את סיומה.
באחד הימים האחרונים שאלתי את חיים- נו, עכשיו כמה אני חייב לך?, הסכום היה גבוה מאד (כ25,000 ש"ח), נפשית הייתי מוכן אף לסכום יותר גבוה ולכן בלי בעיה הוצאתי 5000$ מכיסי ונתתי לו.
המבט שהוא נעץ בי חקוק לי בזכרון עד היום משהו בסגנון "מה השתגעת - אתה לא מבקש הנחה או משהו?!"
ואז הוא אומר באמת התכוונתי ל1000$ פחות אבל חשבתי שתבקש הנחה ולכן אמרתי סכום כזה!!!
כל מילה נוספת מיותרת
 

דיסק

משתמש פעיל
עימוד ספרים
לפעמים אני נופל עם אנשים שמסכמים הכל לפני העבודה אך אחרי שהעבודה מוכנה נזכרים 4 או 5 פעמים בכל מיני הוספות ושינויים אפי' שלדעתם זה שינויים קטנים וקלים אך במציאות השינויים גוזלים המון זמן, איך פותרים את הבעיה עם סוג אנשים זה אחרי שכבר סיכמנו מחיר?
 

3Design

משתמש צעיר
ועוד כלל ברזל : (לתושבי ארצינו הקד')

הצעת מחירים : אך ורק בדולרים !!!

וד"ל :)
 

abrill

משתמש רשום
אם תנסה להראות יותר מקצועי ממה שאתה
הלקוח יוכיח לך תמיד שהוא יודע יותר טוב
 

זעליג_GP

משתמש צעיר
מכל מלמדי השכלתי, במיוחד כשהם מלומדים
תודה לפותח האשכול ולכל התורמים מזמנם ונסיונם

אולי אוסיף משהו,
אך לפני זה לדעתי לא כל דרך מתאימה לכל אחד, יש בינינו שהאישיות שלהם לא מרשה ללקוח לסחוב עם התשלום,
יש כאלו בינינו שאם הם אומרים ללקוח: אני אומר לך שזה טוב אז הלקוח מבטל דעתו מיד, וכו וכו עוד הבדלים
מהבדלים שונים בין סוגי אישיות.
אני לא אוהב שמכלילים את כל הגרפיקאים בקו אישיות מסויים. זה פשוט לא הוגן, וגם לא נכון.

צורת העבודה אצלי, היא אולי לא מתאימה לכל אחד אבל אולי ינשנשו כמו שאני.

1. לעולם לא לקחתי תשלום לפני העבודה, אני תמיד מתפלל שלא יגיע סוג של לקוח שצריכים לבקש ממנו
תשלום מראש. (אני מעדיף ליפול אחת למאה ולתת תחושת אמון לשאר)

2. אני משתדל לשמור על קשר אישי ואיכותי עם לקוחות, זה מקל מאוד על ביצוע העבודה, לפעמים יש לקוחות
שאני מספר להם על קשיים עם לקוח אחר או סתם קושי אחר (בלי פרטים אישיים) זה נותן להם הרגשה כאילו
הם קרובים לצלחת ואז הם הופכים לפחות תובעניים (כ"ז לא מתאים ללקוחות שאתה מרגיש עליהם שהם אוהבים רשמיות).

3. אני מנסה לתת להם תחושה שאני סומך עליהם. פעמים רבות מאוד (בדר"כ עם לקוחות עם פוטנציאל מכובד) אני מוציא עבודות בלי לקבל תשלום מיידי.

4. אני מנסה לתת ללקוח תחושה שהפרוייקט שלו הוא בעצם הופך לפרוייקט שלי ולא רק הכסף מניע אותי,
זה גורם ללקוחות לאהוב את העבודה וההשקעה שלך (את זה קשה לתת רק כתחושה, עדיף לתת את זה באמת).

5. אני מנסה לשמור על אווירה טובה חמימה וזורמת במשרד, לא קרירה, רשמית או נוקשית,
(שולחן זכוכית ונקיון מוחלט, עם שקט של בית קברות אני משאיר לאנשים אחרים).

6. אני מנסה להימנע ולהתחמק בכל מחיר מלקוחות שיודעים בדיוק מה שהם רוצים (בדר"כ אנסה להסביר להם
שאם יש להם את הכישרון עדיף שילכו למישהו מתחיל/זול ולא לבזבז מחיר יקר אצלי)

7. אני אומר תודה כנה ללקוח, על זה שהוא בחר לעבוד אתי, אני פשוט אומר לו את זה (לא לכל אחד אפשר
אבל אם יש הזדמנות אני מחליק את זה)


זה מה שעולה לי בראש כרגע, ותודה לשם, וכמו"כ לעובדים העושים עבודה טובה מאוד,
מתוך מאות רבות של לקוחות, ניתן לספר על כף יד אחת את הלקוחות שעברו למישהו אחר.


שאילה אחת יש לי שעדיין לא מצאתי לה פיתרון, והיא:
יש לקוחות כ5% מכלל הלקוחות (בעצם מכלל האנושות) שהם פשוט מסובכים (אני לא מאשים את אף אחד,
אני מדבר על מציאות) לפעמים אתה מזהה אותם מיד (הם בדר"כ אלו שיודעים בדיוק רב מה שהם רוצים או שלגמרי לא:|),
לפעמים זה לוקח לך קצת זמן, אבל כשאתה מזהה אותו אבל התחלת כבר את העבודה - פשוט נפלת. איך מתפטרים מהם,
שיהיו בריאים, איך?
ואיך מזהים אותם בלי לפספס???


בעצם עוד שאילה, לא. לא שאילה, עובדה.
כל עבודה שנמשכת מעבר למה שהיא אמורה, עבר קרבנה לנצח, אתה פשוט לא רואה את הסוף למרות
שבינתיים הספקת עשרות או מאות עבודות אחרות, ולמרות שאותה עבודה עצמה בכלל אמורה לקחת 10 אחוז
ממה שהיא לוקחת.
אני לא יודע למה זה קורה, אולי מישהו כן יודע, אבל מה שבטוח הוא, שכדי להימנע מזה עדיף שהעבודה תהיה
ברורה לפרטיה לפני ההתחלה, ולא לסגור את הקובץ עד שמסיימים אתה.

בהצלחה, ושוב תודה.
 

גרף

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
נכתב ע"י נקי_כפים;58366:
להמחיש עד כמה תרבות ה"בקשת רחמים" קבעה לה מקום אצלנו תשמעו את הסיפור הבא:
פעם עשיתי עבודה גדולה מאד אצל חיים מושקין (לרפו"ש בע"ה זלמן חיים בן מרים) העבודה נמשכה כחצי שנה וכללה הרבה הרבה לילות לבנים והרבה עצבים עד שראינו את סיומה.
באחד הימים האחרונים שאלתי את חיים- נו, עכשיו כמה אני חייב לך?, הסכום היה גבוה מאד (כ25,000 ש"ח), נפשית הייתי מוכן אף לסכום יותר גבוה ולכן בלי בעיה הוצאתי 5000$ מכיסי ונתתי לו.
המבט שהוא נעץ בי חקוק לי בזכרון עד היום משהו בסגנון "מה השתגעת - אתה לא מבקש הנחה או משהו?!"
ואז הוא אומר באמת התכוונתי ל1000$ פחות אבל חשבתי שתבקש הנחה ולכן אמרתי סכום כזה!!!
כל מילה נוספת מיותרת

היה לי לקוח שביקש הנחה. אמרתי לו: חבל שלא אמרת לי מראש שאתה רוצה הנחה, בפעם הבאה תזכיר לי מראש שאתה מבקש הנחה וכמה אתה רוצה ואתן לך בלי בעיה....

כנראה שמושקין ראה שרוב האנשים מבקשים הנחה ולכן נהג כך. לא סיפרת לנו מה היה הסוף עם ה1000 הנוספים...
 

אבישר

משתמש רשום
תודה לכולם על הערותיהם, זה מחכים ומוסיף מאוד מאוד!!!

כמה הוספות קטנות שאולי לא מספיק הודגשו:
1. כדאי לקבוע מחיר מינימום שאפשר לומר ללקוח: "אני לא פותחת קובץ על פחות מ - 300 ש"ח", כמובן שאם מדובר על לקוח קבוע ולא משהו חד פעמי זה לא נושא, אבל בדרך כזו בדרך כלל מזיזים את כל אלו שרק רוצים עבודה של "גג חצי שעה"... כמעט תמיד תגמרו איתם בכמה שעות טובות... לפעמים מה שנראה ללקוח עבודה קטנה יכול להראות באמת עבודה קטנה בתוצר הסופי אבל עד שהגענו לזה??? אף אחד לא מדמיין כמה שינויים אפשר לעשות בדרך.
השיטה הזו עובדת מאוד וגם נותנת הרגשה שאתה עובד עם מישהו רציני, ותדעו, גם אם לקוח הולך בגלל אמירה כזו, טוב שכך, אם הוא הלך סימן שהיה יכול להיות איתו הרבה הרבה כאב ראש...
2. אל תתפתו ל"שוטף +30, 60, 90" אפשר לעבוד על עבודה גם שלושה חודשים, למה צריך לראות ממנה תשלום אחרי חצי שנה?
3. צריך לזכור שהעבודה אחרי הכל היא בעצם פרנסה ולכן כל ארגון חסד, ישיבה, גמ"ח וכו' שרוצים שתעשו להם מחיר או אפילו בחינם, עם כל הכבוד וההערכה, זו פרנסתנו וכמו כל הלקוחות, גם הם צריכים לשלם, אם הם צריכים שרותים של עורך דין, הם משלמים? אם הם צריכים שרות של טכנאי מכונות, הם משלמים? שישלמו גם על גרפיקה!
למה הלקוחות שכן משלמים צריכים להפגע מלחץ שמופעל עליך מארגון שלא משלם?
4. בענין מה שכתב "נקי כפיים", כשאני קונה משהו בחנות או מקבלת שרות ממישהו, אני לא מבקשת הנחה אלא מכבדת את המחיר (אם לא מתאים לי אני לא אקנה), למה כשאני נותנת מחיר אני כבר צריכה לחשבן מראש מחיר מנופח יותר כדי שאוכל לתת הנחה וגם להשאר עדין עם רווח סביר?
 

עמודי שש

משתמש פעיל
עימוד ספרים
נכתב ע"י אביגדור;58034:
כתבתי באשכול אחר ושייך גם לאשכול זה.

במקור פורסם על ידי אביגדור
לא שווה לעבוד על תשלום מראש, נכון שאז הכסף בטוח, אבל אתה בכיס של הלקוח, כי כל פעם הוא מזכיר לך שהוא כבר שילם, ושאתה גנב וכו' כפי שהלקוחות יודעים את המלאכה. וודאי שאם המדובר בהדפסות או דברים שאנו מוציאים כסף מכיסנו הסיפור אחרת לגמרי, או בעבודה בסדר גודל עצום אחרת זה לא שווה בכל אופן אני ניסיתי את שניהם וככה אני חושב.

תגידו, הרי גם אנחנו לקוחות, בדברים אחרים, נראה לכם שאנחנו גם כאלו, אולי צריך להסתכל בפורומים של אינסטלטורים או מכולתניקים וכו':)

תשמע חביבי,

אם לא תקח תשלום מראש, הוא יכול להשאיר אותך עם הלשון בחוץ אחרי שהתחלת את העבודה. פתאום הוא ימצא איזה סיבה לרדת מהעץ, והוא יבטל את ההזמנה אחרי שהשקעת כבר בעבודה.

ואם לא תיקח את מלוא התשלום לפני אספקת החומר - אתה לא תקבל את זה לעולם!!! (אא"כ תתקשר אליו 8 ביום ביום, ושלוש פעמים מתוכם הוא ממספר חסוי!)

מנסיון!

{כמובן שאסור להכליל את כ-ו-ל-ם, אבל לדאבונינו יש הרבה כאלו, ואני מכיר אחד שעזב את הענף ועבר לנדל"ן בגלל הדברים האלו, לא משנה שהוא לא מתחרט, כי הוא מרוויח הרבה יותר, אבל זה היה הקש ששבר את הגב}
 

עמודי שש

משתמש פעיל
עימוד ספרים
נכתב ע"י קרייזי גרף;58044:
מה עושים עם החברים / קרובים / שכנים
שמבקשים טובה "רק משהו קטן" (גדול)
?????????????????????????

אומרים להם: חבר/אח/שכן/בן-דוד יקר! אני עסוק, איתך הסליחה! או לחילופין אם אתה רוצה להזמין עבודה מסודרת, אני מוכן להתחשב בידידות ולדחוף אותך בתור, אבל ב-ת-ש-ל-ו-ם!!!

צריך לדעת להגיד את האמת!

אני מעמד עכשיו בשביל סבא שלי ספר גדול מאוד ובשביל ההרגשה הטובה שלי ושלו נתתי לו הנחה של 40 % ולא רק שהוא לא הסכים לקבל ממני את ההנחה אלא שהוא הוסיף הרבה יותר מהמקובל, בגלל שהוא מבין שהנכד שלו צריך גם להתפרנס ולא לא פייר שבגלל הקירבה המשפחתית אני יאלץ להפסיד שעות עבודה בחינם.

וכך צריך להיות!

אתה ידיד? תשלם טיפ!
 

פיל לבן

משתמש רשום
אחת הבעיות הגדולות עם הגרפיקה הוא שזה הפך להיות סוג של כאילו מקצוע זול ופשוט. משהו שכל ילד בן 15 אחד יכול לעשות רק שאין לו את התוכנות.. וחוץ מזה, תשאלו כל אחד על עבודה שעשיתם כמה זמן נראה לו שזה לקח, המקסימום שיגידו לכם זה חצי מהזמן שעבדתם על זה.
מלבד זאת צריך לזכור שהתשלום לא נעשה רק על זמן העבודה אלא על הידע שהובילה לביצוע.
ראיתי סיפור יפה בפורום אחר:
יושב לו פיקאסו על גדות הנהר ומצייר. עוברת לידו אישה ולפליאתה מגלה שזהו פיקאסו שהיא רואה. היא ניגשת אליו ומבקשת שיצייר אותה. פיקאסו נענה בחיוב. לוקח דף, לוקח עיפרון וביד אחת מתחיל לשרבט את דיוקנה של האישה. חמש דקות מאוחר יותר הוא מציג את התוצאה לגברת. "זה מדהים" היא אומרת לו "הקווים המדויקים, האופק שנגלה... בדיוק מה שרציתי!". שואלת האישה: "כמה אני חייבת לך". עונה לה פיקאסו באדיבות: "2000$".
מסתכלת האישה בתדהמה ושואלת "אבל.... עבדת על זה רק חמש דקות" ופיקאסו עונה "את טועה. עבדתי על זה כל החיים".

ולגבי חברים/ידידים כשמבקשים טובה אני תמיד אומר להם "עם תודה לא קונים במכולת" וכשהם מבינים את ההשוואה או שהם כבר לא באים בבקשות חינמיות או שהם משלמים (כמובן בהנחה מסויימת)
 

יוסעלע

משתמש רשום
אני אומר לכל לקוחותי: אתם לא משלמים על זמן העבודה - כי אם על תוצאת העבודה, ואומר בפירוש לפעמים זה לוקח 5 דקות ולפעמים ימים שלימים... (כולם מבינים/הבינו את זה).
 

פיל לבן

משתמש רשום
נכתב ע"י אביגדור;58025:
לכן, לפני שאני גומר את העבודה אני מחתים אותו על חוזה שבו מצורפת העבודה (מצ"ב החוזה, סתם דוגמא, כל אחד יכול לעשות אחרת), ואז הכל בא על מקומו בשלום.

תמיד להוציא העתק של העבודה האחרונה לפני השליחה לדפוס ולהחתים עליה (ולא בדף אחר) את הלקוח שלא יהיו טענות כלשהן אח"כ, כגון "אבל ביקשתי לשנות את מספר הטלפון ועכשיו מה יש לי לעשות עם מודעה בעלת מס' טלפון שגוי?"
 

מחשבת

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י 3Design;58403:
ועוד כלל ברזל : (לתושבי ארצינו הקד')

הצעת מחירים : אך ורק בדולרים !!!

וד"ל :)
גם היום?! (3.39)
 

riki

משתמש צעיר
אם כבר העלו את האשכול... יש לי שאלה!(בעצם שתיים...)
בא אליכם לקוח ומבקש שתבצעו לו עבודה, הוא כמובן הסכים עם המחיר(בדולרים)
  1. מתי אתם גובים ממנו את הכסף? האם מקובל להגיד ללקוח שאני לא מורידה לדפוס כל עוד אין לי תשלום?
  2. העבודה הסתיימה לפני שבועיים שאז שער הדולר היה שונה ונכון להיום הוא עדיין לא שילם לי,( אני אמרתי לו את הסכום בדולרים) באם הוא יביא לי את הסכום בשקלים לפי איזה שער הוא צריך להביא לי???
תודה מראש....
 

מעיינות21

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
א. מקובל לקחת לפני העבודה שליש ואת השאר בסוף.

ב. אם העבודה הסתיימה לפני שבועיים הוא צריך לשלם לך לפי שער הדולר שלפני שבועייים!
 

esti1

משתמש צעיר
על עבודות קטות- נגיד עד 500 ש"ח, אפשר לחכות לתשלום עד להגשת העבודה/דיסק. (לא להוציא את הקובץ הסגור לדפוס עד שהלקוח משלם)
ומעל הסכום הזה, אני לוקחת 50% מראש.

בנוגע לזמן של שינויים וכו', אפשר לפרט בהצעת מחיר שהמחיר כולל זמן מסוים של שינויים (נגיד שעה לדוגמא) וכל שעה לאחר מכן היא בתוספת תשלום.
כך, לקוח יחשוב טוב לפני שהוא משגע אותך, ואתה לא תרגיש שאתה עובד לחינם.
 

LF4

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
כל מילה שכתוב כאן זהב
לי היה מקרה עוד בתחילת העבודה שלי כגרפיקאי, זה היה כשבועיים לפני החתונה, ומשהו מארגון חסד בא לבקש לוגו בחינם - כזכות 'מצוה לפני החתונה' וכמה שניסיתי להסביר בקיצור.... כל מילה נוספת מיותרת
בתכל'ס כשמורידים עבודה לדפוס לפני זה חייב להגיע הכסף, זה הכלל שלי.
כמובן שיש לפעמים יוצאים מהכלל ואז בדר"כ כבר צריך לרוץ אחרי הלקוח
 

rach

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
D I G I T A L
נכתב ע"י מעיינות21;84836:
א. מקובל לקחת לפני העבודה שליש ואת השאר בסוף.

ב. אם העבודה הסתיימה לפני שבועיים הוא צריך לשלם לך לפי שער הדולר שלפני שבועייים!

ואם הסיטואציה היתה הפוכה לגבי הדולר, נניח שהערך שלו היה עולה, גם אז?...
הכי נכון לבקש את הסכום בדולרים ממשיים, אם הצעת המחיר הייתה בדולרים אז נלקחת בחשבון הריזיקה של התנודות. ויש לשאת באחריות.
 

LF4

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
נכתב ע"י גרפוטו;58213:
ולגבי עצות:
א. לעולם לא להביא את הלקוח מול המחשב בשעת העבודה- הוא רואה איך בקלות לכאורה את משנה דברים, אז הוא מבקש אולי בצבע כזה... אולי ננסה אחר... תשימי את התמונה למעלה, ועכשיו באמצע... בקיצור הוא לא יודע מה הוא רוצה ומנסה את הכל עליך...
אצלי אם יש לקוח שיודע בדיוק מה הוא רוצה, לא אחד מרחף כזה, לפעמים הרבה יותר קל אחרי שעושים פחות או יותר את הדוגמא לקרוא ללקוח ולשבת ביחד לגמור את העבודה, זה הרבה יותר מהר וגורם לפחות תיקונים
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ק'

קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יי חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יי כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יי וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם:
נקרא  12  פעמים

אתגר AI

הסוואה • אתגר 21 • אתגר נושא פרסים 🎁

לוח מודעות

למעלה