כללים חדשים מהאקדמיה לכתיב חסר הניקוד - למי שזה חשוב בשבילו

חשמל

אמנות העימוד
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
עריכה תורנית
נכתב ע"י קדיתא;n4959138:
למיטב ידיעתי, ותקנו אותי אם אני טועה, אין בלשון הקודש כללים לכתיב חסר ניקוד. הכללים הללו מאוד שימושיים לצורך כתיבה לא תורנית. כאשר נעשים שינויים הם קצת צורמים, אבל כך דרכו של עולם.

השינויים צורמים במיוחד כאשר הופכים את הקמץ הקטן לחולם, בזמן שאצלנו בחיידר מלמדים, שקמץ אלף או וחולם אלף אוי.
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
נכתב ע"י למען דעת;n4962904:
אני רק שאלה: בדורנו דור המחשב (להבדיל מדור מכונת הכתיבה), למה שלא נשתמש בשיטת הניקוד החלקי במקום בכתיב המלא והשגוי במודע?
זו שאלה שתמיד שאלתי את עצמי. אין קשר למחשב (דווקא בכתב יד יותר נוח לציין חולם...) בפרט שלפני 40-50 שנה ההמלצה של האקדמיה היתה לא רק לציין חולם מלא במלים כמו בֹּקֶר, דהיינו כשכותבים בלי ניקוד - בוקר, אלא אף להוסיף את נקודת החולם, ככה: בוֹקר, כדי שלא יטעו חלילה ויחליפו בין זה לבין שורוק...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיד

א בְּצֵאת יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרָיִם בֵּית יַעֲקֹב מֵעַם לֹעֵז:ב הָיְתָה יְהוּדָה לְקָדְשׁוֹ יִשְׂרָאֵל מַמְשְׁלוֹתָיו:ג הַיָּם רָאָה וַיָּנֹס הַיַּרְדֵּן יִסֹּב לְאָחוֹר:ד הֶהָרִים רָקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ה מַה לְּךָ הַיָּם כִּי תָנוּס הַיַּרְדֵּן תִּסֹּב לְאָחוֹר:ו הֶהָרִים תִּרְקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ז מִלִּפְנֵי אָדוֹן חוּלִי אָרֶץ מִלִּפְנֵי אֱלוֹהַּ יַעֲקֹב:ח הַהֹפְכִי הַצּוּר אֲגַם מָיִם חַלָּמִישׁ לְמַעְיְנוֹ מָיִם:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

חלון ראווה • אתגר 123

לוח מודעות

למעלה