שיתוף - לביקורת כי לא תשכח מפי זרעו

castamir

מהמשתמשים המובילים!
בן ה-13 היה נרגש עד עמקי נשמתו. הביט על אביו העומד לצדו, נרגש לא פחות ממנו. אבא בעצמו למד אצל ראש הישיבה, לפני שלושים שנה!


בהוראת המזכיר, נקשו קלות על הדלת, אחר נכנסו לחדר. ארונות עץ כבדים עמוסים בספרים עתיקים הביטו בהם מהדפנות, מעלים באפם ניחוחות קדומים. הסטנדר המקולף כמו נופף לשלום לתלמיד ממנו נפרד לפני שנים כה רבות.

ראש הישיבה הרים את עיניו מהגמרא הגדולה והרכיב לעיניו את משקפיו העבים, המהוהים. הביט בהם, קימט לשבריר-רגע את מצחו ומיד אמר בחיבה:

"שוורצבורד! אוהו. מנשה שוורצבורד... איזו זכות. וראה בנים לבניך!"

ר' מנשה נענע בראשו ביראת כבוד. הלא נאמר "ושיננתם לבניך - אלו התלמידים", וכשראש הישיבה רואה שלתלמידים שלו יש בנים או תלמידים משל עצמם, הוא מפטיר במילים אלו...

"ה... הראש ישיבה זוכר אותי?" הרגיש פתאום שוב ילד בן 13.

"א וודאי, איזו שאלה, איך אפשר לשכוח תלמיד נפלא כמוך, בן עלייה, מן המצוינים! נו, איך הולך אצלכם בכולל ברכסים?"...


רק בחוץ, הרשה ר' מנשה לעצמו להתפרק. להזיל דמעת התרגשות.

"יש לראש ישיבה זיכרון טוב במיוחד, נכון?" שאל אפי הצעיר.

"לאו דווקא". אמר ר' מנשה. "אומרים שהקורונה או החיסונים פגעו לו בזיכרון... אבל כנראה את התלמידים הוא זוכר היטב כי כל אחד ואחד לו נחקק לו בלב. כבנים ממש!"

<<<

בחדר פנימה, השיב ראש הישיבה את משקפי גוגל אל השולחן. "גוט, גוט". חייך לעצמו, וַיַחֲזֹר לתלמודו.
 

סיפור8

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
בעז"ה

כתיבה מעניינת, אבל יש תופעה שאני רואה שהולכת ועולה- כאן בפורום בוודאי, וייתכן שזהו שיקוף למגמה קיימת גם בחוץ- ומעניין אותי אם שמתם לב.
נהיינו ממש ציניים כלפי הכל, לא?
כלפי הקופות, והראשי כוללים והצדיקים, והישועות וההבטחות והקברים, והעלונים והסיפורים והקבלות הטובות והכל הכל...
לא אומרת אם בצדק או לא בצדק, למה ומדוע. רק אומרת שהציניות הזו קיימת.
מה יהיה איתנו?
 

castamir

מהמשתמשים המובילים!
מנקודת המבט שלי - לא רק שלא התכוונתי לזלזל בו, אלא הכי להיפך. מקום מאוד אישי רחום ולבבי, של אדם שהפך לנכה, בתחום שאולי הכי יקר וחשוב לו - אבל עשה מאמץ שלא כהרגלו סגנונו ומנהגו כדי לגרום תחושה טובה של חיבה לסובבים אותו.
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  21  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה