כי הם חיינו....

קופית

משתמש רשום
ודאי שמותר, ואפילו צריך למכור גם דברים קדושים.
השאלה איך וכיצד.
אני הרגשתי קצת מרומת.
 

מאיר14

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
נכתב ע"י כוכב103;834417:
התעללות ריגשית לצורך ניצול ציני במיוחד.

הסיפור יפה וההפקה מעולה, וכן העריכה המקצועית.
אבל למה לשווק בכזו צורה מכוערת ועוד מוצר כ"כ ערכי.
מספיק היה לשכנע כל אחד לנצל את ימין בלימוד דף היומי. בלי למכור את עוז והדר בצורה כ"כ ישירה.
מספיק היה לוגו שלהם בסיום הקליפ. בלי להכניס אותו בתוך העלילה המרטיטה עצמה.
חבל.

כל סרט ממש שאתה רואה, כמו של חברה פלונית או אלמונית, אתה לא חושב שזה ניצול ציני.
עושים עליך כסף, שורפים לך את החיים ואת הזמן, ואתה עוד נהנה מזה.

עכשיו נותנים לך סרט עם קצת יותר משמעות, שירגש אותך עד דמעות ויעורר אצלך קצת משהו בנשמה
עם פרסומת מאופקת בסופו, שגם אם ח"ו תימשך אחר הפרסומת ותרכוש את המתיבתא, עוד תצא עם משהו לעולם הבא
לזה אתה קורה שימוש ציני וכו'?
 

עפרה

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
נכתב ע"י קופית;834579:
זה מתסכל לחשוב, שגם בתוך הציבור החרדי לא נשאר קמצוץ של טוהר.
הכל פוליטיקה, יח"צ ואינטרסים.
זה בכלל לא קשור. יש המון טוהר והמון קדושה, אבל כאן יש בן אדם שהלך וטרח ומימן הפקה כזו מושקעת, והוא עשה את זה לטובת האינטרסים שלו.
זה לא שהכול פוליטיקה ואינטרסים - הדבר הזה הוא פשוט פרסומת.
זה שנראה היה למישהו ברגע הראשון שזה משהו שבא ממניעים מאוד קדושים, בעיה שלו... (מי אמור לממן הפקה גרנדיוזית כדי לרגש אותך למטרה טהורה? מי אמור להוציא על זה כמה שזה שווה? ואם הוא מונַע ממטרות רוחניות, לא עדיף שישקיע במקומות יותר דחופים?)

בכל אופן אני באופן אישי מאוד לא התרגשתי... אבל זה כבר עניין של טעם כנראה.
 

מילה בסלע

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
פרסום וקופי
לדעתי סתם בושה להקהיל בחורים ואברכים משכמם ומעלה ולהראות להם מצגת... יפה ככל שתהיה.

מילא אם היו מביאים עדויות מר' מאיר שפירא וכו', אבל לשבת ולצפות בסיפורי עלילות??????
 

חנה קונקטורית ומאמנת

חנה פפנהיים | קונקטורית ומאמנת אישית
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
D I G I T A L
נכתב ע"י עפרה;834604(מי אמור לממן הפקה גרנדיוזית כדי לרגש אותך למטרה טהורה? מי אמור להוציא על זה כמה שזה שווה? ואם הוא מונַע ממטרות רוחניות:
מי ממן??? זה שמוכר!
לא עדיף להשקיע במקומות יותר דחופים? דהיינו ? מה שנראה לך דחוף? לו זה דחוף לפרנס משפחות טובות בישראל ביושר. (שלו ושל כל עובדיו) זו לא מטרה נעלה? הוא כנראה לא שילם מכספי משלמי מיסים. ולא מתקציבי המדינה ;)
 

עפרה

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
זה מה שאמרתי, בן אדם עשה את זה כפרסומת, כולה. איך אנשים הסיקו מזה שאין אנשים אחרים שעושים דברים חשובים מתוך כוונות טהורות ולשם שמיים? נשגב מבינתי.
 

לשם שינוי

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
חשבתי הרבה מה הפריע לי בכל זה הרי כולכם צודקים ובכל זאת זה לא הניח לי וחרה לי מאד.
לבסוף הגעתי למסקנה שהסרט הזה עושה עבודה טובה על הרגש וזה פשוט דיבר אלי, ריגש אותי, ועורר אצלי הרבה אידישקייט - ברמה של הנעה לפעולה (פרסומת טובה, כבר אמרנו). רק בעוד הלב מושך לפעולה של התחזקות ביר"ש, הרהור תשובה, תפילה ולימוד- מגיעה הפרסומת ובסוף ומניעה אותך לרכוש מוצר.
וההנעה הזו,נעלה ככל שיהיה המוצר פחותתה לאין ערוך מהרהורי תשובה, יר"ש, תפילה / לימוד שעלו באדם קודם לפרסומת. ולצערינו דבר ידוע הוא שאין צורך במידי הרבה כדי לצנן רגש כזה של הרהורי תשובה ולתת לנו להסתפק בקניית מתיבתא באור החיים או כל מקום אחר. חבל.
 

חנה קונקטורית ומאמנת

חנה פפנהיים | קונקטורית ומאמנת אישית
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
D I G I T A L
נכתב ע"י לשם שינוי;834838:
חשבתי הרבה מה הפריע לי בכל זה הרי כולכם צודקים ובכל זאת זה לא הניח לי וחרה לי מאד.
לבסוף הגעתי למסקנה שהסרט הזה עושה עבודה טובה על הרגש וזה פשוט דיבר אלי, ריגש אותי, ועורר אצלי הרבה אידישקייט - ברמה של הנעה לפעולה (פרסומת טובה, כבר אמרנו). רק בעוד הלב מושך לפעולה של התחזקות ביר"ש, הרהור תשובה, תפילה ולימוד- מגיעה הפרסומת ובסוף ומניעה אותך לרכוש מוצר.
וההנעה הזו,נעלה ככל שיהיה המוצר פחותתה לאין ערוך מהרהורי תשובה, יר"ש, תפילה / לימוד שעלו באדם קודם לפרסומת. ולצערינו דבר ידוע הוא שאין צורך במידי הרבה כדי לצנן רגש כזה של הרהורי תשובה ולתת לנו להסתפק בקניית מתיבתא באור החיים או כל מקום אחר. חבל.
אדרבה! לך תקנה גמרא מתיבתא ואל תסתפק בזה.תתישב ללמוד עם כל ההתלהבות! סה"כ בסופו של דבר מי שבוחר להקים מפעל הוצאה לאור של גמרות מפורשות כוונתו זה לקדש שם שמים ולהאהיב את לימוד התורה על עם ישראל. (להיות עשיר יש דרכים יותר חוליים...)
קניית הגמרא זה רק אמצעי (קדוש) למטרה עוד יותר קדושה.
אם זה מה שעשו לך הצליחו בגדול...

גילוי נאות: אין לי כל קשר או אחוזים במפעל המדובר.;)
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
אני התרגשתי לא מהשיר המרטיט ופרצופו הנוגה של השחקן, כמו מהעובדה שהגענו לימים טובים שמפרסמים גמרא ולא רק במבה במילוי במבה.
 

זוהר טל

משתמש מקצוען
נכתב ע"י מילה בסלע;834634:
לדעתי סתם בושה להקהיל בחורים ואברכים משכמם ומעלה ולהראות להם מצגת... יפה ככל שתהיה.

מילא אם היו מביאים עדויות מר' מאיר שפירא וכו', אבל לשבת ולצפות בסיפורי עלילות??????
לזה אני גם מסכימה איתך.
כבר באותו יום שצפיתי בשידור חי וראיתי את המצגת השניה (על הסנדלר) תהיתי האם זה ערב הורים או סמינריון לבנות...;)
זה באמת לא מתאים.
אבל אני לא מסכימה עם כל מה שכותבים כאן נגד פרסומת וכו'.
בסה"כ באים לומר ליהודים שקשה להם ללמוד, שעכשיו יש גם להם אפשרות, מביאים להם למודעות את המתיבתא, מה יש, לא טוב?!
אם בזכות זה עוד יהודי יתחיל ללמוד, לא שווה את זה?!
 

אלי אלימלך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
בתור מנהל מחלקה לשעבר ב'עוזר והדר',

אני חושב שהתעוזה התורנית דווקא של מנהליהם (ובמיוחד אלו מבית שמש) גרמה לצמיחה אדירה לכל עולם התורה, האדרת הספרים, גם מעבר להוצאה עצמה ופרנסת מאות כלי-הקודש שזוכים לעבוד במפעל הקדוש הזה.

הראייה המפוכחת שלהם, לשלב בלי להתמהמה את הטכנולוגיה למען התורה, הקפיצה למים עמוקים, ומה שנקרא בלשון העם ' לא ראו איש ממטר' - כל אלו - גרמו לתנופה תורנית אדירה. ספרי אור החיים ופלדהיים הם בס"ה פועל יוצא של המצת שנדלק על ידם.

אני מתקשה למצוא נקודת קטרוג על אנשים שכך זכו לפעול למען כבוד שמים כך! יהי חלקי עימהם!
 

eden7115

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
אז גם אני ראיתי את הסרטון.
בדק' הראשונות שלו המחשבה שלי היתה "הגיעו זמנים יפים - החרדים למדו לעשות סרטים שלא נראים מגוחכים". המשכתי לצפות עוד קצת ואז המחשבה היתה "מה הקשר לפורום פרסום ושיווק" ואז בסוף - כשהגיעה הפואנטה, לא ידעתי מה לחשוב. האם זה מגוחך לעשות הפקה כזו בשביל למכור מוצר או שאולי בכל זאת האנשים שמאחורי ראויים לפרגון על חשיבה מחוץ לקופסא?

עברו יומיים והסרטון לא נשכח ממוחי. כבר נקודת זכות.
אבל כשהתחלתי לחשוב מבחינה פרסומית מה אני חושבת כרגע על גמרת מתיבתא בעקבות הסרטון - הבנתי שלא בטוח שגם הלקוחות ומשרד הפרסום חשבו כמוני אלא פשוט התלהבו מהרעיון של "נעשה סרט מקצועי ואברהם פריד ילווה אותו בשיר מרגש על "מתיבתא" וכך נגרום לכל העולם החרדי לדבר עלינו".

למה אני חושבת כך?
כי אחרי יומיים פשוט הבנתי שבצורה זו הם מיתגו את גמרת "מתיבתא" למתקשים בלבד.
הרי אחרי שזוג צופה בסרט כזה, אין אשה שתעז לקנות לבעלה סט גמרת מתיבתא, כי הרי זה אומר שהיא חושבת עליו שהוא לא מסוגל ללמוד בגמרא רגילה.
גם האברך לא יקנה את גמרת המתיבתא לעצמו כי הרי לא ירצה להודות בכך ולהצטייר בעיני אחרים כאחד המתקשה בלמידה בגמרא רגילה.
אף חותן לא יקנה לחתנו "מתיבתא" כי הרי כל חותן בטוח שחתנו עילוי וגם אם לא, לא ירצה החותן לפגוע בחתנו על ידי כך שירמוז לו שהוא זקוק למתיבתא...

מה שכן, מאוד יכול להיות שהורים יקנו את הגמרא לילדיהם הלומדים בתלמוד התורה. וזהו.

מה קיבלנו? פרסומת פורצת גבולות. ביצוע מקסים. מוצר מעולה. אבל פספוס אדיר של קהל היעד.

יתכן שאילולי הפרסומת הזו אנשים באמת היו קונים את גמרת "מתיבתא" ונהנים מהפשטות בלימוד בה, אבל ברגע שהפרסומת - נפלאה ככל שתהיה - גורמת להם להבין שבקניית גמרת מתיבתא הם הופכים להיות סוג ב' - הסוג שמתקשה ללמוד גמרא רגילה וזקוק לעזרי למידה, הם יוותרו על התענוג.

וכאן משרד הפרסום ו"עוז והדר" פספסו.
הם פספסו את התובנה הכי חשובה שהם היו צריכים להסיק לגבי קהל היעד.
את התובנה שלומד תורה לא מוכן להרגיש סוג ב'. פשוט לא.
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
ניתוח חזק, עדן.
ניסיון ביתי לחשיפה לפרסומת העלה את הממצאים הבאים:


בן השלוש וחצי חזר ואמר וחזר ושוב אמר:"הוא הפסיד את הרכבת"
בת החמש וחצי מחתה דמעה, ממש כך.
הגדולים יותר נאנחו והלכו אחר כך ביתר חשק ללמוד תורה.
בקיצור: יופי של פרסומת לילדים, וזכויות לימוד תשב"רי שמורה גם ל"עוז והדר"
-שווה גם אם לא עלו מכירות המתיבתא, לא?
 

גולד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
נכתב ע"י eden7115;835228:
אז גם אני ראיתי את הסרטון.
בדק' הראשונות שלו המחשבה שלי היתה "הגיעו זמנים יפים - החרדים למדו לעשות סרטים שלא נראים מגוחכים". המשכתי לצפות עוד קצת ואז המחשבה היתה "מה הקשר לפורום פרסום ושיווק" ואז בסוף - כשהגיעה הפואנטה, לא ידעתי מה לחשוב. האם זה מגוחך לעשות הפקה כזו בשביל למכור מוצר או שאולי בכל זאת האנשים שמאחורי ראויים לפרגון על חשיבה מחוץ לקופסא?

עברו יומיים והסרטון לא נשכח ממוחי. כבר נקודת זכות.
אבל כשהתחלתי לחשוב מבחינה פרסומית מה אני חושבת כרגע על גמרת מתיבתא בעקבות הסרטון - הבנתי שלא בטוח שגם הלקוחות ומשרד הפרסום חשבו כמוני אלא פשוט התלהבו מהרעיון של "נעשה סרט מקצועי ואברהם פריד ילווה אותו בשיר מרגש על "מתיבתא" וכך נגרום לכל העולם החרדי לדבר עלינו".

למה אני חושבת כך?
כי אחרי יומיים פשוט הבנתי שבצורה זו הם מיתגו את גמרת "מתיבתא" למתקשים בלבד.
הרי אחרי שזוג צופה בסרט כזה, אין אשה שתעז לקנות לבעלה סט גמרת מתיבתא, כי הרי זה אומר שהיא חושבת עליו שהוא לא מסוגל ללמוד בגמרא רגילה.
גם האברך לא יקנה את גמרת המתיבתא לעצמו כי הרי לא ירצה להודות בכך ולהצטייר בעיני אחרים כאחד המתקשה בלמידה בגמרא רגילה.
אף חותן לא יקנה לחתנו "מתיבתא" כי הרי כל חותן בטוח שחתנו עילוי וגם אם לא, לא ירצה החותן לפגוע בחתנו על ידי כך שירמוז לו שהוא זקוק למתיבתא...

מה שכן, מאוד יכול להיות שהורים יקנו את הגמרא לילדיהם הלומדים בתלמוד התורה. וזהו.

מה קיבלנו? פרסומת פורצת גבולות. ביצוע מקסים. מוצר מעולה. אבל פספוס אדיר של קהל היעד.

יתכן שאילולי הפרסומת הזו אנשים באמת היו קונים את גמרת "מתיבתא" ונהנים מהפשטות בלימוד בה, אבל ברגע שהפרסומת - נפלאה ככל שתהיה - גורמת להם להבין שבקניית גמרת מתיבתא הם הופכים להיות סוג ב' - הסוג שמתקשה ללמוד גמרא רגילה וזקוק לעזרי למידה, הם יוותרו על התענוג.

וכאן משרד הפרסום ו"עוז והדר" פספסו.
הם פספסו את התובנה הכי חשובה שהם היו צריכים להסיק לגבי קהל היעד.
את התובנה שלומד תורה לא מוכן להרגיש סוג ב'. פשוט לא.
מעניין!

אבל זה כנראה ניתוח של אשה

כל גבר ממוצע יודע מה זה מתיבתא, והוא גם יודע שזה ממש לא למתקשים (אם שוטנשטיין היו עושים כזאת פרסומת, עוד איכשהו הייתי מסוגל לומר את הניתוח הנ"ל), זה פירוש בסיסי על הגמרא,
מה שעוז והדר עשו, הם בעצם פרטו על הנקודה הכי ריגשית שיש לאבא, והפנימו טוב למי שרואה את מה שהם צריכים...

[אגב, אני חושב שקהל היעד של מתיבתא, זה לא נשים, אין להם עניין שאשה תקנה לבעלה מתנה מתיבתא.. , קהל היעד הוא הלומד בעצמו.]
 

gol

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י גולד;835249:
מעניין!

אבל זה כנראה ניתוח של אשה

כל גבר ממוצע יודע מה זה מתיבתא, והוא גם יודע שזה ממש לא למתקשים (אם שוטנשטיין היו עושים כזאת פרסומת, עוד איכשהו הייתי מסוגל לומר את הניתוח הנ"ל), זה פירוש בסיסי על הגמרא,
מה שעוז והדר עשו, הם בעצם פרטו על הנקודה הכי ריגשית שיש לאבא, והפנימו טוב למי שרואה את מה שהם צריכים...

[אגב, אני חושב שקהל היעד של מתיבתא, זה לא נשים, אין להם עניין שאשה תקנה לבעלה מתנה מתיבתא.. , קהל היעד הוא הלומד בעצמו.]



אמת ויציב
ממתי אשה קונה גמרות?
הסרט פורט יפה מאד על הרגש האבהי בדווקא.
וזו מטרתו.
 

תור הזהב

משתמש מקצוען
מעניין אותי להבין: כל התגובות המזועזעות באות מנשים, האם גם הגברים חושבים שזה כה נורא שגבר שלומד כל היום. ואיתו גבר שכל היום עובד ומקדיש שעה ביום ללימוד. יראו במשך רבע שעה סרט מחזק שייתן להם מוטיבציה להמשיך בלימודם?
וכי לא כל המצאת הסרטים שווה בשביל החיזוק שיכולים לקבל מכל הסרטים האלו שהוקרנו בסיומים השונים?
 

eden7115

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י גולד;835249:
כל גבר ממוצע יודע מה זה מתיבתא, והוא גם יודע שזה ממש לא למתקשים (אם שוטנשטיין היו עושים כזאת פרסומת, עוד איכשהו הייתי מסוגל לומר את הניתוח הנ"ל), זה פירוש בסיסי על הגמרא

לדעתי פה בדיוק הבעיה.
גברים שכבר נחשפו ויודעים מהי מתיבתא אולי לא יושפעו מהפרסומת הזו - אבל אחרי הכל לא נראה לי שהם קהל היעד, כי מטרתה של פרסומת כזו היא להביא את גמרת מתיבתא לתודעה של מי שלא מכיר אותה - ועבור מי שלא מכיר אותה - הפרסומת עושה שירות הפוך - כיוון שלא ירצה להשתייך לסוג המתקשה, כי למרות שהגמרא לא מיועדת למתקשים, בעקבות הפרסומות הוא יחשוב שכן...
 

גולד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
נכתב ע"י eden7115;835265:
לדעתי פה בדיוק הבעיה.
גברים שכבר נחשפו ויודעים מהי מתיבתא אולי לא יושפעו מהפרסומת הזו - אבל אחרי הכל לא נראה לי שהם קהל היעד, כי מטרתה של פרסומת כזו היא להביא את גמרת מתיבתא לתודעה של מי שלא מכיר אותה - ועבור מי שלא מכיר אותה - הפרסומת עושה שירות הפוך - כיוון שלא ירצה להשתייך לסוג המתקשה, כי למרות שהגמרא לא מיועדת למתקשים, בעקבות הפרסומות הוא יחשוב שכן...
הפרסומת לא מיועדת למי שלא מכיר, כי אין מי שלא מכיר,
מיועד להפנים לאבא, כמה מתיבתא זה דבר חשוב שיהיה בכל בית.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ק'

קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יי חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יי כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יי וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם:
נקרא  12  פעמים

אתגר AI

הסוואה • אתגר 21 • אתגר נושא פרסים 🎁

לוח מודעות

למעלה