כזאת שאלה... מעשה אומן!

דג מלוח

מעמד בתג
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
איך מנקדים בלשון הקודש את המילה אמן (בעל מלאכה בלשון הגמרא)

בעולם הישיבות אני יודע שמקובל לומר אֻמָּן, ובעברית מקובל לנקד אָמָן.

האם מישהו יכול להביא לי ראיה לכאן או לכאן?

תודה מראש.
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
למעשה, הצורות משיקות זו לזו, וקשה לתחום ביניהן. תיקון לצורות שכתבת: אָמָּן, אֳמָן, אֻמָּן (אבל לא אָמָן, שכן בכל מקרה אין באל"ף קמץ גדול). על פי הרד"ק - "אָמָּן - המופלג במלאכה ייקרא אומן" , ואין הוא מייחס מלה זו דווקא למלאכת מחשבת. כמו כן אין הוא מנקד את המלה 'אומן' כדי שנדע איך הוא קורא את זה...
לעומת זאת, במילון של אבן שושן הוא מגדיר כך (כתבתי רק את ההגדרה בלי הדוגמאות):
אָמָּן, אֳמָן, אומן 1. איש העוסק במלאכת מחשבת, באָמָּנוּת 2. בקי ומומחה במקצועו.
אֻמָּן, אומן 1. בעל מלאכה 2.מומחה, בקי במלאכתו.
ומי שיכול להסביר באופן משביע רצון מה בין 2 הראשון לבין 2 השני - יבורך...
 
מה שבטוח, רבנו איפכא - ממש אמן!!
(נקד כפי הבנתך...)

אני לא סתם מחמיא.
באמת, בכל פעם שאתה משיב, תשובותיך מלאות, מובנות, מחכימות, מושקעות, ממש בטוב טעם ודעת.
יש תועלת רבה גם מתשובות ישנות שלך (ושל עוד חברה מכאן) שעולות בחיפוש באתר.
תבורך משמים!
ויבורכו כל המסייעים!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיג

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ עַבְדֵי יי הַלְלוּ אֶת שֵׁם יי:ב יְהִי שֵׁם יי מְבֹרָךְ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:ג מִמִּזְרַח שֶׁמֶשׁ עַד מְבוֹאוֹ מְהֻלָּל שֵׁם יי:ד רָם עַל כָּל גּוֹיִם יי עַל הַשָּׁמַיִם כְּבוֹדוֹ:ה מִי כַּיהוָה אֱלֹהֵינוּ הַמַּגְבִּיהִי לָשָׁבֶת:ו הַמַּשְׁפִּילִי לִרְאוֹת בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ:ז מְקִימִי מֵעָפָר דָּל מֵאַשְׁפֹּת יָרִים אֶבְיוֹן:ח לְהוֹשִׁיבִי עִם נְדִיבִים עִם נְדִיבֵי עַמּוֹ:ט מוֹשִׁיבִי עֲקֶרֶת הַבַּיִת אֵם הַבָּנִים שְׂמֵחָה הַלְלוּיָהּ:
נקרא  16  פעמים

לוח מודעות

למעלה