הזכיר לי והייתי חייבת סליחה על הסטייה:אבל היות וזו המציאות, עם נהגי מוניות תמיד יהיה שיח רדוד חסר תוחלת,
מה ההבדל בין נהג מונית למורה נהיגה?
נהג המונית שזוף ביד שמאל והמורה ביד ימין...
הזכיר לי והייתי חייבת סליחה על הסטייה:אבל היות וזו המציאות, עם נהגי מוניות תמיד יהיה שיח רדוד חסר תוחלת,
על איזו אנרגיה מדבר כבודו?חבל על האנרגיה.
של הוויכוחעל איזו אנרגיה מדבר כבודו?
של הוויכוח
עזוב אותךמה שגרם לי לכתוב את זה הוא שכל פעם שהייתי נוסע במונית והנהג היה מלהג ומקנטר הרגשתי תחושת החמצה על שאיני 'הרב פנגר' או 'אהרן לוי' כי כל משפט שיצא מפי הרגשתי מתנצל על יהדותי או על עצם קיומי או לחילופין יצאתי חנפן ואז בלילה בזמנים של שקט או במקלחת פתאום כל מחול העוועים המוחי נרגע ומתגבשת לך דעה מסודרת, ואתה מלקה את מוחך על כך שהזניח אותך בעת צרה.
יתכן שזה מתנשא, אך בשום אופן אין בו כדי לזלזל בנהגי מוניות אלא להעביר מעין חוויה אישית מתוקנת.
השימוש במונית אינו מקרי כדי להעביר מסר, השאלות הללו נשאלות לרוב דווקא במוניות שנהגיהם רובם חלקו עם הנשים בקבין של שיחה.
איך אני אומר לילדים שלי- 'לא אוהבים? אל תאכלו!'
רבינו, לא בשבילו הייתי צריך את התשובה, בשבילי הייתי צריך.עזוב אותך
רק בעלונים החרדי יוצא גדול והחילוני עם דמעות בעיניים מחפש את הכיפה הלבנה בתא כפפות.
גם אם היה לך את התשובה הכי מוחצת לא היית משכנע אותו. צריך זכות כדי לחזור בתשובה.
כשהקטע הוא על חרדים/חילונים הגישה אכן מתנשאת. בקטע הנוכחי זה קצת מתקיל.
עזוב אותך
רק בעלונים החרדי יוצא גדול והחילוני עם דמעות בעיניים מחפש את הכיפה הלבנה בתא כפפות.
רבינו, לא בשבילו הייתי צריך את התשובה, בשבילי הייתי צריך.
דווקא טעים, רק מבקשים לתקן תיבול...איך אני אומר לילדים שלי- 'לא אוהבים? אל תאכלו!'
ואני לתומי חשבתי שרק נפנפת אותו, וכפי ש"אמרו לו תלמידיו לרבי: לזה דחית בקש, לנו מה אתה משיב?" אם התשובות האלו מספקות אותך, כדאי שתעיין שוב בסוגיות הכבדות האלו [אני מתכוון בעיקר לאשכולות המקבילים, לאו דווקא לאשכול זה]. סליחה שאני אומר.רבינו, לא בשבילו הייתי צריך את התשובה, בשבילי הייתי צריך.
מחול.ואני לתומי חשבתי שרק נפנפת אותו, וכפי ש"אמרו לו תלמידיו לרבי: לזה דחית בקש, לנו מה אתה משיב?" אם התשובות האלו מספקות אותך, כדאי שתעיין שוב בסוגיות הכבדות האלו [אני מתכוון בעיקר לאשכולות המקבילים, לאו דווקא לאשכול זה]. סליחה שאני אומר.
טרם זכיתי לשמוע תשובה ברורה שמכסה את כל החורים, אבל זה באמת לא המקום כאן. מצטער שנגררתי. אפשר "לקרב" אותי באישי, לא כאן....נושאים פשוטים יותר הנוגעים בעיקר בסייגים וגדרים כמו הליכה לצבא... שהתשובה עליהם ברורה...
וחוץ מזה, בא לי להוציא מכרז למי יש רעיון איך לכתוב על דמעות בלי המילה "נוצצת" ו/או "זווית"
"הוא דמע". חד וחלק.1. עיניו התלחלחו בצורה מחשידה.
2. טיפות זעירות החלו לזרום במורד לחיו.
3. הוא מצמץ בעיניו, ודמעות קטנות הופיעו.
4. גשר האף הפריד בין דמעותיו.
הוא דמע הוא תיאור גס, כשרוצים לתאר איך באלגנטיות גברית הוא שלח אצבע ומחה את הלחלוחית הבלתי קרואה שהצטברה בקצוות עינו, זה משהו אחר."הוא דמע". חד וחלק.
אין צורך להעשיר בתיאורים מוגזמים כשמנסים לתאר משהו פשוט.
לפעמים, מרוב שמנסים להיות "אומנותיים" ו"למה לי לכתוב שהוא פחד הבה נכתוב איך שערו סמר ואיך עיניו התרוצצו בחוריהן בחרדה" - לעיתים השימוש הזה יוצר את התוצאה ההפוכה ביותר. שימוש בקלישאות הוא ההפך מאומנות.
בין התאור האומנותי הזה של אישיותו הגברית שנלחמת עם הדמעות, לבין "עיניו התלחלחו בצורה מחשידה", אין אף לא דמיון קלוש כלשהו.הוא דמע הוא תיאור גס, כשרוצים לתאר איך באלגנטיות גברית הוא שלח אצבע ומחה את הלחלוחית הבלתי קרואה שהצטברה בקצוות עינו, זה משהו אחר.
או תיאור של הטיפה הראשונה שזלגה ואחריה עוד כמה, לקול יפחותיה של הדודה.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת
קורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קטו
א לֹא לָנוּ יי לֹא לָנוּ כִּי לְשִׁמְךָ תֵּן כָּבוֹד עַל חַסְדְּךָ עַל אֲמִתֶּךָ:ב לָמָּה יֹאמְרוּ הַגּוֹיִם אַיֵּה נָא אֱלֹהֵיהֶם:ג וֵאלֹהֵינוּ בַשָּׁמָיִם כֹּל אֲשֶׁר חָפֵץ עָשָׂה:ד עֲצַבֵּיהֶם כֶּסֶף וְזָהָב מַעֲשֵׂה יְדֵי אָדָם:ה פֶּה לָהֶם וְלֹא יְדַבֵּרוּ עֵינַיִם לָהֶם וְלֹא יִרְאוּ:ו אָזְנַיִם לָהֶם וְלֹא יִשְׁמָעוּ אַף לָהֶם וְלֹא יְרִיחוּן:ז יְדֵיהֶם וְלֹא יְמִישׁוּן רַגְלֵיהֶם וְלֹא יְהַלֵּכוּ לֹא יֶהְגּוּ בִּגְרוֹנָם:ח כְּמוֹהֶם יִהְיוּ עֹשֵׂיהֶם כֹּל אֲשֶׁר בֹּטֵחַ בָּהֶם:ט יִשְׂרָאֵל בְּטַח בַּיהוָה עֶזְרָם וּמָגִנָּם הוּא:י בֵּית אַהֲרֹן בִּטְחוּ בַיהוָה עֶזְרָם וּמָגִנָּם הוּא:יא יִרְאֵי יי בִּטְחוּ בַיהוָה עֶזְרָם וּמָגִנָּם הוּא:יב יי זְכָרָנוּ יְבָרֵךְ יְבָרֵךְ אֶת בֵּית יִשְׂרָאֵל יְבָרֵךְ אֶת בֵּית אַהֲרֹן:יג יְבָרֵךְ יִרְאֵי יי הַקְּטַנִּים עִם הַגְּדֹלִים:יד יֹסֵף יי עֲלֵיכֶם עֲלֵיכֶם וְעַל בְּנֵיכֶם:טו בְּרוּכִים אַתֶּם לַיי עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:טז הַשָּׁמַיִם שָׁמַיִם לַיי וְהָאָרֶץ נָתַן לִבְנֵי אָדָם:יז לֹא הַמֵּתִים יְהַלְלוּ יָהּ וְלֹא כָּל יֹרְדֵי דוּמָה:יח וַאֲנַחְנוּ נְבָרֵךְ יָהּ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם הַלְלוּיָהּ: