לא משהו פורימי, בזה לפחות אני בטוחהנכתב ע"י אפכא מסתברא;1187801:הפלפול ההוא לא ידוע לי. אולי שאין מביאים ראיה מהמן הרשע?
נכתב ע"י agav;1187701:'ישנו' - לפי כללי הניסוח התקין מגיע אחרי שם העצם.
(לא 'ישנו ענין אחד הטעון באור' אלא 'יש ענין אחד וכו'...'
או לחילופין 'ענין אחד ישנו' - כינוי הגוף מתייחס לשם העצם הנזכר קודם.)
מצד שני במקורות מופיע 'ישנו עם אחד'.
איך אתם מכריעים למעשה?
תודה על ההפניה ועל המאמץ לסרוק את המקור.נכתב ע"י רפי מוזס;1188280:ראו הקובץ שצירפתי הנה מעמוד 95 בספר הנ"ל.
אינו דומה - לפני תואר/ פועל, וזה לדעתי ענין קצת שונה:נכתב ע"י אפכא מסתברא;1188925:ואף על פי כן - יש לנו "אינו דומה שונה פרקו מאה פעמים", ולא "אין דומה".
אולי זה הפלפול האבוד של 'ישנו עם אחד' הוא נשמע לי דחוק במקצת...נכתב ע"י agav;1188933:אינו דומה - לפני תואר/ פועל, וזה לדעתי ענין קצת שונה:
אין הוא דומה, השונה פרקו - יש כאן מעין חלק ייחוד.
"אינו" ב"אינו דומה" שהבאת משמש במשמע של אוגד + שלילה. לכן כתבתי מה שכתבתי. מה שאין כן ב"ישנו עם אחד" - כאן "יש" (או "אין") מגיע במשמעות של "קיים", לא כאוגד.נכתב ע"י אפכא מסתברא;1189158:אולי זה הפלפול האבוד של 'ישנו עם אחד' הוא נשמע לי דחוק במקצת...
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת
קורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיג
א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ עַבְדֵי יי הַלְלוּ אֶת שֵׁם יי:ב יְהִי שֵׁם יי מְבֹרָךְ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:ג מִמִּזְרַח שֶׁמֶשׁ עַד מְבוֹאוֹ מְהֻלָּל שֵׁם יי:ד רָם עַל כָּל גּוֹיִם יי עַל הַשָּׁמַיִם כְּבוֹדוֹ:ה מִי כַּיהוָה אֱלֹהֵינוּ הַמַּגְבִּיהִי לָשָׁבֶת:ו הַמַּשְׁפִּילִי לִרְאוֹת בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ:ז מְקִימִי מֵעָפָר דָּל מֵאַשְׁפֹּת יָרִים אֶבְיוֹן:ח לְהוֹשִׁיבִי עִם נְדִיבִים עִם נְדִיבֵי עַמּוֹ:ט מוֹשִׁיבִי עֲקֶרֶת הַבַּיִת אֵם הַבָּנִים שְׂמֵחָה הַלְלוּיָהּ: