יסודות העיצוב - תרגיל מס' 3

Graphic

משתמש צעיר
יסודות העיצוב - תרגיל מס' 3

התרגיל השלישי - 4 סטים של תחושות מנוגדות בפורמט A-3. שחור על לבן, לבן על שחור, שימוש בצורות מוגדרות לכל סט.
הסט העליון - איזון (ימין) וחוסר איזון (שמאל). אפשר להגיד שמאוד נאבקתי עם המושגים האלו, לא ידעתי אם לגשת אליהם בצורה החומרית\הפיזית או בהקשר של קומפוזיציה. בעבודה של האיזון ניסיתי ליצור מסה זהה בכל חלקי הדף (אם הדף מחולק לרבעים, ניסיתי שתהיה בערך אותה מסה בכל רבע). המרצים העירו שחסרה היתה עוד צורה בפינה הימנית התחתונה שתיתן משקל שיחזיק את החלק העליון של הקופוזיציה. בחוסר האיזון ניסיתי לרכז את המשקל\המסה העיקרית הצד השמאלי של הדף.

הסט שמתחת - כבד (ימין) וקל (שמאל). בכבד, ניסיתי לתת תחושה של חפצים (בדימיון שלי, ארגזים), שנפלו ונערמו אחד על השני, ובכך להעביר את התחושה הכבדה. לדברי שמעון, הרווחים בין הריבועים נותנים תחושה קצת קלילה לעומת כובד.
ב"קל", פשוט דימיינתי את הריבועים מרחפים באויר, באיזו שהיא זרימה שדומה להתפזרות של גז. (העבודה די חביבה עלי, אני אוהבת את הסגנון ה"זורם")
הסט הימני התחתון - לחץ (עליון) ורוגע (תחתון), על הלחץ אפשר להסתכל בשני מובנים, האחד, מבנה לא יציב שיכול לקרוס בכל רגע, או, הפעלת לחץ פיזי של הצורות על העיגול. ברוגע הצורות מונחות בשלווה (לפי איך שאני רואה את זה לפחות) אחת לצד השניה, העיגול יכול ליפול מהריבוע, אבל גם אם הוא יפול, הוא בעצם יתגלגל על המשולש לקרקע היציבה (הקו).
הסט השמאלי התחתון - צפוף (עליון) ובודד (תחתון). אני חושבת שהתחושה הצפופה עברה עם הקווים המקבילים והצפופים, אני גם אוהבת את הזווית של הקוים. הבודד, בעצם קו שיכול להיות חלק והצפיפות, אבל ממוקם בדף אחר. המיקום של העבודות אחת מעל השניה באה להראות את הקו הבודד מול המסה הצפופה.

 

קבצים מצורפים

  • johana3.jpg
    KB 16.1 · צפיות: 32

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  18  פעמים

לוח מודעות

למעלה