התייעצות ילד שחוזר הביתה באיחור

ללי וחני

משתמש מקצוען
הילד סיים לימודים עוד לפני 4
הדרך מהת"ת לבית 20 דק'
לרוב מגיע באזור 4.15-4.20
הגיע עכשיו (5.30)
מתברר שנשאר לעזור לנקות למנקה את הכיתה
יחד איתו נשארו עוד חברים
חלקם היו בבית 40 דק' לפניו
חזר עם חבר נוסף
החבר החליף אוטובוסים
הבן שלי נסע קצת, הלך ברגל המון

אני יודעת שחשוב ללמד שההורים צריכים לדעת איפה הילדים וכו
ותמיד מדברת ע"כ עם הילדים
הוא ילד אחראי דווקא
כשמתעכב תמיד מעדכן

לא יודעת איך להגיב לו על האיחור
בינתיים אמרתי לו שעלי לחשוב ע"כ...
 

ללי וחני

משתמש מקצוען
ניסיתי לדבר איתו מה היה וכו
הוא כנראה מבין טוב שמגיע לו עונש
אז ממש לא משתף פעולה בדיבור
שותק
מסתובב לקיר
ומושך בכתף
נראה כמעט בוכה
לא יודעת אם נהנה בכל הסיפור ורק חושש מעונש
או שהיה שם עוד משהו
 

יונלה

משתמש מקצוען
לדעתי, זה לא תקין שילדים נשארים לעזור למנקה,
לא רוצה לחשוד באף אחד, אבל ...

בהנהלה יודעים שהילדים נשארים אחרי הלימודים לעזור לו?
תדווחו להנהלה.
 

ריקי שי

משתמש פעיל
ניסיתי לדבר איתו מה היה וכו
הוא כנראה מבין טוב שמגיע לו עונש
אז ממש לא משתף פעולה בדיבור
שותק
מסתובב לקיר
ומושך בכתף
נראה כמעט בוכה
לא יודעת אם נהנה בכל הסיפור ורק חושש מעונש
או שהיה שם עוד משהו
חשבת על האפשרות שהמנקה הוא הבעיה, ולא הילד?
ילד בן תשע וחצי לא אמור לעזור למנקה לנקות את הכיתה. נקודה.
ואם הילדים האחרים הגיעו ארבעים דקות קודם- למה הוא נשאר? מה אומר החבר השני שנשאר איתו?
לפני שאת מענישה או כל דבר דומה, תרימי טלפון לכמה אמהות, ולמנהל.
כמה אמהות- לבדוק מה החברים אומרים.
למנהל- כי יותר הגיוני לי שהמנקה הכריח אותו להשאר באיזו דרך מאשר שמרצונו הטוב התחשק לו לנקות את הכיתה... (או שזה עונש של המחנך? הכל יכול להיות) והמנהל אמור להיות אחראי למנקה שהוא מביא לבית הספר.
ומול הילד- דברי איתו לא באופן מאשים. זה נשמע שהוא די מסכן ולא ילד שהתכוון להתעכב בכוונה.
 

ככצמכ

משתמש פעיל
איור וציור מקצועי
ניסיתי לדבר איתו מה היה וכו
הוא כנראה מבין טוב שמגיע לו עונש
אז ממש לא משתף פעולה בדיבור
שותק
מסתובב לקיר
ומושך בכתף
נראה כמעט בוכה
לא יודעת אם נהנה בכל הסיפור ורק חושש מעונש
או שהיה שם עוד משהו
תנסי להגיד אותו שבפעם הבאה אני יתן לך עונש מאוד חמור וזה לא בסדר,
אז פעם אחת זה קרה לא נוראה, קורה אין מה לעשות!
 

אמ123

משתמש פעיל
מגיבה לך מהמקום המקצועי, כיועצת הורים מוסמכת:
למה את ממהרת לכיוון העונש?
את עלולה להחמיץ המון בדרך.
אם הוא ילד טוב, ממושמע בדרך כלל, אחראי ונבון
אין סיבה להעניש
כן כדאי לדבר על זה, לומר את דעתך :"חזרת מידי מאוחר"
לשתף אותו ברגשות שלך "דאגתי לך"
וללמד אותו כישורי חיים: ילדים לא עוזרים למנקים. ילדים חוזרים הביתה בסיום הלימודים וכדו'
הגיוני שלא ירצה לשתף פעולה ולדבר אם הוא מרגיש אשם/מאוים או מפוחד
כדאי שתביני מה קרה ולמה הוא נשאר:
חבר שכנע אותו? היה לו לא נעים לסרב? הוא טיפוס שלא יודע לומר לא? אולי כל החברים ה"נחשבים" נשארו והוא לא רצה לצאת דופן?
בטח אם קרה משהו לא נעים וכו'... חשוב להשאיר את התקשורת פתוחה שירגיש בטוח לספר.
תזכרי שהילד שלך יודע שהוא חזר מידי מאוחר. ומרגיש שעשה מעשה שאת לא מסכימה.
ולכן את לא חייבת להגיב עכשיו. מספיק מבט עיניים ולהגיב יותר מאוחר.
תגובה מתוך שיקול דעת ונינוחות שווה המון ותשפיע בוודאות.
תדברו על זה בערב/אחרי ארוחת ערב/ביחד עם אבא
תסבירו את מה שקרה מנקודת מבטכם ותציבו את הגבול :
היום חזרת מידי מאוחר.. אתה רוצה לספר לנו מה קרה?..
ובסוף לסכם: "אתה כבר ילד גדול ואחראי וממחר אתה ממשיך לחזור בזמן כמו בדרך כלל."
כל זה אם לא הרחתם שקרה משהו חריג...
בהצלחה!
 

ללי וחני

משתמש מקצוען
ב"ה הצלחתי לדבר איתו והוא שיתף פעולה אחרי שהבין שלא הולך להיענש
אז ככה:
נשארו קבוצת חברים לעזור (הכיתה היתה הפוכה והם מרצונם הציעו למנקה)
הוא ביקש מהמזכיר להתקשר אבל המזכיר אמר שעוד דקה יבוא ויתקשר
חזר לכיתה לעזור ושכח את עצמו...
הוא טוען שאחרי קצת זמן המנהל נכנס לכיתה וראה את הילדים
שלח אותם מיד לבית (המנהל אומר שזה קרה כמעט שעה אחרי סיום הלימודים...)
בדרך הוא אכן התחכם ועבר אוטובוסים והלך ברגל
אבל זה דברים שאני יודעת ומאפשרת לו במינון מסוים (זה קבוצה שעושה את ההחלפות יחד. אזורים ואוטובוסים מלאים)
רק שיחד עם העיכוב בת"ת זה היה יותר מידי...
 

פיית הסיפורים

משתמש רשום
נשמע שלילד היו כוונות טובות:
א. לעזור למנקה
ב. להתקשר הביתה ולהודיע.
ולמרות הכוונות הטובות נוצר מצב שאת דאגת.
ואת זה צריך לשקף לילד, ולא להעניש.
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

18.11

י"ז חשוון


וובינר מרתק!

המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג

הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.

הכניסה חופשית!


19.11

י"ח חשוון


פתיחת

קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI

קורס מקוצר


19.11

י"ח חשוון


אירוע שיתופים ייחודי

בוטים מספרים על עצמם

בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.

הכניסה חופשית!


25.11

כ"ד


פתיחת

קורס פרסום קופי+

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


נפתחה ההרשמה!

קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!

מלגות גבוהות!


הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  41  פעמים

אתגר AI

הצבע הירוק • אתגר 23

לוח מודעות

למעלה