ילד מיוחד=עציץ???

עיגול רבוע

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
כדאי אולי לדבר עם הגננת לחפש מאמרים ומידע בנושא לא נראה שהיא רעה, נראה שהיא חסרת מודעות מינמלית לרגשות הפועלים מאחורי הגוף המוגבל
מלבד המודעות שמגיעה באמצעות למידה.
ישנה מודעות מינימלית בסיסית אנושית שמגיעה בלי שום למידה.
וזה מבחן חשוב.

לפני שנים רבות שמעתי בשיחתו של האדמו"ר מטולנא שליט"א, סיפור כזה (אני מקווה שאני מדייק למרות חלוף השנים): פנה אליו מנהל מוסד חינוכי - אינני זכור כרגע את סוגו - שהוא מעוניין לקבל אנשים לעבודת חינוך אצלו, לצורך כך הוא יראיין אותם, אבל הוא מבקש עצה מהאדמו"ר שיתן לו מבחן סינון ראשוני את מי בכלל להזמין לראיון, כדי שיוכל בקלות למיין את מדת ההתאמה הכללית, ללא צורך לראיין בחינם ציבור רב. עניתי לו, סיפר האדמו"ר, שיזמן את מבקשי העבודה יחד עם ילדים, כאשר הם מתבקשים לשוחח עם הילדים. אתה תעמוד בצד ותראה, מי שמדבר אל הילד מגובה קומתו, אל תנסה לקחת אותו. מי שמתכופף אל הילד בדברו עמו הוא יכול להיות מתאים. מי שמתיישב על ברכיו בשוחחו עם הילד, הוא נראה כמתאים ביותר. אני מקווה שדייקתי. עכ"פ פחות או יותר הסיפור. סיפור יפה, נכון ?
 

giligil

משתמש מקצוען
בגן של הבת שלי גם יש ילדה תסמונת דאון עם סייעת צמודה,
הגננת (מדהימה) מתייחסת אליה נהדר!
מענין לדבר עם האמא- היא בטח מבקרת שם בגם לפעמים, ובטח שמה לב ליחס המנוכר שאת מתארת.
המצב לא יכול להימשך כך! עוול לילדה!
 

RacheliArt

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
ואולי הגננת לא קיבלה הדרכה נכונה כיצד להתיחס לילדת שילוב?

לא כ"כ מהר הייתי מעיפה גננת שטובה לכל הילדות, ולא יודעת איך מתקשרים עם חינוך מיוחד.


זה לא נשמע לא יודעת.
זה נשמע לא רוצה.


סיפורך מזעזע וטוב שהבאת למודעות הציבור!
 

nechami21

משתמש מקצוען
נראה לי שכדאי לא לספר לאמא. זה כואב מאד מאד לאמא לשמוע כאלה דברים.
כן כדאי לדבר עם הסייעת הקבועה כמו שציינו מעלי ולשאול מה דעתה, ולמי ניתן לפנות.
בכל מקרה לא כדאי שהילדה תעבור גן, כי שינויים קשים גם לילד רגיל. ולא עוזר להאשים את הגננת, כי רק אדם בעל מידות +++ מסוגל לאהוב ילד שבגינו הוא קיבל ביקורת חריפה. כך שיש צורך בחכמה כדי להאהיב את הילדה על הגננת וגם לתת לה ידע וכלים איך כן להבין.

חשוב בכל מקרה לקבל תמונה מלאה של המצב- האם זו גננת קבועה? או מחליפה? האם זה קורה גם כשיש את הסייעת הקבועה.
 

ספלאש - עיצוב בשפריץ

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
התקשרתי מקודם לסייעת הקבועה שלה וסיפרתי לה את קורות היום...
היא היתה בהלם ואמרה אמנם ידוע לה שהגננת לא מערבת את הילדה יותר מידי בחיי הגן ולא מתקשרת איתה מאוד, כי מלכתחילה היא לא ראתה בה מתאימה בכלל לגן רגיל וע"כ הודיעה לעיריה שהיא מסירה אחריות. אז סוכם עם העיריה שבשביל זה תהיה לה סייעת צמודה.
אבל הסייעת אמרה שלא נתקלה עדיין בהתנהגות כזו מצד הגננת. היא טוענת שכנראה עבר על הגננת משהו כי לא מתאים לה לנהוג כך... והוסיפה שהיא והסייעת ההרגילה ממלאות את הילדה באהבה והיא יותר איתם מאשר עם הגננת, אז אולי לכן לא ראתה את זה. אבל היה לה מוזר מאוד...
אמרתי לה שצרם לי מאוד לראות את זה...
הוספתי גם את דעתי - "אוקי, אין בעיה, היא לא חלק מהנוף הלימודי של הגן. בסדר! נגיד... אל תשבי איתה על יצירה ולמידה ומשמעת וכו'... בסדר! אבל מה עם יחס אוהב?? לא מגיע לה לקבל? לפחות חיוך ולטיפה בלחי..."

אז הסייעת אמרה שמעניין אותה לעקוב עכשיו על הגננת ממש מקרוב והיא מקווה שזה לא פתיחת עונה חדשה, כי זה מאוד מוזר...

אני מקווה שהגננת עשתה את זה חד פעמי!! אני ממש מקווה...
 

זהבוש

משתמש מקצוען
בד"כ גננות שמתבקשות לשלב ילדים מיוחדים עושות זאת מתוך לב טוב וענק ובלל ללא תמורה.
יתכן שאת אותה גננת הכריחו לקבל ילדה מיוחדת וזה מה שגורם לה לדחייה. (למה הכניסו לי אןתה בלי לשאול אותי? למה לא שואלים אותי אם אני מסכימה?... וכד') ויש הבדל גדול בין עשיית חסד מבחירה או מהכרחה.
ואולי הגננת כעת בתהליכים של קבלה... של הכנעה מול מציאות שלא רצתה...
ולכן שווה לסיעת הצמודה לפרגן לגננת על כל מיני התנהגויות יפות שהיא עושה לשאר הילדות , הגננת תשמח וליבה יתרחב...
וכידוע מתוך אהבה מגיעה הנתינה...!!!!
 

ליצ'י

משתמש מקצוען
א''א להכיל את הכאב...
את תהיי אמיצה אם לא תעברי לסדר היום.
תדברי עם מי שצריך, תתייעצי, ובמידת הצורך(!)תיידעי את ההורים.
אל תוותרי!
כולנו איתך.
 
נערך לאחרונה ב:

עיגול רבוע

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
והרי לפנינו סיפור על "הוי דן את כל האדם לכף זכות"... (במדה מסוימת).

ההשערה:
יתכן שאת אותה גננת הכריחו לקבל ילדה מיוחדת וזה מה שגורם לה לדחייה. (למה הכניסו לי אןתה בלי לשאול אותי? למה לא שואלים אותי אם אני מסכימה?... וכד') ויש הבדל גדול בין עשיית חסד מבחירה או מהכרחה.
ואולי הגננת כעת בתהליכים של קבלה... של הכנעה מול מציאות שלא רצתה...

המציאות שהתבררה:
כי מלכתחילה היא לא ראתה בה מתאימה בכלל לגן רגיל וע"כ הודיעה לעיריה שהיא מסירה אחריות. אז סוכם עם העיריה שבשביל זה תהיה לה סייעת צמודה.
 

דסי

משתמש מקצוען
D I G I T A L
אפשר בהחלט להבין אותה.
לא כל אחד מתחבר בקלות לילדים מיוחדים. זה לא קל, לא רץ חלק לכל אחד. יש אנשים שיש להם רתיעה. הם יכולים להיות רגישים וטובי לב ובכל זאת הם ככה.

מכירה דודה צעירה לילד דאון מתוק וחינני. היא מתייחסת לילד, מקשיבה לאמו-אחותה, אבל בשיחה כנה אישית היא אמרה שקשה לה להתחבר אליו. היא לא באמת מצליחה לאהוב אותו. מין רתיעה פנימית קשה. וזה כואב לה, אבל זה מה שהיא מרגישה.

אז מי שבקלות מתחברת ואוהבת אולי לא תצליח להבין מציאות שזה קשה. אז בלי להבין איך, תבינו שיש אנשים כאלה. והם טובים ומקסימים ונהדרים איך שהם.
 

ספלאש - עיצוב בשפריץ

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
זה לא שאני דנה את הגננת לכף חובה חלילה, או עומדת לה עם פטיש על הראש...
פשוט כאב לי מאוד חוסר תשומת הלב.

נכון, זה לא פשוט להיות גננת במתחם עם ילדה מיוחדת שמסדרת את כללי הגן קצת אחרת, אבל קצת חיוך ומילה טובה לא יזיקו לפעמים...
לא ביקשו שהיא תעשה איתה כלום!!! כלום!! שום דבר!! אבל כשהיא מחלקת לכולן מחמאות ומיני מתיקה-איפה המיוחדת בכל זה? למה לתת לה בלית ברירה בפנים לא מרוצות? מה קרה? היא לקחה ממנה 1000 דולר? אני יקנה לה חבילת עדשים חדשה אם זה מפריע כל כך פחות עדש בחבילה...

ולא משנה כמה הגננת צודקת. שתהיה סופר צודקת... ונגיד שהילדה באמת לא צריכה להיות בגן הזה, זה אומר שלא צריכים לשתף אותה עם כולם? מה היא צריכה להיות בעיניה מנודה?
להגדיר אותה בהגדרות מגעילות? שתשמור את המחשבות לעצמה!!!
 

עדינה אקרמן (קלופפר)

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
אפשר בהחלט להבין אותה.
לא כל אחד מתחבר בקלות לילדים מיוחדים. זה לא קל, לא רץ חלק לכל אחד. יש אנשים שיש להם רתיעה. הם יכולים להיות רגישים וטובי לב ובכל זאת הם ככה.

מכירה דודה צעירה לילד דאון מתוק וחינני. היא מתייחסת לילד, מקשיבה לאמו-אחותה, אבל בשיחה כנה אישית היא אמרה שקשה לה להתחבר אליו. היא לא באמת מצליחה לאהוב אותו. מין רתיעה פנימית קשה. וזה כואב לה, אבל זה מה שהיא מרגישה.

אז מי שבקלות מתחברת ואוהבת אולי לא תצליח להבין מציאות שזה קשה. אז בלי להבין איך, תבינו שיש אנשים כאלה. והם טובים ומקסימים ונהדרים איך שהם.

מסכימה איתך לגמרי!
נכון שיש אנשים עם לב ענק שמסוגלים לקבל את השוני אבל יש הרבה שלא!!
הסיפור לכשלעצמו מזעזע בעיקר בגלל המשפט הסופי
אבל לא הייתי רצה לעיריה, לרב, להורים
מתוך דברייך נשמע שהיא גננת טובה אבל עם הילדה קשה לה וזה הגיוני!
 

עדינה אקרמן (קלופפר)

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
השאלה היא, האם בהתאם לכך היא עדיין ראויה לתפקידה ?

אי אפשר לחרוץ כאן אם היא ראויה לתפקידה או לא
ילדים מיוחדים מרתיעים!
תנסו להיכנס לנעלים שלה, להבין את הקושי, את התיסכול
איך אפשר להסביר לילדים בני שלוש שטוהר קמה מהמקום בזמן התפילה כי היא ילדה מיוחדת?
ולה מותר ולהם לא..
 

ששונית

משתמש מקצוען
ממש לא מצליחה להבין את הגננת.
אולי צריך להסביר לה שזה לא מדבק.
למי יש ביטוח?
שמעתי על רב מאוד מוכר שכשמציעים שידוך לילדים שלו ומסייגים: אבל יש להם ילד תסמונת, הוא תמיד אומר שאם כך המניות שלהם עלו אצלו.
 

שריתיש

משתמש סופר מקצוען
אי אפשר לדון את הגננת.
כפי שראיתם, מלכתחילה היא לא רצתה את הילדה בגן
יתכן ובגלל ה"פרויקט" שבענין
ויתכן בגלל רתיעה אישית מילד חריג
ויתכן בגלל רגישות איישית - כגון שיש לה/ לקרוביה ילד כזה. או שאיבדה/ אבד לקרוביה ילד כזה - וממילא כל מגע וקשר יתכן וכואב לה!
 

chani svei

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
אפשר בהחלט להבין אותה.
לא כל אחד מתחבר בקלות לילדים מיוחדים. זה לא קל, לא רץ חלק לכל אחד. יש אנשים שיש להם רתיעה. הם יכולים להיות רגישים וטובי לב ובכל זאת הם ככה.

מכירה דודה צעירה לילד דאון מתוק וחינני. היא מתייחסת לילד, מקשיבה לאמו-אחותה, אבל בשיחה כנה אישית היא אמרה שקשה לה להתחבר אליו. היא לא באמת מצליחה לאהוב אותו. מין רתיעה פנימית קשה. וזה כואב לה, אבל זה מה שהיא מרגישה.

אז מי שבקלות מתחברת ואוהבת אולי לא תצליח להבין מציאות שזה קשה. אז בלי להבין איך, תבינו שיש אנשים כאלה. והם טובים ומקסימים ונהדרים איך שהם.

יש לא להתחבר ויש להפלות לרעה..
גם בלי חיבוק ונשיקה, כשכולן מקבלות סוכריה מגיע גם לה!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

א לְדָוִד אֵלֶיךָ יְהוָה נַפְשִׁי אֶשָּׂא:ב אֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:ג גַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:ד דְּרָכֶיךָ יְהוָה הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ה הַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:ו זְכֹר רַחֲמֶיךָ יְהוָה וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:ז חַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יְהוָה:ח טוֹב וְיָשָׁר יְהוָה עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:ט יַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:י כָּל אָרְחוֹת יְהוָה חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יא לְמַעַן שִׁמְךָ יְהוָה וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יב מִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יְהוָה יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יג נַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:יד סוֹד יְהוָה לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טו עֵינַי תָּמִיד אֶל יְהוָה כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טז פְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יז צָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יח רְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יט רְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כ שָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כא תֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כב פְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  3  פעמים

אתגר AI

פלינדרום • אתגר 52

לוח מודעות

למעלה