ילדה שמתקשה בלוח הכפל - אשמח לעזרה

Miri_B

משתמש רשום
צהריים טובים,
אני מלמדת מתמטיקה ילדה במסגרת של פרח,
והיא מתקשה מאוד בלוח הכפל ברמה של טעויות בתרגילים פשוטים ממש כמו 2*6 וכו'..
היא בכיתה ד'
ואני מחפשת רעיון לצורת לימוד שתגרום לה לשלוט בלוח הכפל בלי בעיה.
אשמח לכל עצה
תודה רבה.
 

חשבתי כתבתי

משתמש פעיל
תבדקי אם היא מבניה את מהות הכפל - להתאים תרגיל לתמונה בלי לפתור/ לצייר את התרגיל 2*6 לציר שתי עצים ועל כל עץ 6 תפוחים, וכן בסיפורים לדעת האם מסופר על כפל או חיבור .
בהצלחה
 

כהן אושרת

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב ואדריכלות פנים
יש בירושלים מישהי שמוכרת דיסק של שירים ללוח הכפל ממש מומלץ.
אם תרצי מספר תפני אלי בפרטי.
 

ווילי וונקה

משתמש מקצוען
תרגול תרגול ועוד פעם תרגול
להתמקד כל שבוע בכפולה של ספרה אחת
לרשום על כרטיסיות את התרגילים ולהתאמן הרבה.
מראים כרטיסיה, אורמים את התרגיל והפתרון. מראים כרטיסיה נוספת, חוזרים לראשונה
וכו'...הרבה חזרות. ולא להתייאש
עובד
(אני פחות מאמינה בשיר, כי אז לוקח להן הרבה זמן לפתור תרגיל, עד שהן מגיעות למיקום המתאים בשיר. ואז הן נשארות עם זה לכל החיים... ונתקעות בתיכון וקל בחומר בהמשך- פסיכומטרי וכו')
גיל צעיר זה הגיל הכי מתאים לפתור את הבעיה וזהו
 

רביעיה

משתמש מקצוען
לדעתי בכיתה ד' אין טעם להשקיע שתדע לוח הכפל.
כבר כל התרגילים מתבססים על ידיעה ואז בגלל שלוקח לה זמן לחשב את הכפולות
היא נתקעת בטכניקה של התרגילים האחרים.
פשוט לתת לה לוח כפל מוכן עם פתרונות ככל שתפתור יותר תרגילים בסוף תדע.
אלא א"כ יש לה בעיה אמיתית עם חשבון. שאז אולי צריך פתרונות מעולם ההוראה המתקנת.
 

כינור דוד studio

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
הפקות ואירועים
במהלך העבודה המעשית שלי בהוראה צפינו בכיתה ד' מס' שבועות (על אותה הכיתה) שמצב הכפל והחילוק שלהם היה ממש נוראי...(בעקבות ענייני קורונה וכו'....) בסופו של דבר המורה שלהם לימדה אותם להשתמש בלוח הכפל ונתנה לכל אחת אישי משלה מודבק על השולחן ולאט לאט הן התרגלו וידעו גם ללא הלוח...(לא כולן אבל הרוב... :) )
 

רק אושר!

משתמש מקצוען
תנסחי לה את זה כך:
2×6
שתי פעמים שש כמה זה?
5×4
5 פעמים 4 כמה זה ? וכו
בהתחלה הן עושות את זה חיבור וזה לוקח זמן
ואז זה עובר לזכרון ש 2×6=12 והיא תשתמש בזה ל 6 כפול 6 לדוג בתור 3 פעמים 12 וכו
העיקרון של ההבנה זה שהכפל הוא כמות פעמים.
מנסיון שלי בהרבה פרטני שאני מעבירה זה עובד.

אגב שירים זה גם נח לחלק מהבנות.
 

סנץ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
אפשר לנסות עם הקבצים המצורפים
מומלץ להדפיס על דף בריסטול (אפשרי צבעוני) דו צדדי (זה אמור לצאת בדיוק אחד על השני) לגזור ולתרגל צד אחד תרגיל צד שני פתרון.
 

קבצים מצורפים

  • 11 כרטיסים חשבון.docx
    KB 14 · צפיות: 72
  • 22 כרטיסים חשבון.docx
    KB 14.5 · צפיות: 59
  • 33 כרטיסים חשבון.docx
    KB 14 · צפיות: 40
  • 44 כרטיסים חשבון.docx
    KB 14.2 · צפיות: 31
  • 55 כרטיסים חשבון.docx
    KB 14 · צפיות: 36

במבה אדומה10

משתמש רשום
אין כמו השירים!
הם מחדירים את זה לראש,
מאוד עוזר לילדות מתקשות.
חבל שהיא תתקע בגלל לוח הכפל.
 

Miri_B

משתמש רשום
תודה רבה לכולן.
שאלה נוספת, חומר בדקדוק על גוף ראשון שני ושלישי איפה אפשר למצוא?
ואם יש למישהי חומר להעלות לכאן אשמח:)
תודה רבה....
 

לאה פלג

משתמש חדש
במתמטיקה יש ספר מאוד מומלץ שאני עובדת איתו בכיתה מקדמת- ספר אבני דרך-כפל, שהוא שלב אחרי שלב ומאוד מפורט.
ממליצה מאוד!!
 

שוקו ציפס

משתמש מקצוען
D I G I T A L
במהלך העבודה המעשית שלי בהוראה צפינו בכיתה ד' מס' שבועות (על אותה הכיתה) שמצב הכפל והחילוק שלהם היה ממש נוראי...(בעקבות ענייני קורונה וכו'....) בסופו של דבר המורה שלהם לימדה אותם להשתמש בלוח הכפל ונתנה לכל אחת אישי משלה מודבק על השולחן ולאט לאט הן התרגלו וידעו גם ללא הלוח...(לא כולן אבל הרוב... :) )
לא נכון, אין חומר יותר שימושי בחשבון לאורך כל שנות הבית ספר ובחיים כמו לוח הכפל, אפשר לעזוב את הכל וללמד רק אותו
אבל אם היא בכתה ד ועדיין מתקשה עם הרעיון של 2*6 אולי יש לה לקות למידה כלשהו
 

בבושקלה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
קצת בעייתי לדעת לפתור רק לפי שירים,
אין דרך שאפשר יהיה להסביר את זה באופן רציונאלי?
מאד מומלץ ע"י שירים
כל המורות מקדמות עובדות עם זה
וזה מוכיח את עצמו נהדר
מנסיון
ילדה מתקשה לא חייבת להבין את המשמעות של כפל ע"מ לפתור נכון
מספיק שתדע לדקלם ותלמד איך לחשב כפל ולהיפך - חילוק
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ע'

קכא עָשִׂיתִי מִשְׁפָּט וָצֶדֶק בַּל תַּנִּיחֵנִי לְעֹשְׁקָי:קכב עֲרֹב עַבְדְּךָ לְטוֹב אַל יַעַשְׁקֻנִי זֵדִים:קכג עֵינַי כָּלוּ לִישׁוּעָתֶךָ וּלְאִמְרַת צִדְקֶךָ:קכד עֲשֵׂה עִם עַבְדְּךָ כְחַסְדֶּךָ וְחֻקֶּיךָ לַמְּדֵנִי:קכה עַבְדְּךָ אָנִי הֲבִינֵנִי וְאֵדְעָה עֵדֹתֶיךָ:קכו עֵת לַעֲשׂוֹת לַיי הֵפֵרוּ תּוֹרָתֶךָ:קכז עַל כֵּן אָהַבְתִּי מִצְוֹתֶיךָ מִזָּהָב וּמִפָּז:קכח עַל כֵּן כָּל פִּקּוּדֵי כֹל יִשָּׁרְתִּי כָּל אֹרַח שֶׁקֶר שָׂנֵאתִי:
נקרא  10  פעמים

אתגר AI

חשיפה כפולה • אתגר 130

לוח מודעות

למעלה