עזרה ילדה שמסתבכת עם המורות בגלל צחוק ממבוכה

ששונית

משתמש מקצוען
ילדה בת עשר, נשמה של ילדה, חכמה, לב זהב, באמת מותק של ילדה (אני לא אחת ש"עפה" על הילדים שלי)
באסיפת הורים המורה שפכה עלי אש וגופרית שהיא מקלקלת לה את כל הכיתה, מחוצפת, מפריעה, היא ממש שוקלת להעיף אותה לשבועיים הביתה עפ"ל.
אני מכירה היטב את הילדונת הזו, היא באמת צוחקת מכל דבר, מבהלה, מהפתעה, מצער, ובעיקר ממבוכה.
בעבר כשהיא סיפרה סיפור בשולחן השבת היא היתה צוחקת במבוכה כל שתיים שלוש מילים, וכל המסובים היו מתרגזים, מה שהגביר את המבוכה ואת הצחוק.
עד שהתריתי בכולם מראש להישאר רגועים ורציניים ולא להתייחס לצחוק וזה עזר פלאים. כמה שבתות אחר כך הצחוק פסק לחלוטין.
עכשיו השאלה שלי היא מה לומר למורה (היא מאוד מיהרה ואמהות כבר דפקו בעצבים כי לקח לה הרבה זמן לשפוך את הכעס ועצוב לומר את חוסר האהבה שלה, וידעתי שמה שאומר עכשיו יפול על אוזנים ערלות)
ומה לעשות עם התופעה הזו, כי הילדה סובלת ממנה.
תודה על כל תשובה!
 

פופקורן- עיצוב מקפיץ

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
לקבוע עם המורה פגישה נוספת ולשוחח איתה ברצינות על הנושא כשהיא נינוחה ולא ממהרת לשום מקום.
בטלפון היא יכולה להיות עסוקה בעוד דברים ולא להיות קשובה לך.
בהצלחה
 

קריאת כיוון

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
נשמע שהמורה זקוקה להעצמה כי היא מאוד נבהלת ממנה ולא קוראת את המפה נכון.
הייתי מערבת אשת מקצוע נייטרלית שלאחר ברור מקצועי והבנה שאכן כך פני הדברים תתן למורה חוסן וביטחון ואז לא תצטרך לפרש ולחוש כך, המורה, מפני הילדה.
בהצלחה!
 

ר גן עדן

* מעצבת פנים והום סטילינג *
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
תתייעצי קודם השיחה עם המורה עם אשת מקצוע. היא תעזור לך להבין את ביתך טוב יותר, תכוון אותך על הדרך הנכונה, ואחרי שתדעי מה את רוצה תוכלי לשתף את המורה שהתייעצת ותשמחי עם היא תשתף פעולה. תנסי בשיחה להסביר למורה מה עומד מאחורי הצחוק.
לא הייתי מוותרת על ייעוץ מקצועי קודם.
 

profession

משתמש פעיל
מצטרפת לכל האמור, תנסי לברר קודם כל מקצועית מה הכי טוב לעשות וממה שלמדתי מהוריי עדיף להגיע למורים בגישה של 'בקשת עזרה' ולא של 'לתת עיצות'
ככה המורה לא תרגיש מאויימת או שבאים להגיד לה מה לעשות.

ולילדה שלך את יכולה לומר בוודאות שזה לא דבר כ''כ נדיר, ושהיא לא לבד בזה- אני גם מאלו שצוחקות במקומות לא מתאימים (כתלמידת יסודי הורדנו פעם קבוצה למנהלת והיא כעסה וזעמה עלינו מאוד! ואני רעדתי מצחוק והשקעתי כל מאמץ לא להשמיע קול ולהתחבא מאחורי תלמידות אחרות, עד היום אני זוכרת את האימה שאם המנהלת תראה אותי מצחקקת זה הסוף של חיי באופן מוחלט! ועדיין זה לא היה בכלל בשליטתי האם לצחקק או לא!!!)

לא פעם אמרו לי שזה מגיע מאכזריות או ממידות רעות וככל שגדלתי ראיתי שזה ממש לא ככה וגם הסובבים אותי למדו, זה משהו לא נשלט, תגובה של הגוף כמו שקופצים כשנבהלים, תכעסו על מישהו שקופץ/צועק מבהלה? רק שפה לפעמים צריך להוסיף התנצלות קצרה והסבר עוד יותר קצר, 'סליחה, אני צוחקת במצבים שאחרים לא (: ולא מתוך זילזול או ליגלוג ח''ו'

הצלחה רבה וס''ד!!!
 

אמא מותק

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
יתכן שזה ענין של ביטחון עצמי וכדאי לשלוח אותה לאיזה סדנא שיפתחו את הענין
אם המורה מתיחסת אליה בזלזול , צריך לדבר אם המורה שתמליך את הילדה ממש לעשות אותה מלכה לתת לה תפקידים לשבח אותה ואז התדמית שלה בחברה תשתנה
כי לפעמים הילד/ה הופכים לליצן החצר /הכתה ממש שלא באשמתם וזה גורם להם הרבה צער
לנסות לתת לה לדבר לפני המראה
בהצלחה
 

פיגי 122

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
מנסיון אצל ילדינו שיחיו

כדי לפנות לסמכות גבוה יותר ולערב אותה בנידון וכך לחפש פתרונות

אצלנו ערבנו את המנהל הרוחני של התת והוא דיבר על זה עם המלמד וכך נפתרה הבעיה ברוח טובה
 

אמא מותק

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
לצערינו למורות היום אין סבלנות לטפל במשהו שטיפה חריג
במקום לרוממם אותה בוחרים להזיק לה ולהאשים אותה- את הילדה
חשוב לתת לילדה בבית הרבה מאד חיזוקים ולהראות לה כמה היא שווה ומיוחדת
ולטפל בענין מול המורה - לא לוותר כי לפעמים הענין יכול להשאר אצל הילדה כזכרון לא טוב ופצע שצריך טיפול בהמשך
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
לדעתי צריך לדבר עם סמכות גבוהה יותר.
הקשר של המורה - ילדה כנראה כבר שרוף.
 

מיה יצחקי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
מאוד מבינה אותך (יש לי ילדה יותר בוגרת עם סיפור דומה ממש)
ומבינה את המורה גם
תחשבי שילדה שפתאום צוחקת באמצע השיעור בכיתה (לא באשמתה) יכולה להוציא כיתה שלימה מהריכוז ושיעור שלם שהמורה עמלה עליו הולך לאיבוד. בנוסף לעירעור של המשמעת ועוד

זה הגיוני לחלוטין אל תתנפלו עלי (:
אני פשוט חושבת שאפשר להזדהות עם הקושי של המורה (הוא הגיוני ולגיטימי)

מצד שני הילדה כלל לא אשמה!!!!!! היא זקוקה לגיבוי אמפטיה והבנה.

מעבר לכל הבירורים שהציעו (ריגשי וכו') יש המון אנשים שהתגובה שלהם למבוכה הוא צחוק (זה מצוי גם אם לא מקובל במיוחד)

אני חושבת (וכך עשיתי) לשוחח עם הילדה ולהסביר את המקום של המורה והקושי שלה לתת לה לההזדהות ולגלות אמפטיה עם הקושי ולראות יחד איך להמנע מהמצב הזה (לתת תחליף לצחוק)
מצד שני לבוא למורה (אולי אפילו עם תשורה ממש קטנטונת) לגלות אהדה גם לקושי שלה וגם לתת לה להתחבר לקושי של הילדה. ולנסות למצוא פתרונות יחד.

לא אומרת שהכל מתאים והכל קל או נכון.
ולכל אחת יש את המתאים והנכון בשבילה רק כיוון (:

והמון הצלחה (אני לגמרי מזדהה איתך ומבינה את הצד שלך)
 

יעלולה

משתמש מקצוען
מורה חלשה נופלת בכזה פח, כואב על שתיהן.
מה לעשות? לדעתי עלייך לחזור אל המורה, ועדיף לקבוע שיחה פנים מול פנים, ולומר לה שחשבת הרבה על מה שהיא אמרה, והגעת לכאן כדי להתייעץ איתה (תחזירי לה את הכבוד האבוד) מה כדאי לעשות בענין.
כאי שתצייני בדרך אגב שבדקת איך זה בבית וגילית שכאשר בתך במבוכה היא צוחקת, והדבר מאוד לא נעים לה, ועוד שמת לב שכשאתם לא מגיבים לצחוק, הוא פשוט מפסיק.
אל תשכחי לומר שאינך יודעת איך כדאי להגיב בכיתה, אבל את מאוד מעריכה את המורה וסומכת עליה שהיא תדע לבחור בתגובה מתאימה ושקטה שתעצור את התפרצות הצחוק.

המורה צריכה מצד אחד להרגיש שאת איתה, ומצד שני להבין שאת לא מקבלת את התגובות הקודמות שלה.

בקיצור לכי בין הטיפות בלי להירטב.
הרבה הצלחות
 

dini pitrkowski

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
D I G I T A L
.................... ודיברת והסברת וב"ה המורה הבינה ונרגעה ונותנת לילדה את המקום הנכון.

ואז תגיע מורה חדשה/שנה חדשה/חוג/הרצאה וכו וכו , ואז מה? לכל אחת שהבת שלך תתקל בה את תלכי להסביר שאם מתעלמים זה עובר? ואם זה מפגש חד פעמי שזה קרה לה והיא צחקה והביכה והובכה?

אני חושבת שהסיפור עם המורה הוא רק סימפטום שיחזור ע"ע שוב ושוב. כמובן שעכשיו תדברי עם המורה בכל דרך שכבר הוזכרה לעיל אבל יותר חשוב לטפל בבעיה ולעזור לילדה כמה שיותר מהר.

אני חושבת שבשיחה כנה עם הבת שלך, תוך שאת מציבה לה מראה למה שקורה לה ונותנת לה את מלוא המקום לשתף ולספר איך היא חווה את הצחקוקים שלה, תוכלי להוביל אותה להבנה שכדאי לפנות לעזרה ומוטב כמה שיותר מוקדם. תסבירי לה שקורה להרבה אנשים שהתגובה שלהם מהירה מהמחשבה שלהם ואולי לכן לפני שהיא מצליחה להבין מה היא מרגישה ומה קורה מתפרץ לה הצחוק, אבל אפשר ללמוד לשלוט בזה וזה לא סיפור גדול. אולי אצל יועצת בבית הספר אם את סומכת עליה, אולי מטפלת ב NLP /CBT , או כל רעיון אחר שעוזר להביא למודעות ושליטה עצמית.
 

שמרלינג

משתמש מקצוען
ילדה בת עשר!!!
ומה היה עד היום? כל המחנכות והמקצועיות והמשלימות והגננות , לא העירו לה\לך ?
אם לא, אז מדובר בחולשה של המורה הספציפית הזאת.

ואם העירו לך, מדוע לא עשית שיחה מקדימה עם המורה ביום הראשון ללימודים? להקדים תרופה למכה.
לגופו של ענין
לגבי הילדה , אם היא מרגישה צורך, ומודעת שקיימת בעיה, שתלך לטיפול
לגבי המורה , אם היא בעלת מידות תקיימי איתה שיחה , והענין יסתדר,
אם היא לא בעלת מידות, תתפללי חזק שהשנה תעבור מהר.
 

איקס-עיגול

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
מזכיר לי את עצמי, בכל שנות ביה"ס היסודי נענשתי על החיוך המבוכתי
אמי תמיד היתה מסבירה למורות שזו לא חוצפה ושזה צחוק הנגרם ממבוכה אך ללא הועיל (למעט מורה אחת זכורה לטוב) לא פעם קרה שנענשתי עם חברות על דבר מסוים ורק לי נתנו עונש נוסף - "העונש הנוסף בגלל שאת עוד מעיזה לחייך"
אין לי עצות, זה לא משהו נשלט ופעמים רבות אף תחליף לבכי, תתפללי עליה ותנסי כמו שכתבו לך לדבר עם סמכות גבוהה יותר מהמורה (מקווה שאכן יועיל)
יכולה לעודד אותך שב"ה עם הגיל התופעה חלפה.
 

הלה ט

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
נראה שקיים פער בין התפיסה שלך לתפיסת הסביבה את הילדה..ממליצה לך לעזור לילדה ולאמץ ולאמן מיומנויות חברתיות שיעזרו לה להתנהל מול הסביבה וככה יהיה לה קל יותר..דבר נוסף, לפי דעתי כדאי שאת תקבלי הדרכה הורית כדי שיהיו לך כלים להגן על הבת שלך מול הסביבה. ממליצה לך ליצור קשר עם רשת מרכזים לטיפול רגשי בשם ME, שיוכלו לבדוק ולכוון למטפל המתאים כדי שהילדה תרגיש חזקה ומחוזקת יותר ולא פגיעה לסביבה..בהצלחה
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קז

א הֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב יֹאמְרוּ גְּאוּלֵי יי אֲשֶׁר גְּאָלָם מִיַּד צָר:ג וּמֵאֲרָצוֹת קִבְּצָם מִמִּזְרָח וּמִמַּעֲרָב מִצָּפוֹן וּמִיָּם:ד תָּעוּ בַמִּדְבָּר בִּישִׁימוֹן דָּרֶךְ עִיר מוֹשָׁב לֹא מָצָאוּ:ה רְעֵבִים גַּם צְמֵאִים נַפְשָׁם בָּהֶם תִּתְעַטָּף:ו וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם:ז וַיַּדְרִיכֵם בְּדֶרֶךְ יְשָׁרָה לָלֶכֶת אֶל עִיר מוֹשָׁב:ח יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:ט כִּי הִשְׂבִּיעַ נֶפֶשׁ שֹׁקֵקָה וְנֶפֶשׁ רְעֵבָה מִלֵּא טוֹב:י יֹשְׁבֵי חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל:יא כִּי הִמְרוּ אִמְרֵי אֵל וַעֲצַת עֶלְיוֹן נָאָצוּ:יב וַיַּכְנַע בֶּעָמָל לִבָּם כָּשְׁלוּ וְאֵין עֹזֵר:יג וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:יד יוֹצִיאֵם מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק:טו יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:טז כִּי שִׁבַּר דַּלְתוֹת נְחֹשֶׁת וּבְרִיחֵי בַרְזֶל גִּדֵּעַ:יז אֱוִלִים מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם וּמֵעֲוֹנֹתֵיהֶם יִתְעַנּוּ:יח כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשָׁם וַיַּגִּיעוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת:יט וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:כ יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם:כא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:כב וְיִזְבְּחוּ זִבְחֵי תוֹדָה וִיסַפְּרוּ מַעֲשָׂיו בְּרִנָּה:כג יוֹרְדֵי הַיָּם בָּאֳנִיּוֹת עֹשֵׂי מְלָאכָה בְּמַיִם רַבִּים:כד הֵמָּה רָאוּ מַעֲשֵׂי יי וְנִפְלְאוֹתָיו בִּמְצוּלָה:כה וַיֹּאמֶר וַיַּעֲמֵד רוּחַ סְעָרָה וַתְּרוֹמֵם גַּלָּיו:כו יַעֲלוּ שָׁמַיִם יֵרְדוּ תְהוֹמוֹת נַפְשָׁם בְּרָעָה תִתְמוֹגָג:כז יָחוֹגּוּ וְיָנוּעוּ כַּשִּׁכּוֹר וְכָל חָכְמָתָם תִּתְבַּלָּע:כח וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם וּמִמְּצוּקֹתֵיהֶם יוֹצִיאֵם:כט יָקֵם סְעָרָה לִדְמָמָה וַיֶּחֱשׁוּ גַּלֵּיהֶם:ל וַיִּשְׂמְחוּ כִי יִשְׁתֹּקוּ וַיַּנְחֵם אֶל מְחוֹז חֶפְצָם:לא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:לב וִירֹמְמוּהוּ בִּקְהַל עָם וּבְמוֹשַׁב זְקֵנִים יְהַלְלוּהוּ:לג יָשֵׂם נְהָרוֹת לְמִדְבָּר וּמֹצָאֵי מַיִם לְצִמָּאוֹן:לד אֶרֶץ פְּרִי לִמְלֵחָה מֵרָעַת יֹשְׁבֵי בָהּ:לה יָשֵׂם מִדְבָּר לַאֲגַם מַיִם וְאֶרֶץ צִיָּה לְמֹצָאֵי מָיִם:לו וַיּוֹשֶׁב שָׁם רְעֵבִים וַיְכוֹנְנוּ עִיר מוֹשָׁב:לז וַיִּזְרְעוּ שָׂדוֹת וַיִּטְּעוּ כְרָמִים וַיַּעֲשׂוּ פְּרִי תְבוּאָה:לח וַיְבָרֲכֵם וַיִּרְבּוּ מְאֹד וּבְהֶמְתָּם לֹא יַמְעִיט:לט וַיִּמְעֲטוּ וַיָּשֹׁחוּ מֵעֹצֶר רָעָה וְיָגוֹן:מ שֹׁפֵךְ בּוּז עַל נְדִיבִים וַיַּתְעֵם בְּתֹהוּ לֹא דָרֶךְ:מא וַיְשַׂגֵּב אֶבְיוֹן מֵעוֹנִי וַיָּשֶׂם כַּצֹּאן מִשְׁפָּחוֹת:מב יִרְאוּ יְשָׁרִים וְיִשְׂמָחוּ וְכָל עַוְלָה קָפְצָה פִּיהָ:מג מִי חָכָם וְיִשְׁמָר אֵלֶּה וְיִתְבּוֹנְנוּ חַסְדֵי יי:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה