עזרה ילדה בת 11 עקשנית והרבה עצבנית-מכירים תרפיה באומנות וכדו' באיזור הדרום?

חנצי

משתמש פעיל
כותבת עבור ניקית שלא רוצה להזדהות אך רואה את התשובות:
שלום לכולם.
מדובר בילדה מקסימה וחמודה, מקבלת הרבה במשפחה מצוינת ותומכת.
קשה לה מאוד מאוד עם המיקום שלה בבית-בת אחרונה, מעליה יש אחות בהפרש של 7 שנים!
ומעל יש עוד גדולים בהפרשים קטנים.

כמובן שמשתפים אותה המון, משחקים איתה, מודעים לקושי, והקושי אכן הגיוני.

אך יש ילדות במצבה שמתמידדות עם הקושי בצורה קלה יותר, והיא לא מצליחה.

היא הרבה עונה בתוקפנות, מתעקשת על דברים, כמו לא לשים עגילים. לדוגמא. פשוט לא מוכנה, בלי סיבה כ"כ. וזו סתם דוגמא כדי שתבינו.
מידי פעם מחליטה שלא רוצה ללכת לבי"ס. היא מאוד רגישה, היא רוצה משו ולא מקבלת היא יכולה לבכות ולכעוס.

אם אתם מכירים מצב כזה ויש לכם רעיון מה צריך לעשות או אם מכירים מישהי טובה שעוזרת לילדות, אשמח לשמוע תגובתכם.
תודה
 

חושב מחדש

משתמש מקצוען
מתוך קריאה ובלי הבנה מידי מעמיקה,
אני לא חושב שהילדה זקוקה לטיפול בכלל, היא נלחמת על מעמדה ועל מקומה בבית, וזה לגיטימי ונכון מצידה.
מה שכן הייתי עושה - הייתי אומר להורים ללכת לסוג של 'טיפול', למרות שזה ממש לא 'טיפול', אלא יותר לקבל כלים ומידע איך להתנהל מולה, ואז הפתרון לדעתי יגיע מהר מאד.

לא דעה מקצועית, אלא מתוך ניסיון.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
כמובן שאי אפשר לקלוט את המצב לאשורו מתיאור קצר כאן.
נראה לי בתור 'עזרה ראשונה' להרפות לחץ. לעמוד רק על מה שצריך באמת, ולאפשר לה לבחור את הבחירות שלה בדברים לא הכרחיים, עם כבוד בסיסי לבחירות שלה.
לדוגמא, עגילים זה עניין אישי שלה. אם היא בוחרת לא לשים - לגטימי לגמרי. לא כדאי להפעיל לחץ על דברים מסוג כזה. אדרבא - לשדר לה שעל אף שהיינו רוצים שיהיו לה עגילים - מכבדים את ההחלטה שלה, כי זה עניין שלה.

דבר נוסף, עד כמה שאפשר, שיהיו לה 'אבא אחד ואמא אחת'. בבית של גדולים, לפעמים לקטנים יותר - יש כמה וכמה 'אבות ואימהות'. כל אחד מהגדולים אומר לה, באופן טבעי, מה לעשות, וזה נהיה הרבה יותר מידי.

כמובן, צריך להעמיק ולראות ממה נובע המצב הזה. כי יכולות להיות מגוון סיבות. והפיתרון קשור לסיבה.

הרבה סייעתא דשמיא.
 

מרגלית100

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
גם אני לא מבחינה מקצועית, סתם עיצה התגלתה כיעילה בהרבה מקרים ומצבים, דבר ראשון ההורים וכל המשפחה צריכים לדעת שהילדה כלל וכלל לא מסכנה! ישנם הרבה צדדים יפים מאוד לילדה במיקום כזה במשפחה, ממה שכתבת, זה נראה כאילו שהיא מתמודדת עם משהו קשה ולא נעים וצריך למצוא פתרונות, וזה בכלל לא אמור להיות כך, יכולים להגרם כל מיני בעיות לכל ילד בכל מיקום משפחתי שהוא וצריך להסתכל על זה כדבר מאוד רגיל, אם הילדה מרגישה שכולם מבינים שהיא במקום רגיש ומרחמים עליה על המיקום שלה במשפחה ומנסים כל הזמן להמתיק לה את המצב, הילדה מרגישה מתוסכלת וצריכה להצדיק את הרחמים עליה.
אני מקווה שהובנתי עם הדרשה הארוכה שלי.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קז

א הֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב יֹאמְרוּ גְּאוּלֵי יי אֲשֶׁר גְּאָלָם מִיַּד צָר:ג וּמֵאֲרָצוֹת קִבְּצָם מִמִּזְרָח וּמִמַּעֲרָב מִצָּפוֹן וּמִיָּם:ד תָּעוּ בַמִּדְבָּר בִּישִׁימוֹן דָּרֶךְ עִיר מוֹשָׁב לֹא מָצָאוּ:ה רְעֵבִים גַּם צְמֵאִים נַפְשָׁם בָּהֶם תִּתְעַטָּף:ו וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם:ז וַיַּדְרִיכֵם בְּדֶרֶךְ יְשָׁרָה לָלֶכֶת אֶל עִיר מוֹשָׁב:ח יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:ט כִּי הִשְׂבִּיעַ נֶפֶשׁ שֹׁקֵקָה וְנֶפֶשׁ רְעֵבָה מִלֵּא טוֹב:י יֹשְׁבֵי חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל:יא כִּי הִמְרוּ אִמְרֵי אֵל וַעֲצַת עֶלְיוֹן נָאָצוּ:יב וַיַּכְנַע בֶּעָמָל לִבָּם כָּשְׁלוּ וְאֵין עֹזֵר:יג וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:יד יוֹצִיאֵם מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק:טו יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:טז כִּי שִׁבַּר דַּלְתוֹת נְחֹשֶׁת וּבְרִיחֵי בַרְזֶל גִּדֵּעַ:יז אֱוִלִים מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם וּמֵעֲוֹנֹתֵיהֶם יִתְעַנּוּ:יח כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשָׁם וַיַּגִּיעוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת:יט וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:כ יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם:כא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:כב וְיִזְבְּחוּ זִבְחֵי תוֹדָה וִיסַפְּרוּ מַעֲשָׂיו בְּרִנָּה:כג יוֹרְדֵי הַיָּם בָּאֳנִיּוֹת עֹשֵׂי מְלָאכָה בְּמַיִם רַבִּים:כד הֵמָּה רָאוּ מַעֲשֵׂי יי וְנִפְלְאוֹתָיו בִּמְצוּלָה:כה וַיֹּאמֶר וַיַּעֲמֵד רוּחַ סְעָרָה וַתְּרוֹמֵם גַּלָּיו:כו יַעֲלוּ שָׁמַיִם יֵרְדוּ תְהוֹמוֹת נַפְשָׁם בְּרָעָה תִתְמוֹגָג:כז יָחוֹגּוּ וְיָנוּעוּ כַּשִּׁכּוֹר וְכָל חָכְמָתָם תִּתְבַּלָּע:כח וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם וּמִמְּצוּקֹתֵיהֶם יוֹצִיאֵם:כט יָקֵם סְעָרָה לִדְמָמָה וַיֶּחֱשׁוּ גַּלֵּיהֶם:ל וַיִּשְׂמְחוּ כִי יִשְׁתֹּקוּ וַיַּנְחֵם אֶל מְחוֹז חֶפְצָם:לא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:לב וִירֹמְמוּהוּ בִּקְהַל עָם וּבְמוֹשַׁב זְקֵנִים יְהַלְלוּהוּ:לג יָשֵׂם נְהָרוֹת לְמִדְבָּר וּמֹצָאֵי מַיִם לְצִמָּאוֹן:לד אֶרֶץ פְּרִי לִמְלֵחָה מֵרָעַת יֹשְׁבֵי בָהּ:לה יָשֵׂם מִדְבָּר לַאֲגַם מַיִם וְאֶרֶץ צִיָּה לְמֹצָאֵי מָיִם:לו וַיּוֹשֶׁב שָׁם רְעֵבִים וַיְכוֹנְנוּ עִיר מוֹשָׁב:לז וַיִּזְרְעוּ שָׂדוֹת וַיִּטְּעוּ כְרָמִים וַיַּעֲשׂוּ פְּרִי תְבוּאָה:לח וַיְבָרֲכֵם וַיִּרְבּוּ מְאֹד וּבְהֶמְתָּם לֹא יַמְעִיט:לט וַיִּמְעֲטוּ וַיָּשֹׁחוּ מֵעֹצֶר רָעָה וְיָגוֹן:מ שֹׁפֵךְ בּוּז עַל נְדִיבִים וַיַּתְעֵם בְּתֹהוּ לֹא דָרֶךְ:מא וַיְשַׂגֵּב אֶבְיוֹן מֵעוֹנִי וַיָּשֶׂם כַּצֹּאן מִשְׁפָּחוֹת:מב יִרְאוּ יְשָׁרִים וְיִשְׂמָחוּ וְכָל עַוְלָה קָפְצָה פִּיהָ:מג מִי חָכָם וְיִשְׁמָר אֵלֶּה וְיִתְבּוֹנְנוּ חַסְדֵי יי:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה