מידע שימושי יוקר המחיה: מחירי התחבורה הציבורית עולים - אלו המחירים שתשלמו

לוי ו.

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
הבוקר עם עדכון התעריפים נסיעה עירונית בודדת בטווח של עד 15 ק"מ תעלה 6 שקלים במקום 5.50 שקלים.

לצד העלייה הנוכחית, בתחילת שנת 2024 נוסעי הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן יספגו עלייה דרמטית במחירי הנסיעות.

המחירים המלאים​

במשרד התחבורה מחלקים את תעריפי הנסיעות לפי מרחקים, כאשר מחירי הרכבת יקרים מעט יותר מנסיעה באוטובוס. לפי התעריף החדש, נסיעת אוטובוס בודדת בטווח של עד 15 ק"מ תעלה 6 שקלים, נסיעה בטווח של עד 40 ק"מ תעלה 12.5 שקלים, נסיעה בטווח של עד 120 ק"מ תעלה 17 שקלים, נסיעה בטווח של עד 225 ק"מ תעלה 28.5 שקלים ונסיעה בטווח של מעל 225 ק"מ תעלה 84 שקלים.

לפי התעריף החדש, נסיעת רכבת בודדת בטווח של עד 15 ק"מ תעלה 9.5 שקלים, נסיעה בטווח של עד 40 ק"מ תעלה 19 שקלים, נסיעה בטווח של עד 75 ק"מ תעלה 25 שקלים, נסיעה בטווח של עד 120 ק"מ תעלה 28.5 שקלים ונסיעה בטווח של עד 225 ק"מ תעלה 50 שקלים.

גם מחירי כרטיסי "חופשי יומי" יעלו, כשהנסיעות יהיו מוזלות יותר ובהתאם לטווחים ולשילוב נסיעה גם ברכבת. מחירו של "חופשי ארצי" לאוטובוס בלבד עד טווח של 225 ק"מ יעמוד על 236 שקלים במקום 225 שקלים. לפי התעריף החדש, כרטיס "חופשי ארצי" לאוטובוס משולב עם רכבת עד 40 ק"מ יעלה 267 שקלים, עד 75 ק"מ יעלה 430 שקלים וכרטיס בטווח של מעל ל-75 ק"מ יעלה 639 שקלים.

"ההתייקרות הזו מגיעה למרות שאין שיפור משמעותי בשירות"​

"כשמדברים על מחיר התחבורה הציבורית, המדיניות הרצויה היא קודם כל שיפור אמינות התחבורה הציבורית, כי אם האוטובוס לא מגיע או מגיע בתדירות נמוכה, אין כל נחמה בכך ששילמת חצי שקל פחות על הנסיעה", הגיבו בעמותת "תחבורה בדרך שלנו" המקדם מדיניות תחבורתית בישראל.
עמותת "15 דקות", שגם היא עוסקת בשיפור התחבורה הציבורית בישראל, כתבו: "ההתייקרות הזו מגיעה למרות שאין שיפור משמעותי בשירות. שירות מצוין זה הדבר שיגרום ליותר אנשים לבחור בתחבורה ציבורית. פרטי העלייה לא ממש היו ברורים עד הרגע האחרון, ושהמידע מגיע רק ביממה האחרונה לציבור. מאכזב".


מקור: אתר כיפה
 
נערך לאחרונה ב:

שפן קטן

משתמש חדש
לפי התעריף החדש, נסיעת רכבת בודדת בטווח של עד 15 ק"מ תעלה 9.5 שקלים, נסיעה בטווח של עד 40 ק"מ תעלה 19 שקלים, נסיעה בטווח של עד 75 ק"מ תעלה 25 שקלים, נסיעה בטווח של עד 120 ק"מ תעלה 28.5 שקלים ונסיעה בטווח של עד 225 ק"מ תעלה 50 שקלים.
במחשבון דרך שווה לא מכירים את זה
 

כסא נח

משתמש מקצוען
לצד העלייה הנוכחית, בתחילת שנת 2024 נוסעי הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן יספגו עלייה דרמטית במחירי הנסיעות. לפי התעריף החדש, מחיר נסיעה בודדת ברכבת הקלה יעמוד על 8 שקלים במקום 6 שקלים בלבד.
התכוונת תחילת 2025?
 

לוי ו.

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
במחשבון דרך שווה לא מכירים את זה
מכירים
1719813908048.png
 

שפן קטן

משתמש חדש
התכוונתי לצטט את זה
נוסעי הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן יספגו עלייה דרמטית במחירי הנסיעות. לפי התעריף החדש, מחיר נסיעה בודדת ברכבת הקלה יעמוד על 8 שקלים במקום 6 שקלים בלבד.
איפה ניתן לראות שם מחירי הרכבת הקלה?
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
תכלס כל דבר מרגילים אותנו שנתרגל, ואז מורידים הנחות.
כמו אצל פרעה.

היו כרטסיות בהנחה.

עשו רב קו נשאר ההנחה, אבל אם אבד הרב קו צריך לשלם על חדש.

העביר ולערך צבור הנחה של 20 אחוז למבוגר

ההנחה לערך צבור בוטל

עשו דרך שווה העלו מחירים בכל הארץ גם במקומות קטנים.

עכשיו המחיר עלה עוד.

עשו רכבת ובחלק מהמקומות מכריחים ליסוע ברכבת - כי אין משו אחר, ורק במחיר רגיל כמו אוטובוס
עכשיו מחיר הרק"ל עולה.

הפיתרון - התנגדות לכל הצעה חדשה.
בסוף סובלים ממנה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק לא

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּךָ יְהוָה חָסִיתִי אַל אֵבוֹשָׁה לְעוֹלָם בְּצִדְקָתְךָ פַלְּטֵנִי:ג הַטֵּה אֵלַי אָזְנְךָ מְהֵרָה הַצִּילֵנִי הֱיֵה לִי לְצוּר מָעוֹז לְבֵית מְצוּדוֹת לְהוֹשִׁיעֵנִי:ד כִּי סַלְעִי וּמְצוּדָתִי אָתָּה וּלְמַעַן שִׁמְךָ תַּנְחֵנִי וּתְנַהֲלֵנִי:ה תּוֹצִיאֵנִי מֵרֶשֶׁת זוּ טָמְנוּ לִי כִּי אַתָּה מָעוּזִּי:ו בְּיָדְךָ אַפְקִיד רוּחִי פָּדִיתָה אוֹתִי יְהוָה אֵל אֱמֶת:ז שָׂנֵאתִי הַשֹּׁמְרִים הַבְלֵי שָׁוְא וַאֲנִי אֶל יְהוָה בָּטָחְתִּי:ח אָגִילָה וְאֶשְׂמְחָה בְּחַסְדֶּךָ אֲשֶׁר רָאִיתָ אֶת עָנְיִי יָדַעְתָּ בְּצָרוֹת נַפְשִׁי:ט וְלֹא הִסְגַּרְתַּנִי בְּיַד אוֹיֵב הֶעֱמַדְתָּ בַמֶּרְחָב רַגְלָי:י חָנֵּנִי יְהוָה כִּי צַר לִי עָשְׁשָׁה בְכַעַס עֵינִי נַפְשִׁי וּבִטְנִי:יא כִּי כָלוּ בְיָגוֹן חַיַּי וּשְׁנוֹתַי בַּאֲנָחָה כָּשַׁל בַּעֲוֹנִי כֹחִי וַעֲצָמַי עָשֵׁשׁוּ:יב מִכָּל צֹרְרַי הָיִיתִי חֶרְפָּה וְלִשֲׁכֵנַי מְאֹד וּפַחַד לִמְיֻדָּעָי רֹאַי בַּחוּץ נָדְדוּ מִמֶּנִּי:יג נִשְׁכַּחְתִּי כְּמֵת מִלֵּב הָיִיתִי כִּכְלִי אֹבֵד:יד כִּי שָׁמַעְתִּי דִּבַּת רַבִּים מָגוֹר מִסָּבִיב בְּהִוָּסְדָם יַחַד עָלַי לָקַחַת נַפְשִׁי זָמָמוּ:טו וַאֲנִי עָלֶיךָ בָטַחְתִּי יְהוָה אָמַרְתִּי אֱלֹהַי אָתָּה:טז בְּיָדְךָ עִתֹּתָי הַצִּילֵנִי מִיַּד אוֹיְבַי וּמֵרֹדְפָי:יז הָאִירָה פָנֶיךָ עַל עַבְדֶּךָ הוֹשִׁיעֵנִי בְחַסְדֶּךָ:יח יְהוָה אַל אֵבוֹשָׁה כִּי קְרָאתִיךָ יֵבֹשׁוּ רְשָׁעִים יִדְּמוּ לִשְׁאוֹל:יט תֵּאָלַמְנָה שִׂפְתֵי שָׁקֶר הַדֹּבְרוֹת עַל צַדִּיק עָתָק בְּגַאֲוָה וָבוּז:כ מָה רַב טוּבְךָ אֲשֶׁר צָפַנְתָּ לִּירֵאֶיךָ פָּעַלְתָּ לַחֹסִים בָּךְ נֶגֶד בְּנֵי אָדָם:כא תַּסְתִּירֵם בְּסֵתֶר פָּנֶיךָ מֵרֻכְסֵי אִישׁ תִּצְפְּנֵם בְּסֻכָּה מֵרִיב לְשֹׁנוֹת:כב בָּרוּךְ יְהוָה כִּי הִפְלִיא חַסְדּוֹ לִי בְּעִיר מָצוֹר:כג וַאֲנִי אָמַרְתִּי בְחָפְזִי נִגְרַזְתִּי מִנֶּגֶד עֵינֶיךָ אָכֵן שָׁמַעְתָּ קוֹל תַּחֲנוּנַי בְּשַׁוְּעִי אֵלֶיךָ:כד אֶהֱבוּ אֶת יְהוָה כָּל חֲסִידָיו אֱמוּנִים נֹצֵר יְהוָה וּמְשַׁלֵּם עַל יֶתֶר עֹשֵׂה גַאֲוָה:כה חִזְקוּ וְיַאֲמֵץ לְבַבְכֶם כָּל הַמְיַחֲלִים לַיהוָה:
נקרא  4  פעמים

אתגר AI

הבעות פנים • אתגר 57

לוח מודעות

למעלה