שיתוף - לביקורת יומן ראש הישיבה

דוכסוסטוס

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
רמזתי לרוט שיגיש את אדלר – זה היה רעיון טוב, התפילה נשמעת כמו שצריכה להישמע מנחה ראשונה של הזמן: ברור; חד; חי את המילים; קצב נכון; קול נעים. "ברוך וברוך שמו---אמן". רוב הבחורים הגיעו, אני רואה כאן דווקא גם הרבה פרצופים מבוגרים. נקווה שההתחלה הזאת תחזיק מעמד כמה שיותר זמן. "ברוך וברוך שמו---אמן".

אוף, למה הם מדברים שם מאחורה? חזרת הש"ץ. שיקלטו את המבט שלי, הנה הוא קלט, השתתק. איך קוראים לו? הרשטיין? אולי הרשוביץ? משהו עם הרש. "ברוך וברוך שמו---אמן". מה קורה אתי? הרגע גמרתי ימים נוראים – אני חייב להתרכז בחזרת הש"ץ. שמע קולנו- רבונו של עולם! עומדים פה כל-כך הרבה בחורים וכולם מבקשים ומייחלים להתחיל זמן של שטייגען מלא בסיפוק, יש כאן כאלה שמחכים הרבה לשידוך – תקשיב לקול שלהם "ברוך וברוך שמו---אמן".

רצה--- אוי! יעלה ויבוא-ראש חודש! מה עושים עכשיו? זה לא לעניין להסתובב עכשיו ולהתחיל מנחה מול כולם. נלך לשיטבלאך? להבהיל שם כמה בחורים? ישמעו בישיבה שהתפללתי גם שם ומיד יעשו את החשבון. איך זה קרה לי? ללכת לחדר רמי"ם להתפלל ביחידות? חבל, יש פה קצת מעלה של תפילה במניין עם המאריכים. אני חייב לקבל החלטה כאן ועכשיו.

אדהכי והכי אדלר סיים. יופי - למר לא נמצא, הקדיש שלי – ניסיתי לייסד מהלך מהיר שמעלת הציבור של הקדיש משוייכת גם לתפילה שבאה אחריו. אמרתי את הקדיש במתינות ופניתי לכיוון החדר רמי"ם. המצפון שטף אותי בייסורים על כל צעד, השתקתי אותו, ממילא אי-אפשר לכוון בתוך המהומה של השטיבלאך, לדעתי הבחורים שם בקושי שמים לב מה הם אומרים. בבריסק תפילות יחיד הן עניין שבשיגרה.

לשמחתי החדר רמי"ם היה פנוי – נעלתי והשארתי את המפתח נעוץ. בערך ב'למלשינים' שמעתי שקשוק מפתח מבחוץ. נרתעתי לרגע אבל הוא אכן לא הצליח לפתוח. היה ניסוי במפתח נוסף ואז במקום להבין את הרמז הוא דפק בדלת. בהתחלה השתדלתי להזדרז, אבל אחרי שהוא לא הרפה, התאזרתי בכוח מחשבה להתפלל עם כוונה כמו שצריך, עם כל הכבוד – שיחכו, אני מדבר עכשיו עם הקב"ה.

כשסיימתי חשבתי לרגע מה לעשות. מצאתי – הורדתי את המים בשירותים, היטבתי את החולצה אל תוך המכנסיים, הצצתי החוצה בחופזה והפטרתי 'מחילה'. ר' ברוך היה בחוץ, לא מתאים לו הלחץ הזה אבל טוב שהוא הזדמן לכאן כי יש לי כמה עניינים ללבן אתו ועכשיו זאת הזדמנות טובה.

אני רוצה שיכניס את המהלך שלו ברעק"א כבר בשבוע הראשון, יש לי שיעור כללי על זה וצריך שהבחורים יכנסו לעניין טוב קודם. מעניין אותי גם מה דעתו כי הבנתי שיש בחורים שלא מרוצים מהפרק של סדר ב'. אבל לפני בררתי אצלו לגבי ההרשטיין או ההרשלר הזה מה המצב אתו, הוא צריך איזה שיחת נזיפה או הפוך- קירוב מיוחד.

"לא שמתי לב למשהו מיוחד, אבל טוב שהרושיבע מעורר, הלאה אני ישים עין" ר' ברוך ניסה לדבר בנחת אבל נשמע לי ממש עצבני. קמתי להרתיח מים לכוס קפה.

"הרושיבע" ר' ברוך נעשה מגומגם וסמוק "למעשה, נפלה עלי עייפות גדולה היום, לא נעים לי, כל מיני טרדות, בפועל, קרה מה שקרה, במנחה לא אמרתי יעלה ויבוא, למעשה השטיבלאך זה רעיון לא כל-כך, ממש ממש לא נעים לי, חשבתי אולי להתפלל כאן בחדר רמי"ם, אם זה לא מפריע לרושיבע עכשיו, פשוט השקיעה עוד כמה דקות, באמת עוד פעם מחילה, באמת שלא נעים".

עלתה בי הרגשה של בבואה דבבואה כעין יהודה ותמר "ר' ברוך אני חייב לומר לך את האמת לאמיתה, מה שהיה כאן בזמן שדפקת – הייתי באמצע מנחה אחרי ששכחתי לדאבוני יעלה ויבוא בהיכל ותוך כדי שאנחנו משוחחים אני תופס ששכחתי גם בפעם השנייה".

ובאווירת ה'את והב בסופה' הזו נעמדנו שנינו לתפילת מנחה שחדר הרמי"ם לא ידע כמותה.
 

אשר שרבר

משתמש סופר מקצוען
איך פיספסתי מעיישה נפלא שכזה עד עתה?

ולחביבות העניין אביא מעיישה משלי
בצעירות ואני רק בן שיעור א' בישיבה גדולה ובה כשלוש מאות נערים ובוגרים יותר
ראש היהשבה היה בתו שנה על אמו מורתו עליה השלום, והיה ניגש בכל בוקר לתפילת שחרית ויהי היום והוא כלל הנראה ריחף ויסיים ברוך.. רופא חולי עמו ישראל ובמקום להמשיך ברך עלינו נדד ל'השיבה שופטינו' משל סיים הרגע מקבץ נדחי עמו ישראל.
אני הצעיר באלפי ישראל שאיחרתי לתפילה לא עליכם הייתי בשמונה עשרה יחד עם הש"ץ וניסיתי ככה לסמן ולא עלתה בידי ומנגד לעשות מהומות לא היה פאסט לצעיר אשר כמוני.
אבל לשמחתי אחר התפילה היה מי שניגש לראשישיבה ויאמר לו כך היה מעשה.
והוא לשבחו ייאמר לא התבייש ולא טאטא הענין והגיש את מי שהגיש לשוב על חזרת הש"ץ כדין. וכולם עמדו וענו.

ולגופו של ענין אחר התחביבים שלי הוא לתאר לתלמידים את המודים שאנחנו עושים אחרי השכחה, ובודקים שאף אחד לא ספר כמו מודים עשינו בשמו"ע זה.
 

דוכסוסטוס

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
ולגופו של ענין אחר התחביבים שלי הוא לתאר לתלמידים את המודים שאנחנו עושים אחרי השכחה, ובודקים שאף אחד לא ספר כמו מודים עשינו בשמו"ע זה.
העצה להתמודד עם פחד עועים שכזה: לחשוב אם אי-פעם ספרתם להנאתכם כריעות של הסביבה.
 

אשר שרבר

משתמש סופר מקצוען
העצה להתמודד עם פחד עועים שכזה: לחשוב אם אי-פעם ספרתם להנאתכם כריעות של הסביבה.
זה כמובן לא פחד מודע.
זה כמו להיזכר באמצע הדרך ששכחתם משהו בבית
ואז
אז אתה דופק על המצח וחושב שניה, ויוצר איזה מבט של מישהו שנזכר במשהו וחוזר.
או מוציא את הטלפון מביט או במקרה גרוע יותר עושה כאילו אתה מקשיב ועושה פרסה..
מישהו באמת מסתכל עליך? מעניין מישהו למה חזרת?
אבל בסדר, זה נחמד. ונחמד לצחוק על עצמנו ובעיקר לדעת שכולנו כאלו.
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיד

א בְּצֵאת יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרָיִם בֵּית יַעֲקֹב מֵעַם לֹעֵז:ב הָיְתָה יְהוּדָה לְקָדְשׁוֹ יִשְׂרָאֵל מַמְשְׁלוֹתָיו:ג הַיָּם רָאָה וַיָּנֹס הַיַּרְדֵּן יִסֹּב לְאָחוֹר:ד הֶהָרִים רָקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ה מַה לְּךָ הַיָּם כִּי תָנוּס הַיַּרְדֵּן תִּסֹּב לְאָחוֹר:ו הֶהָרִים תִּרְקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ז מִלִּפְנֵי אָדוֹן חוּלִי אָרֶץ מִלִּפְנֵי אֱלוֹהַּ יַעֲקֹב:ח הַהֹפְכִי הַצּוּר אֲגַם מָיִם חַלָּמִישׁ לְמַעְיְנוֹ מָיִם:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

חלון ראווה • אתגר 123

לוח מודעות

למעלה