כל האומר הקב"ה וותרן וכו'ים של חשבונות
שעות של שיגעונות
ליום של שגיאות
שלום ולא להתראות
לפצות
ולרצות
להתרפס
ולאפס -
אין בי כוח.
מבכר לשכוח.
ריבונו של עולם!
הרי-הינך מוחל לכל מי שהכעיס והקניט אותך.
לא אמרת היום ברכת סלח לנו שלוש פעמים?כל האומר הקב"ה וותרן וכו'
לא כשיר לקרוא ולהתעמק בכל זה בשעה כזו, אבל מחשש פן תממש את איומך מחר בבוקר ותמחוק - העתקתי הכל לקובץ וורד, בתקווה שמחר אתעמק בזה.סורי. סתם רבע-הרהור-שבור לפני ק"ש שעל המיטה.
אבל אם כבר התכנסתם לכאן כולכם, אוסיף משהו בעניין. מקווה שייצא מספיק ברור עם כל העייפות והשגיאות. מקסימום נבוא בבוקר נמחק הכל.
מעודי תמהתי על נוסח תפילה זו:
רבונו של-עולם הריני מוחל לכל-מי שהכעיס והקניט אותי או שחטא כנגדי
בין בגופי בין בממוני בין בכבודי בין בכל-אשר לי
בין באונס בין ברצון בין בשוגג בין במזיד
בין בדיבור בין במעשה
בין בגלגול זה בין בגלגול אחר
לכל בר ישראל
ולא יענש שום אדם בסבתי
יהי רצון מלפניך ה' אלוקי ואלוקי אבותי
שלא אחטא עוד
ולא אחזור בהם
ולא אשוב עוד להכעיסך
ולא אעשה הרע בעיניך
ומה-שחטאתי מחוק ברחמיך הרבים ולא על ידי יסורים וחלים רעים:
יהיו לרצון אמרי-פי והגיון לבי לפניך ה' צורי וגואלי:
קודם כל, ככה כל היום לשמור ולנטור את הטינה עד הערב? למה לא למחול כבר לפני כן? ואיך בכלל מתאים שכאשר עושים חשבון נפש בסוף היום המסקנה היא שאני הוא הצדיק וזה שצריך למחול לכל האחרים הרשעים על מה שהעיזו לעשות לי?
שנית, "בין בגלגול אחר". למה למחול כל יום מחדש על מה שנעשה בגלגול אחר? אם סלחתי כבר לגלגול ההוא, הרי הוא לא התרחש בינתיים שוב?
ומה הקשר לחלק השני שמגיע בהמשך אחד: שלא אחטא עוד ולא אחזור בהם ולא אשוב להכעיסך ולא אעשה הרע בעיניך?
ובפרט: ולא אחזור "בהם" - במי? על איזה דבר קודם שכבר הזכרנו מדובר כאן? וכמו שמשמע בכל הנוסח: ולא אחטא "עוד", ולא אשוב "עוד" להכעיסך...
ע"פ כל זה אולי אפשר לומר שכל הנוסח הזה הוא כעין בקשה הפוכה מה' שימחל לנו על כל מה שעשינו.
מחל לזה שהכעסנו והקנטנו אותך. שחטאנו כנגדך.
בגוף, בממון, בכבודך, בכל אשר לך
בדיבור או במעשה, בגלגול זה ובגלגול אחר (ועל זה יש מקום לבקש שוב ושוב, שמא עדיין לא נסלח משמים!)
אלא שבקשת הסליחה היא באופן כזה שאנחנו מצהירים שאנו סולחים לכל יהודי, בר ישראל, שעשה לנו כזאת - ולכן מבקשים מידה כנגד מידה מה' שימחל גם לנו על אותם דברים, ואין העניין יוצא גם מידי פשוטו.
ולאחר כל בקשת מחילה נסתרת זו, שאין בנו כוח לאומרה כפשוטה מרוב בושת פנים, אז אנו מבקשים: שלא אחטא עוד, ולא אחזור בהם - בכל הרשימה שפירטנו לעיל: בגוף בממון, בכבודי בכל אשר לי, באונס וברצון בשוגג ובמזיד... ומסיימים: ומה שחטאתי מחוק ברחמיך ולא על ידי יסורים - מכוון כנגד "הריני מוחל.. ולא יענש שום אדם".
ואולי זו הסיבה לסיום בפסוק "יהיו לרצון אמרי פי והגיון ליבי", שיתקבלו גם הדברים שנאמרו בפה, וגם התוכן הפנימי שלא נאמר בפה "הגיון ליבי"... וכפירוש הרד"ק על הפסוק: "יהיו לרצון אמרי פי- מה שאמרתי לפניך בפי. והגיון לבי לפניך - ומה שלא אמרתי בפי אלא חשבתי בלבי, והמחשבה הוא הגיון הלב, גם כן יהיו לרצון".
אמן.
תקרא שוב את ההודעה הפותחת של האשכול ותבין את החילוק.לא אמרת היום ברכת סלח לנו שלוש פעמים?
מחילה אינה ויתור
מחשש פן תממש את איומך מחר בבוקר ותמחוק - העתקתי הכל לקובץ וורד, בתקווה שמחר אתעמק בזה.
קשה לקבל מחמאות, הא??הכלל הפסיכולוגי עובד.
אם אומרים שהלחמניות הולכות להיגמר, אנשים ייקחו שלוש.
אם קטע הולך להימחק, קודם כל נעתיק ונשמור אותו בוורד. שיהיה.
יפה שהיא אמיתית עם עצמה.אחת מהצוות שכעסה מאד על התנהלות ההנהלה כלפיה
אמרה לי ברגע של משבר;
את יודעת שאני כל יום אומרת 'הריני מוחל לכל מי שהכעיס והקניט אותי חוץ מ...' וכאן נקטה בשם
הרבה שנים עברו וכל פעם שאני נזכרת זה מעלה בי שוב תהיות מגוונות
קודם כל, ככה כל היום לשמור ולנטור את הטינה עד הערב? למה לא למחול כבר לפני כן? ואיך בכלל מתאים שכאשר עושים חשבון נפש בסוף היום המסקנה היא שאני הוא הצדיק וזה שצריך למחול לכל האחרים הרשעים על מה שהעיזו לעשות לי?
ומה הקשר לחלק השני שמגיע בהמשך אחד: שלא אחטא עוד ולא אחזור בהם ולא אשוב להכעיסך ולא אעשה הרע בעיניך?
ובפרט: ולא אחזור "בהם" - במי? על איזה דבר קודם שכבר הזכרנו מדובר כאן? וכמו שמשמע בכל הנוסח: ולא אחטא "עוד", ולא אשוב "עוד" להכעיסך...
אחת מהצוות שכעסה מאד על התנהלות ההנהלה כלפיה
אמרה לי ברגע של משבר;
את יודעת שאני כל יום אומרת 'הריני מוחל לכל מי שהכעיס והקניט אותי חוץ מ...' וכאן נקטה בשם
הרבה שנים עברו וכל פעם שאני נזכרת זה מעלה בי שוב תהיות מגוונות
מעודי תמהתי על המנהג הרווח, שאם באה חתולה (או חתול, תלוי באזור החיוג) וממאנת לעזוב את השטח, צריך לומר לה ג' פעמים 'מחול לך'.בין בגלגול זה בין בגלגול אחר
לבוא ולעצבן אותי עד שנמאס לי לראות אותך - זו לא הדרך. לא אצלי. לא מוחל.
בואי, נשב, נדבר.
צריך לומר לה ג' פעמים 'מחול לך'
לא נראה לי שהם מכירים את המילה הזו...עבדקן
אה אהמ מי שמאמין בזה זה משהו אחר. אני חושב שרובם רואים בזה פולקלור. בפרט אחרי שזה לא עוזר (ניסינו גם באנגלית) ובפרט שיתושים לא מקבלים את ה"מחול לך" (וגם במכות הם לא מבינים).מעודי תמהתי על המנהג הרווח, שאם באה חתולה (או חתול, תלוי באזור החיוג) וממאנת לעזוב את השטח, צריך לומר לה ג' פעמים 'מחול לך'.
אומרים: בטח היא עשתה לך איזה עוול בגלגול קודם ועכשיו היא באה לקבל מחילה.
אז גברת חתולה, אני לא יודע מה עשית בגלגולייך הקודמים. אבל אצלי לא תקבלי סליחה כל כך מהר. ואם באותו גלגול רצחת את אבא שלי? מה נראה לך שבגלל שכרגע את מפריעה לי במנגל אני אמחל לך בכזו קלות? לא ולא.
המינימום כדי לקבל מחילה זה להתנצל ולהכיר בזה שהיית לא בסדר. בואי, נשב, נדבר.
לבוא ולעצבן אותי עד שנמאס לי לראות אותך - זו לא הדרך. לא אצלי. לא מוחל.
ואם מישהו נפגע מהבוטות, אולי אבוא להתנצל באיזה גלגול.
לא נראה לי שהם מכירים את המילה הזו...
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: