שיתוף - לביקורת יום שגרתי במשפחת העתידות

יוסף יצחק פ.

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
רועי קם לצלילי השעון המעורר של גבאי בית הכנסת הגר במרחק של שני רחובות מביתו, הוא נטל את ידיו, ברך ברכות השחר והתכונן לגשת להתפלל לפני קונו. על 'התחנון' הוא דילג לאחר ש'ראה' שהיום נוכח אב העושה לבנו ברית, אי לכך ובהתאם לזאת הוא איחל לאב המופתע 'מזל טוב' לבבי, ואיחל לו שבנו גד יזכה לגדול לתורה לחופה ולמעשים טובים ולדירת ארבעה חדרים במרכז הארץ, בכל זאת המחירים גבוהים.

בשובו לביתו, לאחר שנפרד במחשבתו מילדיו שיוצאים ליום לימודים נוסף ("אל דאגה, שרי, המורה לא תגיע היום, היא הולכת לברית של בנה, גדי"), מצא לנכון לעדכן את חברו, אשר, שיצא מה'מקווה' במצב הפוליטי הסבוך השורר בימים אלו, אשר בהשגחה פרטית שוחח על כך אשר לפני דקות מספר.

בהגיעו לביתו, התיישב רועי על יד השולחן לארוחת הבוקר שהכינה לו אשתו, "השניצל קריספי, כמו שאמרת", כמו שביקש דרך מחשבתו, מאשתו.
זוהי הסיבה שפלאפונים ניידים הינם מצרך מיותר במשפחה, שהרי למה צריך אמצעי להעברת קול או מסרונים כשאפשר לעשות זאת בדרך הישנה והטובה.

וביום חורפי אחד, לאחר שהסבלים העמיסו את כל תכולת הבית לארגזים גדולים שהועמסו הישר אל בטן המשאית, מצא לנכון הבן נפתלי לשאול את אביו (בפיו), "אבא מדוע מכרנו את ביתנו לאדם הלזה, באמצע השנה וללא שום סיבה", והאב, כמו אב מסור ענה לבן בפשטות, "ראה בני, נעבור לבית שלו הרחק מההמולה הסואנת, אני רואה שישנו אוצר שטמון בחצר תחת השלכת, ואגב ילדים, הבה נזדרז, בעוד זמן קצר ברק יפגע בבית, והוא יישבר".
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ו

א לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת עַל הַשְּׁמִינִית מִזְמוֹר לְדָוִד:ב יְהוָה אַל בְּאַפְּךָ תוֹכִיחֵנִי וְאַל בַּחֲמָתְךָ תְיַסְּרֵנִי:ג חָנֵּנִי יְהוָה כִּי אֻמְלַל אָנִי רְפָאֵנִי יְהוָה כִּי נִבְהֲלוּ עֲצָמָי:ד וְנַפְשִׁי נִבְהֲלָה מְאֹד (ואת) וְאַתָּה יְהוָה עַד מָתָי:ה שׁוּבָה יְהוָה חַלְּצָה נַפְשִׁי הוֹשִׁיעֵנִי לְמַעַן חַסְדֶּךָ:ו כִּי אֵין בַּמָּוֶת זִכְרֶךָ בִּשְׁאוֹל מִי יוֹדֶה לָּךְ:ז יָגַעְתִּי בְּאַנְחָתִי אַשְׂחֶה בְכָל לַיְלָה מִטָּתִי בְּדִמְעָתִי עַרְשִׂי אַמְסֶה:ח עָשְׁשָׁה מִכַּעַס עֵינִי עָתְקָה בְּכָל צוֹרְרָי:ט סוּרוּ מִמֶּנִּי כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן כִּי שָׁמַע יְהוָה קוֹל בִּכְיִי:י שָׁמַע יְהוָה תְּחִנָּתִי יְהוָה תְּפִלָּתִי יִקָּח:יא יֵבֹשׁוּ וְיִבָּהֲלוּ מְאֹד כָּל אֹיְבָי יָשֻׁבוּ יֵבֹשׁוּ רָגַע:
נקרא  35  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה