לא ברור?!הציבור עדיין ממשיך (וימשיך) לקבל הוראות מגדולי ישראל ולא יסתמך על משרד הבריאות (והעובדה היא שנתניהו לפני שסגר את הישיבות שלח לגדולי ישראל, כי הוא יודע שהם הכתובת)
אבל כעת יש רבים בציבור שנשארו עם תמיהות והרהורים על מה שהיה סביב ההוראות.
(היו הרבה סיפורים שגרמו בעבר לזלזול בהוראות גדולי ישראל, ומה שקרה עכשיו שנשארנו בלי כלום: משרד הבריאות לא יקבע לנו, אבל גדולי ישראל גם צריך לחכות שיהיה ברור שזה הם ולא תצא איזו הכחשה או הבהרה או לא יודע מה.
פה בביתר מיד לאחר הוראת הגר"ח לבטל המניינים, יצא פה הוראה הפוכה מצד גורמים רבניים מסויימים, ולמחרת יצאה הוראה תקיפה הפוכה, זה משהו שולי, אבל מסמל את הבעיה של חוסר האימון של הציבור בהוראות גדולי ישראל, זוכרים כמה זמן לקח לשכנע אנשים לעבור לכשר, וכן עוד דברים כאלו שגדולי ישראל הורו נחרצות, אבל הציבור גורר רגלים).
אמרתי שהתורה קבעה וכך מורים למעשה כל גדולי ישראל ביום כיפור שבת ועוד ועוד ששומעים כמצוות הרופאים, "והשואל הרי זה שופך דמים" (ירוש' יומא פ"ח ה"ה). "והזריז הרי זה משובח, ואין צריך ליטול רשות מבית דין" (יומא פה עי"ש), ואין הולכים בסכנה אחרי הרוב ואפ' לחיי שעה - כל זה לאיסורים דאורייתא וכריתות.
כאן הדיון היה בין נוחות - קניות עבודה ועוד דברים חשובים, אם כי אינם מצווה או חיוב, עד ללימוד בחברותות עם אוירה ישיבתית או בכולל - מה שודאי מסייע ללימוד, אין חולק על כך. או תפילה במניין שאכן אין למעלה ממנה אם כי היא רק דרבנן.
אז תאמרו אתם איך צריך להתנהג?? למישהו יש ספק בדבר?
נערך לאחרונה ב: