נוהל חדש שמקדמת שרת התחבורה מירי רגב יצמצם דרמטית את מספר שיעורי הנהיגה המינימלי הנדרש להגשה ל"טסט": מ-28 שיעורים בני 40 דקות כיום - ל-22 בלבד. כך נודע ל-N12. הקיצור יהיה תקף לתלמידים שלומדים לנהוג על רכב בעל תיבת הילוכים אוטומטית. המשמעות היא שאפשר יהיה לקבל רישיון נהיגה לאחר פחות מ-15 שעות לימוד על הכביש.
במשרד אומרים כי ההחלטה התקבלה לאחר עבודת מטה יסודית בראשות מנכ"ל משרד התחבורה משה בן-זקן וראש רשות הרישוי יוסי נזרי. במסגרת העבודה נעשו השוואות לתנאי קבלת הרישיון במדינות באיחוד האירופי ובארה"ב. לפי משרד התחבורה, גם לאחר החלת הנוהל החדש מספר השיעורים המופחת עדיין יהיה גדול יותר מהמקובל במדינות אלו ויקיף את כל מטרות הלימוד המוגדרות.
בימים אלו מגובשת חוות דעת בנושא ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים. לטענת משרדת התחבורה, חוות הדעת צפויה לתמוך בעמדת השרה ולקבוע שהפחתת מספר השיעורים לא תפגע בכשירות תלמידי הנהיגה. הנוהל החדש יפורסם בקרוב להערות הציבור שיילקחו בחשבון ובהתייעצות עם ארגון מורי הנהיגה, שצפוי להביע התנגדות למהלך.
במשרד מציינים כי ההחלטה גובשה בין היתר במטרה להקל על יוקר המחיה של התלמידים: כיום מחירו של שיעור נהיגה הוא 200-120 שקלים, כך שההפחתה הצפויה תניב ללומדים חיסכון של מאות שקלים. מחיר השיעור נקבע בשוק חופשי.
במשרד אומרים כי ההחלטה התקבלה לאחר עבודת מטה יסודית בראשות מנכ"ל משרד התחבורה משה בן-זקן וראש רשות הרישוי יוסי נזרי. במסגרת העבודה נעשו השוואות לתנאי קבלת הרישיון במדינות באיחוד האירופי ובארה"ב. לפי משרד התחבורה, גם לאחר החלת הנוהל החדש מספר השיעורים המופחת עדיין יהיה גדול יותר מהמקובל במדינות אלו ויקיף את כל מטרות הלימוד המוגדרות.
בימים אלו מגובשת חוות דעת בנושא ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים. לטענת משרדת התחבורה, חוות הדעת צפויה לתמוך בעמדת השרה ולקבוע שהפחתת מספר השיעורים לא תפגע בכשירות תלמידי הנהיגה. הנוהל החדש יפורסם בקרוב להערות הציבור שיילקחו בחשבון ובהתייעצות עם ארגון מורי הנהיגה, שצפוי להביע התנגדות למהלך.
במשרד מציינים כי ההחלטה גובשה בין היתר במטרה להקל על יוקר המחיה של התלמידים: כיום מחירו של שיעור נהיגה הוא 200-120 שקלים, כך שההפחתה הצפויה תניב ללומדים חיסכון של מאות שקלים. מחיר השיעור נקבע בשוק חופשי.