מידע שימושי יוזבד, לא נמאסת!!

מצב
הנושא נעול.

שירו

משתמש סופר מקצוען
עריכה והפקת סרטים
טוב, אז בייאושי מלחכות לספרים חדשים - קראתי שוב (בפעם ה101..) את הספר המדהים -יוזבד. (מודה, בקריאה הראשונה קצת התאכזבתי, אולי כי היא לקחה לי את הגיבור ההירואי של הספר הקודם, מהללאל, והפכה אותו למשהו בינוני ומאכזב. אבל אחר כך, בפעמים הבאות שקראתי - הצלחתי להיכנס יותר לעומק להזדהות יותר עם הנפשות הפועלות וליהנות יותר מהיצירה הדהימה.

אז רק עכשיו, בפעם ה101....נפל לי האסימון .....אם יוזבד הראשון והמלך אהרון היו אחים - שם המשפחה של שניהם היה אמור להיות זהה, "הביואר", לא? - אבל יוזבד מכונה כ"בנטיליאן".
 

חינדלה

משתמש מקצוען
עריכה והפקת סרטים
מדובר בתארים לא שם משפחה.

ואם יוזבד לא מלך - אז תואר הביואר לא רלוונטי,
מסתמא יש הרבה נסיכי כבוד, כמעט כל אחד הוא צאצא של המלך יוסף [ציטוט], הביואר זה התואר רק לבית המלוכה
 

שירו

משתמש סופר מקצוען
עריכה והפקת סרטים
מדובר בתארים לא שם משפחה.

ואם יוזבד לא מלך - אז תואר הביואר לא רלוונטי,
מסתמא יש הרבה נסיכי כבוד, כמעט כל אחד הוא צאצא של המלך יוסף [ציטוט], הביואר זה התואר רק לבית המלוכה

לפי החיפוש של יוזבד ושאול אחרי יתיר בספר משפחות האצולה, ואחרי שאולה חזר לשם משפחתו המקורי טרסדיאן, וקיבל עליו תואר אצולה - אני לא ממש בטוחה...
 

טראכטער

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
את הספר יוזבד פחות אהבתי משני קודמיו,
יוזבד היה ספר מאכזב ברמות

מבחינת הכתיבה - מדהימה כמובן
אבל העלילה היתה מאכזבת, אלף דף שלא הובילו לשום מקום והתפתחות מסעירה בחיי הממלכה, חוץ מהצעד הטפשי של הריגת יקוואל, אחרי שהמסר המהדהד של הספר הקודם מהללאל היה שהוא הפנים והבין את העובדה שכאב משפר אנשים וכו', ואחרי שהיא הובילה אותו במסלול בחירות בלתי אפשרי.

לגבי השמות, תארי אצולה לא קשורים לקרבת משפחה. בית הביואר זה בית המלוכה, ומי שלא מלך קיבל תואר אצולה, בדיוק כמו שפנרס קיבל תואר אצולה עצמאי ("אליקאטן"), וזה "בנטיליאן". סביר להניח שבמשך הדורות הפך התואר גם לשם משפחה (אם בתקופה ובמדינה המדומינת ההיא הם היו נהוגים בכלל....)
 

שירו

משתמש סופר מקצוען
עריכה והפקת סרטים
יוזבד היה ספר מאכזב ברמות

לגבי השמות, תארי אצולה לא קשורים לקרבת משפחה. בית הביואר זה בית המלוכה, ומי שלא מלך קיבל תואר אצולה, בדיוק כמו שפנרס קיבל תואר אצולה עצמאי ("אליקאטן"), וזה "בנטיליאן". סביר להניח שבמשך הדורות הפך התואר גם לשם משפחה (אם בתקופה ובמדינה המדומינת ההיא הם היו נהוגים בכלל....)

איך את יודעת? זו עובדה היסטורית? (בלי קשר לספרים ועלילות)
כי חפרתי קצת בויקיפדיה וזה מוזכר שם קצת אחרת..
 

הישבישער

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
מאוד לא אהבתי ולא זכיתי להבין את עומק העלילה של יקוואל ביוזבד (איך שהוא מת בסוף), במיוחד אחרי שהמחברת טרחה להחדיר לנו בראש עד כמה הוא באמת כן טוב, אולי זו דעתי האישית אבל אני זוכר שמאוד מאוד צרם לי הקטע הזה.
 

נהורא

משתמש צעיר
4 כרכים ועוד לא רואים את הסוף

רואים דברים כאלה גם בספרות הכללית, למה לא?
לא מרגישה שהסופרת מורחת אותנו, היא מגישה מוצר שווה במיוחד, זו הסדרה היחידה שאני קונה לפני שקראתי את הספרים קודם לכן.
 

malki a

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב ואדריכלות פנים
הסידרה כולה היא מאוד יפה
לטעמי הספר הכי מוצלח גם מבחינת העלילה וגם המסר והכתיבה וגם הכי ברור הוא 'מהללאל'
לאחמ"כ 'איסתרק'
ולאחמ"כ 'יוזבד' שבספר הזה זה כבר ניהיה סיפור מתח רגיל וגם זה מאוד צורם מותו של יקוואל מבלי שאיש יודע את האמת עליו ועוד חושבים עליו הפוך...
 

תקוה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
קהילת הספרנים
ולאחמ"כ 'יוזבד' שבספר הזה זה כבר ניהיה סיפור מתח רגיל וגם זה מאוד צורם מותו של יקוואל מבלי שאיש יודע את האמת עליו ועוד חושבים עליו הפוך...
אולי בספר הבא- ימצאו איזה מגילה אישית שבה הוא כתב את קורות חייו.
או שיגלו שיקוואל לא מת רק הכפיל שלו...?
 

טראכטער

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
איך את יודעת? זו עובדה היסטורית? (בלי קשר לספרים ועלילות)
כי חפרתי קצת בויקיפדיה וזה מוזכר שם קצת אחרת..
לא, ממש לא.
זה התמונה שהצטיירה בראשי מתוך קריאת הספר, הרי לא מדובר פה על ספר היסטוריה, אלא על פרי דמיון המחברת.
וודאי שלא הלכתי לחפור בויקפדיה כדי לבדוק האם עלילות מ. קינן תואמות למציאות עד כדי כך.
 

חיהלהR

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
לא, ממש לא.
זה התמונה שהצטיירה בראשי מתוך קריאת הספר, הרי לא מדובר פה על ספר היסטוריה, אלא על פרי דמיון המחברת.
וודאי שלא הלכתי לחפור בויקפדיה כדי לבדוק האם עלילות מ. קינן תואמות למציאות עד כדי כך.

אחד הדברים שאני מאד אוהבת בספרים של מ. קינן זו ההיצמדות לעובדות מדויקות - נראה שהיא עושה ש.ב. רציניים לפני שהיא כותבת.
 

בשעות הפנאי

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
בקשר ליקוואל שמעתי את מ. קינו אומרת שאכן המסר שם היה לא מספיק נהיר והיה צריך לכתוב את זה בצורה יותר ברורה.
והמסר הוא שגם אם אתה הכי טוב בעולם אבל אם הלכת עם אנשים רעים והתחברת אליהם ולבשת את המדים שלהם ונלחמת לצידם אז עשית את הבחירה שלך ואתה יכול פשוט למות כפושע ואין מה לעשות - לא תזכה להכרה המגיעה לך!
 

רותי ינאי.

צילום מקצועי
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
גם יוזבד עוצמתי מאוד
בקריאה ראשונה התאכזבתי קצת אולי, אבל יש שם עומק של מסרים לא פחות מהקודמים
אולי אפילו יותר
 

269

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
יוזבד היה ספר מאכזב ברמות

מבחינת הכתיבה - מדהימה כמובן
אבל העלילה היתה מאכזבת, אלף דף שלא הובילו לשום מקום והתפתחות מסעירה בחיי הממלכה, חוץ מהצעד הטפשי של הריגת יקוואל, אחרי שהמסר המהדהד של הספר הקודם מהללאל היה שהוא הפנים והבין את העובדה שכאב משפר אנשים וכו', ואחרי שהיא הובילה אותו במסלול בחירות בלתי אפשרי.

לגבי השמות, תארי אצולה לא קשורים לקרבת משפחה. בית הביואר זה בית המלוכה, ומי שלא מלך קיבל תואר אצולה, בדיוק כמו שפנרס קיבל תואר אצולה עצמאי ("אליקאטן"), וזה "בנטיליאן". סביר להניח שבמשך הדורות הפך התואר גם לשם משפחה (אם בתקופה ובמדינה המדומינת ההיא הם היו נהוגים בכלל....)
לגבי שלואל
אני חושבת שדוקא זה היה מצוין
ראו שמי שעושה שטויות מפסיד
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יי שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יי עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

געגוע קיצי • אתגר 138

לוח מודעות

למעלה