מאמר יובל כרמי כמשל...

A Y G

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
D I G I T A L
אם הדגש הוא עלינו, למה לנו זה מפריע יותר, אז אין טעם לסיים עם כיבוי האורות, שדווקא מעיד על הזלזול מבחינתם.
ואם הדגש הוא עליהם (כפי שבאמת מתאים יותר למשל), אז צריך למצוא משהו מקשר יותר בין ראש כולל למוכר פלאפל, כי אפסס ברגע הראשון קצת חסר ההקשר.
הדימוי הנכון יותר, הוא בין הישיבות שלנו לעולם התרבות שלהם. לא לעולם העסקים (שאינו רק שלהם).
ובאמת, אני לא חושב שאי מי מצפה מהם להזדעזע מסגירת עולם התורה כמו מסגירת העסקים.
מאוד טבעי ונורמלי שמבחינתם סגירת המשק היא הדבר המזעזע ביותר בסיפור הנוכחי. אין על מה להזדעק עליהם בענין הזה.

באופן אישי - ויכול לראות זאתכל מי שמשוטט באשכולי ההתבכיינות (שחלקם אני פתחתי) בפורום קורונה- פחות מרג אותי מה 'הם' חושבים עלינו.
'הם' שונאים אותנו.
'הם' שנאו אותנו בעבר וזה ימשיך כך עד ביאת ינון, ולא על זה אני כותב.
העניין הוא, שישנם מעטים (כך אני מקוה...) בציבור שלנו שמתייחסים באדישות מסוימת לסגירת הישיבות והכוללים, ועל זה אני כותב.
נכון שמוכר פלאפל הוא לא ראש כולל, וכיבוי האורות רק נועד לתת סיום מסוים... אבל לענ''ד זה מסביר את הנקודה, לפחות בשינוי שעשיתי.
אם אשנה את סוף הסיפור:
מרואיין: ''אה, כן, אני עוסק בדברי תורה.
אני לומד בכולל באופקים, ולצידי עשרות אברכים שבאים לכולל יום - יום, ועכשיו אוסרים עלינו ללמוד בבית המדרש.... הי!
למה נכבו האורות''
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
באופן אישי - ויכול לראות זאתכל מי שמשוטט באשכולי ההתבכיינות (שחלקם אני פתחתי) בפורום קורונה- פחות מרג אותי מה 'הם' חושבים עלינו.
'הם' שונאים אותנו.
'הם' שנאו אותנו בעבר וזה ימשיך כך עד ביאת ינון, ולא על זה אני כותב.
העניין הוא, שישנם מעטים (כך אני מקוה...) בציבור שלנו שמתייחסים באדישות מסוימת לסגירת הישיבות והכוללים, ועל זה אני כותב.
נכון שמוכר פלאפל הוא לא ראש כולל, וכיבוי האורות רק נועד לתת סיום מסוים... אבל לענ''ד זה מסביר את הנקודה, לפחות בשינוי שעשיתי.
אם 'הם' שונאים אותנו, וזה משהו פתולוגי, לדבריך, איך הבאת כדוגמא מראיין חילוני, לאדישות שיש בציבור שלנו?
האם אפשר להביא כדוגמא לאנטישמיות עצמית, את השנאה של הנאצים ליהודים, להבדיל?

בכל אופן, אני בכלל לא הייתי אדיש כשקראתי את הידיעה הזו:
כבר הכינה.PNG
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
כיבוי אורות באמצע דיבור נשמע זלזול מחפיר ולא סתם חוסר התייחסות. מה גם שאם 'הם' מראיינים אפילו אם זה רק דוגמא, אף אחד לא עושה השלכה לעצמו, אלא מפיל זאת 'עליהם' שהם לא מבינים את החשיבות וכו'
 

A Y G

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
D I G I T A L
אם 'הם' שונאים אותנו, וזה משהו פתולוגי, לדבריך, איך הבאת כדוגמא מראיין חילוני, לאדישות שיש בציבור שלנו?
האם אפשר להביא כדוגמא לאנטישמיות עצמית, את השנאה של הנאצים ליהודים, להבדיל?

בכל אופן, אני בכלל לא הייתי אדיש כשקראתי את הידיעה הזו:
צפה בקובץ המצורף 642247
כיבוי אורות באמצע דיבור נשמע זלזול מחפיר ולא סתם חוסר התייחסות. מה גם שאם 'הם' מראיינים אפילו אם זה רק דוגמא, אף אחד לא עושה השלכה לעצמו, אלא מפיל זאת 'עליהם' שהם לא מבינים את החשיבות וכו'

אז אתם ממליצים לשלוח את הפוסט לפח המיחזור של ההיסטוריה, או שאפשר לסיים אותו בשלב שהמרואיין מסביר את עצמו וזהו (בנאלי קמעא...)?
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
אז אתם ממליצים לשלוח את הפוסט לפח המיחזור של ההיסטוריה, או שאפשר לסיים אותו בשלב שהמרואיין מסביר את עצמו וזהו (בנאלי קמעא...)?
הייתי שולחת למיחזור בלי הפח. לשבת ללטש ולערוך את הסיום.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
אז אתם ממליצים לשלוח את הפוסט לפח המיחזור של ההיסטוריה, או שאפשר לסיים אותו בשלב שהמרואיין מסביר את עצמו וזהו (בנאלי קמעא...)?
עצם הרעיון של עלייה לשידור רדיופוני וביכוי על אובדן הפרנסה, ולאחר מכן גילוי שמדובר על אפיק אחר לגמרי מזה שהשדרן הבין, בהחלט יכול ללכת, אך כסתם פאנץ' נחמד, לאו דווקא עם מוסר השכל עם אצבע מנופפת.
 

A Y G

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
D I G I T A L
עצם הרעיון של עלייה לשידור רדיופוני וביכוי על אובדן הפרנסה, ולאחר מכן גילוי שמדובר על אפיק אחר לגמרי מזה שהשדרן הבין, בהחלט יכול ללכת, אך כסתם פאנץ' נחמד, לאו דווקא עם מוסר השכל עם אצבע מנופפת.
נכון, הבעיה היא שאצלי זה עבד הפוך.
קודם חשבתי על ה'מסר' ואח''כ על הרעיון...
כבר מאז שהמגיפה התחילה, הטריד אותי הרעיון שהתורה לדחקת לקרן זוית, (כתבתי על זה פוסט בפורום קורונה בזמנו, אולי אעלה את זה לפה בהזדמנות...) ועל זה אני רוצה לכתוב.
לא רק על הפאנץ'...
אז אולי יש למישהו רעיון לסיום יותר מוצלח?
 

A Y G

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
D I G I T A L
הייתי שולחת למיחזור בלי הפח. לשבת ללטש ולערוך את הסיום.
עצם הרעיון של עלייה לשידור רדיופוני וביכוי על אובדן הפרנסה, ולאחר מכן גילוי שמדובר על אפיק אחר לגמרי מזה שהשדרן הבין, בהחלט יכול ללכת, אך כסתם פאנץ' נחמד, לאו דווקא עם מוסר השכל עם אצבע מנופפת.

אם אסיים פשוט במשפט אחד:
אה, כן, אני אברך כולל בעיר אופקים...
זה בסדר, או שעדיין צריך לשבור את הראש על משהו יותר מוצלח?;)
 

A Y G

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
D I G I T A L
ואז אתה מאבד לגמרי את האפקט
כי איך תתחיל בדברי המרואיין שאמר שהוא היה עובד זוטר והפך להיות בעל עסק וכו' וכו'.
אה''נ, לפי זה צריך למוק את הקטע הזה, אבל זה בהחלט סיום על הפנים...
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
רפרפתי שוב על מה שכתבת, יש עוד מה לשפר כדי שלא יהיה בול מתאים לבעלי עסקים. למשל שהשוטר אומר לו שאפשר לעשות משלוחים. הרי זה שאנחנו לא יודעים במי מדובר, לא אומר שהשוטר לא יודע. ומה הקשר משלוחים לכולל?
 

A Y G

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
D I G I T A L
תודה לכל מי שעזר!
בעיקר ל: @RACHELIZ @יאן @תלמוד @yonatanr @א. נוסבוים
פיספסתי מישהו?

אשמח גם שתסייעו לי בבחירת שם...

א. יובל כרמי כמשל. (לא באמת...)
ב. התורה היא חיינו. (ספוילר:()
ג. העוסקים העשוקים. (מתחמם...)
ד. אחר
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
ג. אהבתי.
 

A Y G

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
D I G I T A L
תודה לכולכם!

העלתי את הפוסט לפורום קורונה הנכבד, כל מי שחשק את מקלדתו ונצר את טאבלטו, מוזמן להגיב שם לגבי התוכן.
(הפנמתם כבר שאין לי פחד מביקורת, נכון?)

 

A Y G

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
D I G I T A L
אגב, השארתי את הסיום עם כיבוי האורות, כיון שבכל זאת אין לי סיום מוצלח יותר...
למי שעדיין יש הערות על הכתיבה, מוזמן להעלות אותן כאן.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  54  פעמים

אתגר AI

תרפיה בבעלי חיים • אתגר 143

לוח מודעות

למעלה