מידע שימושי יהודים, שימו לב!!!

מצב
הנושא נעול.

השף ברון

משתמש מקצוען
עמישראל לא נהג את האיסור הזה כל השנים
יש לכם קשר לעוד ארגוני ימין קיצוני?
נהגו ועוד איך נהגו
ואין לי שום קשר לארגוני ימין קיצוני
אני מדבר בתור ירושלמי שכואב לו ממה שסבלו תושבי עכו
 

במבונה

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
אם פיצחתם השבת פיסטוקים, אז כנראה פיצחתם פיסטוק איראני הם היצואן העיקרי של הפיסטוקים בעולם...

לאחרונה ניתן פסק-דין על ידי בית משפט השלום בתל-אביב במסגרתו הורה בית המשפט למכס להשיב ליבואן פיסטוקים שחולטו בשל חשד לגבי ארץ ייצורם.



עובדות המקרה וטענות הצדדים:

היבואן, חברת מיאל אימפקס, ביקש לשחרר מן המכס בחודש מאי 2009 פיסטוקים מתוצרת תורכיה. המכס חילט את הטובין בטענה כי מדובר בסחורה מתוצרת איראן, שהיא מדינה שאת תוצרתה חל איסור לייבא.



המכס טען שלח את הסחורה לבדיקה כימית של מכון התקנים, ממנה עלה בסבירות של 99% כי מדובר בסחורה מתוצרת איראן. המכס דחה את טענות היבואן בדבר אמינות הבדיקה וטען כי הממצאים נשלחו למכס בארה"ב לצורך השוואה למסד נתונים, ומדובר בבדיקה אמינה ביותר המנתחת את תכולת המתכות בפיסטוקים, ולפי הממצאים מצביעה על ארץ הייצור. עוד טען המכס, כי ביצע פנייה למכס התורכי לאימות בדיעבד של מקור הסחורה, והמכס התורכי השיב כי בהיעדר מסמך העדפה (תעודת מקור), אין ביכולתו לאמת את מקור המוצר.



היבואן הציג בבית המשפט את הסכם הרכישה עם הספק התורכי וכן אישור מטעם משרד החקלאות התורכי, בדבר מקור הסחורה. היבואן טען כי בדיקת מכון התקנים אינה אמינה ואינה מסוגלת לקבוע בוודאות את מקור המוצר, היות והיא בדיקה סטטיסטית ולא מדויקת. היבואן טען כי הזן שיובא על ידו גדל באיזורים שונים בעלי אקלים דומה, על גבול תורכיה-איראן. עוד טען היבואן כי המכס הישראלי הסתמך על מחקרים אמריקאיים משנת 2001-2002, ומאחר ומומחה מטעם המכס לא השווה את הסחורה שנתפסה לסחורה איראנית מקורית, אין להסתמך על הבדיקה, שהיא, כאמור, בדיקה סטטיסטית בלבד.



פסק-הדין:

ראשית, ציין בית המשפט כי נטל ההוכחה בעניין מקור הסחורה, רובץ על היבואן.

בית המשפט ציין כי הוצג בפניו אישור משרד ממשלתי בדבר מקור הסחורה (אישור משרד החקלאות התורכי), וכי אישור זה לא נסתר על ידי עדויות המכס. בית המשפט ציין כי העובדה שהמכס התורכי לא היה יכול לאשר את מקור הסחורה והעובדה שלא הוגשה תעודת מקור אינן גורעות מאישור משרד החקלאות הזר בדבר מקור הסחורה, כאשר אין כל חובה להגיש תעודת מקור אם היבואן אינו מבקש הקלה בתשלום מכס. בית המשפט הדגיש כי עמדת משרד החקלאות התורכי אינו נחותה מעמדת המכס התורכי, מה גם שהמכס התורכי לא טען כנגד אישור משרד החקלאות.



בנוסף, בית המשפט הטיל ספק בממצאי בדיקת המכס, שהסתמך על מחקרים שבוצעו בעבר במכס ארה"ב, לפיהם נקבע כי מקור הפיסטוקים הוא באיראן. בית המשפט קבע כי על מנת להגיע למסקנה כי מדובר בפיסטוקים מתוצרת איראנית, היה על המכס הישראלי להשוות את הסחורה שנתפסה לסחורה איראנית ולא להסתמך על מחקרים סטטיסטיים משנת 2001.



בסופו של דבר, קיבל בית המשפט את תביעת היבואן וקבע כי היבואן עמד בנטל ההוכחה, הורה על ביטול חילוט הסחורה וחייב את המכס בתשלום הוצאות ושכ"ט עו"ד בסך של 25,000 ₪ + מע"מ.

שמות ב"כ הצדדים לא צוינו בפסק-הדין.



הערות:

פסק-הדין צריך לעודד את ציבור היבואנים. במקרה זה, בית המשפט לא נקט גישה מחמירה כלפי היבואן, וקיבל את טענותיו בדבר מקור הסחורה, על אף שהמקור לא הוכח באמצעות המכס התורכי או באמצעות תעודת מקור.

כידוע, פעמים רבות מתעוררות מחלוקות בין יבואנים לבית רשות המכס בדבר מקור הסחורה, כאשר הדבר נוגע לבקשת היבואן להקלה או קבלת פטור מתשלום המכס. ליבואן, בדרך כלל, אין כלים רבים להוכחת מקור הסחורה ולכן כולנו תקווה כי גישה כזו של בית המשפט תאומץ גם במקרים נוספים.
 

במבונה

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
אם מדובר ברגשות, אגב, הם טובים.
אז אין מקום לדיונים, כל אחד שישווה למה שהוא חושב ויעשה מה שהוא חושב

אבל אם מישהו רוצה להכריז חרם, ולשכנע
מי שמתשתכנע ברגש, יבושם לו
אבל אם יש כאלו שרוצים להבין בשכל, אז המשכנע [וכ"ש המתלהם...] צריך להסביר
אם הוא טוען שבאמת יש הבדל בין עכו לבין כל ערבי רגיל, שיסביר.
אם יש הבדל בין זה לבין מוצרים מגרמניה, שיסביר.
ואם מעניין אותו מה התורה אומרת על זה, אז שימצא מקור.
למה רגש?
הכל מהשכל.
למה לתת יד לכאלו דברים?
 

חיים דוביד

משתמש סופר מקצוען
נהגו ועוד איך נהגו
ואין לי שום קשר לארגוני ימין קיצוני
אני מדבר בתור ירושלמי שכואב לו ממה שסבלו תושבי עכו
אז הפניה היא לאלו שמשום מה עד היום לא נהגו????
תכתוב על הכאב, אבל אל תשמיץ... ואל תקבע לאחרים מה מותר ומה אסור
 

חיים דוביד

משתמש סופר מקצוען
למה לתת יד לכאלו דברים?
טענה זו היא טענה רגשית, לא שכלית.

השכל טוען שייתכן שאין הבדל בין זה לבין אלף ואחד דברים אחרים שבהם אנחנו מפרנסים דברים לא טובים, ממחללי שבת, ועד 'סתם' ערבים.
והשכל לא מבין מה קרה פה.

אם יש טענה ספציפית, שזה יעזור לתושבי עכו, ובאמת ימנע את ה'סיבוב' הבא רח"ל
זה מצויין, זה טענה שכלית הגיונית, ואפילו ציטטו פה איזה ח"כ ערבי שהבין את זה.

אבל אם זה סתם 'איך אפשר לקנות שם?' 'למה לתת יד לכאלו דברים?', אז זה נכנס בתוך רשימה ענקית, שאין שום הבדל ביניהם, ואנחנו לא מתחשבים בזה, בגלל אלף ואחת סיבות
 

רק לבין הסדרים...

משתמש פעיל
עריכה תורנית
המשתמש נחסם
זה איסור חדש, או משהו שהיה תמיד?

אז הפניה היא לאלו שמשום מה עד היום לא נהגו????
תכתוב על הכאב, אבל אל תשמיץ... ואל תקבע לאחרים מה מותר ומה אסור
איזה בן אדם כבד אתה, מה כ"כ קשה להבין, אמרו לך בסך הכל שאם אתה כבר הולך לעשות שייט, יהיה יפה מאד אם תעשה אצל יהודים שניזוקו מהפרעות, במקום לעשות אצל הפורעים בעצמם. לא אמרו לך שזה דין דאורייתא ולא עסקו כאן בשאלה אם זה יותר או פחות חמור ממצות ארבעת המינים. למה מכל דבר לעשות ענין? לא לימדו אותך לזרום בחיים?
אם מישהו כאן בטעות התבטא שזה 'איסור' ללכת אליהם או שיש 'חובה' ללכת רק ליהודים, פשוט תנסה להבין מאיפה זה מגיע ותבין את התיסכול של מה שאנשים עברו שם, במקום לעשות לומדע'ס על חשבון אחרים. (מעניין לחשוב על התגובה שלך במידה וחלילה היה קשור גם אליך)
 

במבונה

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
טענה זו היא טענה רגשית, לא שכלית.

השכל טוען שייתכן שאין הבדל בין זה לבין אלף ואחד דברים אחרים שבהם אנחנו מפרנסים דברים לא טובים, ממחללי שבת, ועד 'סתם' ערבים.
והשכל לא מבין מה קרה פה.

אם יש טענה ספציפית, שזה יעזור לתושבי עכו, ובאמת ימנע את ה'סיבוב' הבא רח"ל
זה מצויין, זה טענה שכלית הגיונית, ואפילו ציטטו פה איזה ח"כ ערבי שהבין את זה.

אבל אם זה סתם 'איך אפשר לקנות שם?' 'למה לתת יד לכאלו דברים?', אז זה נכנס בתוך רשימה ענקית, שאין שום הבדל ביניהם, ואנחנו לא מתחשבים בזה, בגלל אלף ואחת סיבות
יכול להיות שההבדל הוא של מי השכל ומה הכמות שלו.
אדם עם שכל יודע שאם להשוות את זה למחללי שבת זה דומה להבאת קליינטים בשבת עצמה.

זאת אומרת. מקום שדאג שלא יהיו בו יהודים, ובזזו את היהודים שהיו שם.
הדבר הכי הכי טבעי הוא לא לשתף פעולה עם כזה דבר.
למה צריך להסביר יותר מזה?
אדרבה.
לבוא ולומר זה דומה ל1000 דברים בא מהרגש בלא טיפה'לה מחשבה.
 

אדיטופ אנימציות

איור אנימציה ועריכת וידאו
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
עריכה והפקת סרטים
וואו! כמה זה נכון לא חשבתי על זה!!
אשתדל להפיץ המיילים! בל"נ
 

במבונה

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
תודה!
הדיון הסתיים
יש רק אחד שמבין, כולנו עומדים דום!
אבקש סליחה, זה היה קצת יותר מידי.

עיקר התרעומת. היתה על ההחלטה מה בא מהרגש ומה בא מהשכל.
יש עוד אנשים עם שכל שגם יודעים מה מגיע מאיפה?
לא כל טיעון שלא עומד בראש של מישהו אוטומטי שייך לרגש.
 

בשעות הפנאי

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
אני אנסה להסביר שוב.
אף אחד לא טוען שאין צדק בטענות שנאמרו
ברור שגם אנחנו זועמים על אלו שפרעו ביהודים ואין לנו כל רצון לעודד את זה.

יש כאן כמה נקודות שצריך לתת עליהם את הדעת.
למשל, האם בגלל שהיו התפרעויות בעכו, יש מקום להחרים את העיר עכו וכל הסוחרים שבה?
האם בגלל שערבים מסויימים התפרעו זה סיבה שלא לקנות יותר אצל ערבים בכלל?
האם זה שאנחנו כל כך כועסים על מה שהם עשו, זו סיבה לדרוש מאיתנו לשלם יותר על סחורה שהם מספקים לנו?
האם יש הלכה כזו בשולחן ערוך? האם הרבנים אמרו את זה? או שזה סתם קמפיין רשת של צעירים? שכן אנחנו הרי לא מנהלים את חיינו על פי אמוציות ורגשות זעם, אלא על פי מה שהתורה אומרת.
ועוד ועוד נידונים שהצד השווה שבהם הוא נסיון להבין ולראות מה באמת נדרש מאיתנו, ועל פי הפרמטרים שעל פיהם אנחנו קובעים ומתנהגים במשך כל הזמן. ולא על פי התלהבות רגעית של מישהו שהלהיב אותנו.
 

בשעות הפנאי

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
עיקר התרעומת. היתה על ההחלטה מה בא מהרגש ומה בא מהשכל.
יש עוד אנשים עם שכל שגם יודעים מה מגיע מאיפה?
לא כל טיעון שלא עומד בראש של מישהו אוטומטי שייך לרגש.
מה בא מהשכל או מהרגש
זה משהו שניתן לבדוק בבדיקה עניינית שכולם יסכימו עליה
לא יכול להיות בזה שני צדדים

עצם ההתרעמות הזו, בוודאי לא באה מהשכל..
 

במבונה

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
מה בא מהשכל או מהרגש
זה משהו שניתן לבדוק בבדיקה עניינית שכולם יסכימו עליה
לא יכול להיות בזה שני צדדים

עצם ההתרעמות הזו, בוודאי לא באה מהשכל..
לא נכון
שכל זה לא שחור לבן.
סברות יכולות להיות לפה ולפה.
אין בזה בדיקה עניינית.
 

ברבור באגם

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
רצייתה מקורות מהתורה על רוצחים? הבא להורגך השכם להורגו. אז נכון שאיננו לוקחים את החוק לידיים ולכן איננו הורגים, אבל כמובן איננו מפרנסים (עני כמת, )
 

במבונה

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
תמיד אפשר לבדוק מה בא מהרגש.
וגם אם לא במושכל ראשון, אז במבט עמוק יותר
(אני מדבר מידע מקצועי)
לא נכון
המידע שגוי.
ברור שיש דברים מהרגש.
אבל ויכוח נורמלי שיש בו 2 טיעונים שתיהם יכולים להיות שכליים.
אף פעם לא חייב להיות שאחד בנוי על רגש.
 

חיים דוביד

משתמש סופר מקצוען
רצייתה מקורות מהתורה על רוצחים? הבא להורגך השכם להורגו. אז נכון שאיננו לוקחים את החוק לידיים ולכן איננו הורגים, אבל כמובן איננו מפרנסים (עני כמת, )
אם החוק היה מתיר לך
היית עכשיו הורג את נהגי הטורנדו בעכו?
לא נראה לי
כי הם לא קמים עכשיו להורגך

כך שדרוש מקור מוצלח יותר
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  105  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה