איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
ח״כ צבי סוכות בתגובה לנאום ההאשמות של אלוף פיקוד מרכז היוצא יהודה פוקס:
״אלוף הקונספציה הולך הביתה. מי שתולה את הביטחון בחוזקה של הרשות הפלסטינית וחושב שהחשש מ82% תומכי חמאס הוא "זריעת פחד" מיותרת היה אחראי על ביטחון היהודים ביו"ש עד היום. ‏שלום ולא להתראות״.
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
למרות הקריאות של חמאס לקיום תהלוכות תמיכה בעזה:
ברחבי יהודה ושומרון נרשמה הערב היענות דלה בלבד. בכמה מוקדים - בהם רמאללה, ג'נין ושכם התכנסו עשרות בודדות של פלסטינים לגינוי התקיפה במוואסי. (ספיר ליפקין)
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
הלל ביטון:
מלחמה בשב״חים: כוחותינו מגדוד פנתר פתחו באש הלילה לעבר חשודים שניסו להסתנן לפנים הארץ בשני מוקדים - סמוך לקלקיליה וקבאלה. מספר מהם נפצעו קשה. לכוחותינו שלום.
 

שמוא דו

משתמש מקצוען
נס בשומרון: כך הרכב נפגע בפיגוע הירי הבוקר - ללא שהנוסעים נפגעו בצורה נשמעותית
(אמס)
10999.jpg
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו 9 מבוקשים והחרימו כספי טרור ואמצעי לחימה ברחבי יהודה ושומרון. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-4,400 מבוקשים ברחבי יו"ש, כ-1,850 מהם משויכים לחמאס.
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
בפעם השנייה השבוע - לוחמי מג״ב איו״ש עצרו חשודה שתכננה לבצע פיגוע דקירה במערת המכפלה - לפני זמן קצר, חשודה שהגיעה לעמדת אבטחה ובידוק במערת המכפלה שלפה סכין מתוך תיקה בניסיון לבצע פיגוע דקירה כלפי כוחות הביטחון שבמקום. לוחם מג"ב שפעל בעמדה דרך את נשקו והורה לחשודה להשליך את הסכין, השתלט עליה ועצר אותה. בתחקור ראשוני של הלוחמים בשטח, החשודה הודתה שהתכוונה לבצע פיגוע דקירה כנגד כוחות הביטחון במקום. החשודה, תושבת חברון בגיל 50.
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
חזקי ברוך:
הכרזה נוספת על אדמות מדינה - הפעם במערב בנימין. המנהל האזרחי הכריז היום על 441 דונם כאדמות מדינה באזור ניל״י - נעלה. הכרזה זו מצטרפת לעשרות אלפי דונמים שהוכרזו בשנה האחרונה ע"י השר סמוטריץ' באזור הבקעה ובאיזורים נוספים ביהודה ושומרון.
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
האיחוד האירופי הטיל סנקציות כלכליות ואיסור כניסה לפעילי הימין ברוך מרזל, בנצי גופשטיין, שלושה בעלי חוות ביהודה ושומרון ועל ארגון צו 9.
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
מחבל פלסטיני ניסה לחדור הלילה ליישוב תלם שבדרום הר חברון - וברח. כוחות הביטחון זיהו את המחבל כשהיה מחוץ לתחומי היישוב, ועקבו אחריו בעת שקפץ מעל הגדר ונכנס ליישוב. סייר הביטחון הגיע למקום, ביצע נוהל מעצר חשוד - והמחבל נמלט. כוחות הביטחון הגזרתיים פתחו בסריקות נרחבות ומצאו במרחב סכין. לא דווח על נפגעים באירוע.
 

יהודה גל

משתמש מקצוען
הלל ביטון רוזן:
ראשוני: פיצוץ ארע בסמוך לרכב ובו מספר מתיישבים סמוך למבוא דותן. לפי דיווח ראשוני יש פצוע אחד לפחות בנקודה מרסיסים.
הלל ביטון רוזן:
פיצוץ המטען בשומרון: האירוע התרחש בכרם סמוך לישוב חרמש.
רכב ובו מספר מתיישבים עצר ליד השער, וכאשר הילד ירד ממנו הופעל המטען לעברם והוא נפצע קל באורח נס בלבד.
רכב חשוד זוהה נמלט מהמקום לאחר הפיצוץ.
 

מישהו12

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה

פרסום ראשון: אלוף פיקוד מרכז חתם על צווי אכיפה לשמורה ההסכמית​

אלוף פיקוד מרכז אבי בלוט חתם על צווים שיאפשרו הריסת מבנים פלסטיניים באזור השמורה ויקשו על בניית בתים חדשים.​

פרסום ראשון: שבועות ספורים אחרי הכרזת השר בצלאל סמוטריץ' לפיה תחל אכיפה נגד הבנייה הפלסטינית הבלתי חוקית בשמורה ההסכמית בגוש עציון, חתם אלוף פיקוד מרכז אבי בלוט על צווי אכיפה.

הצווים יאפשרו הריסה של מבנים שהוקמו באופן בלתי חוקי ויגבילו משמעותית את האפשרות לבנות במקום מבנים חדשים.

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין, אמר לערוץ 7 לאחר קבלת ההחלטה: "מזה שנים רבות שאנחנו עדים להשתלטות יזומה של פלסטינים על שטחים בשמורה ההסכמית. זה מצב מסוכן, שממנו מדינת ישראל העלימה עין ואנו לא יכולים להמשיך לחיות איתו".
"אני שמח שלאחר עבודה מאומצת מול כל הגורמים הרלוונטיים, נחתמו הצווים שיחזירו את הסדר בשמורה ההסכמית. מדובר בגבולות הפיזיים של מדינת ישראל ולאחר קרב בלימה, כעת אנחנו יוצאים לאכיפה משמעותית של ההסכמים ונגד הכיבוש בפועל שהתחולל בשמורה ההסכמית", דברי אדלשטיין.


ח"כ צבי סוכות אמר: "מדובר באירוע בקנה מידה היסטורי. זו הפעם הראשונה שמדינת ישראל הולכת בצורה רשמית אחורה מהסכמי אוסלו ומושכת סמכויות חזרה בשטח בי. השר סמוטריץ יזכר כמי ששינה את מהלך ההיסטוריה ביו"ש".

ח"כ שמחה רוטמן הוסיף: "אני מברך על הוצאת הצווים, מדובר בתוצאה של עבודת מטה נרחבת שנערכה בממשלה בעקבות העלאת הנושא על ידי תושבי גוש עציון ושדולת ארץ ישראל בכנסת. אני מודה לשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ׳, לשר הביטחון גלנט ולראש הממשלה על כך שלקחו את הנושא לתשומת ליבם והחלו לפעול למניעת ההשתלטות על השמורה ההסכמית ולהקמת מדינה פלסטינית תומכת טרור שתחנוק את ירושלים ואת ההתיישבות היהודית".

ח"כ עמית הלוי אמר: "זהו צעד חיוני ומתחייב לשם הפסקת ההשתלטות האלימה של הרשות הפלסטינית על מדבר יהודה ולחיזוק הביטחון באזור. אבקש שיוצגו לנו הצווים בוועדת חוץ וביטחון, כדי לוודא שכל הבתים שנבנו בשמורה ייהרסו וחבל המולדת הזה ישוקם".

ירון רוזנטל ראש מועצת גוש עציון הגיב: "המאבק שלנו על מדבר יהודה ובטחון התושבים בגוש עציון מתקדם צעד אחר צעד. הבשורה על חתימת צווי האכיפה משמחת אותי מאוד ואני מקווה שמעתה נשנה כיוון ובמקום תמונות של מבנים חדשים של פלסטינים נראה אכיפה והריסת המבנים הבלתי חוקיים במקום".


"אני מודה לאלוף הנכנס אבי בלוט, לשר האוצר בצלאל סמוטריץ, שר הבטחון יואב גלנט ויו"ר ועדת חוץ וביטחון, יולי אדלשטיין שלקחו על עצמם את הטיפול באכיפה. לא נעצור את המאבק עד שהשמורה ההסכמית תחזור להיות נוף מדברי קסום", דברי רוזנטל.

תנועת רגבים הגיבה: "צעד דרמטי ומשמעותי מאוד. לראשונה מדינת ישראל בוחנת מחדש את הסכמי אוסלו, שמרגע חתימתם כובדו רק על ידי הצד הישראלי והופרו סעיף אחר סעיף על ידי הרשות הפלסטינית הטרוריסטית שניצלה את המציאות ויצרה שינויים קריטיים בשטח. לאחר שנים ארוכות בהן אנו מתעדים, עוקבים וצועקים מעל כל במה על מצב השמורה, אנו שמחים לראות את פריצת הדרך החשובה." ומוסיפים: "אנו מברכים את כלל השותפים בממשלה, בכנסת ובמועצת גוש עציון שהובילו למהלך החשוב ומצפים יחד עם כל עם ישראל, לראות שינויים בשטח בקרוב".

בשבוע שעבר, בדיון בוועדת החוץ והביטחון, הציב אדלשטיין אולטימטום לצבא ואמר כי "צו שלא יכלול התייחסות אסרטיבית לבנייה הקיימת לא יהיה מקובל עלינו. כל הימשכות של העניין מעבר לשבועיים אנחנו לא נוכל לקבל, אני מבקש שתוך שבועיים כל החומר המקצועי יהיה על שולחנו של האלוף. אם אני כשר בריאות בתקופת הקורונה הייתי פועל בקצב הזה, כל המדינה כבר הייתה מתה".

הוא הוסיף "אני לא מתכוון לכנס יותר ישיבות עד שאני מקבל הודעה שהעניין טופל ובאים לוועדה לדווח על מה שנעשה. אם תוך השבועיים האלה או לפני שהתחילו פעולות אמיתיות בשמורה ההסכמית, אנחנו נשמע על פעולות אכיפה אחרות של המנהל האזרחי, אנחנו נראה את זה בחומרה רבה מאוד ויהיו לזה השלכות. אנחנו לא נשמע יותר אף פעם שחסר כוח אדם לאיזה שהיא פעולה, הסבלנות שלי פקעה לגמרי עם העניין הזה".
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
חנן גרינווד:
בשבת בצהריים הציתו מחבלים אש מתחת לשכונת קרוואנים ביישוב כרמי צור. המטוסים כבר הוזנקו, קו בתים ראשון כבר פונה, אך בנס לוחמי האש הצליחו לכבות את השריפה.
 

טורונטיאני

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
יוצרי ai
בכירים בדרג המקצועי בישראל העבירו מסרים תקיפים לעמיתיהם בממשל האמריקני, וציינו כי אינם מבינים את ההיגיון העומד מאחורי הסנקציות כנגד אזרחים ישראליים.
אותם גורמים ישראליים הבהירו לאמריקנים כי הענישה בסנקציות כלפי ישראלים רק מגבירה את המתיחות ביו”ש ולא מנמיכה אותו. הנציגים הציגו חוות הדעת של שב”כ, לפיה מהלכיהם של האמריקנים מגבירים את המתח ומקשים על הארגון לטפל במצב.
כמו כן הציגו נתונים לפיהם העלייה באירועים האלימים ביהודה ושומרון הייתה רק בשבועות הראשונים של המלחמה, לאחר הטראומה של טבח שבעה באוקטובר.
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
אמיר בוחבוט:
חטיבת מנשה. מאז ה-7.10 נהרגו בגזרה מאש צה״ל 270 מחבלים מתוך 450 בכל איו״ש. בצה״ל טוענים כי אם רצף המבצעים ימשיך אין צורך במבצע אוגדתי בג׳נין או בטול כרם.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה