טלית גדול/קטן?

דיונון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
זה נכון שסיומת "ות" או "ים" בריבוי שם לא מלמד על המין, אבל בתואר כן, דהיינו היה צ"ל מאכלות אסורים (כמו שולחנות ארוכים).
ע"פ הדקדוק - בודאי.
רק שמצאנו בלשון חכמים שהתייחסו למילים זכריות כנקבה בגלל צורת הריבוי הזאת - כמו בדוגמה של 'שתי' נרות. ובהתאמה ניתן להסברי למה כתב הרמב"ם על 'מאכלות' ריבוי בצורה נקבית.
 

פרפרזה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
משהו לא ברור לי בעניין!
טלית = נקבה.
גדול/קטן = זכר.
כיצד מיישבים סתירה זו?
התפלספו פה יותר מדי.
התשובה הפשוטה היא שאכן זה שיבוש לשוני שהשתרש לשפה התלמודית הלכתית.
 

אייר

משתמש רשום
תלמוד בבלי מסכת מנחות דף מ עמוד ב
טלית שהקטן מתכסה בו ראשו ורובו והגדול יוצא בה דרך עראי - חייבת בציצית, אין הקטן מתכסה בו ראשו ורובו אף על פי שהגדול יוצא בה עראי - פטורה
מעניין שלגבי קטן, הגמרא משמשת פעמים בלשון זכר [בו], ואילו לגבי הגדול פעמיים בלשון נקבה [בה]
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ק'

קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יי חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יי כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יי וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם:
נקרא  7  פעמים

אתגר AI

הסוואה • אתגר 21 • אתגר נושא פרסים 🎁

לוח מודעות

למעלה