טיפים למנהלת מעון מתחילה

פריפרי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
שנה ראשונה בניהול מעון גדול עד היום הייתי כמה שנים מנהלת מעון פרטי קטן בצפון
עכשיו לקראת עבודתי החדשה אשמח לכל טיפ ולכל מידע לכל עצה שתוכל לעזור ולתרום לי בתקופתי הראשונה
הן כלפי מחויבותי להנהלה.
הן כלפי הצוות.
כלפי הילדים .וההורים. אשמח לכל טיפ ועצה תודה.
 

טיגר

משתמש מקצוען
לשמוע למה שיש להורים להגיד ולא לזלזל בהם!!

המעון שלנו היה עד לפני כמה שנים נחשב מעון רדוד מאוד, המנהלת התחלפה והיום הוא נחשב אחד ה-מעונות בעיר.
ולדעתי זה נובע שלמנהלת באמת אכפת ממה שיש להורים להגיד/ להעיר/ להאיר/ להודות.
היא גם נמצאת שם בפועל כמעט כל יום כשההורים באים ומחמיאה באופן פרטני.

שתהיה לך הצלחה רבה!
והמון סיעתא דשמיא
 

פריפרי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
נכתב ע"י טיגר;n5005813:
לשמוע למה שיש להורים להגיד ולא לזלזל בהם!!

המעון שלנו היה עד לפני כמה שנים נחשב מעון רדוד מאוד, המנהלת התחלפה והיום הוא נחשב אחד ה-מעונות בעיר.
ולדעתי זה נובע שלמנהלת באמת אכפת ממה שיש להורים להגיד/ להעיר/ להאיר/ להודות.
היא גם נמצאת שם בפועל כמעט כל יום כשההורים באים ומחמיאה באופן פרטני.

שתהיה לך הצלחה רבה!
והמון סיעתא דשמיא
אמן אמן תודה על הדברים.אכן מאוד הקפדתי על זה.ותודה שאת עוד יותר מחזקת.

 

ה ש

משתמש מקצוען
דבר ראשון המון המון הצלחה!
לדעתי חשוב גם מאד (ולפי ההודעות שלך ניראה לי שאת אכן עושה זאת...)
לתת לצוות הרבה הערכה! בד"כ צוות מעון עובד בעבודה קשה מאד ולעיתים התמורה הכספית לא משהו...
לכן כשהמנהלת שומעת אותן ומראה הבנה לקשיים ולמצוקות שלהן,גם אם לא תמיד יכולה לעזור בשיפור התנאים, זה כבר מעודד...
מומלץ גם לתת לפעמים חיזוקים ופידבקים קטנים.
(במסגרת עבודתי, חנ"מ, כל ר"ח המנהלת מכינה תוכנית קצרה וחמודה עם כיבוד קל, כמו גלידה / ארוחת בוקר / יוגורטים עם תוספות וכו.... )
בנוסף, במעון המדהים של הבן שלי, המנהלת מדי פעם, שולחת תמונות במייל של ה'בחור' עם כיתוב מחמיא ומפרגן...
מאד כיף לקבל באמצע היום ד"ש חמוד מהילד ולראות שגם המנהלת שמה לב אליו...

המון סיעתא דשמיא והצלחה בכל!
 

יחשבאף

משתמש מקצוען
אני רוצה להוסיף נקודה שמאוד חשובה לי כאמא.
חשוב לי שהמטפלות יהיו אותן מטפלות פחות או יותר כל השנה.
הילדים שלי בעבר היו במעון שכל המטפלות רק חיפשו לברוח ממנו וכל שבוע היתה לנו מטפלת אחרת שבכלל לא הכרנו אותה.
עכשיו הם נמצאים במעון שאני מכירה את רוב הצוות כבר כמה שנים טובות וזה נותן הרבה אמון וגם הרבה יותר טוב מבחינת הילדים.
אני חושבת שההבדל הוא ביחס של המנהלת אל המטפלות עצמן, אני לא יודעת אם היא משלמת יותר כמו שפשוט יותר נעים לעבוד אצלה.
 

פרוגיוזרית

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
טובה, המון הצלחה! שמחה שחיפושי העבודה הסתיימו בשעה טובה :)

נכתב ע"י ה ש;n5005837:
במעון המדהים של הבן שלי, המנהלת מדי פעם, שולחת תמונות במייל של ה'בחור' עם כיתוב מחמיא ומפרגן...
מאד כיף לקבל באמצע היום ד"ש חמוד מהילד ולראות שגם המנהלת שמה לב אליו...

וואי, איזה מנהלת מדהימה!
 

riki aharon

משתמש מקצוען
סיפרה לי מטפלת באחד המעונות שהמנהלת הייתה מפנקת אותן בהזדמנויות שונות - לדוגמה - בסיום היום הראשון בתחילת השנה חילקה להן טילונים מושקעים עם ברכה יפה, בימים לחוצים מאד או אחרי ערבי אמהות שהמטפלות התבקשו לעזור, צ'יפרה אותם על כך בנדיבות.
כמו כן, כמה שחשוב לשמוע את ההורים, חשוב מאד לשמור על כבוד המטפלות בעיני ההורים ולא להוציא מילה רעה על המטפלת (אפילו לאחר פיטוריה).
זה קרה לי באחד המעונות של הילדים שפיטרו את המטפלת וכששאלתי את המנהלת למה החליפו מטפלת, התחילה לספר לי שהיא לא היתה טובה וכו' וכו' כשאני ידעתי מנקודת המבט שלי כאמא שהדברים לא נכונים כלל וכלל (מה גם שהכרתי היכרות די עמוקה את המטפלת והכל היה משחקי כבוד ביניהן).
לענ"ד זה אחד המדדים של מנהלת טובה. לשמוע להורים ולהיענות לבקשותיהם אבל לא על הגב של המטפלת ולא לזרוק את הלכלוך עליה.
הרבה הצלחה!
 

לבן

משתמש סופר מקצוען
א. להיות בשטח ולשמוע את ההורים.
ב. גם אם מתלוננים ואפילו מטיחים בפנייך האשמות- לא להתגונן, תמיד לתת להורה את התחושה "נכון, אתה צודק, אני מקבלת מה שאתה אומר ונטפל בזה". אני אומרת את זה כי לאחרונה הייתי במלון (לא במעון....) שהיו כשלים משמעותיים בהתנהלות שלו וכשהאורחים באו להתלונן מנהל המלון נתן לאורחים תחושה מאד לא נעימה כביכול הם מתלוננים סדרתיים, או ניסה להגן על עצמו שהוא כן בסדר- זו דרך הכי קלה להרוס את העסק. בנאדם שבא לבקש התייעלות או להתלונן רוצה להרגיש ששומעים אותו. זה א'ב' בשיווק ובהתנהלות נבונה.
ג. לצ'פר את הצוות המון, זה לא חייב לבוא בסכומים גדולים, אלא מדי פעם ברכות חמות, מתנה קטנה וחמודה, חטיפים, ארטיקים, משהו חמוד בראש חודש. אפילו לקנות אייס קפה. כל צ'ופר כזה נותן לצוות הרגשה טובה. כמובן באותה מידה לצ'פר גם את ההורים ואת הילדים- שוב לא חייבים להשקיע סכומים הזויים.
ד. נקיון. נקיון. נקיון. שהמעון יהיה נקי נוצץ ומבריק ומריח בכל שעות היום, ושווה להשקיע עוזרת נקיון בשביל זה. (אפשר להעסיק מישהי מוגבלת ולקבל החזרים או מענק על זה).
ה. להשקיע כמה שאפשר בהרבה משחקים וציוד.
 

חנהלה1

משתמש פעיל
אני מנסה לחשוב למה אני כל כך מרוצה מהמעון .
1. המנהלת מקסימה וקשובה מאוד, פעם אמרתי לה משהו פצפון שהפריע לי וכבר לא נעים לי ממנה איך שהיא לקחה אותי ברצינות וסדרה ודאגה וכו' היא גם מראה נוכחות כמעט מלאה ותמיד כשאני פוגשת אותה ברחוב היא מוסרת לי דש"ים מהילד, מרגישים שהיא אוהבת את הילדים ודואגת להם.
2.נותנים לי הרגשה שהבן שלי הוא הכי הכי, בסוף כל יום המטפלת מספרת לי עליו בצורה פרטנית משהו נחמד, שהוא ויתר, אסף, הרביץ :(, כמה ישן ואיזו חכמה חמודה
3. סדר יום ונקיון, המעון מתקתק, ארוחות פעילויות מגוונות וחוץ מהריח הבלתי נמנע לפעמים [ריח של מעון...] נוצץ שם כל הזמן

אני מרגישה שהבן שלי נמצא בידיים טובות, המנהלת אחראית ומסורה, הצוות תמיד עם חיוך על הפנים וחף משמץ של מרמור, יש במעון אוירה נעימה וכיפית, כשאני מכניסה את הילד מתחשק לי להישאר עוד דקה.

 

פדואלה

משתמש סופר מקצוען
אולי כתבו כבר לפניי, כמה דברים דומים, אך בעיניי דברים אלה חייבים חיזוק.
*) מול המנהל/ת שלך - לחתום חוזה ברור על ה-כ-ל:שעות,שכר,הטבות,נסיעות,וכו'
*)מול ההורים
- הקשבה(גם אם לפעמים מתישה...)
- שקיפות
- מעין "חוזה" בכל הנוגע לתשלום/אי תשלום.
- הסכם ברור עם חתימת ההורה, מי לוקח את הילד, רגישות למאכלים או לחומרים מסוימים, הרגל מוזר אם יש לילד, הרגלי שינה, וכד'
- כל החלטה על שינוי משמעותי במעון - לדווח להורים
*) מול העובדות
- הקשבה!!
- כירטוס ברור של שעות עבודה,
- חוזה בינן לבינך על ה-כ-ל.
- צ'יפורים קבועים כמו כל ר"ח, או חג
- רמת ניקיון שהחלטת עליה בלי להתפשר
- הערות לעבודות- איך ומתי?
- אסיפות צוות-מטרות, הישגים,צ'ופרים, החלטות, שינויים וכד'
*)מול עצמך
- ניהול זמן נכון
- בקרה עצמית
- מטרות שנתיות, חודשיות ,שבועיות ויומיות.
- סיכום על כל עובדת בסוף כל חודש(לעצמך)-שעות, תלונות, עבודת שטח, ניקיון, מסירות או כל פרמטר אחר שתחליטי. זה נותן המון.
*)מול המקום
- השקעה בפינות מפתחות, לא לחסוך במשחקים דידקטיים, שער בטיחותי, מקום למוצצים-תיקים-מעילים אסתתי ונעים, מגירות אישיות,חצר נקיה ומטופחת, מתקנים תקניים, בימבות ועגלות בובה שלמות וכד'
*)מול הילדים
- חיוך וזכירת השמות הפרטיים שלהם,מחמאות, שמירה על חפציהם האישיים, לא לערבב בין החפצים, הכנה לקראת ביקור זרים, מסיבות, הפעלות.

והעיקר -תפילה עקבית כל בוקר שלא יצא תחת ידייך מכשול, ושכל הילדים שהגיעו למעון יחזרו הביתה בשלום כל יום בריאים ושלמים בעז"ה.
 

פריפרי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מה אומר ומה אדבר.
התרגשתי לקרוא
מומחיות מהשטח אחת! אחת!
אני אכן הייתי הן מהצד של המטפלת..
הן מהצד של אמא..
והשנה זכיתי גם כמנהלת.
כל מילה שלכן אמת !אמת!
יישר כוח על שלקחתם את תחושותי והרגשותי.
את שאיפותי ורצונותי.
ושמתם בסדר מופתי כתוב וברור.
ישר כוחכן.
נשאר לי להדפיס להגדיל ולמסגר מול עיניי!!!!!
והלוואי שנזכה לעשות את תפקידנו נאמנה.
 

yudb

משתמש סופר מקצוען
להשתדל שיהיה כ"כ טוב למטפלות שלא תהיה תחלופה.
לשמוע להורים ולא לנסות לסובב... לרוב הם חכמים ;)
 

פריפרי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
שוב תודה!
אכן זה כל כך נכון!
ומעל במה זאת אני יגיד גם כאן למנהלות כאחת שעד לפני שנה היתה בצד השני:
מנהלת יקרה!!
התפקיד של המטפלת הוא לא פשוט בככל אין ספור פעמים כבר דובר על תנאי העבודה של מטפלות המעונות...
ולא בכדי..
כמטפלת ואח"כ גננת אני יכולה להגיד משפט אחת-
שאני בטוחה שמקום מיוחד נמצא לפני כסא הכבוד.
מהמסירות נפש הכוחות הדמעות התיסכולים והאנחות..של המטפלות במעונות. והשכר שיקבלו יהא בטוח בהתאם.
כמה קושי.
כמה תיסכול..
כמה חוסר אונים.
לעמוד מול ביקורות של מנהלות שלצערי לפעמים לא משכילות שמה שהן עושות לעצמן הם עושות..
אנא !
תעודדו תצפרו תבינותביאו כתף.

כמובן צריך להעיר אם משהו לא בסדר.אבל הכל במידה שקולה.
אני מדברת מהלב מנסיון לא טוב.
וכזאת שלא וויתרתי על טיפול טוב איכותי לכל ילד אבל כשהלב הי ה קשה העבודה היתה כפולה ומכופלת.
 

שעת חלון

משתמש רשום
איזה יופי שיש לך כזו משרה מכובדת וטובה לשנה הבאה!
אחרי ששיתפת אותנו בחיפושים, אני שמחה בשבילך,
ומאחלת המון הצלחה!
 

הצלוחעס

משתמש פעיל
מענין איזה מעון זכה בך?
בטוחה שהם יהנו
בהצלחה גדולה והמון סיעתא דשמיא
 

פריפרי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
תודה כל הכבוד לכן על המחמאות...
אכן סייעתא דשמיא עם השגחה פרטית על מציאת העבודה שזה סיפור בפני עצמו...
אבל אני נהנית שזכיתי ושאזכה לתרום מהיכולות שהשם ברך אותי לטובת ילדי ישראל...
ושוב מכל מלמדי השכלתי !!!!
אשמח לעוד טיפים ועצות.
על עיצוב ואווירה נעימה במעון.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה