מידע שימושי חתונות ה-100

הנורמלי

משתמש פעיל
אין לי כח לעשות בירור מחירים, תברר ותכתוב פה לנען כולם..
המנגנים (משה רוט) עם 5-6 נגנים
אריק דביר עם 5-6 נגנים
האחים דיקמן עם 5-6 נגנים
אם זה עולה 5,000 אני סוגר איתם עכשיו לכל החתונות של הילדים שלי (7) ומשלם מראש..
המחירים של אלו המוזכרים כאן קרוב ל 14 מידיעה! אבל בדר"כ זה עם פחות כלים קלאסי 3 ועדיים זה באזור ה11 12 וכשכבר משקיעים בכזו תזמורת א"א להביא מסריט פשוט צריך להביא מישהו שידע להנציח את ההשקעה!!
בקיצור זה כדור שלג שלא נגמר
למרות שלדעתי חתונה מושקעת יש בה משהו אחר!! זה לא 'המחתנות הראשיות של שלמה המלך או אזור התעשייה בגב"ש' יותר מכבד מאשר מה שהוצג במאמר שהבוא למלעלה, וגם הם צריך להוריד עלויות צריך לדעת איך להשאיר את תחושת הכבוד שהייתה לחתונות אלו
 

עברי אנכי

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
עריכה תורנית
ניתן לשנות את זה.
אני בשביל הפרנציפ..
בשמחה (ברית/בר-בת מצוה) הבאים שלנו, עושה בבית!
בית גדול ויפה אולי, אבל לא אולם, לא קייטרינג בזבזני, לא צלם מיותר או תזמורת טפשית, בלי כל הרחוב או מתפללי בית הכנסת, וגם בלי להשוויץ עם גרדרובה חדשה של כל המשפחה.
אזמין את מי שיהיה אפשר ויהיה מקום!
ברור לי שתהיה סעודה שמחה, לא שגרתית ובנאלית, ובעיקר אני לא מתכוון לבזות את האורחים הרבים שלי בבורקס ורוטב דלוח כי כך מקובל.. לא אצלי בבית!
 

עברי אנכי

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
עריכה תורנית
למרות שלדעתי חתונה מושקעת יש בה משהו אחר!!
אני מכיר את זה מקרוב! מקרוב מידי!!
במשפחה שלנו בעשר שנים האחרונות החתונות נעשות בדר''כ בהדר-דימול, נוף ירושלים, כתר הרימון, וגם במלונות יוקרה היו.. (לפני כן היה שפוי יותר).
תזמורת: המנגנים/אריק דביר/דיקמן - הרכב מלא!! - על בסיס קבוע..
הסרטה: יוני צור / גדי ארנברג. צלם: רבינסקי ועוזריו - צוות שלם עם לפחות 2 עמדות סטודיו.
מתחילים צילומים לפני 2 בצהרים.
סוף אירוע: אחרי חצות (10 שעות לפחות..)

ואני אומר לכם בכנות: איכס.. פיכס.. גועל!!!! נמאס לי! נמאס לכולם!!
וכל פעם שאני שואל את ההורים: למה למען ה'? למה?? הם מושכים בכתפיים: 'לצד השני היה חשוב, ולא רצינו חלילה'.. עכשיו אני בטוח שגם זה מה שהצד השני מסביר לסובביו..

ב''ה, אני נגעל מזה, ואני אשמח אם גם המחותנים שלי יהיו בדעה אחת!
 

הנורמלי

משתמש פעיל
אני מכיר את זה מקרוב! מקרוב מידי!!
במשפחה שלנו בעשר שנים האחרונות החתונות נעשות בדר''כ בהדר-דימול, נוף ירושלים, כתר הרימון, וגם במלונות יוקרה היו.. (לפני כן היה שפוי יותר).
תזמורת: המנגנים/אריק דביר/דיקמן - הרכב מלא!! - על בסיס קבוע..
הסרטה: יוני צור / גדי ארנברג. צלם: רבינסקי ועוזריו - צוות שלם עם לפחות 2 עמדות סטודיו.
מתחילים צילומים לפני 2 בצהרים.
סוף אירוע: אחרי חצות (10 שעות לפחות..)
ב''ה, אני נגעל מזה, ואני אשמח אם גם המחותנים שלי יהיו בדעה אחת!
אבל צריך איזון!! אפשר במקום רבינסקי רוטנשטין
ובמקום אריק דביר שלמה כהן ועמי
נוף במקום הדר דימול
ולא להשקיע אלפי שקלים בעיצוב שחורג מהסדנרט שהאלום נותן מנות סולדיות,
זה מוריד בהרבה את הגועל
 

אני וביתי

משתמש מקצוען
ממה שאני רואה באשכול יש 2 סטנדרטים בציבור הליטאי סטנדרט שמגיע מחברון עטרת עד וולפסון ויש אחר שמגיע מאורחות עד תפרח ועוד ששם מעדיפים להתחתן בארמונות פרידמן עם אורגן וזמר כסא כלה מהאולם ועוד. טוב כל אחד לאיפה שמשייך את עצמו.
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
גם בסקר יש בלבול עצום, וניכר שהוא מגמתי.

כמה נקודות (גם מבולבלות)

א. ברור שהחתונות ה-10 היו יותר מרגשות, והחתן והכלה הרגישו מיוחדות, אבל זה כי הם נדירות, סוג של "חתונת מצוה" ואז אנשים שימחו מכל הלב, כשנצטווינו לשמח חתן וכלה זה בדיוק בהמון עם, היו מוליכים אותם בכל העיר!!!!!! "במקהלות ברכו אלוקים - ה' ממקור ישראל", כך שכל המילים היפות של "מרגש" "אוטנטי" "חתונה יהודית" זה מאוד נחמד אבל ברגע שזה היה נמשך חצי שנה הכל היה משתנה, וכל מי שאומר שתמיד חלם על חתונה כזו - זה בדיוק "נאומו של המפסיד" (שמזמן הוא חשב לפרוש מהפוליטיקה ועכשיו הוא שמח שמתאפשר לו)..

ב. במשפחות של היום זה הזדמנות קצת לשמוח עם האחים ובני הדודים שמתחנים ומתחתנים "מבשרך אל תתעלם", כל חתן וכל מחותן מעוניין לראות ששמחים איתו.

ג. אלא איפה הנקודה, למה בשביל שהרבה אנשים יגיעו צריך לשלם מנות בשריות לכולם? עושים 100 מנות בשריות למבוגרים (פחות או יותר, הכוונה למשפחה המצומצמת לפי רמת הקשר וד"ל), וכל הילדים עד גיל מסויים יקבלו מנות ילדים, ולכל המוזמנים יעשו הרבה שולחנות עם בר פשוט של לחמניות וסלטים טובים, ורוב המשפחה יצאו שבעים ושמחים.
הרעיון הוא שיוכלו להזמין הרבה אנשים גם לשבת ליד שולחן, ולא שיבואו ללחוץ יד וללכת.

ד. כל הנורמה של אלו שהולכים מתוך אי נעימות וכו' זה כבר משהו אחר לגמרי, זו נקודה שצריך לטפל בה, למה אנשים מקפידים על השני "אתה חייב לבוא", ולמה הוא מרגיש "שאם לא אבוא אז הוא יפגע", צריך שיהיה נורמה שאנשים מרימים טלפון לפני או אחרי ומאחלים מזל"ט, או שולחים מכתב (כמו שעשו הרבה רבנים), אתה מרגיש קרוב? חבר מהכוילל או שכן מהבניין, בא תשמח מכל הלב, לא מרגיש קרוב? אל תבוא, מספיק להתיחס.

ה. יש הרבה ערך לתמונות וגם לוידיאו, צריך לחפש לחסוך במסביב.

ו. אני שנים לא מבין למה חייבים לקחת אולמות בתוך תוך מרכז העיר, כדי שלכל מי שמשמעמם יהיה תעסוקה להערב, צריך לבנות אולמות במקומות הרבה יותר זולים, בכל מיני איזורי תעשיה מחוץ לעיר ולעשות קו שאטלים סידרתי שימומן ע"י בעלי האולמות, וכך ינתן לציבור אולמות גדולים בשטח (גם 500 מקומות ישיבה) ומקום לריקודים כשהבר ממשיך לתפקד.

ז. כל מה שקשור לרמת האולמות זה נכון בציבור חרדי אשכנזי שכל המשפחה מסביב כזו, הבעיה מתחילה במשפחות שלא כולם חרדים, או אצל הספרדים, שאדם שמגיע לחתונה מצפה למשהו מאוד מסויים (ובד"כ גם עם צ'ק בכיס), ואם הוא מרגיש שאין לו מקום לשבת או מנה של בר מצוה הוא ממש ממש נפגע, ולכן חייבים להימנע מלהזמין אותם וזה לא אפשרי כשהם בקשר טוב, ולפעמים גם לא כלכלי (הצ'ק מכסה כמה מנות), או כשהשווער שלך איש עסקים והוא מזמין חברים שלו וחייב לכבדם כפי ערכם.
לכן יהיה קשה לעשות נורמות כי תמיד יהיו חריגים, הפתרון הוא למצוא הרבה אלטרנטיבות לאולמות זולים עד חינמיים (כמו וולף) עם כללים באיזה רמה האוכל, וכמה מוזמנים מקסימלי לסעודה.

סליחה על הכתיבה המבולגנת, מקווה שמישהו הבין משהו ממה שכתבתי.
 

קריה נאמנה

משתמש מקצוען
צריך לשאול נשוי או רווק :)
ארסנו את הבת באור לא' ניסן.
בפגישות, הזוג דיבר על חתונות הקורונה, ושניהם היו בטוחים שממש כדאי להתחתן כך, ולחסוך את הסכום לדירה.
אחרי הוורט (שהשתתפו בו רק 3 חברות, ושחלק גדול מהדודים של החתן אמרו מזל טוב מלמטה...) הם שינו את דעתם:eek:
 

ספרא וסייפא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
טוב אני חושב שהטעות המרכזית בסקר שמנסים לגרור אותנו למתווה של חתונות קורונה.
אנחנו לא רוצים כאלו, אבל אנחנו גם לא רוצים חתונות המוניות באולמות גדולים.
רוצים משהו יותר מצומצם. אבל ממש לא 10-50 איש בחתונה.
 

תקליט-אור

משתמשת מקצוענית
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
טוב אני חושב שהטעות המרכזית בסקר שמנסים לגרור אותנו למתווה של חתונות קורונה.
אנחנו לא רוצים כאלו, אבל אנחנו גם לא רוצים חתונות המוניות באולמות גדולים.
רוצים משהו יותר מצומצם. אבל ממש לא 10-50 איש בחתונה.
בסקר מדובר על "חתונת ה 100". כנראה מתכוונים להגבלות שהיו בתחילת הדרך, או לאחר ההקלות הבאות.

וגם לדעתי, לא בכל סיטואציה 100 איש שכולל גם גברים וגם נשים משני הצדדים, זה הגיוני.
במקרים של משפחות גרעיניות גדולות משני הצדדים כשהחתן והכלה הם יחסית מהקטנים במשפחה, אם רק האחים והאחיות של החתן-כלה יגיעו עם ילדיהם, בהחלט אפשר לעבור את ה 100.

ולכן לדעתי האישית, הציבור לא אמור להתקבע על מספרים - כאילו זה תקנות של משרד הבריאות, אלא להכניס נורמה חדשה של רמת קשר.
בדיוק כמו שלסעודת ברית כיום רוב הציבור לא נוהג להזמין את כל העולם ואשתו, כך גם בחתונה אפשר להתבסס רק על המשפחה הקרובה ממש בלי ים של בני דודים, וכן רק השכנים שקרובים באמת (יש לכם שקית חלב?) והחברותא וכדומה.
 

ספרא וסייפא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
בסקר מדובר על "חתונת ה 100". כנראה מתכוונים להגבלות שהיו בתחילת הדרך, או לאחר ההקלות הבאות.

וגם לדעתי, לא בכל סיטואציה 100 איש שכולל גם גברים וגם נשים משני הצדדים, זה הגיוני.
במקרים של משפחות גרעיניות גדולות משני הצדדים כשהחתן והכלה הם יחסית מהקטנים במשפחה, אם רק האחים והאחיות של החתן-כלה יגיעו עם ילדיהם, בהחלט אפשר לעבור את ה 100.

ולכן לדעתי האישית, הציבור לא אמור להתקבע על מספרים - כאילו זה תקנות של משרד הבריאות, אלא להכניס נורמה חדשה של רמת קשר.
בדיוק כמו שלסעודת ברית כיום רוב הציבור לא נוהג להזמין את כל העולם ואשתו, כך גם בחתונה אפשר להתבסס רק על המשפחה הקרובה ממש בלי ים של בני דודים, וכן רק השכנים שקרובים באמת (יש לכם שקית חלב?) והחברותא וכדומה.
זה מאוד נכון.
אמנם רק הצעה שיהיה לה מימוש מעשי יתקבלו.
כגון חתונה באולמות קטנים (עד 200 מקומות/מנות).
הנהגת נורמת השתתפות בלי משהו שאפשר להצביע לאדם ולומר לו תעשה כך וכך כדי להגיע לשינוי - לא יילך.

אם אומרים למחותנים - קחו 200 מנות ותסובבו אותם איך שבא לכם, זוהי הצעה קונקרטית. מעשית.
כך אנשים יעשו חשבון מי משתתף בסעודה, וידעו כמה מקומות פנויים נשארו להם להזמין את מי שדחוף להם.

זה יוביל בין השאר לכך שהמחותנים לא יצטרכו להזמין את כל המי ומי כדי שהאולם לא יהיה ריק (זה נמצא בתת מודע)

וגם אחרי שהשינוי יתקיים - חשוב לזכור שעדיין נראה 30% מהציבור מחתן בהמוניות.
וזה בסדר. תמיד היו חתונות יוקרה ופאר.
 

תקליט-אור

משתמשת מקצוענית
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
אם אומרים למחותנים - קחו 200 מנות ותסובבו אותם איך שבא לכם, זוהי הצעה קונקרטית. מעשית.
כך אנשים יעשו חשבון מי משתתף בסעודה, וידעו כמה מקומות פנויים נשארו להם להזמין את מי שדחוף להם.
מצד שני, בחתונות של ילדים ראשונים, שהמשפחה הגרעינית לא תופסת הרבה מנות, יחזרו להזמין הרבה אנשים מסביב,
ואז שוב חזרנו לנורמה שמי שלא הזמינו אותו נעלב עד עמקי נשמתו, ואנשים שבקושי קשורים חייבים "לקפוץ להגיד מזל טוב" כי הזמינו אותם,
ויותר מזה, כשהנורמה הפסולה הזו תחזור שוב, אז גם המשפחות שאצלם 200 מנות זה באמת רק הקרובים ממש, יאלצו להזמין את הרחוקים יותר כי זה הנורמה, ובפרט שהרחוקים יותר גם לא בדיוק יודעים עד כמה המשפחה שלך גדולה באמת.
 

ספרא וסייפא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
הבעיה שאין מקום באולם.
יש רק 200 מנות, אז נאלצים להסתפק במה שיש.
המחותנים יצטרכו להפציר באנשים שלא מקובל שהם מגיעים - שהם כן יגיעו.
 

אהרן שטיימן

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
רק נקודה מאד חשובה -
רוב החתונות במגזר החרדי לא מתקיימות בהדר דימול/נוף/כתר הרימון וכדו'
ואפילו לא ב קונקורד/נאות ירושלים/דודאים וכו'

אלא יותר באולמות כגון ארמונות חן/פרידמן/מלכות ועוד ועוד
החתונות שם זולות בעשרות אחוזים
וגם רוב התזמורות הסטנדרטיות המקובלות בעולם הישיבות (אפי' בחברון) שעובדות יום יום - ואני מדבר על המגזר הליטאי וחלק מהספרדי זה או -
תזמורת של 3 כלים + זמר - בדר"כ נע בין - 8000 - 10,000 ש"ח
וקלידן + זמר - 5000 - 7500 ש"ח
ואני מדבר על תזמורות לדוגמה - דביר כהן/ דוד איכילביץ'/ דני אבידני/ ישראל סוסנה/שאול כהן ועוד ועוד רבים וטובים
וכן על זמרים - אבי אילסון/מוטי לייכטר/יוני ברגר/נמואל הרוש/אלי הרצליך ועוד ועוד רבים וטובים

לא כולם מזמינים את המנגנים/שלמה ועמי כהן/אריק ועמירן דביר ועוד....

ולכן אני חושב שמצד אחד יש מקום לצמצם את מה שקורה היום אבל לא בקיצוניות כ"כ עד לחתונות הקורונה
נכון שהיו חתונות קורונה שמחות ונחמדות מאד
אבל כמעט אין חתן וכלה שלא חשוב להם מאד!!! לשמוח עם חבריהם/חברותיהן
ולא רק עם הדוד הנחמד שרוקד בעליזות את ריקוד ה"פראקינסון" הידוע
והדודה הכבודה עם התיק התלוי על ידה...

אגב, ראוי לציין שבציבור החסידי המחירים הרבה יותר זולים
כמובן שיטענו הרבה ובמקרים רבים - בצדק שזה מגיע מעודף היצע של כל אחד שהחליט שיודע לדפוק על האלסיס
וכל בחורצ'יק צעיר שהדודה אמרה לו שהוא יודע לשיר יפה (ולחקות את אהרל'ה סמט...)
אבל זה לא רק.....


בקיצור, המסקנה -
לא להיות קיצוני לשום כיוון

ו...מותר גם להזמין לחתונה תזמורת וזמר שלא מאד מפורסמים או ותיקים
אלא להסתכל ולראות שישנם הרבה מאד תזמורות/קלידנים/זמרים צעירים וחדשים שזה עתה נכנסו לשוק ומחירם זול
ואמנם על חלק מהם בהחלט אפשר לומר - אני מפרגן לו אבל שלא יתאמן עליי...
אבל ישנם הרבה מאד שעושי עבודה מצויינת

(רק לשם הדוגמה - לפני כמה חודשים הייתי בחתונה שהיה שם זמר, שפעם ראשונה ראיתי אותו ואף פעם לא שמעתי עליו והוא עשה עבודה מצויינת ביותר - עם הרבה אנרגיות ושמחה
אולי מישהו כמוני שמכיר הרבה זמרים ועוסק בזה יכול לשים לב פה ושם לחוסר שפשוף אבל רובא דרובא של הציבור לא שומע את זה בכלל...)
והמחיר שלו - אולי 800 ש"ח....
 

קריה נאמנה

משתמש מקצוען
וגם לדעתי, לא בכל סיטואציה 100 איש שכולל גם גברים וגם נשים משני הצדדים, זה הגיוני.
במקרים של משפחות גרעיניות גדולות משני הצדדים כשהחתן והכלה הם יחסית מהקטנים במשפחה, אם רק האחים והאחיות של החתן-כלה יגיעו עם ילדיהם, בהחלט אפשר לעבור את ה 100.
100 זה מעט מדי בסטנדרטים החרדים.
גם אם החתן והכלה בכורים, וההורים שלהם בכורים, עדיין יש להם 15-20 דודים ודודות, ו10-20 בני דודים קרובים בגיל, שמרגישים ממש קשורים, ויש שני סבים ושתי סבתות, סבא רבא וסבתא רבא, כפול 4 לאוי"ט, ומספר גדול של דודים זקנים...
בקיצור, 100 איש לשני הצדדים יחד, זה מעט מדי, ועדיין לא דיברנו על המשמחים האמיתיים, החברים של החתן והחברות של הכלה.
בכל מקרה, בהחלט יש איפה לצמצם.
אין שום צורך שכל בית הכנסת, הכולל, השכונה והצוות יגיעו. אין גם צורך בכל החברים והחברות של האחים והאחיות, וכן על זה הדרך...
 

קריה נאמנה

משתמש מקצוען
מצד שני, בחתונות של ילדים ראשונים, שהמשפחה הגרעינית לא תופסת הרבה מנות, יחזרו להזמין הרבה אנשים מסביב,
כמו שהסברתי בהודעה הקודמת, זה כמעט לא קיים.
זה היה בדור שאחרי השואה, כשנשארו אחד מעיר ושניים ממשפחה. היום גם המשפחות הגרעיניות גדולות מספיק.
במקרים חריגים ממש (נניח גרים שאין להם קרובים, או כלה מבוגרת, שאין מי שירקוד, וכדו') אין שום בעיה להזמין מהמעגל הרחוק יותר, או אפילו לגייס אנשים ל"חתונת חסד" אבל אף אחד לא ייקח מזה דוגמה.
 

ספרא וסייפא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
100 זה מעט מדי בסטנדרטים החרדים.
גם אם החתן והכלה בכורים, וההורים שלהם בכורים, עדיין יש להם 15-20 דודים ודודות, ו10-20 בני דודים קרובים בגיל, שמרגישים ממש קשורים, ויש שני סבים ושתי סבתות, סבא רבא וסבתא רבא, כפול 4 לאוי"ט, ומספר גדול של דודים זקנים...
בקיצור, 100 איש לשני הצדדים יחד, זה מעט מדי, ועדיין לא דיברנו על המשמחים האמיתיים, החברים של החתן והחברות של הכלה.
בכל מקרה, בהחלט יש איפה לצמצם.
אין שום צורך שכל בית הכנסת, הכולל, השכונה והצוות יגיעו. אין גם צורך בכל החברים והחברות של האחים והאחיות, וכן על זה הדרך...
ניתן להניח שהכוונה ל-100 בגברים ו-100 בנשים.
סביר בהחלט.
 

טנק

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
לי יש שאלה נוספת, מדוע חתונות באולמות כמו ארמונות חן וכד' יחייבו את המחותנים למנימום של 300 - 350 מנות בזמן שיש משפחות ש200 מנות גם מספיקות להם? אולי אחרי עידן הקורונה נצליח להוריד את החובה הזאת?
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

רישום קווי - חורף • אתגר 22

לוח מודעות

למעלה