אני מציע שתעלה קובץ אודיו שימחיש לכל אלו שלא הבינו כמה גרוע יכול להיות הגברה שלא מותאמת למנגנים.
לא תעזור לי הקלטה כי לא מה שנשמע בדיוק בחוץ זה מה ששומעים גם בהקלטה - זה תלוי בכל מיני הגדרות
חייבים להיות באולם בשביל לשמוע...
(אם אני מבין נכון, אפילו בערוץ בודד כמו למשל אורגן לבד, יכול להיות המון אפשרויות של איזון (באלאנס) בין הצלילים שלו, שזה העדפה אישית של הקלידן, ולכן הגברה שמתאימה לקלידן א' לא תתאים לחבירו בגלל שינויי ההגדרות בין הכלים, וכל שכן כשמדברים על יותר מכלי אחד).
בוודאי
יש המון שינויים בין כלי לכלי ואפילו באותו כלי בין נגן אחד למשנהו שכיוון משהו אחר
אבל זה לא העניין כי זה תמיד קורה
רק מיד מי שמפעיל את המערכת ההגברה - מכיר אותה ויודע לסדר במהירות כל מה שצריך - וזה גם לוקח לפעמים זמן
ושלא לדבר על תזמורת עם כמה כלים שזה סיפור בפני עצמו
וגם בין סאונדמנים - לכל אחד יש את ה"תורה" שלו בעניין ולכן כל אחד מעדיף את מי שמכיר
בנוסף, בטכנולוגיה של היום אפשר לשמור נתונים של כיוונונים במערכות
כלומר, ייתכן מצב שיש איזה איש הגברה שעובד עם 2-3 תזמורות קבועות
אז הוא לא צריך כל פעם לכוון הכל מחדש אלא שמור לו במערכת את מה שהקלידן/תזמורת אוהבים
ורק צריך לבצע כל פעם שינויים קלים בהתאם לאולם - אקוסטיקה/מיקום התזמורת באולם/גודל ועוד ועוד.....
או למשל קלידן שיש לו את ההגברה שלו ורק הזמרים מתחלפים
וכל זמר אוהב להישמע אחרת
והוא פשוט שומר בהגדרות את הזמר הזה ספציפית ומבצע שינויים קלים בהתאם למה שכתבתי....
דבר כזה בלתי אפשרי - שבכל אולמות האירועים יישמרו הנתונים של כל התזמורות והזמרים....
וכאן אני גם מתחבר למה ש
אני לא כ"כ מתמצאת, אבל לדעתי האורגניסט הוא זה שמתפעל את הסאונד
זהו
שזה קורה בעיקר אצל הקלידנים החסידיים
וממש בודדים באלו שאינם כאלו
וכמובן כמו שכתבת - בתזמורות של כמה כלים....
יכול להיות שרק אנשים בעלי יכולת ישלמו על מוזיקה מאד איכותית בחתונה שלהם, ושאר העולם יצליח לשמוח גם במוזיקה ממוצעת ומטה. (וזה, במחילה גם מה שקורה היום בהמון חתונות שאני יוצאת מהן באוזניים מצלצלות וראש מתפוצץ)
זה בדיוק מהסיבה שכתבתי
אם אני לא טועה - אתם מרגישים את זה בעיקר אצל קלידנים חסידיים לא??
וזה לא נכון לומר שרוב האנשים מוכנים למוזיקה ממוצעת ומטה
היום הדרישה למוזיקה איכותית רק עולה וזה רוב הציבור
אא"כ - זב בציבור החסידי ששם לא מעניין
סאונד ומוזיקה אלא בומבות - וכבר דשו בעניין הזה הרבה....
עם זאת, אולי אם ירתמו את מיטב המקצוענים בתחום ההגברה יוכלו ליצור קו אחיד שכל תזמורת תדע לכוון את עצמה מראש להגברה הסטנדרטית של האולמות.
לא אפשרי!!
כמו שייצרו קו אחיד של אוכל בכל האולמות....
לגבי מה שאמרת שזה עשרות אלפי שקלים בשלוש שנים זה שום דבר. זה יוצא כמה שקלים בודדים אם תחלק את זה בין כל עורכי השמחות של שלוש שנים (כמה יש? בסביבות מאתיים לשנה, לא?)
לא יודע כמה חתונות יש בכל אולם לשנה
אבל שכתבתי כמה עשרות אלפי שקלים לא התכוונתי ל 15,000 ש"ח - אלא יותר בכיוון של 80000-100,000 ש"ח
וכמו שכולנו יודעים כשמגלגלים עלות על הצרכן זה יותר ממה שבאמת עלה....
אני כן חושב שסאונדמן יכול לקחת יותר זול מאלף ש"ח לערב
מאמינה שהגברה מקובעת (כלומר לא מזיזים אותה ממקום למקום)
אולי אפ' בקיר/ בתקרה
מתקלקלת הרבה פחות
הבעיה אצלנו
הגברה קבועה בקיר היא הרבה פחות טובה מהגברה רגילה וגם זה נשמע אחרת לגמרי
אא"כ זה משהו מאד יקר - שכבר עולה הרבה יותר מהרגיל
מכאן ועד לטעון שזה בלתי אפשרי, או שלא יהיו מביניהם כאלו שיתגמשו, ויסכימו לעבוד גם בצורה שפחות נוחה להם, הדרך רחוקה.
עדיין עומד על כך שזה
בלתי אפשרי
זה בדיוק כמו שיקבעו מעכשיו שכולן לובשות את אותה השמלת כלה ומקסימום קצת תיקונים פה ושם
(זה נכון שכך זה בגמחי"ם - אבל מעמידים שם לבחירה כמה שמלות וגזרות ולא רק אחת...)
ובמטותא
מי שלא מתעסק עם זה שלא לומר "מבין" בזה
שלא יביע דעתו על משהו שמבחוץ כך נראה לו
בדיוק כמו מישהו שאני מכיר שבעבר כל פעם התעצבן למה כשאני פותח את האורגן אני צריך ללחוץ על כל מיני כפתורים עד שאני מתחיל לנגן, ותמיד הוא אומר לי יאללה תדליק ותנגן מה כל ההתעסקות הזאת!!!! (אמיתי!!!)
בסוף גם הוא למד איך זה עובד והתחיל להירגע....