אל תמנע טוב מבעליו
אני מכירה אחת שהיה לה קשה מבחינה כספית , ונוסף על כך גם בלבול ואי ידיעה מה המצב בדיוק.
לפעמים היא הרגישה חנוקה ולפעמים חשבה שיש לה ברווח , אפילו הם היו אצל יועץ שלמד את המפה ולימד אותם את החלוקה הנכונה לקטגוריות אך היה חסר להם את העקביות ברישום, וכן להסיק מסקנות מה יוצא מהרישום הם לא ידעו . לפני כמה חודשים היא שמעה על הטלפון של חיים ברווח והם החליטו לנסות.
והיא לא גומרת להלל ולשבח . לדעתה זה חובה בכל בית!
היא מדגישה שהנושא הכלכלי נהפך אצלה רק לבונוס, היא קיבלה בית במתנה, והילדים שלה קיבלו הורים רגועים ומחייכים, לא תלויים בחסדי הפקיד בבנק וכו'.
נכתב ע"י מנסה לעזור;2362767:
אשמח לשמוע על אנשים שמעידים שאכן המערכת הזו עזרה להם.
על פניו לא מסתבר שהמערכת הזו תעזור להם,
כיון ששינוי תקציב בבית זה דבר מאוד מורכב וזה לא הולך עם מערכת, חכמה ככל שתהיה. זה בא רק בלשבת אצל יועץ מומחה ולהקדיש לזה זמן.
ואני כבר לא מדבר על העצבים של לתפעל מערכת טלפונית.
ספרו לי על מישהו שלמד אנגלית ע"י שמיעת דיסקים...
שאלתי אותה ולהלן תגובתה:
תארי לעצמך מה קורה לאדם שחסר לו כסף לדברים חיוניים, שלא יודע איזו הוצאה הולכת ליפול עליו? הוא פשוט נובל! אין לו כח לעבוד ולהכניס כי הוא ממילא לא גומר את החודש.
לעומת זאת מה קורה לאדם שיודע בברור שחסר לו סכום איקס ע"מ לגמור את החודש?
הוא יעשה הכל ע"מ להכניס את הסכום, והכל- זה גם דברים שלא נמצאים במודע . פתאום יעלו לו רעיונות איך מייצרים כסף ,פתאום הוא מעיז לבקש ההעלאה במשכורת . זה לא נעים, לא היה לו אומץ, אך כעת הוא יודע שזה דרוש לו וזה הפתרון שלו.
ואת זה המערכת נותנת ובגדול!
ולגוף השאלה:
שינוי תקציב הוא דבר פשוט. המודעות לשינוי זה החלק הקשה.
ע"מ לעשות שינוי דרוש 2 דברים: א. לדעת שנדרש שינוי. ב. לדעת שכדאי לשנות.
ואני אסביר,
א. מי שלא יחליט שהוא חייב לדעת ברור מה קורה ,עדיין נראה לו להמשיך להתגלגל במסלול של נכנס ויוצא, מה שבא ברוך הבא ומה שיוצא -יוצא , בדרך כלל הכל בסדר , מסתדרים אח"כ
לא יוכל לעשות כלום כי לא חסר לו כלום.
ב. גם מי שיודע בברור שהוא חייב לעשות סטופ, אם הוא לא יראה מול העיניים את התוצאות,
יהיה לו מאוד קשה להיות עקבי.
המערכת הזו נתנה לי להרגיש צורך דחוף להגדלת הכנסות והביאה אותי ב"ה לתקציב מאוזן , ע"י הבנתי שחייבים להכין כסף לדברים שנתיים שהרי הם וודאי מגיעים . שמחות הם דבר שמצפים להם אבל צריך גם להתכונן אליהם.
אך חשוב לא פחות -אני רואה את התוצאות בעיניים. אני שמה לב היכן הייתי והיכן אני נמצאת.
אחת לכמה ימים אני מקבלת פידבק אישי מ"החכם" של המערכת (כך הם קוראים לו) והוא מאיר לי ומסמן לי חץ להיכן עוד אני יכולה להגיע.
בסוף חודש אני מקבלת סיכום עם מסקנות (וגם מחמאות שנותנים חשק. לא נעים אבל ככה זה. גם ילדים גדולים צריכים את זה) .
אולי מי שרוצה ללמוד את הנושא בצורה עיונית ,לדעת ממה נובע הרצון לקנות ולמה מחלקים בצורה כזו, צריך דווקא יועץ ,אבל בלמעשה- המערכת עושה את זה מצוין.
אם יש קושי לתפעל מערכת זה רק ב-3 ימים הראשונים עד שמתרגלים בסיום כל קניה להתקשר ולעדכן , זו פעולה פשוטה שלוקחת כ-15 שניות ואני אחריה
אוכל לומר שכ"כ התרגלתי עד שאם פעם שכחתי את הפלאפון , שמתי לב לזה ביציאה מהמכולת.
עד כאן דבריה. סליחה אם התארכו הדברים לא רציתי להוריד מהדברים אחרי הכל הניסיון נמצא אצלה, אלו מילים שלה וכתיבה שלי, ואני מקוה שיבוא לתועלת.