חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
חסר 2 פסוקים
צודק בהחלט. טעות שלי שלא ספרתי.
חישבתי רק את המילים שהבאת, והנה שתים מהן כפולות ומשולשות:
וַיַּגֶּד לָהּ שְׁלֹמֹה אֶת כָּל דְּבָרֶיהָ לֹא הָיָה דָּבָר נֶעְלָם מִן הַמֶּלֶךְ אֲשֶׁר לֹא הִגִּיד לָהּ:
וַיַּגֶּד לָהּ שְׁלֹמֹה אֶת כָּל דְּבָרֶיהָ וְלֹא נֶעְלַם דָּבָר מִשְּׁלֹמֹה אֲשֶׁר לֹא הִגִּיד לָהּ:

אגב, הסיבה לכל אלה הפסוקים היא, שכשיש משרת אחד בלבד לפני ה'טפחא', הוא יהיה 'מרכא', אבל כשיהיה מקום לשני משרתים, אזי הראשון יהיה 'דרגא', והשני - 'מרכא כפולה'.

או בלשונו הנמלצת של רבינו תם בשירו על הטעמים:
לטפחא דין אורה / במרכא תתערה (=תתמזג)
לבד ארבע עשרה / שתים לה שתים (=לשון שימה).
עלות דרגא תחילה / ושוב מרכא כפולה
וסוף פסוקים במילה / במרכא שמשתים
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
שתי מילים קצרות
בארבע צלעות סדורות
פי שבע במקרא נזכרות
אצל אב, באמרים מתמיהים
ועל איש, פתע היה בנביאים
אצל אשה שואלת בשלומו
של בעל אשר אינו אוכל לחמו
אצל מלך עלה על מיטה
ונתבשר בגזירת מיתה
ואצל מלכה מתחלחלת
ממעשי דודה נבהלת
מצווה עליו לדעת
פשר שמועה נשמעת
ועל איש אשר פניו רעים
בפי המלך דבריו נשמעים

במקום נוסף שמו פניהן
אך חסרה צלע מביניהן
כי דבקו להן כאחת
כאילו אח היו לנחת

שוב באה רווחתן
והפרידה בינותן
שני אופנים מתוך שלשה
הוסרו מצלע שלישית
ואחרון ניתן בראשה
עטרה כמו תכשיט
אז ראו שחוק ושמחה
לב אמר בהם אנסכה
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
שתי מילים קצרות
בארבע צלעות סדורות
פי שבע במקרא נזכרות
מַה־זֶּה
אצל אב, באמרים מתמיהים
ועל איש, פתע היה בנביאים
אצל אשה שואלת בשלומו
של בעל אשר אינו אוכל לחמו
אצל מלך עלה על מיטה
ונתבשר בגזירת מיתה
ואצל מלכה מתחלחלת
ממעשי דודה נבהלת
מצווה עליו לדעת
פשר שמועה נשמעת
ועל איש אשר פניו רעים
בפי המלך דבריו נשמעים
וַיֹּאמֶר יִצְחָק אֶל-בְּנוֹ מַה-זֶּה מִהַרְתָּ
מַה-זֶּה הָיָה לְבֶן-קִישׁ הֲגַם שָׁאוּל בַּנְּבִיאִים
מַה-זֶּה רוּחֲךָ סָרָה וְאֵינְךָ אֹכֵל לָחֶם
וַיֹּאמֶר אֲלֵיהֶם מַה-זֶּה שַׁבְתֶּם
וַתְּצַוֵּהוּ עַל-מָרְדֳּכָי לָדַעַת מַה-זֶּה וְעַל-מַה-זֶּה
וַיֹּאמֶר לִי הַמֶּלֶךְ עַל-מַה-זֶּה אַתָּה מְבַקֵּשׁ
במקום נוסף שמו פניהן
אך חסרה צלע מביניהן
כי דבקו להן כאחת
כאילו אח היו לנחת
מזה
''ויאמר אליו ה' מזה בידך''
שוב באה רווחתן
והפרידה בינותן
שני אופנים מתוך שלשה
הוסרו מצלע שלישית
ואחרון ניתן בראשה
עטרה כמו תכשיט
אז ראו שחוק ושמחה
לב אמר בהם אנסכה
מַה-זֹּה
ולשמחה מַה-זֹּה עֹשָׂה
מהצלע השלישית האות ז' הניקוד הוסר, שני עיגולים מהסגול
והנותרת נהפכת לחולם.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
שלש חידות קצרות, בסגנון @רבקהנ סדורות
(מקרא ואורייתא, עם דברי פרשן-דתא)
שני פירושים באותו מקרא
בפי גדול פרשני התורה
ראשון נסתייע קיבל עזרה
שני מן הדקדוק קיבל הערה

---

דיבור בשתים כתיבה באחת
באה לרמוז על עונש ניחת

---

בפני עצמו הרי הוא עז
ובבואו לבית הוא נאחז
 

רבקהנ

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
"ויחזק בו"
בפני עצמו הרי הוא עז
כשיש לבד שורש ח.ז.ק מדובר על חוזק, עוז
ובבואו לבית הוא נאחז
אבל כשהמילה צמודה לב' אחריה, זה נהיה לשון אחיזה (כמו בפס' הזה).
מרש"י

חידות יפות! זאת היחידה שעליתי עליה בינתיים
 

ירושלמי987

משתמש מקצוען
פ' ר'

הכוונה לחלום פרעה שחלם על פרות

פרעה (את האמת שספרתי 24 כנראה שטעיתי או שיש פסוק עם 2 פרעה)

?

פרו וישרצו הכוונה פרו ברבים

פרך

צפרה

?

שפרה

תפריעו
הפסוק הזה: וַיִּשְׁמַע פַּרְעֹה אֶת הַדָּבָר הַזֶּה וַיְבַקֵּשׁ לַהֲרֹג אֶת מֹשֶׁה וַיִּבְרַח מֹשֶׁה מִפְּנֵי פַרְעֹה וַיֵּשֶׁב בְּאֶרֶץ מִדְיָן וַיֵּשֶׁב עַל הַבְּאֵר:


הכוונה שבשני מקראות באה האות ל' בראש תיבת פרעה:
וַיָּשִׂימוּ עָלָיו שָׂרֵי מִסִּים לְמַעַן עַנֹּתוֹ בְּסִבְלֹתָם וַיִּבֶן עָרֵי מִסְכְּנוֹת לְפַרְעֹה אֶת פִּתֹם וְאֶת רַעַמְסֵס:
וַיֹּאמֶר ה' אֶל מֹשֶׁה עַתָּה תִרְאֶה אֲשֶׁר אֶעֱשֶׂה לְפַרְעֹה כִּי בְיָד חֲזָקָה יְשַׁלְּחֵם וּבְיָד חֲזָקָה יְגָרְשֵׁם מֵאַרְצוֹ: ס


הכוונה לפסוק הזה:
וָאֹמַר אַעֲלֶה אֶתְכֶם מֵעֳנִי מִצְרַיִם אֶל אֶרֶץ הַכְּנַעֲנִי וְהַחִתִּי וְהָאֱמֹרִי וְהַפְּרִזִּי וְהַחִוִּי וְהַיְבוּסִי אֶל אֶרֶץ זָבַת חָלָב וּדְבָשׁ:
ויישר כח על הפתרונות!!
משניכם ביחד יצא מושלם
 

ירושלמי987

משתמש מקצוען

ירושלמי987

משתמש מקצוען
חמשה איברים מחוברים
שמונה פעמים באותם נעליים הופעתי
שנים מהם ברעות ויפות
והשלישי בעת שסר לראות
הרביעי בעת שהרוח נשא את בן בוזי אל הגולה
ואף גם בבואו להיכל הקודש
ובבואו לשחת את העיר
ובמחזה הנורא לאיש חמודות
באתי בכפליים להבין ולהשתומם

שלושה גלגלי נקמצו
ובאתי בפתיחת דלתות בית ד'
ובראיית איש חמודות לבד
ובנפול חרדה על האנשים מסביב
ושוב בעת שנשאר ללא כח
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
פעם אחת במקרא
וזולתו לא נזכרה
שרים הושמו על
עם רב עני ודל
פתע בא עליהם ראש
על ארבע בא חמש
פתוחה ישיבתו
ולצידה שבייתו
והנה מרכבת מום
אשר אופן תחתיה
הוסיפה גג אטום
החליש סמיכותיה
והנה האש תופיע
לצרים שם להודיע

ואם לא נודע נעלם
יבוא רמז מושלם
מום נסמך אל ים
ובתמימותו נשלם
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
מושלם!!
כמעט כל ההסבר הובא..

מה זה לא השלמת דברייך בזה?
כבודו צודק
לא התעמקתי לעומקה של החידה
כאילו אח היו לנחת:
''וְאֵלֶּה בְּנֵי רְעוּאֵל נַחַת וָזֶרַח שַׁמָּה וּמִזָּה''
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
פעם אחת במקרא
וזולתו לא נזכרה
מִסִּים
שרים הושמו על
עם רב עני ודל
וַיָּשִׂימוּ עָלָיו שָׂרֵי מִסִּים לְמַעַן עַנֹּתוֹ בְּסִבְלֹתָם וַיִּבֶן עָרֵי מִסְכְּנוֹת
שרים- שרי מסים
עני- ענתו
רב ודל- צריך עיון נוסף ;)
פתע בא עליהם ראש
על ארבע בא חמש
הֲמָסִים
על ארבע אותיות (מסים) באה האות החמישית ה'
פתוחה ישיבתו
ולצידה שבייתו
באות ה' יש פתח עם שווא (חטף פתח)
והנה מרכבת מום
אשר אופן תחתיה
הוסיפה גג אטום
החליש סמיכותיה
והנה האש תופיע
לצרים שם להודיע
באות מ' מניקוד של חיריק נהיה קמץ
''כִּקְדֹחַ אֵשׁ הֲמָסִים מַיִם תִּבְעֶה-אֵשׁ לְהוֹדִיעַ שִׁמְךָ לְצָרֶיךָ''

ואם לא נודע נעלם
יבוא רמז מושלם
מום נסמך אל ים
ובתמימותו נשלם
מום- האות מ'
נסמך- האות ס'
אל ים- ים
= מ' ס' ים'.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
מושלם!!
רב ודל- צריך עיון נוסף ;)
רב הוא מלשון הכתוב 'רב ועצום ממנו'.
דל הוא מלשון החרוז 'על'..
(אין מה לעשות, לפעמים יש אילוצים אשר משפטים נועצים)
דוקא המשפט הזה היה צריך קצת פירוש..
הוסיפה גג אטום
החליש סמיכותיה
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
פעם אחת במקרא
אצל אחות הופיע
עת ראשיתו הוסרה
פי ארבע כחו הודיע
תחילה את הארץ מילא
בשנית הבין וגם הורה
ושוב רעה עם השכלה
אל ידע-אל היה לחברה
החליפו מרכבות מפני צורך
תנוחת אופנים אשר בירכתיים
זו המירה תבנית רוחב באורך
וזו חצתה קו לגלגלים שנים
אז חכמה באה נפשם
הכן ניצבה לה לימינם

ואם תלך באורח הפוך
למצוא באחרית תשועה
ראה כי בא דל הפוך
ולצידו תכלית שוועה
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
פעם אחת במקרא
אצל אחות הופיע
לדעה
וַתֵּֽתַצַּב אֲחֹתוֹ מֵֽרָחֹק לְדֵעָה מַה יֵּֽעָשֶׂה לֽוֹ.
עת ראשיתו הוסרה
פי ארבע כחו הודיע
תחילה את הארץ מילא
בשנית הבין וגם הורה
ושוב רעה עם השכלה
אל ידע-אל היה לחברה
דעה
כִּי מָלְאָה הָאָרֶץ דֵּעָה.
אֶת מִי יוֹרֶה דֵעָה וְאֶת מִי יָבִין שְׁמוּעָה.
וְרָעוּ אֶתְכֶם דֵּעָה וְהַשְׂכֵּיל.
וְאָמְרוּ אֵיכָה יָדַע אֵל וְיֵשׁ דֵּעָה בְעֶלְיוֹן.
החליפו מרכבות מפני צורך
תנוחת אופנים אשר בירכתיים
זו המירה תבנית רוחב באורך
וזו חצתה קו לגלגלים שנים
אז חכמה באה נפשם
הכן ניצבה לה לימינם
הצירה נהיה שווא הקמץ נהיה סגול.
כֵּן דְּעֶה חָכְמָה לְנַפְשֶׁךָ.
ואם תלך באורח הפוך
למצוא באחרית תשועה
ראה כי בא דל הפוך
ולצידו תכלית שוועה
לד עה
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
שלשה נוסעים נעלים
בארבעה גלגלים מובלים
בשלשה מקומות מופיעים
בשלשה ספרים נטועים
האחד לפני פיקח
האחר לפני עוור
האחרון ליד נאטם
בפי מלך עורך מכתם
נוספו להם שני גלגלים
בשני מקומות היו מתגלים
ליד שני אנשים מרגלים
ועל יד גלל היו נגללים
עטרת ראשם השמאילה
ניצבו פעם אחת ועשר
ראשית בחטאת מבושלה
ואחרית במעשי ידי יוצר
ובאמצעית נזכרים
אצל נבל יוצרים
בחרו מקום מנוחה
באחרית ובאתנחתא
והנה נקמץ ראשם
בשש פעמים נרשם
ראשית יקח מן העפר
ואחרית חרוץ ירפד
אם אל סודו תדרוש
למצוא חיש ולדרוש
הבט נא בכובד ראש
באיש חש ובלבו ראש
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  4  פעמים

אתגר AI

השתקפות מרהיבה • אתגר 137

לוח מודעות

למעלה