חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ: עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה: דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ: בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ: כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
עדיין מנסה לפצח את הקוד לכתיבת חידה שתעמוד כאן יותר מחצי שעה בלא תגובה..
בפסוק אחד הופעתי פעמיים
ובפסוק אחר - לשווא תבקשני
לא באתי עוד בצורתי
מלבד אצל עוברת על דתי
שם הופעתי בשינוי
כי הוסרה הסגולה מביתי
ונקמצו ראשי עם ביתי
זה בא קטן וזה גדול
ובסופי השמעתי קול
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
עדיין מנסה לפצח את הקוד לכתיבת חידה שתעמוד כאן יותר מחצי שעה בלא תגובה..
בפסוק אחד הופעתי פעמיים
ובפסוק אחר - לשווא תבקשני
לא באתי עוד בצורתי
מלבד אצל עוברת על דתי
שם הופעתי בשינוי
כי הוסרה הסגולה מביתי
ונקמצו ראשי עם ביתי
זה בא קטן וזה גדול
ובסופי השמעתי קול
קרבנה
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
בפסוק אחד הופעתי פעמיים
וַתָּבֹאנָה אֶל-קִרְבֶּנָה...כִּי-בָאוּ אֶל-קִרְבֶּנָה
ובפסוק אחר - לשווא תבקשני
לא באתי עוד בצורתי
המילה הזו לא מופיעה באף מקום רק בשינוי ניקוד
מלבד אצל עוברת על דתי
שם הופעתי בשינוי
כי הוסרה הסגולה מביתי
ונקמצו ראשי עם ביתי
זה בא קטן וזה גדול
ובסופי השמעתי קול
בקרבן סוטה הסגול הוסר מהאות ב'
והאות הראשונה (ק') עם הבית (ב') מנוקדות בקמץ
הראשון קמץ קטן, השני קמץ גדול
'' וְהֵבִיא אֶת קָרְבָּנָהּ עָלֶיהָ''.
 
נערך לאחרונה ב:

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
כמעט מושלם.
'' וְהֵבִיא אֶת קָרְבָּנָהּ עָלֶיהָ''.
נשאר רק המשפט האחרון:
ובסופי השמעתי קול
אבל אולי הוא לא כל כך ברור.
הכוונה היא שבאות ה' של 'קרבנה' נוסף כמין דגש, שנקרא 'מפיק ה"א'. ומטרתו להשמיע את האות ה'.
 
נערך לאחרונה ב:

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
אחרונה להערב..

שלש פעמים בכל המקרא
בשלשה ספרים באה באמירה
בשלש התנצלויות נזכרה
בראשונה בפי אחים עשרה
בשניה אצל שנים משבטי י-ה
ובשלישית - בקינת ירמיה
אם יבוא האלוף לקראתה
בשלש ובשלשים תכפיל הופעתה
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
שלש פעמים בכל המקרא
בשלשה ספרים באה באמירה
בשלש התנצלויות נזכרה
בראשונה בפי אחים עשרה
בשניה אצל שנים משבטי י-ה
ובשלישית - בקינת ירמיה
בני איש אחד נחנו
נחנו נעבור חלוצים
נחנו פשענו
 
נערך לאחרונה ב:

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
כנראה האות א' (אלוף) לפני המילה נחנו = אנחנו
ואז זה מופיע בתנ''ך פי 33.
אכן.
המילה 'אנחנו' (בלי אותיות נוספות) מופיעה במקרא כולו בדיוק תשעים פעמים.
וכעת אני רואה שהחשבון שעשיתי 'להכפיל בשלשה ובשלשים' אינו מדויק.
אולי לכן התעכב לו הפתרון.
קבלו נא את התנצלותי!
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
חמש פעמים במקרא הופעתי:
בראשונות נזכרתי פעמים שלש
כדי שחלילה לא אפגש
עם הקשור נפש בנפש
ברביעית - בהעדרי יהיה עונש
ובחמישית - בבואי תינתן נפש
אם תסיר ממני שש
ואחרי תתן חמש
תכוף עשר כפול חמש
בין נתינים אתבקש
ואם במקום חמש
ארבע מאות תקושש
אצל בת כהן אותי תבקש
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
חמש פעמים במקרא הופעתי:
בראשונות נזכרתי פעמים שלש
כדי שחלילה לא אפגש
עם הקשור נפש בנפש
ברביעית - בהעדרי יהיה עונש
ובחמישית - בבואי תינתן נפש
אם תסיר ממני שש
ואחרי תתן חמש
תכוף עשר כפול חמש
בין נתינים אתבקש
ואם במקום חמש
ארבע מאות תקושש
אצל בת כהן אותי תבקש
אסון
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
חמש פעמים במקרא הופעתי:
בראשונות נזכרתי פעמים שלש
כדי שחלילה לא אפגש
עם הקשור נפש בנפש
המילה אסון מופיעה 3 פעמים בהקשר של פגישת בנימין עם יוסף
שהיו קשורים נפש בנפש
שבו הזכיר יעקב את המילה אסון
ברביעית - בהעדרי יהיה עונש
''כי ינצו אנשים...ולא יהיה אסון ענוש יענש''
ובחמישית - בבואי תינתן נפש
''ואם אסון יהיה...נפש תחת נפש''
אם תסיר ממני שש
ואחרי תתן חמש
תכוף עשר כפול חמש
בין נתינים אתבקש
אסנה
בספר עזרא מבני הנתינים (קשור לגבעונים?) כתוב: בני אסנה וכו
ואם במקום חמש
ארבע מאות תקושש
אצל בת כהן אותי תבקש
אסנת בת פוטי פרע כהן און.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
יפה מאוד!
לגבי זה:
שבו הזכיר יעקב את המילה אסון
יותר מדויק לכתוב, שיעקב התיירא שמא 'יקראנו' אסון, 'וקרהו' אסון. ו'הקריה' זו אינה אלא לשון 'פגישה'. נמצא האסון אומר על עצמו, שחלילה לא 'יפגש' הוא עם בנימין.

בספר עזרא מבני הנתינים (קשור לגבעונים?) כתוב: בני אסנה וכו'
אכן.
וכלשון המצודות שם:
(מג) הנתינים - הם הגבעונים ונקראו נתינים ע"ש שנאמר בם ויתנם יהושע חוטבי עצים וגו' (יהושע ט):
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
חמש צלעות נראו
שני תוים ראו
אך מאז לא נראו
ולעולם לא התראו
שתי צלעות שוות ראשונות
אם לבדן תלכנה מעדנות
בספר התורה כי תבקשנה
בשלשה מקומות תמצאנה
ראשונה - עם תוספת בצידה
ואחרונות - בהתחלה על ידה
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
חמש צלעות נראו
שני תוים ראו
אך מאז לא נראו
ולעולם לא התראו
שתי צלעות שוות ראשונות
אם לבדן תלכנה מעדנות
בספר התורה כי תבקשנה
בשלשה מקומות תמצאנה
ראשונה - עם תוספת בצידה
ואחרונות - בהתחלה על ידה
תתראו
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
(מג) הנתינים - הם הגבעונים ונקראו נתינים ע"ש שנאמר בם ויתנם יהושע חוטבי עצים וגו' (יהושע ט):
זכרתי שהגבעונים הנכלולים נקראו נתינים אבל לא ידעתי אם יש קשר בין אלו לספר עזרא.
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
חמש צלעות נראו
שני תוים ראו
אך מאז לא נראו
ולעולם לא התראו
המילה תתראו
שתי אותיות ת' בהתחלה תת ראו
והמילה הזו לא מופיעה יותר בתנך.

שתי צלעות שוות ראשונות
אם לבדן תלכנה מעדנות
בספר התורה כי תבקשנה
בשלשה מקומות תמצאנה
ראשונה - עם תוספת בצידה
ואחרונות - בהתחלה על ידה
המילה תת מופיעה 3 פעמים
פעם ראשונה עם תוספת, המילה תוסיף:
לא תוסיף תת כוחה
ובשאר המקומות עם התחלה על ידה
החילותי תת
אחל תת פחדך
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


קהילת פרוג מודה לקב"ה יחד עם כלל ישראל על חיסולו של רב המרצחים מלבנון

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

א מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ:ב עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה:ג דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ:ד בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ:ה כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:
נקרא  10  פעמים

אתגר AI

תחל שנה וברכותיה • אתגר 117

לוח מודעות

למעלה