חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
אחרי הטרטורים, תבוא תגובה קצת שונה (למרות שיש לי קצת ספק אם מתאים לסבך קצת ביום הזה..):
בארץ בבל מגילה נטועה
ומאחורי ששה עלים
דמות אב שני ראשון השמיעה
שלשה משפטים מעולים

בא אחרון שם שתי ידיים
סביב בן אלישמע
הלכו הכל פרשו כנפיים
אל הפתרון שהושמע
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
ובחזקוני מביא דרש דומה, וכותב שכשלימדו תורה שבכתב ידע שיום, וכשלימדו תורה שבע"פ ידע שלילה, וכן כשראה כוכבים ומזלות משתחווים לרבש"ע ידע שהוא יום, וכשראה חמה כורעת ומשתחווה לרבש"ע ידע שלילה, עי"ש.​
ומקורו במדרש תהלים יט ז, תנחומא אות ל"ו
מי ברח בזמן חטא העגל?
לא מצאתי, פנחס כלב?? נא רמוז לנו רמז !!
מצוותה בסגן
מי התגלגל בתוך העגל?
קרוב משפחתו
מה היה מצוייר על הכיור?
מעשה מרכבה (ש"ך ויקהל)
@נכון מאוד (בגימטריאות מר"ש מאשטרפולא הי"ד), וכן בפי' רבינו יואל
אריות בקר וכרובים.
האם אכן הכוונה היתה על מעשה המרכבה הנ"ל?
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
הכוונה היה, משהו שכבר היה כמעט לכל השבטים, ורק בזכות פעולה שמובא בכי תשא, גם שבט לוי זכו לזה !!
ולתת עליכם היום ברכה, מכאן זכו בני לוי שברכם משה בוזאת הברכה אע"פ שלא ברכם יעקב. (בעלי התוס', וכ"ה בפי' הר"י בכור שור ובפי' ריב"א)

ולתת עליכם היום ברכה, וכי היום ולא מחר, אלא משה אמר לבני לוי כבר ראיתם אבינו שלא בירך אתכם כשאר השבטים, אדרבא קנטר ללוי, לכן א"ל משה היום תחול עליכם ברכה כשקיימתם מצות השי"ת, וכן מצינו שבירכו ברך ה' חילו ופועל ידיו תרצה שהרגו עובדי הבעל. (כת"י ב"מ לא' מהראשונים עה"ת, וכעי"ז בפי' רבינו אפרים עה"ת) [תורה שלמה]​
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
קבוצת בנות עליזה
הופיעו בשני מקומות
באו לבית עם איש דל
אחות אחת היו רואות
אִשָּׁה אֶל-אֲחֹתָהּ בַּקְּרָסִים וְהָיָה הַמִּשְׁכָּן אֶחָד
הַיְרִיעֹת אַחַת אֶל-אַחַת בַּקְּרָסִים וַיְהִי הַמִּשְׁכָּן אֶחָד
נוספו שלשה לקבוצתם
והנה אוהל וארון
ב+ג= ה
הקרסים
הַקְּרָסִים בַּלֻּלָאֹת וְחִבַּרְתָּ אֶת-הָאֹהֶל וְהָיָה אֶחָד
הַקְּרָסִים וְהֵבֵאתָ שָׁמָּה מִבֵּית לַפָּרֹכֶת אֵת אֲרוֹן הָעֵדוּת
חסרו חצי המייתם
בא צר אחר חלום
ראו חיה ובהמה
ובל מקומם יהלום
הקרסים ללא אותיות ה' י' מ'
קרס
כָּרַע בֵּל קֹרֵס נְבוֹ הָיוּ ... לַחַיָּה וְלַבְּהֵמָה
החליפו להן המרכבה
ובין בנים המושבה
בְּנֵי-קֵרֹס בְּנֵי-סִיעֲהָא בְּנֵי...
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
זה הקשור לאחת התגובות שלי באשכול השכן?
חשבתי שהתשובה של הספוילר זה "חלמאית" ולכן הסתבכתי עם החידה הזאת.

ומה זה איש דל גם הסתבכתי...

והוא גם אמר שהקבוצה בהתחלה זה חמש אותיות:
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
ומה זה איש דל גם הסתבכתי...
המילה הראשונה היא קרסיו
וְאֶת-מִכְסֵהוּ אֶת-קְרָסָיו וְאֶת-קְרָשָׁיו
הַמִּשְׁכָּן אֶל-מֹשֶׁה אֶת-הָאֹהֶל וְאֶת-כָּל-כֵּלָיו קְרָסָיו
המילה קרסיו
באו לבית- בקרסיו
עם איש דל - דל+ ו (בקרסיו)= מ'
בקרסים.
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
טוב, את זה לא כתבת...
בכנות?
לא חשבתי על זה, רק עכשיו כשהערת שמתי לב
כתבתי את התשובה הקודמת בחטף
רק לאחר מכן ראיתי שבתגובה הבאה הוא כתב שזה חמש אותיות (לא עקבתי אחרי התגובות שהגיעו אחרי כתיבת החידה)
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
האם אכן הכוונה היתה על מעשה המרכבה הנ"ל?
לא יודעת, זה על הכיור ששלמה עשה.
רלב"ג מלכים א' פרק ז'.
ועל המסגרות אשר בין השלבים . ר''ל כי על המסגרות אשר היו בין השלבים ר''ל בין קצתם לקצתם היו צורות אריות וצורות בקר וצורות כרובים.
 

יהודי הפשוט

משתמש רשום
אם יש מקף - תמיד בסגול. (נדמה לי שיש איזה בודד או שנים בתנ"ך שיש סגול בלא מקף).
ביותר דיוק אם יש על המילה אחד מטעמי המקרא זה בציירי ואם לא זה בסגול
ואולי לפי"ז יתורץ קושייתך הנ"ל
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
לא יודעת, זה על הכיור ששלמה עשה. רלב"ג מלכים א' פרק ז'. ועל המסגרות אשר בין השלבים . ר''ל כי על המסגרות אשר היו בין השלבים ר''ל בין קצתם לקצתם היו צורות אריות וצורות בקר וצורות כרובים.​
אה, מעניין! כנראה שזה על אותו כוונה בכיור של משה כי מעשה המרכבה הם: ארי נשר כרוב (התחלף עם שור) אדם
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
ביותר דיוק אם יש על המילה אחד מטעמי המקרא זה בציירי ואם לא זה בסגול
ואולי לפי"ז יתורץ קושייתך הנ"ל
לא הקשיתי קושיא. כתבתי עובדה.
ומה שזכרתי הוא מדברי הרד"ק במכלול (בסוף הספר: שער ג' - מיליות, בנדמ"ח עמ' תשמז) שכתב בלשון זו:
את - בצירי, ובמקף - בסגול.
ובא בצירי ובמקף: את כל גבוה יראה (איוב מא, כו).
וזולתי מקף בא בסגול בשלשה מקומות: את גאון יעקב אשר אהב סלה (תהלים מז, ה), כי את אשר יאהב ה' יוכיח (משלי ג, יב), בהצותו את ארם נהרים (תהלים ס, ב).


והערתך כמובן צודקת, כי המקף אינו אלא סימן שאין כאן טעם. ומה שהרד"ק תלה כלל זה במקף, הוא כנראה לקיצור הענין, כי המקף אינו ממערכת הטעמים (כך כתבו חכמי וחוקרי הטעמים ואכמ"ל), והוא בא רק על מילה בלתי מוטעמת, ולכן אין הבדל בין אם נאמר 'יש אחד מטעמי המקרא' לבין אם נאמר 'אינו במקף', והרד"ק בחר לשון קצרה יותר.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
זה הקשור לאחת התגובות שלי באשכול השכן?
מה שנכון נכון..
חשבתי שהתשובה של הספוילר זה "חלמאית" ולכן הסתבכתי עם החידה הזאת.
הוא הדבר אשר דברתי, לא להתחיל עם הספוילר..
אולי המילה 'קורס' (קרסת? יש כזו מילה?)
מתחמם..
רמז: מה הסיבה של הטעות ההיא? (ולגבי אם יש כזאת מילה - השתמשתי בה בשתי משמעויות, האחת תקנית והשניה המצאתי אבל די קרובה לתקן..)
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
אחרי הטרטורים, תבוא תגובה קצת שונה (למרות שיש לי קצת ספק אם מתאים לסבך קצת ביום הזה..):
בארץ בבל מגילה נטועה
ומאחורי ששה עלים
דמות אב שני ראשון השמיעה
שלשה משפטים מעולים

בא אחרון שם שתי ידיים
סביב בן אלישמע
הלכו הכל פרשו כנפיים
אל הפתרון שהושמע
אולי המילה לא מוכרת כל כך היום, אבל 'עלים' הם כינוי עתיק לדפים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה