חידות למועדים חידות למגילת אסתר

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
שלשים יום לפני החג, שואלין ודורשין מעניינו של חג
קל וחומר במועד שבו הראש חג, שצריך לאזן ברעיון חג
להפיג הרהור מודאג, בטעימת פת-בג, חידוד בנוי על גג
המוח אותו דג, מפענח ריבוי להג, בורר לו תוך מן הזג
והרהור מכתר וחג, חומות וסייג, לתוככי הפתרון מדולג
קולע במהירות מג, ולב ירונן ויתענג, כי לא לאחור הוסג
עוגת שעשוע עג, לא נמר ולא נפג, אמריו הנה הוא צג
הפתרון בפיו נארג, כבן אח לאבישג, את כתפו מעטר תג
ואשר בת ק' כבת כ' ישלים, ותוככי פטום מילי משלים
שכרו כפול מן השמים, ממרום יקבל מנה אחת אפיים
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
עדיין אין כלום?
נו, טוב, נכנעתי.
רש"י בפרק א.
אבל זה מוריד 50 אחוז מהפרס.. (יהיה 'שכוייח' עם יד אחת בלבד).
והשקות בכלי זהב. כמו ולהשקות : שונים. משונים זה מזה וכן ודתיהם שונות, ורבותינו דרשו מה שדרשו :
ויין מלכות רב. הרבה, ורבותינו אמרו שהשקה אותם כל אחד ואחד יין שהוא זקן ממנו

למה חסר המקרא
להשקות, משונים, הרבה (אותיות למה שחסרות במקרא ורש''י מוסיף בביאור)

מה בכפל חסר
רבותינו דרשו מה שדרשו (המילה מה בין שתי כפילויות של המילה דרשו, וחסר מה שרבותינו אמרו)

ראשון בכפל מקרא
בשתי מילים במקרא, להשקות ומשונים

שני סביב רב נאסר
ה- רב- ה
 
נערך לאחרונה ב:

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
4) היכן גדל לושתי זנב?
להביא את ושתי המלכה. וכששמעה אותה ארורה את הדבר שמחה להראות את יפיה וכאשר הגיעו אליה השלוחים התקשטה והתמרקה והתיפתה ולקחה המראה בידה לראות בה את צורתה והכעיר ה' את פניה בעיניה. אמרו חז"ל שבא גבריאל ועשה לה זנב במצחה היינו דבר בולט בפניה. ויש מי שאומר שפירסה נדה שזנב בגימטריא נדה. ויש מי שאומר שפרחה צרעת במצחה. והיא היתה רואה מה שבפניה וחברותיה לא היו רואות דבר והיו תמהות על כך. ותמאן המלכה ושתי. ולא היתה רוצה ללכת וכאשר שאלה אותן בענין המום שראתה בפניה ואמרה להן יהיה לי מזה קלון וחרפה. אמרו לה מתוך קנאה שקנאו שתבוא לפני בעליהן שלא יראו שהיא יפה מהן שכן הנשים מקנאות בענין חשוב זה, אמרו לה זה יהיה לך לפגם ולבושה וכיצד זה את בת מלך ונכדת מלך תראי לפני מלכים ושרים והמון עם ונכבדי עם. וכששמעה הדבר סרבה עוד יותר. (פי' המגילה המיוחס להרמב"ם, וכן מובא בפי' הגר"א)​
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
מה בכפל חסר
רבותינו דרשו מה שדרשו (המילה מה בין שתי כפילויות של המילה דרשו, וחסר מה שרבותינו אמרו)

ראשון בכפל מקרא
בשתי מילים במקרא, להשקות ומשונים
זה לא שייך.
הפתרון יותר פשוט (נראה לי). - המה הוא חלק מהלמה.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
מה בכפל חסר
רבותינו דרשו מה שדרשו (המילה מה בין שתי כפילויות של המילה דרשו, וחסר מה שרבותינו אמרו)

ראשון בכפל מקרא
בשתי מילים במקרא, להשקות ומשונים
טוב, האמת שזה הרבה יותר גאוני ממה שחשבתי..
לכתוב את מה שחשבתי עליו?
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
למה חסר המקרא
רש"י כתב בלשון הזאת:
והשקות בכלי זהב. כמו ולהשקות : שונים. משונים זה מזה וכן ודתיהם שונות, ורבותינו דרשו מה שדרשו :
ויין מלכות רב. הרבה, ורבותינו אמרו שהשקה אותם כל אחד ואחד יין שהוא זקן ממנו
נמצא שיש כאן ארבע מילים שטעונות השלמה:
והשקות. שונים. שונות. רב.
ובהן חמש אותיות חסרות: ולהשקות. משונים. משונות. הרבה.
וזה הפתרון:
למ"ה - חסר המקרא.
אבל אותיות מ"ה - בכפל חסר. חסרות פעמיים.
וכיצד הן חסרות פעמיים?
ראשון בכפל מקרא
בשתי מילים במקרא
הראשון של המ"ה [אות מ'] חסרה בכפל מקראות:
משונים. משונות.
שני סביב רב נאסר
השני של המ"ה [אות ה'] חסר בפעם השניה באותו מקום.
הוא נאסר [נקשר סביב] המילה רב.
וסליחה אם הניסוח של החידה היה מסבך קצת..
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
היה מסובך עלינו...
עליכם שום דבר לא מסובך.
זה פשוט סגנון חדש ולא מורגל.
בכל זאת, מקווה שנהניתם.

תיכף נחזור לסגנון הרגיל.

אבל קודם כל צריך לתת את התגובה המתבקשת:
אותיות למה שחסרות במקרא
בין חכמה ובין בינה נעמדו חמשה, חסרו לימוד מראשם ומבנות חת באו אל סופם. החליפו מרכבות והמירו שן, ניצבו מול אנשי שם.
רצו להכפיל מניינם, אבל זרם הפוך מנעם. ובכן נעמדו ביד אחת, אל פתרון מראיתם נשלחת.
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
בין חכמה ובין בינה נעמדו חמשה, חסרו לימוד מראשם ומבנות חת באו אל סופם. החליפו מרכבות והמירו שן, ניצבו מול אנשי שם.
רצו להכפיל מניינם, אבל זרם הפוך מנעם. ובכן נעמדו ביד אחת, אל פתרון מראיתם נשלחת.
שכויח
לשכוי, בלי ל' שכוי+ח =שכויח חחחחח
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מושלם
אני מהססת אם מותר לכנות 'מופרעים' אותיות שכתובות כמילה בתורה
הכוונה במופרעים זה בקשר למילה האגגי ולמי שנושא אותה- המן הרשע
אל דאגה
מופרעים, זה גם שהפריעו את מנוחתם עדן...
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
אני מהססת אם מותר לכנות 'מופרעים' אותיות שכתובות כמילה בתורה
הכוונה במופרעים זה בקשר למילה האגגי ולמי שנושא אותה- המן הרשע
מצד שני - חמדמדים לא מתאים, גם לא מחמדים. אולי מוחמדים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  3  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה