חידות למועדים חידות למגילת אסתר

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
שלשים יום לפני החג, שואלין ודורשין מעניינו של חג
קל וחומר במועד שבו הראש חג, שצריך לאזן ברעיון חג
להפיג הרהור מודאג, בטעימת פת-בג, חידוד בנוי על גג
המוח אותו דג, מפענח ריבוי להג, בורר לו תוך מן הזג
והרהור מכתר וחג, חומות וסייג, לתוככי הפתרון מדולג
קולע במהירות מג, ולב ירונן ויתענג, כי לא לאחור הוסג
עוגת שעשוע עג, לא נמר ולא נפג, אמריו הנה הוא צג
הפתרון בפיו נארג, כבן אח לאבישג, את כתפו מעטר תג
ואשר בת ק' כבת כ' ישלים, ותוככי פטום מילי משלים
שכרו כפול מן השמים, ממרום יקבל מנה אחת אפיים
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
יוצרי ai
ואם כבר עוד חידה באותו ענין,איזה נס אירע למרדכי הרמוז ב"דד מרדכי"?
כשלא מצא לאסתר מינקת
ולמי עוד אירע נס זה והוא היה עיבור נשמתו של מרדכי?​
בגמ' שבת נג: ההוא מעשה שאחד שמתה אשתו, וברמ"ע מפאנו גילגולי נשמות מ', שהוא היה עיבור נשמה של מרדכי.
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
יוצרי ai
בתרגום כתוב שהמן הרשע, כנראה כדי למנוע שמרדכי יבטל הגזירה.
וברקוח מובא, שלזה אמרה אסתר, שכבר לא נראה למלך 30 יום, כי הגזירה נגזרה בי"ג אדר, ועמדה בי"ג ניסן.
אגב, לא אמנע מלהעיר מה שקשה לי כבר שנים רבות, ולא מצאתיו בכתובים,
איך זה שאסתר לא נקראה לבוא אל המלך 30 יום גם דרך אישות. לכאורה זה לא קשור לחוק שאוסר לבוא בלי הזמנה רשמית ?
ובדוחק א"ל, שדרך אישות כן היה, רק שהיא התכוונה לשבת יחד, לדבר לדון על ענייני המלכות וכדומה.
ועדיין ק"ק, וכי היא הייתה צריכה פגישה רשמית, רק בשביל להזמין את המלך לסעודה ?
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מי קיבל על פניו מכה במנעל, וממי ?
המן מזרש.
מדרש רבה - אסתר רבה
חַד אָמַר עַל יְדֵי שֶׁהָיְתָה מְסַטַּרְתּוֹ בַּקּוּרְדָּקִין שֶׁלָּהּ עַל פָּנָיו לְכָאן וּלְכָאן... מַאן דְּאָמַר עַל יְדֵי שֶׁהָיְתָה מְסַטַּרְתּוֹ בַּקּוּרְדָּקִין שֶׁלָּהּ עַל פָּנָיו לְכָאן וּלְכָאן, שֶׁאָמַר, לֹא עַל הַמֶּלֶךְ לְבַדּוֹ עָוְתָה וַשְׁתִּי הַמַּלְכָּה.
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
יוצרי ai
מי קיבל על פניו מכה במנעל, וממי ?
המן מזרש.
מדרש רבה - אסתר רבה
חַד אָמַר עַל יְדֵי שֶׁהָיְתָה מְסַטַּרְתּוֹ בַּקּוּרְדָּקִין שֶׁלָּהּ עַל פָּנָיו לְכָאן וּלְכָאן... מַאן דְּאָמַר עַל יְדֵי שֶׁהָיְתָה מְסַטַּרְתּוֹ בַּקּוּרְדָּקִין שֶׁלָּהּ עַל פָּנָיו לְכָאן וּלְכָאן, שֶׁאָמַר, לֹא עַל הַמֶּלֶךְ לְבַדּוֹ עָוְתָה וַשְׁתִּי הַמַּלְכָּה.
נכון מאוד, ויש עוד !
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
יוצרי ai
אצל יעל וסיסרא (צמח דוד בשם האר"י)
תודה על הידיעה המעניינת. יש עוד 2 קדומים יותר!
בספר שמו אברהם (ר"א פלאג'י אות שין) מביא שיטה שלפרעה נזדמנה שידה במקום שרה (ובספר ברכת שלום חוכר לחדש שגם לאבימלך נזמנן כך עי"ש)
והרמ"ע מפאנו (בפניני הרמ"ע שמות ב) כותב בדרך אפשר שלקין גם נזמנה שידה במקום התאומה של הבל, ושזו היא צפורה אשת משה, ולזה היא נקראת אישה כושית, שהיתה מנוולת את עצמה שלא ישאנה קין, עי"ש חידושים מפליאים, ואכהמ"ל.
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
מי קיבל על פניו מכה במנעל, וממי ?
המן מזרש. מדרש רבה - אסתר רבה חַד אָמַר עַל יְדֵי שֶׁהָיְתָה מְסַטַּרְתּוֹ בַּקּוּרְדָּקִין שֶׁלָּהּ עַל פָּנָיו לְכָאן וּלְכָאן... מַאן דְּאָמַר עַל יְדֵי שֶׁהָיְתָה מְסַטַּרְתּוֹ בַּקּוּרְדָּקִין שֶׁלָּהּ עַל פָּנָיו לְכָאן וּלְכָאן, שֶׁאָמַר, לֹא עַל הַמֶּלֶךְ לְבַדּוֹ עָוְתָה וַשְׁתִּי הַמַּלְכָּה.​
נכון מאוד, ויש עוד !
שלח לבנו הגדול לקרוא אל מרדכי במרחץ, לקח מרדכי והכה אותו ברגליו ואמר לו למה לא בא אביך בעצמו והלא הוא עבד שלי, הלך אצל אביו והגיד לו, הלך הוא בעצמו בעל כרחו לכנס עמו לבית המרחץ (פרקי דר"א פרק נ')​
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
בספר שמו אברהם (ר"א פלאג'י אות שין) מביא שיטה שלפרעה נזדמנה שידה במקום שרה (ובספר ברכת שלום חוקר לחדש שגם לאבימלך נזדמן כך עי"ש)​
נכון מאוד, ועוד אחד שמובא באותו זוהר שמוזכרת אסתר
והרמ"ע מפאנו (בפניני הרמ"ע שמות ב) כותב בדרך אפשר שלקין גם נזמנה שידה במקום התאומה של הבל, ושזו היא צפורה אשת משה, ולזה היא נקראת אישה כושית, שהיתה מנוולת את עצמה שלא ישאנה קין, עי"ש חידושים מפליאים, ואכהמ"ל.​
מרתק!!!
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
יוצרי ai
שלח לבנו הגדול לקרוא אל מרדכי במרחץ, לקח מרדכי והכה אותו ברגליו ואמר לו למה לא בא אביך בעצמו והלא הוא עבד שלי, הלך אצל אביו והגיד לו, הלך הוא בעצמו בעל כרחו לכנס עמו לבית המרחץ (פרקי דר"א פרק נ')​
החידה היה, מי היכה במנעליו בפניו של מישהו !?!
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
יוצרי ai
כיון ששלחה שידה במקומה
חשבתי ע"ז, אבל צריך גם פירוש לפשטות...
ומה גם שאין זה מסביר מה הם ה30 יום האלו, וממה נפשך, אם סובב על השידה אז אף פעם לא נקראה, ואם סובב עליה אז לא כ"כ מסתבר שלא נקראה 30 יום, והדרה קושיא לדוכתיה, שלכאורה הייתה לה הזדמנויות להזמינו לסעודה...
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
אגב, לא אמנע מלהעיר מה שקשה לי כבר שנים רבות, ולא מצאתיו בכתובים,
איך זה שאסתר לא נקראה לבוא אל המלך 30 יום גם דרך אישות. לכאורה זה לא קשור לחוק שאוסר לבוא בלי הזמנה רשמית ?
ובדוחק א"ל, שדרך אישות כן היה, רק שהיא התכוונה לשבת יחד, לדבר לדון על ענייני המלכות וכדומה.
ועדיין ק"ק, וכי היא הייתה צריכה פגישה רשמית, רק בשביל להזמין את המלך לסעודה ?
מזה שלא נמצא בכתובים, נלמד שהשאלה שייכת לשנת התשפ"ד, ולא שייכת לאלפי שנים אחורה, שכל הנימוסים שונים בתכלית, ודי לנו שנאמר שהפרסיים צנועים בדבר אחר, וגינוני המלכות אינם מבחינים בין אשתו של המלך למישהי זרה.. בקיצור: היה צריך לחיות שם בשביל להבין את זה בצורה נכונה. בינתיים נקבל את הדברים כפי שהם.
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אחשוורוש. ילקוט מעם לועז אסתר עמוד צ"ו מעניין אם יש לך מקור קדום לזה, כי בבר"ר פרשה לט, מבואר בפירוש שהיה ערל, עי"ש.
בילקוט מעם לועז מביאו בשם מהר"א גאליקו, ומוסיף: ולא מצאתי לו חבר בזה
ומהר"א גאליקו מביאו בשם מדרש, א"כ הם מדרשים חלוקים, או שיש כמה דרגות במילה, ועדיין נקרא ערל
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
באיזה פסוק במגילה מוזכרת 5 פעמים אותה מילה?
עַל כֵּן קָרְאוּ לַיָּמִים הָאֵלֶּה פוּרִים עַל שֵׁם הַפּוּר עַל כֵּן עַל כָּל דִּבְרֵי הָאִגֶּרֶת הַזֹּאת וּמָה רָאוּ עַל כָּכָה וּמָה הִגִּיעַ אֲלֵיהֶם:
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
עַל כֵּן קָרְאוּ לַיָּמִים הָאֵלֶּה פוּרִים עַל שֵׁם הַפּוּר עַל כֵּן עַל כָּל דִּבְרֵי הָאִגֶּרֶת הַזֹּאת וּמָה רָאוּ עַל כָּכָה וּמָה הִגִּיעַ אֲלֵיהֶם:
יפה, לא לזה התכוונתי....
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
יפה, לא לזה התכוונתי....
כָּל עַבְדֵי הַמֶּלֶךְ וְעַם מְדִינוֹת הַמֶּלֶךְ יוֹדְעִים אֲשֶׁר כָּל אִישׁ וְאִשָּׁה אֲשֶׁר יָבוֹא אֶל הַמֶּלֶךְ אֶל הֶחָצֵר הַפְּנִימִית אֲשֶׁר לֹא יִקָּרֵא אַחַת דָּתוֹ לְהָמִית לְבַד מֵאֲשֶׁר יוֹשִׁיט לוֹ הַמֶּלֶךְ אֶת שַׁרְבִיט הַזָּהָב וְחָיָה וַאֲנִי לֹא נִקְרֵאתִי לָבוֹא אֶל הַמֶּלֶךְ זֶה שְׁלוֹשִׁים יוֹם:
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
כָּל עַבְדֵי הַמֶּלֶךְ וְעַם מְדִינוֹת הַמֶּלֶךְ יוֹדְעִים אֲשֶׁר כָּל אִישׁ וְאִשָּׁה אֲשֶׁר יָבוֹא אֶל הַמֶּלֶךְ אֶל הֶחָצֵר הַפְּנִימִית אֲשֶׁר לֹא יִקָּרֵא אַחַת דָּתוֹ לְהָמִית לְבַד מֵאֲשֶׁר יוֹשִׁיט לוֹ הַמֶּלֶךְ אֶת שַׁרְבִיט הַזָּהָב וְחָיָה וַאֲנִי לֹא נִקְרֵאתִי לָבוֹא אֶל הַמֶּלֶךְ זֶה שְׁלוֹשִׁים יוֹם:
אכן
יפה מאוד!
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

רישום קווי - חורף • אתגר 22

לוח מודעות

למעלה