דבר בעתו מה טוב.
בענין ירקרק או אדמדם, רס"ג פירש כמו שפירש"י וכמו שמבואר במשנה נגעים פי"א מ"ד ובתורת כהנים, ובתשובות דונש השיג עליו ופירש שמורה על קלילות הגוון, והאבן עזרא בספר שפת יתר הסכים עם דונש וכמו שנקט לעיקר גם בפירושו שהביא אברהם.
עיקר טענת דונש וראב"ע הן מן לבן אדמדם, ועי' בזה בפירוש המשניות להרמב"ם נגעים שם שהכוונה שזה תערובת מן אדום חזק ולבן, ובפי' הראב"ד לתו"כ הובא בתוי"ט נגעים פ"א מ"ב כתב (בשיטת ר' עקיבא) באופן שגם אחר שנעשה פתוך עודו אדום חזק, והרוצה יעיין בעצמו שם שכנראה הדברים עמוקים.
ועובדא הוי שהגאון ר' מיכאל בער ווייסמאנדל היה פעם באסיפה עם מנהיגי הציוני, ודברו שם מן יופי העוורי"ת החדשה והזכירו ענין הכלבלב, נענה הגאון זצ"ל שזה בהיפוך האמת בלה"ק שמבואר ברש"י על ירקרק או אדמדם, והוסיף אבל לכם זה יהיה טוב מאד שכן שכן לכל היותר יהיה לכם זכר למדינה ותוכלו לקרא למלך שלכם מלוכלך.
בענין ירקרק או אדמדם, רס"ג פירש כמו שפירש"י וכמו שמבואר במשנה נגעים פי"א מ"ד ובתורת כהנים, ובתשובות דונש השיג עליו ופירש שמורה על קלילות הגוון, והאבן עזרא בספר שפת יתר הסכים עם דונש וכמו שנקט לעיקר גם בפירושו שהביא אברהם.
עיקר טענת דונש וראב"ע הן מן לבן אדמדם, ועי' בזה בפירוש המשניות להרמב"ם נגעים שם שהכוונה שזה תערובת מן אדום חזק ולבן, ובפי' הראב"ד לתו"כ הובא בתוי"ט נגעים פ"א מ"ב כתב (בשיטת ר' עקיבא) באופן שגם אחר שנעשה פתוך עודו אדום חזק, והרוצה יעיין בעצמו שם שכנראה הדברים עמוקים.
ועובדא הוי שהגאון ר' מיכאל בער ווייסמאנדל היה פעם באסיפה עם מנהיגי הציוני, ודברו שם מן יופי העוורי"ת החדשה והזכירו ענין הכלבלב, נענה הגאון זצ"ל שזה בהיפוך האמת בלה"ק שמבואר ברש"י על ירקרק או אדמדם, והוסיף אבל לכם זה יהיה טוב מאד שכן שכן לכל היותר יהיה לכם זכר למדינה ותוכלו לקרא למלך שלכם מלוכלך.