לצערי השאלה משקפת בעיה שקיימת בקרב גרפיקאים מתחילים רבים (ואף אצל לא מעט גרפיקאים מנוסים
.
כל מי שעוסק בתחום של עיצוב גרפי ציריך שידע שמעבר לעובדה שחשוב לעבוד בצורה מקצועית, לקנות פונטים, ללמוד להשתמש בתוכנות, להיות מוכשר ו"קריאייטיבי" (המילה הזו פשתה במחוזותינו כאש בשדה קוצים
, מעבר לכל זה, אסור לשכוח שזה עסק. וכבעל עסק, גם אם זו השלמת הכנסה, אתה חייב לדעת לתמחר עבודה. חייב לעבוד לפי מחירון. חייב לדעת כמה שווה שעת עבודה שלך.
יש דרכים לחשב את זה.
כשמישהו מבקש מאחרים לתת לו מחיר על מודעה שהוא עבד עליה, זה עצוב. כי זה מראה שאין קשר בין המחיר שהוא יגבה לבין ההשקעה שהוא השקיע.
אם כולנו נגיד שהמודעה שווה 50 שקל, ואתה עבדת עליה שעתיים וחצי עם ארבע תיקונים שונים ואחרי שתי סקיצות קודמות?
זה שווה לך?
את המחיר לעבודה שלך רק אתה יכול לקבוע. לא, לא יכול,
חייב לקבוע. מראש. מי שלא מתאים לו המחירים שלך, שיחפש מישהו אחר.
אני מתכוון אי"ה להציג בקרוב כלי עזר שימושי שמאפשר לכל גרפיקאי לקבל מושג ברור מה צריך להיות התעריף שלו לשעה.