חדשות - מעבד כפול-ליבה חדש של אינטל בקרוב

  • פותח הנושא bris
  • פורסם בתאריך

bris

משתמש סופר מקצוען
ממש בקרוב נראה את ה E8600 האח החדש של משפחת וולפדייל (מעבדי ה 0.45 מיקרון , כפולי הליבה) , הוא יהיה כפול הליבה המהיר ביותר בשוק , 3.16 גיגה לעומת 3 גיגה בדגם E8500 הנפוץ כיום.
נוסף לכך הוא יכיל מנגנון חיסכון אנרגיה חדש וכמה פקודות חדשות (קשורות ל SSE) ובמבחנים הוא מראה שיפור קל בצריכת החשמל לעומת אחיו הקטן ה E8500.

רק נצרף כאן כמה מבחנים, כדי לסבר את העין, מבחן אחד הוא בפוטושופ , שם אנו רואים יתרון ברור לכפולי הליבה על פני מרובעי הליבה כי פשוט התוכנה לא הותאמה ליותר מ-2 ליבות (וגם זה בקושי).

אחכ אנו רואים קידוד וידאו לפרומט התקני של H264 (הקודק הוא הקוד הפתוח של X264) שם אנו כבר רואים יתרון ברור למרובעי הליבה , יתרון של עשרות אחוזים.

באחרון אנו רואים את 3D MAX שהיא התוכנה שעברה את האופימיזציה הכי כבידה לריבוי נימים, שם רואים יתרון גדול יותר למרובעי ליבה על פני כפולי הליבה.

בסוף אנו רואים מבחן של יישומים כללים (שזה שילוב של יישומי אופיס וכדו' כולל אינטרנט וכו' ) במישור הזה רואים בבירור שכפולי הליבה מהירים בהרבה משום שהתוכנות לא עברו כמעט מיטוב (אופטימיזציה) לריבוי נימים.

המעבד החדש יהיה אצלינו עוד כ-3 שבועות עד חודש ומחירו יהיה גבוה ב-50 דולר בערך מה E8500.
 

מקארתור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
אמנם הוא מגיע בOC לביצועים מדהימים 6.1GHZ אך אחיו הקטן E8500
עוקף אותו 6.2GHZ
 

ayala

משתמש מקצוען
נראה שה-e8600 יותר טוב בפוטושופ, אך בשאר הדברים נראה שיותר טוב זה ה-
Core 2 Quad Q9450 , תקן אותי אם אני טועה.
 

bris

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י ayala;141270:
נראה שה-e8600 יותר טוב בפוטושופ, אך בשאר הדברים נראה שיותר טוב זה ה-
Core 2 Quad Q9450 , תקן אותי אם אני טועה.

אני מתקן אותך כי את טועה.

שאר הדברים זה המבחן האחרון (SYSMARK) שבוחן את רוב התוכנות השימושיות. שני המבחנים שבאמצע (X264 ו 3DMAX ) הם מאוד ספציפיים , ורק בהם יש יתרון.

לסכום, חוץ מקידוד וידאו (וגם זה רק בתרחישים ספציפיים) ותלת מימד כפולי הליבה המהירים לוקחים את הכתר.
חוץ מזה שבתמורה ביחס למחיר ודאי שהם עדיפים בכל קנה מידה. ה E8500 עולה בערך 800 שח לצרכן ואילו ה Q9450 כ-2000 שח. והוא ודאי לא מהיר פי 3.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קח

א שִׁיר מִזְמוֹר לְדָוִד:ב נָכוֹן לִבִּי אֱלֹהִים אָשִׁירָה וַאֲזַמְּרָה אַף כְּבוֹדִי:ג עוּרָה הַנֵּבֶל וְכִנּוֹר אָעִירָה שָּׁחַר:ד אוֹדְךָ בָעַמִּים יי וַאֲזַמֶּרְךָ בַּלְאֻמִּים:ה כִּי גָדוֹל מֵעַל שָׁמַיִם חַסְדֶּךָ וְעַד שְׁחָקִים אֲמִתֶּךָ:ו רוּמָה עַל שָׁמַיִם אֱלֹהִים וְעַל כָּל הָאָרֶץ כְּבוֹדֶךָ:ז לְמַעַן יֵחָלְצוּן יְדִידֶיךָ הוֹשִׁיעָה יְמִינְךָ וַעֲנֵנִי:ח אֱלֹהִים דִּבֶּר בְּקָדְשׁוֹ אֶעְלֹזָה אֲחַלְּקָה שְׁכֶם וְעֵמֶק סֻכּוֹת אֲמַדֵּד:ט לִי גִלְעָד לִי מְנַשֶּׁה וְאֶפְרַיִם מָעוֹז רֹאשִׁי יְהוּדָה מְחֹקְקִי:י מוֹאָב סִיר רַחְצִי עַל אֱדוֹם אַשְׁלִיךְ נַעֲלִי עֲלֵי פְלֶשֶׁת אֶתְרוֹעָע:יא מִי יֹבִלֵנִי עִיר מִבְצָר מִי נָחַנִי עַד אֱדוֹם:יב הֲלֹא אֱלֹהִים זְנַחְתָּנוּ וְלֹא תֵצֵא אֱלֹהִים בְּצִבְאֹתֵינוּ:יג הָבָה לָּנוּ עֶזְרָת מִצָּר וְשָׁוְא תְּשׁוּעַת אָדָם:יד בֵּאלֹהִים נַעֲשֶׂה חָיִל וְהוּא יָבוּס צָרֵינוּ:
נקרא  11  פעמים

אתגר AI

מלכות ה' • אתגר 119

לוח מודעות

למעלה