דרוש מידע ז' אדר במירון

סוכנות נכספה

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
כל הריקודים וה'מאצעב' במירון בז' אדר - מתי?
בלילה - אור לז' אדר?
או
ביום היארצייט של משה רעיא מהימנא ובלילה שלאחריו (מוצאי ז' אדר אור לח')
????
ואם בשניהם,
מתי יותר?

"בזכות רבי שמעון עננו, זכותו יגן עלינו..."
 

גימפעל

משתמש מקצוען
האם ידעתם שמסורת העלייה ביום ז' אדר למירון,
כמו גם המוסרת על העלייה לקברו של רבי יוחנן הסנדלר בחצות ליל ל"ג בעומר,

מקורו הוא הרב משה צבי נריה, מייסד מרכז ישיבות בני עקיבא המכונה "אבי דור הכיפות הסרוגות"

כך ראיתי בויקפדיה בערכו,
 

סוכנות נכספה

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
אני לא בקיא במנהגים, ויתכן שאין לזה מקור קדום,

אבל רק בשביל שבא איזה דתי-ציוני שלא ידע על קיומו של הילולת משה רבינו במירון, ועל הקשר ההדוק בין משה רבינו לרשב"י הקדוש,
ומאיזה סיבה צדדית עשה שם מסיבה, ואז טוען שהוא הקים את המנהג הזה, ולפני כן לא היה כזה מנהג, וכל החרדים דפוקים בראש,
הם דברי הבל (זבל) ממש.

ממילא אם היה בודק וחוזר על בתי זקני בית ישראל, גדולי האדמו"רים, ובקיאי מנהגי צפת מירון והאיזור, והיה מגיע למסקנה כזו, נו נו,
אבל לחשוב לחרדים אימצו מנהג מהמגזר הדתי-ציוני, כי הוא לא הכיר מנהג כזה, הוא מגוחך.

כמו כן לפי"ז הרי גם השמחה בל"ג בעומר מקורה באותו יחיד ומיוחד שהתחיל יום א' מיוזמתו לעשות שם מסיבה גדולה בל"ג בעומר, ולמה לא כתב כן?
כנראה הסופר הנ"ל מכיר את דברי החתם סופר ודברי הספר שבחי האריז"ל המדברים על העלייה ההמונית למירון,
ומתוך עניות דעתו לא שמע על העלייה לציון בז' באדר עד להחלטתו הגורלית לערוך מסיבה לחיילים.

ולגופו של ענין:

עיין פירוש הרא"ש לנזיר דף יד. וז"ל
אמר כמשה בז' באדר מהו. מי אמרינן דהוי קבלת נזירות, שמסתמא ביום שנפטר משה רבנו רבו נוזרים נזירות מחמת צער. או דלמא לא, שהרי גם בז' באדר נולד, וכמו כן הוא יום משתה ושמחה.

ובעמק המלך כתב וז"ל
וגם אל זה זכה רבי שמעון בר יוחאי ע"ה, שהיה ניצוץ משה רבינו ע"ה, לכן קראו בזוהר 'בוצינא קדישא', ניצוץ קדוש ממשה רבינו ע"ה שנשמתו קדושה מקודש הקדשים וכו'. ולהיות שרבי שמעון בן יוחאי היה ניצוץ משה רבינו ע"ה, לכן בא אליו הרעיא מהימנא ולמד עמו, וגילה לו סודות, ועשה ספר 'רעיא מהימנא', שפירושו משה רבינו, שנקרא רועה נאמן, ועשאו על תרי"ג מצוות.

אני מתנצל על התקופנות, ואדגיש כי אין בכוונתי להשפיל או לבזות מישהו או ציבור מסוים, כל מש"כ הוא על עצם הרעיון.


מופיע כבר בלוח ארץ ישראל לשנת תרנ"ו.
הרב משה צבי נריה זצ"ל רק חידש והעצים את העלייה למקום בשנת תש"ט
26879-0e757f8e27ab146442c9df5a87e43852.jpg

מקור לזה בלוח א"י כבר לפני כ130 שנה, כ60 שנה לפני מלחמת העצמאות 'הקדושה'.
הרי הוכרח שזה מנהג קדום - למורת רוחו של הסופר הנ"ל שהעדיף לייחס את האירוע לכיפות הסרוגות מסיבות אישיות, בלי חיפוש ומחקר בעניין.


גילוי נאות:
מובא מפורום אחר.....
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
האם ידעתם שמסורת העלייה ביום ז' אדר למירון,

מקורו הוא הרב משה צבי נריה, מייסד מרכז ישיבות בני עקיבא המכונה "אבי דור הכיפות הסרוגות"

כך ראיתי בויקפדיה בערכו,
קשקוש מוחלט!
העליה מתוארת עוד הרבה לפני תקופתו (שנות הת"ש) זה ברור!

לסימוכין אציין מה שכתבו על כך ב"מכלול":
בספר מירון של יוסף הגלילי, עמוד 174, הוא מתאר את ההילולא בז' אדר הרבה לפני תש"ט.

גם בספר פתח אליהו לריא"ז מרגליות, עמוד לח, הוא מתאר את ההילולא בז' באדר במירון: "מלפנים בז' אדר יום פטירת משה רבינו ע"ה, נסעו מירושלים אנשים רבים לחברון, ומצפת ומטבריא והגלילות נסעו למירון, ששם חלקת מחוקק צפון". ובספר הילולא דרשב"י, דף ה' עמוד ב', כתב שיש יסוד גדול למנהג קדמון שנהגו בצפת ביום ז' אדר ליסע למירון...

ובמכתב אחר (משנת תשט"ז, נדפס ב'אזמר בשבחין', עמ' קכ) כתב "ומזמן קדמון שעושים בלילה הדלקה, ונקרא שם יום ל"ג לעומר קטן, ובאמת זה הקטן גדול הוא, שאז אין שום תערובות, וכולו קדוש וקדוש הוא שם"

הציטוט משנת תרנ"ו מופיע בספר אדרת תפארת חלק ו', לר' אברהם דורי, עמ' תנב.
 

שולה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
יש מי שיודע להגיד לי מנסיון או לפחות איפה אפשר לברר את זה?
אנחנו רוצים לנסוע לרקוד עם בחור החלאקה שלנו
 

FSURHPSHV

משתמש חדש
במחילה לכל הכותבים לעיל, מוחה בתוקף על הזילזול במורנו הרב משה צבי נריה זצ"ל, ראשית לגבי סגנון הכתיבה המבזה (אדם אחד חושב שהתחיל את המנהג...) צריך לדעת שמדובר ברב גאון בתורה וביר"ש, היה בעל התפשטות הגשמיות ובעל רוח הקודש... (יש עליו ספרים, ניתן לקרוא ואולי תשתנה הגישה)
שנית לגבי המנהג בז' אדר, המנהג אכן קדום שהרי ידוע שרשב"י מנשמת משה, אולם השתכח המנהג במשך שנים רבות, ומי שחידשו הוא הרב משה צבי נריה זצ"ל, ניתן לשמוע על כך מאנשי מירון, ובנוסף ידוע שהיה מביא את בני ישיבתו (ישיבת בנ"ע כפר הרא"ה) למירון בז' אדר, וכפי שמספרים היה רוקד ממש בהתפשטות ובדבקות גדולה (שמעתי מעדי ראיה).
ומי שמגיע בז' אדר למירון, יכול לראות רבים מתלמידי הרב נריה הממשיכים את מסורת הרב...
ולכן צריך לדעת שמי שחידש העליה הוא הרב נריה ואף עליית ציבורים אחרים חודשה ע"י הרב נריה, בבחינת "כנוס את כל היהודים".
בדחילו ורחימו מציע להיזהר יותר בדיבורנו על גדולי ישראל זצ"ל (מרגיש שזה משום שמשתייך למגזר מסוים).
כי דיקא בימים אלו צריכים אנו "להקהל ולעמוד על נפשנו" כל הציבורים וכלל המגזרים "כולם אהובים", עולו כלל ישראל להילולא דמשה רעיא מהימנא
%D7%94%D7%A8%D7%91_%D7%9E%D7%A9%D7%94_%D7%A6%D7%91%D7%99_%D7%A0%D7%A8%D7%99%D7%94.jpg
הרב נריה (מימין) יחד עם הגר"א שפירא זצוק"ל
ולסיום לכל החושבים אינני משתייך לשום מגזר ולא מייצג אף אחד.
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
במחילה לכל הכותבים לעיל, מוחה בתוקף על הזילזול במורנו הרב משה צבי נריה זצ"ל, ראשית לגבי סגנון הכתיבה המבזה (אדם אחד חושב שהתחיל את המנהג...) צריך לדעת שמדובר ברב גאון בתורה וביר"ש, היה בעל התפשטות הגשמיות ובעל רוח הקודש... (יש עליו ספרים, ניתן לקרוא ואולי תשתנה הגישה)
שנית לגבי המנהג בז' אדר, המנהג אכן קדום שהרי ידוע שרשב"י מנשמת משה, אולם השתכח המנהג במשך שנים רבות, ומי שחידשו הוא הרב משה צבי נריה זצ"ל, ניתן לשמוע על כך מאנשי מירון, ובנוסף ידוע שהיה מביא את בני ישיבתו (ישיבת בנ"ע כפר הרא"ה) למירון בז' אדר, וכפי שמספרים היה רוקד ממש בהתפשטות ובדבקות גדולה (שמעתי מעדי ראיה).
ומי שמגיע בז' אדר למירון, יכול לראות רבים מתלמידי הרב נריה הממשיכים את מסורת הרב...
ולכן צריך לדעת שמי שחידש העליה הוא הרב נריה ואף עליית ציבורים אחרים חודשה ע"י הרב נריה, בבחינת "כנוס את כל היהודים".
בדחילו ורחימו מציע להיזהר יותר בדיבורנו על גדולי ישראל זצ"ל (מרגיש שזה משום שמשתייך למגזר מסוים).
כי דיקא בימים אלו צריכים אנו "להקהל ולעמוד על נפשנו" כל הציבורים וכלל המגזרים "כולם אהובים", עולו כלל ישראל להילולא דמשה רעיא מהימנא
%D7%94%D7%A8%D7%91_%D7%9E%D7%A9%D7%94_%D7%A6%D7%91%D7%99_%D7%A0%D7%A8%D7%99%D7%94.jpg
הרב נריה (מימין) יחד עם הגר"א שפירא זצוק"ל
ולסיום לכל החושבים אינני משתייך לשום מגזר ולא מייצג אף אחד.
פותח האשכול מוכר כאן כקנאי, לכן ****** ****** והשיירה עוברת

ולכן הנכון להתעלם, וכך עשו כולם
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אולם השתכח המנהג במשך שנים רבות, ומי שחידשו הוא הרב משה צבי נריה זצ"ל, ניתן לשמוע על כך מאנשי מירון,
ולסיום לכל החושבים אינני משתייך לשום מגזר ולא מייצג אף אחד.
אכן, הוא הפך זאת לעליה גדולה יותר, אך במשך כל השנים שלפניו כבר היתה עליה אם כי פחות משמעותית.
נ.ב. מעניין, אינך חרדי ואינך חילוני ואינך דת"ל? אתה בטוח שאתה חי בעולם הזה?!...
 

שולה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
האם יש מערך של הסעות למוגבלי ניידות, מהחניונים של הרכבים הפרטיים ועד להר למעלה?
צריכה מידע מהימן בשביל משהו שיסע עד מירון על סמך זה, או לפחות מידע איפה ניתן לברר על המידע הנ"ל?
 

rivkiy

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
לתשומת לב כולם הכניסה לישוב היא רק לתושבים בלבד
 

סוכנות נכספה

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
פותח האשכול מוכר כאן כקנאי, לכן ****** ****** והשיירה עוברת

ולכן הנכון להתעלם, וכך עשו כולם
אם אתה מתכוון אליי,
סורי,
כתבתי ברור בסוף הפוסט הארוך הזה שאני לא כתבתי מילה מכל זה, אלא הבאתי מאשכול אחר עוד צד, ואפילו לא קראתי בדיוק את האמור,
ככה שלקבוע עובדות בלי שום הסמכה לכך (תראה לי פעם אחת בפרוג שהבעתי צד קנאי במשהו..) ממש ממש מגוחך ועלוב.
מחכה להתנצלות.
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
אם אתה מתכוון אליי,
סורי,
כתבתי ברור בסוף הפוסט הארוך הזה שאני לא כתבתי מילה מכל זה, אלא הבאתי מאשכול אחר עוד צד, ואפילו לא קראתי בדיוק את האמור,
ככה שלקבוע עובדות בלי שום הסמכה לכך (תראה לי פעם אחת בפרוג שהבעתי צד קנאי במשהו..) ממש ממש מגוחך ועלוב.
מחכה להתנצלות.
אני זוכר התבטאויות ספונטניות שלך ''ציוניים'' בכל איזכור של המדינה
 

נתל'ע

משתמש סופר מקצוען
האם יש מערך של הסעות למוגבלי ניידות, מהחניונים של הרכבים הפרטיים ועד להר למעלה?
צריכה מידע מהימן בשביל משהו שיסע עד מירון על סמך זה, או לפחות מידע איפה ניתן לברר על המידע הנ"ל?
בעקרון נכה בכסא גלגלים יוכל לעלות עד לקרבת הציון בהגעה לחניון מוגבלי ניידות.

מוגבל בניידות שלא בכסא גלגלים יוכל להגיע לחניון מוגבלי ניידות ומשם יעלה בשאטל עד לקרבת הציון.

חניון מוגבלי ניידות באחריות המשטרה, העליה / אי העליה ע"פ החלטת השוטר בשטח.
 

ייצ'ק

משתמש מקצוען
לתשומת לב כולם הכניסה לישוב היא רק לתושבים בלבד
אולי עם רכבים...
הכניסה לכולם
יש חניה כמו ממול היישוב לבעלי רכבים.
יש מוזיקה עד 2 וחצי לפנות בוקר
ומחר נראה לי כל היום
יש שאטלים לעלות ולרדת לכולם (2 שאטלים)
כולם מוזמנים!!!!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  104  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה