כללי זריזות בעבודה?

naamah

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כמעט בכל מודעות הדרושים - בין למשרת שכיר בין לפרוייקט פרילאנס - מחפשים עובד "זריז".
אני אכן עובדת די זריזה - וזה נובע מכך שכשאני נשאבת לתוך פרוייקט כלשהו, אני עובדת עליו בצורה מאוד אינטנסיבית ולא מתנתקת ממנו עד שאני מגיעה לתוצאה משביעת רצון בעיניי. כולל עבודה עד שעות מאוחרות בלילה. כמו כן הניסיון שצברתי בפיתוח קונספט ובעיצוב מאפשר לי להגיע יחסית מהר לרעיון טוב ומשם לביצוע.
יכול לקרות מצב שסקיצה לעיצוב שהוזמן ממני תהיה מוכנה תוך יום, כשבאותו יום הקדשתי לעבודה הרבה מאוד שעות.

ואז תמיד צצה הדילמה - לשלוח ללקוח? או להמתין על מנת ליצור את הרושם שהעבודה לא נעשתה כלאחר יד?
אז עם סקיצות ראשונות למדתי להמתין לפחות 5 ימים עד שהלקוח רואה משהו.

אבל מה בהמשך התהליך?
האמת היא שגם ללקוח וגם לי יש אינטרס לסיים את הפרוייקט במהירות - הלקוח זקוק לתוצאה ואני רוצה להגיש דרישת תשלום ולנוח על זרי הדפנה בהמתנה להעברה הבנקאית שתבוצע לחשבוני...
מנגד יש לי תחושה שכשלקוח מבקש תיקונים על סקיצה ומקבל אותם בו ביום או מיד למחרת, זה נותן לו את התחושה שהיד קלה על ההדק ואפשר להמשיך ולטרטר את המעצב מעתה ועד עולם, כי זה הרי בא לו כל כך בקלות...

אשמח לשמוע איך אתם נוהגים בעניין.
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
אני שואלת את עצמי את השאלה הזו כמה פעמים ביום
והתשובה כמעט תמיד היא כזו (והיא אחרי בדיקה פסיכולוגית מקיפה של המצב...)

סקיצה ראשונית ומגרה אחרי זמן קצר ולא קצר מידי (תלוי בסוג הפרוייקט)
תיקון ראשון ושני - מיידי.
(ולקרוא לקבצים בשם "סופי" "להדפסה" "לפרסום" וכדו' שיתן תחושה שהסוף קרוב)
ואז אני נעלמת...
התיקונים הבאים רק לפני הדד ליין. ובלחץ של זמן.

(אחרת אני הופכת לעבד עולם של הלקוח עד לסיום הפרוייקט, כולל טיפול פסיכולוגי, יעוץ זוגי, ליווי עסקי או קאוצ'ינג.)
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
אה!
וחסר לכם שאחד מלקוחותי מסתובב פה היום...
 

naamah

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
הבהרה - אני מתכוונת לפרוייקטים בהיקף גדול יחסית כמו עיצוב אתר וכד'.
לא מודעות פרסומת שצריכות לרדת מהיום למחר/מחרתיים לדפוס...

כוכב 103 - כבר מזמן גיליתי שכשקוראים לקובץ FINAL, הוא לעולם לא יהיה סופי...
(ואני שמחה לשמוע שאני לא היחידה שהופכת לפעמים לפסיכולוגית של הלקוח)
 

עפרה

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
אני חושבת שאין שום סיבה למשוך סתם, אם סיימת את שלך
ובשביל למנוע תיקונים בלי סוף - אפשר לקבוע מחיר תיקונים לפי שעות
זה לא צריך להיות קשור אחד לשני.
(אם היית אומרת שאת לא רוצה לתת מהר כדי שלא ירגישו תרעומת על המחיר, למה עולה כל כך יקר אם זה כל כך קצת עבודה, הייתי מבינה את הרצון למשוך. אבל אם הבעיה היא רק תיקונים, אפשר לפתור אותה בדרכים אחרות כאמור).
 

naamah

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י עפרה;565473:
אני חושבת שאין שום סיבה למשוך סתם, אם סיימת את שלך
ובשביל למנוע תיקונים בלי סוף - אפשר לקבוע מחיר תיקונים לפי שעות
זה לא צריך להיות קשור אחד לשני.
(אם היית אומרת שאת לא רוצה לתת מהר כדי שלא ירגישו תרעומת על המחיר, למה עולה כל כך יקר אם זה כל כך קצת עבודה, הייתי מבינה את הרצון למשוך. אבל אם הבעיה היא רק תיקונים, אפשר לפתור אותה בדרכים אחרות כאמור).

העניין הוא שאני מרגישה שמה שבא ללקוח מהר מדי, נתפס כלא רציני ויזכה ליחס מזלזל.
אין קשר הכרחי לסוגיית המחיר, למרות שבגדול גם זה חלק מהעניין.

קרה לי כמה פעמים שנכנסתי עם לקוח ל"פינג-פונג תיקונים" במייל, שנראה בערך כך:

לקוח: אני לא בטוח שאני מרוצה, לא יודע לשים את האצבע מה מפריע לי בדיוק, את יכולה לעשות ניסיון נוסף?
אני: |שולחת ניסיון נוסף|
לקוח: לא, גם זה לא. אולי תנסי שיהיה בצבע כסף זוהר עם נצנצים?
אני: |שולחת בצבע כסף זוהר עם נצנצים|
לקוח: אני לא יודע. צריך לחשוב על זה. בינתיים אפשר לראות את זה בכחול-ים עם נגיעות כתום-חלודה?
אני: |שולחת בכחול-ים עם נגיעות כתום-חלודה|

וחוזר חלילה.
המסקנה שלי ממקרים כאלה היתה, שלא טוב שלקוח ירגיש שאני זמינה עבורו מדי, ושאני מבצעת און-ליין כל גחמה. עדיף אולי ליצור דיסטנס מסויים, ושישמע ממני רק פעם בכמה ימים, וכך תהיה פחות הרגשה שאפשר לשגע עד אינסוף.
 

שירי כהן

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
מסכימה עם נעמה 100%, מנסיון.
אבל,
ברגע שיש בחוזה שמסכמים מראש (חלילה אם לא) על מספר הגהות,
והחל מהגהה שלישית (נניח) זה בתשלום לפי שעה,
מזכירים את זה יפה ללקוח בהגיע הרגע - שתמיד מגיע,
ואז או שחושבים פעמיים,
או שאת מרוויחה, ואז לא נורא. מה יש? עוד עבודה!

בענין הפסיכולוגיה - ירדה כרוכה מן השמים יחד עם כל מקצועות הארט.
שנתחיל לקחת תשלום גם על זה?
(:
 

naamah

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י pr;565482:
מסכימה עם נעמה 100%, מנסיון.
אבל,
ברגע שיש בחוזה שמסכמים מראש (חלילה אם לא) על מספר הגהות,
והחל מהגהה שלישית (נניח) זה בתשלום לפי שעה,
מזכירים את זה יפה ללקוח בהגיע הרגע - שתמיד מגיע,
ואז או שחושבים פעמיים,
או שאת מרוויחה, ואז לא נורא. מה יש? עוד עבודה!

בענין הפסיכולוגיה - ירדה כרוכה מן השמים יחד עם כל מקצועות הארט.
שנתחיל לקחת תשלום גם על זה?
(:

עבדתי ככה בתחילת דרכי כעצמאית, ומהר מאוד ראיתי שללקוח כואב מאוד להוציא יותר כסף ממה שסוכם מראש. לא משנה שהיה כתוב בחוזה שמהגהה X הוא ישלם Y וכו'. עדיין, זה לא הסכום שהופיע בהצעת המחיר, ואין דבר שישראלים יותר סולדים ממנו...
אז קיבלתי ככה כמה פעמים תוספת תשלום מכובדת, אבל הרגשתי שזה פגע ביחסים עם הלקוח.
בעבר כשהיה לי כרטיס באתר אקספלייס, לקוחות כאלה נתנו לי דירוג נמוך בקטגוריה "דבקות במחיר" - למרות שכאמור, זה היה לחלוטין 'באשמתם' שנאלצתי לגבות תשלום נוסף.

למדתי שלא חכם לעבוד ככה, וצריך לדבוק בהצעת המחיר עד הסוף, ויהי מה (ואם נקודתית הפסדתי בפרוייקט מסויים, הרווחתי שיעור לעתיד).
אז מלכתחילה מתמחרים מספיק גבוה, ואז אפשר להרשות לעצמך כלכלית להיות לארג' יותר עם הלקוח, והוא מרגיש שקיבל תמורה נאה לכספו.

כך שמבחינתי זה פחות עניין של כסף ויותר העניין של שימור התדמית שלי כאשת מקצוע מול הלקוח.
 

שירי כהן

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
נו, נו...
מנסיוני, מחיר גבוה והולם לכל טרטורי השכל - מראש,
מבריח רבים.
הלקוח הסטנדרטי ה-לא לארג' (ברוב הפעמים באמת מטעמי יכולת, במיוחד כשמדובר בלקוחות פרטיים)
רוצה לשמוע מחיר מרגיע מראש.
ההגהות לא מלחיצות אותו כל כך כמו מחיר גבוה.
מה גם שאני מדגישה ומסבירה שאפשר בהגהה ראשונה וגם בשניה לכתוב לי מגילה כאורך הגלות,
אין שום בעיה - רק שהכל יהיה במרוכז.
אני אשנה לך מה שאתה רוצה, אבל תאמר הכל בפעם אחת.
אולי צריך למשש את הדופק ולבחון כל מקרה לגופו.
 

naamah

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י pr;565493:
נו, נו...
מנסיוני, מחיר גבוה והולם לכל טרטורי השכל - מראש,
מבריח רבים.
הלקוח הסטנדרטי ה-לא לארג' (ברוב הפעמים באמת מטעמי יכולת, במיוחד כשמדובר בלקוחות פרטיים)
רוצה לשמוע מחיר מרגיע מראש.
ההגהות לא מלחיצות אותו כל כך כמו מחיר גבוה.
מה גם שאני מדגישה ומסבירה שאפשר בהגהה ראשונה וגם בשניה לכתוב לי מגילה כאורך הגלות,
אין שום בעיה - רק שהכל יהיה במרוכז.
אני אשנה לך מה שאתה רוצה, אבל תאמר הכל בפעם אחת.
אולי צריך למשש את הדופק ולבחון כל מקרה לגופו.

זו בדיוק המטרה.
להבריח את מי שלא מתאים לי לעבוד איתו.

(ברצינות)
 

שער

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
באחד השיעורים באינדיזיין, סיפר לנו אחד המרצים הגדולים שיש לו פרויקטים של חוברות עבות ספרים וכ'ו, בגלל הידע שלו באינדיזיין... הוא מסיים כזה דבר תוך יומיים, והוא סיפר לנו בהתלהבות שהוא יוצא לחופש, ובסוף השבוע הוא שולח את זה ללקוח.
 

חדוה

משתמש מקצוען
אני מסכימה מאד עם הדיעה למשוך את העבודה בשביל לתת הרגשה של חשיבות אם את זמינה זה אומר באמת שאפשר לטרטר אותך (ואני לא ממליצה על תוספת מחיר, כאמור זה לא שווה את התדמית)וחוצמזה זה רומז שאת די משועממת שהרי סיימת כ"כ מהר ותסכימו איתי שזה לא מוסיף לתדמית הרבה יותר משכנע אותנו לשמוע מאיש מקצוע שהוא עמוס מאד ורק עוד שבוע ניתן לקבוע תור אולי ואם נתחנן... הוא ידחוף אותנו איפשהוא ופריווילגיה כזו תאלץ אותנו להתכופף ולהודות בלי סוף ובטח לא להתלונןוזה הרבה יותר מכובד מאשר שקובעים לנו תור למחר ואנו מרגישים שעשינו טובה לבן אדם שמילאנו את הלו"ז שלו...
 

חדוה

משתמש מקצוען
ולגבי פסיכולוגיה זה בכל שטחי החיים אני מתעסקת יותר בהזמנות מוצרים ומכירתם ופחות בגרפיקה נטו וגם בעיסוק זה צריך הרבה הבנה ופסיכולוגיה:יש אנשים שאני צריכה להחליט בשבילם אפילו שאני מאד לא אוהבת אך הם פשוט לא יגידו את המילה האחרונה ותמיד ישאלו אז מה את אומרת?ויש את הזוגות שלא יודעים להגיע לעמק השווה ואותם אני שולחת הביתה לחשוב שוב מה הכי כדאי להם וזה לא בעיה לזהות תוך 5 רק'איך מתנהל הבית ומי שם אומר את המילה האחרונה וכו' וכו'בקיצור פסיכולוגיה ויעוץ זוגי וכו וכו' יכולים להיות גם למזכירה למתווך ולאנשי חינוך-בודאי ובודאי העיקר שיהיה בהצלחה לכולם רק אל תשכחו לכתוב את החוויות המעניינות בנושאים אלו כדי שתוציאו ספר אחרי הפנסיה על הסיפורים הקטנים של החיים זה בטוח יהיה רב מכר
 

פעמון ורימון

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
ב"ה יוצא לי יחסית מהר לגמור עבודות.
אפילו ברגע זה ייצאתי PDF מאינדיזיין ואמרתי לעצמי: OK, את זה נשלח ביום ראשון.
בינתיים ניכנס לשנייה לפורום..."

נעמה, אני ממש מסכימה איתך ואסכם בנק' גם את מה שאמרו וגם מה שגורם לי לעשות את זה:
1. רצינות של הלקוח כלפי העבודה
2. פחות טירטורים של שינויים ו"בואי ננסה את זה קצת אחרת"
3. שיצדיק את המחיר הגבוה (בעיני זה מצדיק, בעיני הלקוח)

ולסיום- סיפור שפעם סיפר המורה שלי לתיכנות פלאש:
לחבר שלו היתה בעיה במנוע הרכב. הלך לו העלם למוסך, אמר את בעייתו
וקיבל תשובה שיחזור בעוד שלושת רבעי שעה, עד אז הרכב ייסע כמו חדש..
חישב במוחו את הזמן שייקח לו ללכת ולחזור והחליט בעל הרכב להיכנס למסעדה ממול ולהמתין.
להפתעתו- עובר 10 דק', רבע שעה, חצי שעה והמוסכניק אפילו לא מסתכל על הרכב שלו. לאחר 40 דקות,
הרים המוסכניק את הפגוש הקדמי, לקח מקל, נתן מכה חזקה היכן שנתן וסגר את הפגוש.

הבנאדם היה בהלם, יצא מהמסעדה ופנה למוסכניק: "האם האוטו שלי תקין?", "כמו חדש". "וכמה זה עולה?", 300 שקלים, היתה התשובה.
"אין בעיה, אני אשלם לך", "רק שיש לי שאלה- ישבתי במסעדה ממול וראיתי הכל, למה על מכה שלקחה לך בדיוק 2 שניות אני משלם 300?"
והתשובה שהוא קיבל היתה- "זה לא המכה, זו המקצועיות שרכשתי לתת את המכה הנכונה במקום הנכון."

חזק...
 

moshiko00

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
גם אני כנ"ל הייתה לי אותה דילמה. אך לאחרי שעבר ושנה, שאני מסיים די מהר אני מתחיל את העבודות הבאות ושולח את הראשונה בסוף היום או יום אחרי בלי נקיפות מצפון וזה קורה לי די הרבה
 

מוציאלאור

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
D I G I T A L
צר לי לומר, אבל זה פשוט לא נכון.

אנשים מעוניינים בעבודה שלהם כמה שיותר מהר.

אדרבה, פעמים רבות הם יוותרו על מקצועיות, ויבקשו את הזריזות.

מלבד העובדה, שזריזות די קשורה למקצועיות.

נכתב ע"י חדוה;565586:
וחוצמזה זה רומז שאת די משועממת שהרי סיימת כ"כ מהר ותסכימו איתי שזה לא מוסיף לתדמית הרבה יותר משכנע אותנו לשמוע מאיש מקצוע שהוא עמוס מאד ורק עוד שבוע ניתן לקבוע תור אולי ואם נתחנן... הוא ידחוף אותנו איפשהוא ופריווילגיה כזו תאלץ אותנו להתכופף ולהודות בלי סוף ובטח לא להתלונןוזה הרבה יותר מכובד מאשר שקובעים לנו תור למחר ואנו מרגישים שעשינו טובה לבן אדם שמילאנו את הלו"ז שלו...
 

אוהב0ישראל

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
אני חושב שזה מאוד תלוי מי הלקוח וכמה הוא משלם.
אצלי לא חסרות דוגמאות.
בעבודתי כשכיר הזריזות היא המעלה הראשונה במעלה...
ועל כן, למרות משכורתי הלא נמוכה, מעדיפים להחזיק גרפיקאי זריז מאשר כמה גרפיקאיים איטיים.
לעומת זאת, בעבודתי כעצמאי, יש לקוחות שאתה ממש רואה להם בעיניים איך הם רוצים לראות תמורה בעד כל אגורה. ועל כן - אם תביא להם את העבודה להגהה מוקדם מידי, הם ירגישו שהונו אותם.
מנגד - יש את הלקוחות שבאים ברגע האחרון ומתפללים שתביא להם את העבודה כבר אתמול...
 

צמרת

משתמש פעיל
D I G I T A L
בתיקונים קלים שהלקוח מבקש, ובסה"כ אפשר לעשות לו את זה מהר, שווה לי לשלוח במהירות
אפילו אם אני יושבת על עבודות אחרות ברקע, אבל הרבה פעמים אני מודיעה מראש ללקוח שיש לי עומס והכי קרוב שאני יכולה לשלוח לו זה נגיד בסביבות הערב,ובמקרה שהספקתי במהירות ואני שולחת לו לפני התכנון, הוא יודע ש:
1. אני ממש עסוקה, ב"ה
2. התחשבתי בלחץ שלו והזזתי את תוכניותי לכבודו, וכך גם לא נעים יותר מדי לשגע אדם שעשה לך טובה
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיג

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ עַבְדֵי יי הַלְלוּ אֶת שֵׁם יי:ב יְהִי שֵׁם יי מְבֹרָךְ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:ג מִמִּזְרַח שֶׁמֶשׁ עַד מְבוֹאוֹ מְהֻלָּל שֵׁם יי:ד רָם עַל כָּל גּוֹיִם יי עַל הַשָּׁמַיִם כְּבוֹדוֹ:ה מִי כַּיהוָה אֱלֹהֵינוּ הַמַּגְבִּיהִי לָשָׁבֶת:ו הַמַּשְׁפִּילִי לִרְאוֹת בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ:ז מְקִימִי מֵעָפָר דָּל מֵאַשְׁפֹּת יָרִים אֶבְיוֹן:ח לְהוֹשִׁיבִי עִם נְדִיבִים עִם נְדִיבֵי עַמּוֹ:ט מוֹשִׁיבִי עֲקֶרֶת הַבַּיִת אֵם הַבָּנִים שְׂמֵחָה הַלְלוּיָהּ:
נקרא  11  פעמים

לוח מודעות

למעלה